×

بهترین برند پیانو دیجیتال در ایران

هیچ پیانو دیجیتالی جایگزین کامل پیانو آکوستیک از لحاظ صدا نخواهد بود؛ اما شرایطی وجود دارد که استفاده از پیانو آکوستیک برای هر نوازنده‌ای مقدور نباشد. ما در این مقاله میخواهیم در مورد بهترین برند پیانو دیجیتال صحبت کنیم.

برای نوازندگانی که تازه شروع به کار کرده‌اند یا به دنبال استفاده از نمونه صداهای مختلف صدای پیانو گرند، دیجیتال یا حتی نوازندگی تلفیقی و استفاده از دو صدا به‌عنوان مثال پیانو و استرینگ ( گیتار ) هستند، یا می‌خواهند از افکت‌های مختلف برای تزیین قطعه خود استفاده کنند، خرید پیانو دیجیتال بر اساس بودجه و نیازهای نوازنده توصیه بسیار خوبی به نظر می‌رسد.

علاوه بر این از لحاظ قیمت پیانو ، قیمت پیانوهای دیجیتال به نسبت پیانوهای آکوستیک مناسب تر بوده و امکان تمرین و قطعه نوازی و استفاده از امکانات ویژه‌ای مانند آپشن‌های آموزشی و امکان نوازندگی تلفیقی ( استفاده از دو نمونه صدا ) یا اتصال پیانو به کامپیوتر برای میکس و مستر یا استفاده از گزینه‌های انتخابی بیشتر ( مانند افکت های بیشتر و نمونه صداهای بیشتر ) و… را در اختیار نوازنده قرار می‌دهند.

اگر به دنبال خرید پیانو هستید، در این مقاله لیستی از برندهای معتبر به انضمام پیانوهای پرفروش و با کیفیت سال ۲۰۲۱ را برای شما گرد آوری کرده‌ایم تا بتوانید با بررسی مشخصات هر مدل، اطلاعات کاملی در رابطه با خرید مدل مد نظر خود در اختیار داشته باشید.

برند یاماها ( Yamaha )

اولین برند که پیانوهای مبتدی، نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای فوق‌العاده ای را هر ساله روانه بازار می‌کند، بدون شک برند یاماها است. نمونه صدای پیانوهای گرند و آکوستیک ساخت این کمپانی در پیانوهای دیجیتال یاماها و برند های مختلف دیگر به عنوان نمونه صدایی غنی و با کیفیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از جمله پیانوهای پرفروش برای افراد مبتدی و نیمه حرفه‌ای در سال ۲۰۲۱ می‌توان به YDP 103 و YDP 144 اشاره کرد که به نسبت قیمت کیفیت کلاویه، پلیفونی، خروجی صدا و نمونه صداهای بسیار با کیفیت را در اختیار پیانیست‌ها قرار می‌دهد.

پیانوهای برند یاماها از جمله پروفروش‌ترین پیانوهای دیجیتال موجود در بازار جهانی هستند زیرا صدایی غنی و با کیفیت همراه با ویژگی‌های خاصی را برای هر نوع نوازنده، چه حرفه‌ای و چه مبتدی فراهم می‌کند. قیمت پیانو یاماها در سازکالا موجود می باشد و شما می توانید نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

مشخصات پیانو دیجیتال Yamaha YDP 103

بیایید با کیفیت کلاویه‌ها شروع کنیم، کلاویه‌های این پیانو دارای اکشن GHS ( Graded Hammer Standard ) می‌باشند که با درجه بندی دقیق کلاویه‌ها در کنار حساسیت لمسی ۴ حالته ( Hard/Medium/Soft/Fixed ) فرآیند آموزش و قطعه نوازی شما را کامل می‌کند.

این پیانو دارای ۳ پدال Damper, Sostenuto, Soft ، ۴ افکت ریورب، ۱۰ نمونه صدای مختلف و ۴ اسپیکر ( ۲ اسپیکر ۱۲ سانتی متری و ۲ اسپیکر ۶ سانتی متری ) با خروجی کلی ۱۲ وات می‌باشد. برای افرادی که به تازگی نواختن پیانو را شروع کرده‌اند، مدل Yamaha YDP 103 یک گزینه عالی برای شروع می‌باشد. در ابتدا با یکی از بهترین برند پیانو دیجیتال آشنا شدیم.

Yamaha YDP 103
Yamaha YDP 103

مشخصات پیانو دیجیتال Yamaha YDP 144

یکی دیگر از بهترین برند پیانو دیجیتال و البته پرفروش این برند با سابقه، مدل YDP 144 است. این پیانو دارای اکشن کلاویه مشابه با مدل YDP 103 با همان حالت‌های حساسیت لمسی ( Hard/Medium/Soft/Fixed ) ، ۳ پدال Damper/Sostenuto/Soft و قابلیت استفاده از نیم پدال می‌باشد. موتور صدای پیانو YDP 144 Yamaha CFX می‌باشد که به نسبت مدل قبلی این برند کیفیت صدای بهتری ارائه می‌دهد.

پلیفونی ۱۹۲ نت، ۴ افکت ریورب، امکان استفاده از آپشن‌هایی نظیرIAC ( Intelligent Acoustic Control ) ، Stereophonic Optimizer و Damper Resonance  به منظور واقع سازی بیشتر صدای پیانو به صدای پیانو آکوستیک در اختیار نوازنده‌ها قرار داده شده است.

قابلیت رکورد ۱ آهنگ و ۲ ترک با ظرفیت ۱۰۰ کیلوبایت ( ۱۱۰۰۰ نت ) از جمله قابلیت‌های دیگر پیانو YDP 144 می‌باشد. از جمله قابلیت‌های ویژه دیگر این پیانو Dual / Layers و Duo می‌باشد که امکان استفاده از دو نمونه صدا برای نوازندگی تلفیقی و امکان تقسیم کلاویه‌ها به دو قسمت و نواختن در کنار استاد را فراهم می‌کند که از جمله جوانب آموزشی این مدل به حساب می‌آید.

این مدل دارای ۲ خروجی هدفون و پورت USB TO HOST به منظور اتصال پیانو به کامپیوتر و استفاده از نرم افزارهای استودیویی برای میکس و مستر و موارد بسیار دیگری است. ۲ اسپیکر ۱۲ سانتی متری با خروجی مجموعه ۱۶ وات نیز برای خروجی صدای این دستگاه در نظر گرفته شده است.

بهترین برند پیانو در ایران
Yamaha YDP 144

برند کرگ ( Korg )

یکی دیگر از برندهای ژاپنی با کیفیت بعد از Yamaha، برند Korg می‌باشد. این برند با ساخت پیانوهای دیجیتال همراه با کیفیت صدای مطلوب نوازندگان زیادی را به سمت کالاهای خود جذب کرده است. از جمله پیانوهای پر فروش برند کرگ در بازار ایران می‌توان به Korg B2SP و Korg LP380 اشاره کرد.

مشخصات پیانو دیجیتال Korg B2SP

۸۸ کلاویه سنگین همراه با اکشن NH (Natural Weighted Hammer Action) می‌باشد که حس نوازندگی خوبی را برای نوازنده فراهم می‌کند. این پیانو دارای سه پدال Damper*, Soft*, Sostenuto و قابلیت پشتیبانی از نیم پدال است.

از لحاظ پریست‌های صدا باید گفت که پیانو دیجیتال Korg B2SP دارای ۱۲ نمونه صدای مختلف پیانو و ارگان، افکت‌هایی نظیر ریورب و کروس، ۱۲ آهنگ داخلی برای بخش پلی بک، یک ورودی ¼  اینچی، یک خروجی ۱/۸ اینچی برای هدفون، پورت USB Type B و ورودی و خروجی MIDI OVER USB به منظور اتصال ساز به کامپیوتر، ۲ اسپیکر ۳.۹ اینچی با خروجی مجموع ۳۰ وات از جمله مشخصات کاملی در رابطه با این پیانو به شمار می‌رود.

از لحاظ قیمت پیانو، مدل B2SP از جمله پیانوهای بودجه‌ای مناسب برای شروع و قطعه نوازی می‌باشد.

انواع برند پیانو دیجیتال
Korg B2SP

مشخصات پیانو دیجیتال Korg LP380

یکی از پیانوهای با کیفیت ساخت ژاپن، مدل LP380 است. این پیانو دارای اکشن کلاویه پیشرفته RH3 (Real Weighted Hammer Action 3) و امکان انتخاب حساسیت لمسی بین سه حالت Light, Normal, Heavy می‌باشد که کیفیت نوازندگی فوق‌العاده‌ای را در اختیار نوازندگان قرار می‌دهد.

موتور صدای Stereo Piano System همراه با مجموع خروجی ۴۴ وات و ۳۰ صدای مختلف شامل ۵ صدای پیانوهای آکوستیک، ۶ صدای پیانو گرند و دیجیتال، هارپسیکورد، گیتار آکوستیک و… تنوع و کیفیت صدای عالی را فراهم می‌کند.

اتصالات این پیانو شامل LINE OUT، ورودی و خروجی MIDI،۲ پورت USB TYPE B و ۲ خروجی هدفون می‌باشد. استفاده از افکت‌های برلیانس، کروس و ریورب در کنار پلیفونی ۱۲۰ نت این ساز را کامل کرده است. اگر به دنبال خرید پیانو دیجیتال با کیفیت با قابلیت‌های ویژه، صدای شفاف و تنوع صدایی مناسب می‌گردید، پیانو دیجیتال Korg LP380 گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

پیانو دیجیتال
Korg LP380

برند کاسیو ( Casio )

کاسیو به عنوان یک برند تجهیزات الکترونیکی یک برند میان رده در بازار به شمار می‌رود. پیانوهای دیجیتال این برند روز به روز در حال به روزرسانی هستند. از جمله پیانوهای دیجیتال با کیفیت این برند می‌توان به Casio AP 270 از سری Celviano و پیانو سطح مبتدی Casio PX S1000 اشاره کرد.

مشخصات پیانو دیجیتال Casio AP 270

این پیانو دارای ۸۸ کلاویه سنگین با اکشن Scaled Hammer Action Keyboard II, Tri-sensor با حساسیت لمسی ۳ حالته می‌باشد. از لحاظ صدا این پیانو دیجیتال دارای ۲۲ نمونه صدای مختلف و تکنولوژی Multi-dimensional Morphing AiR همراه با افکت‌های ریورب، کروس و برلیانس است که کیفیت صدای مطلوبی را در اختیار نوازنده مبتدی و نیمه حرفه‌ای قرار می‌دهد.

۷۰ آهنگ مختلف داخلی برای پلی بک، قابلیت رکورد ۲ ترک، ۱ آهنگ و حدودا ۵۰۰۰ نت برای این ساز در نظر گرفته شده است. در بخش پورت‌های ورودی و خروجی ۲ خروجی ¼ اینچی، ۱ پورت USB TYPE B و ورودی و خروجی MIDI OVER USB برای اتصال به کامپیوتر قرار داده شده است.

در کنار این ویژگی‌ها ۲ اسپیکر ۴.۷ اینچی با مجموع خروجی ۱۶ وات برای این پیانو سه پداله در نظر گرفته شده که تکمیل کننده آن است.

بهترین برند پیانو دیجتال در ایران
Casio AP 270

مشخصات پیانو دیجیتال Casio PX S1000

یکی از پیانوهای پرتابل مناسب برای شروع نوازندگی مدل PX S1000 می‌باشد. این پیانو دارای ۸۸ کلاویه سنگین با اکشن Scaled Hammer، پلیفونی ۱۹۲ و حساسیت کلاویه ۵ حالته است. از لحاظ نمونه صدا، این پیانو دارای صدای پیانو و ۱۷ صدای دیگر می‌باشد.

بخش رکورد ۲ ترک، ۱ ورودی ۱/۸ اینچی، ۲ خروجی ¼ اینچی، ۲ خروجی هدفون ۱/۸ اینچی، پورت USB برای بخش MIDI و بلوتوث از جمله مشخصات تکیل کننده این پیانو می‌باشند. ورودی پدال ¼ اینچی برای پدال دمپر و امکان استفاده از پدال یونیت Multi-DIN نیز برای این ساز در نظر گرفته شده است. این مدل دارای ۲ اسپیکر ۶.۲ اینچی با خروجی مجموعا ۱۶ وات حجم صدای مناسبی را برای نوازنده فراهم می‌کند.

پیانو دیجتال در ایران
Casio PX S1000

برند رولند ( Roland )

برند رولند یک برند شناخته شده در زمینه ساخت انواع ساز و تجهیزات مانند سینت سایزر، کیبورد، ورک استیشن ، پیانو دیجیتال و… است که سازهای حرفه‌ای و با کیفیت برای تولیدکنندگان موسیقی ارائه می‌دهد. از جمله پیانوهای دیجیتال پرفروش این برند می‌توان به Roland – RP30 و Roland RP 102 اشاره کرد.

مشخصات پیانو دیجیتال Roland – RP30

این پیانو دارای ۸۸ کلاویه سنگین همراه با ۳ حالت حساسیت لمسی، پلیفونی ۱۲۸، ۱۵ نمونه صدای مختلف، افکت‌هایی نظیر مستر اکولایزر، ریورب و کروس می‌باشد. ۱۵ آهنگ دمو، پورت USB TYPE B ، ۲ پورت ¼ اینچی برای هدفون برای این ساز در نظر گرفته شده است. ۲ اسپیکر ۶ اینچی ( ۱۵ سانتی متری ) با مجموع خروجی صدای ۲۰ وات این پیانو را تکمیل کرده است.

پیانو رولند
Roland – RP30

مشخصات پیانو دیجیتال Roland RP 102

این پیانو دارای ۸۸ کلاویه سنگین با اکشن PHA-4 همراه با حساسیت لمسی ۵ حالته می‌باشد. پلیفونی ۱۲۸ نت، ۴ نمونه صدا پیانو و ۱۱ نمونه صدای ساز دیگر، افکت Ambience, Brilliance، ۲۰۰ آهنگ برای بخش پلی بک نیز برای این ساز در نظر گرفته شده است.

در بخش اتصالات این پیانو ۱ پورت USB TYPE A ،۱ پورت USB TYPE B، بلوتوث، یک پورت ۸/۱ و ¼ اینچی برای بخش هدفون در نظر گرفته شده است. این پیانو سه پداله دارای ۲ اسپیکر ۴.۷۵ اینچی با مجموع خروجی ۱۲ وات می‌باشد.

Roland RP 102
Roland RP 102

برند کورزویل ( Kurzweil )

یکی دیگر از بهترین برند پیانو دیجیتال مطرح در زمینه تولید سازهای دیجیتال، برند کورزویل است. این برند کره‌ای با ساخت پیانوهای دیجیتال به یکی از برندهای معتبر در بازار تبدیل شده است. از جمله پیانوهای دیجیتال با کیفیت این برند می‌توان Kurzweil M90 و Kurzweil M210  اشاره کرد.

مشخصات پیانو دیجیتال Kurzweil M90

این پیانو دارای ۸۸ کلاویه سنگین، حساسیت لمسی، ۱۶ پریست صدایی مختلف و پلیفونی ۶۴ است که سازی مخصوص افراد تازه وارد به حساب می‌آید. از جمله ویژگی‌های این پیانو می‌توان به سکوئنسر ۲ ترک، افکت های ریورب و کروس اشاره کرد.

از لحاظ اتصالات این پیانو دارای ۱ ورودی DUAL RCA برای اتصال به اسپیکر و یک خروجی DUAL RCA، پورت USB TO HOST و خروجی میدی، یک پورت USB TYPE B و ۲ خروجی هدفون ¼ اینچی برای این ساز در نظر گرفته شده است . از لحاظ خروجی صدا این ساز مجهز به دو اسپیکر با خروجی مجموع ۳۰ وات می‌باشد.

Kurzweil M90
Kurzweil M90

مشخصات پیانو دیجیتال Kurzweil M210

این پیانو دارای ۸۸ کلاویه سنگین با اکشن graded-hammer و ۴ حالت لمسی مختلف می‌باشد. پلیفونی در نظر گرفته شده برای این مدل ۱۲۸ نت است. پیانو M210 دارای ۲۰ پریست صدایی مختلف، ۵۰ آهنگ دمو، قابلیت استفاده از آپشن‌هایی مانند SPILIT به منظور تقسیم کلاویه‌ها به دو قسمت، افکت‌های ریورب و کروس، رکوردر ۱ ترک با قابلیت ذخیره سازی ۲۰۰۰۰ نت می‌باشد.

از نظر اتصالات، این مدل دارای Stereo left/right RCA line out برای خروجی صدا و ورودی‌های Stereo left/right RCA line ، پورت MIDI OVER USB، پورت USB و دو خروجی ¼ اینچی برای هدفون است. پیانو دیجیتال M210 دارای ۲ اسپیکر با مجموع خروجی ۶۰ وات می‌باشد.

Kurzweil M210
Kurzweil M210

بعد از معرفی بهترین برند پیانو دیجیتال ، حالا اگر به دنبال آموزش پیانو از یک منبع اختصاصی هستید، می توانید از خدمات سازکالا استفاده کنید. سازکالا علاوه بر فروش پیانو اقدام به تولید ویدیوهای رایگان آموزش پیانو نیز نموده است که شما می توانید با استفاده از آن نسبت به ارتقای دانش موسیقی خود عمل کنید.

برند کاوایی ( Kawai )

مشخصات پیانو دیجیتال Kawai KDP 110

پیانو دیجیتال KDP 110 دارای تاچ آکوستیک معتبر همراه با صفحه کلاویه با اکشن Responsive Hammer Compact II می باشد که زیر هر کلاویه ۳ سنسور برای تشخیص لمس انگشتان بر روی کلاویه ها در نظر گرفته شده است. این پیانو دارای بلوتوث و اتصال میدی به USB و یک پنل کنترلی کاربر پسند است و از جمله مشخصه های اصلی این پیانو استفاده از صداهای شفاف از جمله سمپل صدای پیانو گرند Shigeru Kawai SK-EX است. این ویژگی ها باعث شده تا پیانو دیجیتال Kawai KDP 110 یکی از استانداردترین ساز ها برای نوازندگان مبتدی تا نیمه حرفه ای باشد.

پیانوهای سری KPD برند KAWAI هر آنچه برای شروع نوازندگی نیاز دارید را با خود همراه کرده اند. کیفیت تاچ بالای کلاویه ها که بازآفرینی متمایز یک پیانو آکوستیک را به خوبی شبیه سازی می کند. این کمپانی با ۹۰ سال سابقه در ساخت پیانوهای آکوستیک، از جمله بهترین برند های پیانو به شمار می رود. در حالی که اکشن کلاویه های مختلفی در پیانوهای دیجیتال استفاده می شوند اما اکشن پیانوهای یاماها و کاوایی از لحاظ نزدیک بودن به پیانو آکوستیک، کیفیت و تنوع بالاتری به نسبت سایر برند ها دارند. از جمله پیانو های سری KDP می توان به KDP 75 و KDP 110 اشاره کرد.

ویژگی های اصلی پیانوهای KDP

  • اکشن Improved Responsive Hammer Compact.
  • صدای پیانو گرند Shigeru Kawai SK-EX.
  • سیستم اسپیکر استریو ۱۸ وات برای KDP 75 و برای مدل KDP 110 خروجی برابر ۴۰ وات.
  • USB-MIDI برای اتصال راحت به کامپیوتر ها و دستگاه های هوشمند.
  • پشتیبانی از نرم افزار های PiaBookPlayer و PianoRemote.
  • دارای تنظیمات هدفون.
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 6 =