×

تاریخچه شرکت رولند

تاریخچه شرکت رولند از سال ۱۹۷۲ رقم خورد که در این سال در ژاپن افتتاح و شروع به کار کرد. محصولات این شرکت در ابتدا عبارت بودند از: از سینتی سایزر،  پیانو دیجیتال، لوازم ضبط ، درامز، آمپلی فایر و گیتار. در حال حاضر نرم افزارهای ساخت موسیقی و ضبط و میکس صدا نیز، جزو محصولات این شرکت هستند. کمپانی Roland از همان ابتدای شروع به فعالیت، پیانوی دیجیتال تولید میکرد.

تاریخچه اولین پیانو الکتریک رولند

اولین پیانو معرفی شده به بازار توسط این شرکت در سال ۱۹۷۳ بود که EP-10 نام داشت. این محصول اولین پیانو تمام الکترونیک رولند بود. تفاوت این مدلها، عدم نمونه برداری از صدای گرند بود. در واقع میتوان گفت واژه الکتریک متعلق به محصولاتی است که صدایشان نمونه برداری نشده بود و فقط یک فرکانس دیجیتالی بحساب می آمد. در این دوران اولین گام‌ ها، برای تبدیل یک پیانو اکوستیک به وسیله ای که از طریق جریان الکتریسیته، صدا تولید میکند، برداشته شد. که پیشرفت فوق ‌العاده ‌ای بود. مدل EP-30 تولید سال ۷۴ بود که اولین پیانو الکتریک در کل دنیا بود و کلاویه های آن حساسیت به شدت ضربه را داشتند. توانایی اجرای دینامیک ها و آکسان ها برای نوازندگان در این مدل مهیا شده بود.

در سال ۱۹۸۳ مدلهای HP-300 و HP-400 که یک نمونه از آنها را در عکس یر مشاهده میکنید، از شرکت Roland روانه بازار شدند و اولین پیانو های الکترونیکی بودند که از پورت MIDI پشتیبانی میکردند.

پیانو قدیمی رولند

با این اتفاق بزرگ اتصال اطلاعاتی پیانو الکتریک به دیگر دستگاه های یک استودیو، مانند کامپیوترها؛ برای ساخت موسیقی عملی شده بود. و این یک انقلاب و نقطه عطف در تولید آلات موسیقی الکترونیک بود. از این زمان به بعد پیانو هایی که صرفا الکترونیکی بودند، در واقع دیجیتال شدند. چون انتقال اطلاعات بین این پیانو ها و دیگر دستگاه های دیجیتال، امکان پذیر شده بود.

سیر تکامل تاریخی شرکت رولند

سال ۸۶ با استفاده از موتور صدای SA،‌ پیانو Roland مدل RD-1000 دیجیتال را تولید کرد که برای استیج طراحی شده بود. تنالیته صدای پیانو ایجاد شده در آن بسیار غنی تر از مدل های قبلی بود.این کمپانی سال ۹۱ با تولید FP-8 همراه شد که اولین مدل ۸۸ کلاویه ای بود. سال ۹۲ نقطه اوج تولیدات این شرکت به تولید اولین پیانو دیجیتال گرند با نام HD-7700 انجامید. در سال ۲۰۰۱ اولین مدلی که دارای صفحه نمایش LCD بود با نام  HP-5 ساخته شد. سال ۲۰۰۳،  DP-900 با عمق فقط ۳۰ سانتی متر ساخته شد که فضای بسیار کمتری را اشغال می ‌کرد.

سازکالا، نماینده رسمی کمپانی رولند میباشد. برای مشاهده پیانو رولند میتوانید سری به پیانوهای فروشگاه سازکالا بزنید.

بیشتر بخوانید: تاریخچه شرکت Kurzweil

اولین پیانوی دیجیتال رولند

تاریخچه و سابقه شرکت رولند در سال ۲۰۰۵ با تولید اولین پیانو دیجیتال درخشان تر شد، مدل RG-5 اولین گراند دیجیتال بود که به جای استفاده از صدای پیانو سینتی سایزر شده، از نمونه صدای واقعی پیانو آکوستیک، در سیستم صدای این ساز استفاده میکرد. سال ۲۰۰۹ اولین مدل V-Piano خانگی ساخته شد که صدای بسیار شبیه تر از قبل به پیانو واقعی تولید می کرد.

سال ۲۰۱۱ سیستم صدای V-Piano در گراند پیانو دیجیتال Roland قرار داده شد. در سال ۲۰۱۵ ، مدل LX-17 اولین پیانویی بود که در شکل و مدل پیانو دیواری تولید شد و در آن از ۸ اسپیکر و سیستم صدای چند کاناله استفاده می شد. سال ۲۰۱۸ نیز رولند پیانو گراند دیجیتال G-609 و دیواری LX-700  که آن را در ویدیوی زیر مشاهده میکنید، به بازار معرفی کرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *