×

نکات اساسی در رابطه با خرید پیانو آکوستیک

اگر قصد خرید یک پیانوی آکوستیک را در سر دارید، باید گفت سال‌ها لذت و رضایت پیش روی شماست اما باید نکات اساسی در رابطه با خرید پیانو آکوستیک را بدانید. وقتی صحبت از احساس نوازندگی و تن صدا به میان می‌آید، هیچ سازی به اندازه یک پیانوی آکوستیک صدای گرم، غنی و خاصی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد.

خرید اولین پیانوی آکوستیک می‌تواند مقداری دلهره آور باشد، با این حال برندهای مختلف، کیفیت ساخت‌های متفاوت و قیمت‌های متنوعی برای خرید پیانو آکوستیک وجود دارد. گزینه‌های بسیاری برای خرید موفقیت آمیز اولین پیانوی آکوستیک وجود دارند که باید آن‌ها را در نظر داشته باشید. در این مقاله نکات اساسی در رابطه با خرید پیانو آکوستیک را برای شما شرح خواهیم داد. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت پیانو در انواع و برندهای مختلف به صفحه فروشگاهی پیانو سازکالا مراجعه فرمایید.

پیانوی-C1X-YAMAHA

بیشتر از کشور سازنده، مواد اولیه به کار رفته حائز اهمیت می باشند

شاید فقط به دنبال پیانوهای ساخت ژاپن یا پیانوهای اروپایی باشید، جایی که همیشه بهترین پیانوها ساخته می‌شوند. اما امروزه بهترین سازندگان پیانو، کارخانه‌هایی را در سراسر جهان تاسیس کرده اند. پیانوهای بزرگ ممکن است در چین، اندونزی یا کره تولید شوند زیرا هزینه ساخت این پیانوها به مراتب قیمت مصرف کننده آن‌ها پایین‌تر خواهد بود.

در اروپا، پیانوهای ساخت المان، چک یا اتریش یافت می‌شوند. چیزی که باید بدانید این است که کارخانه‌های اصلی ساخت پیانو چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ مواد خام به کار رفته دقت کافی را دارند، پس پیانوهایی که در کشورهایی نظیر چین و اندونزی تولید می‌شوند با کیفیت و تحت لیسانس برند اصلی فعالیت دارند. پیانوی آکوستیک M2 که در اندونزی تولید می‌شود، قیمتی مناسب همراه با کیفیت برند Yamaha را در اختیار پیانیست‌های عزیز قرار می‌دهد.

خرید-پیانوی-آکوستیک

به این فکر کنید که پیانو در چه فضا و برای چه شخصی خریداری می شود

پیانوی آکوستیک گرند مانند GC1 ،GC2 و G3 یا C1X ،C7X و سری CF از جمله پیانوهایی هستند که نیاز به فضای بیشتری نسبت به سایر پیانوهای آکوستیک دارند. هنگام انتخاب پیانوی آکوستیک، در نظر داشته باشید که چه شخصی می‌خواهد با این پیانو بنوازد. اگر به دنبال خرید پیانو برای فرزندتان هستید و به تازگی نواختن پیانو را شروع کرده، پس پیانوهای PETROF 110 ، JX113 YAMAHA و JU109 YAMAHA می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای آشنایی و پیشرفت نوازندگی فرزند شما باشند.

اگر یک پیانست با تجربه هستید، یا برای هتل یا مکان خاصی به دنبال پیانو می‌گردید، پیانو آکوستیک دیواری مدل‌های U1J YAMAHA ،U1 YAMAHA ،R1 RITMULLER و پیانوهایی که ارتفاع آن‌ها ۱۲۱ سانتی متر یا بیشتر است برای شما مناسب خواهند بود، زیرا هر چه ارتفاع پیانوی آکوستیک بیشتر شود، حجم صدای آن نیز بیشتر خواهد بود. پیانوهای گرند هم برای سالن‌های موسیقی، هتل‌های لوکس و منازل شما مناسب خواهند بود، اما هزینه خرید پیانوی گرند همواره مبلغی بالاتر از پیانو آکوستیک دیواری است.

مشخصات-پیانوی-YAMAHA

کیفیت ساخت پیانوی خود را بررسی کنید

طراحی، زیبایی و کیفیت ساخت هر پیانو با دیگری متفاوت است. پیانوها بر اساس نوازنده، فضا و حجم صدا در مدل‌ها و ارتفاع‌های متفاوتی ساخته می‌شوند. وقتی به دنبال خرید یک پیانو آکوستیک هستید، مشخصات فنی از جمله پولیش بدنه، ارتفاع، پوشش کلاویه‌ها، پدال‌ها و سایر موارد را بررسی کنید. پیانوهای دیواری بلند سیم‌های بلندتری دارند و صدایی غنی‌تر و پر تحرک‌تر را در اختیار نوازنده قرار می‌دهند. پدال میانی را در نظر بگیرید. در بیشتر پیانوها، این پدال به منظور mute (بی صدا کردن) صدا استفاده می‌شود، تا نوزاندگی ساکت‌تری داشته باشید. در پیانوهای گرند و پیانوهای دیواری حرفه‌ای تر، این پدال به عنوان sostenuto می‌باشد، یک تکنیک ساستین که توسط پیانیست‌های حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فروش-پیانوی-آکوستیک

پیانو آکوستیک دست دوم

پیانو دست دوم نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد. در خرید این پیانوها باید دقت عمل به خرج داده و به سلامت، نحوه نگهداری و سن پیانو که از روی شماره سریال آن مشخص می‌شود توجه داشته باشید. اگر پیانوی مد نظر شما شماره سریال، ارتفاع و سلامت فیزیکی مناسبی داشت، این پیانو گزینه مناسبی برای خرید خواهد بود.

همچنین می‌توانید مقاله راهنمای جامع خرید پیانو آکوستیک را جهت به دست آوردن اطلاعات بیشتر مطالعه بفرمایید.

قیمت پیانو آکوستیک یاماها

پیانوهای آکوستیک یاماها دارای کیفیت بالا، طراحی زیبا و صدایی فوق العاده شفاف هستند. این برند با توجه به سابقه ساخت بالای خود همواره پیانوهای با کیفیت در ارتفاع و طراحی‌های مختلف را روانه بازار کرده است. از جمله پرفروش‌ترین پیانوهای آکوستیک دیواری این برند می‌توان به مدل‌هایی نظیر U1J ،JX113 ،JU109 ،B121 ،M2 ،M3 و U3 اشاره کرد.

قیمت پیانو آکوستیک  بر اساس ارتفاع، سال ساخت و مدل متغیر است. از جمله پیانوهای پرفروش با قیمت مناسب می‌توان به JU109 ،JX113 و M2 اشاره کرد. مهم‌ترین نکته در فرآیند صدادهی پیانو آکوستیک دیواری کیفیت سیم، چکش‌ها و ساندبرد پیانو شماست زیرا تمامی فرآیند تقویت رزونانس صدایی پیانوی شما ناشی از کیفیت این سه بخش است. ارتفاع سیم‌ها نیز از جمله فاکتورهای مهم در حجم صدای پیانوی شماست و جنس یا همان زنگ صدای ساز شما را تشکیل می‌دهد. هر چه ارتفاع این سیم‌ها بلندتر باشد حجم صدای ساز شما بیشتر خواهد بود.

قیمت پیانو آکوستیک یاماها

خرید پیانو آکوستیک دست دوم

هنگام خرید ساز دست دوم باید به یکسری نکات اساسی و یکسری سوالات توجه کنید. تنها ویژگی‌های اصلی مانند مدل، برند، ارتفاع، ظاهر و موارد این چنینی در خرید پیانو آکوستیک دست دوم دخیل نیستند. باید به سلامت تک تک بخش‌های پیانو، تعداد باری که کوک شده، شماره سریال برای تشخیص سن پیانو، سلامت ساندبرد، سلامت پین‌های کوک، عدم وجود پوسیدگی برای بخش‌های مختلف اعم از اکسید نشدن سیم پین‌ها، سلامت کلاویه‌ها و روکش آن‌ها و… توجه کنید. یکی از مواردی که می‌توانید برای سلامت دمپرها استفاده کنید این است که پدال سمت راست را نگهدارید و بدین وسیله دمپرها حرکت می‌کنند.

رگلاژ یکی دیگر از بخش‌های مهم است که تکنسین‌های پیانو برای افزایش سلامت ساز انجام می‌دهند تا رسپانس ولوم و تاچ کلاویه‌های هر نت به درستی انجام شود. مشکلات کوچک در بدنه ساز باید توسط فروشنده پولیش شده و بعد به خریدار ارائه شوند. همچنین می‌توانید سلامت چکش‌های پیانو خود را با فشار دادن هر کلاویه و ملاحضه ضربه زدن هر چکش به سیم مورد بررسی قرار دهید.

برخی از بهترین برند های پیانو آکوستیک

پیانوهای آکوستیک Yamaha: بدون شک یکی از بهترین سری پیانوهای شناخته شده، سری U می‌باشد. این سری از جمله پیانوهایی نظیر U1 و U3 از جمله پیانوهای شناخته شده در موسسات آموزشی است که به دلیل طراحی بسیار شبک و صدایی غنی همواره در بین نوازندگان از اعتبار بالایی برخوردار هستند.

پیانوهای آکوستیک Kawai: یکی دیگر از برندهای با کیفیت و نامدار در زمینه پیانو به طور قطع برند Kawai است. سازهای این برند به اکشن‌های حرفه‌ای معروف هستند، به ویژه سری Blak که تماما از مواد کامپوزیت ساخته شده است.

پیانوهای آکوستیک C. Bechstein: پیانوهای C. Bechstein صدایی افسانه ای و بی نظیر، گرم، غنی و شفاف ارائه می‌دهند. هیچ محدودیتی برای خلاقیت نوازنده چه در حالت تکنوازی و چه در نوازندگی گروهی با پیانوهای این برند وجود نخواهد داشت.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *