×

بهترین کیبورد برای آموزش پیانو در سال ۲۰۲۱

هر نوازنده ای باید نواختن پیانو را بیاموزد. برای مبتدیان، خرید کیبورد برای یادگیری گزینه بسیار خوبی است زیرا کیبوردها صدا و احساس یک پیانو آکوستیک را بدون اندازه دست و پا گیر و هزینه ی بالا شبیه سازی می‌کنند. در این مقاله با بهترین کیبورد‌های ۲۰۲۱ آشنا خواهیم شد.

بهترین کیبورد‌های مبتدی، برای یادگیری پیانو باید قابل حمل بوده و دارای ویژگی‌های مفیدی مانند مترونوم و بلندگوهای داخلی باشد.

اگر می‌خواهید یادگیری پیانو را شروع کنید، سازکالا تعداد زیادی صفحه کلید مبتدی دارد که برای نوازندگان جدید مناسب است. حتی داشتن حدودی از مهارت ساده در زمینه پیانو می‌تواند برای هر نوازنده سودمند باشد.

طراحی صفحه کلاویه پیانو، ماهیتی بسیار بصری دارد و به مبتدیان کمک می‌کند تا پایه ای محکم در عناصر ضروری موسیقی، به ویژه موارد مرتبط با هارمونی ایجاد کنند. هنگامی که از اصول اولیه، مانند فواصل، آکورد و سیکل آکورد به خوبی مطلع شدید، می‌توانید به راحتی این مفاهیم را در سازهایی مانند گیتار و بیس به کار ببرید.

اگر آمادگی شروع یادگیری پیانو را دارید و به اولین کیبورد خود نیاز دارید، درست در مکان مناسب هستید. در زیر ، من بهترین کیبورد‌‌های مبتدی را برای یادگیری پیانو برای شما گزینش کرده‌ام:

کیبوردهای کلاویه سنگین

کیبوردها دارای دو نوع وزن برای کلاویه‌های اصلی هستند: وزنه دار و بدون وزنه. هر دو گزینه برای پیانیست مبتدی کاملاً خوب عمل می‌کنند. کیبوردهای وزنه دار، برای مبتدیانی که مایل به نواختن پیانو آکوستیک هستند، مناسب است.

این کیبوردها لمس و احساس یک پیانو آکوستیک را تکرار می‌کنند و به مبتدیان کمک می‌کند تا تکنیک نوازندگی مناسب را برای سازهای کلاویه ای بسازند. پیانوی دیجیتالی Yamaha P-45 یک گزینه بسیار مناسب است که برای پیانیست مبتدی که در حال آموختن است و به وسیله ای برای تمرین نیاز دارد.

این محصول دارای ۸۸ کلید استاندارد درجه چکشی، که وزن کلاویه یک پیانو واقعی را شبیه سازی می‌کند، می‌باشد. حالت Duo، که پیانو را به دو ناحیه با ارتفاع یکسان و محدوده اکتاو تقسیم می‌کند، برای آموزش یا تمرین با یک شریک مفید است. بلندگوهای داخلی نیز برای اجرا یا تمرین با صدای بلند کمک می‌کنند، در حالی که خروجی ۱/۴ اینچی به شما امکان می‌دهد از طریق هدفون برای تمرین، بدون صدا اجرا کنید. مقاله کلاویه چیست سازکالا را مطالعه فرمایید.

بهترین کیبورد

کیبوردهای دیگر ، مانند یاماها P-125، ارتقا یافته از P-45، شامل ویژگی‌های بیشتر و صداهای اضافی مانند پیانوها و ارگ های برقی است. به عنوان مثال ، Alesis Recital Pro دارای پاسخ لمسی قابل تنظیم است و به نوازنده اجازه می‌دهد تا سرعت پاسخ کلیدها را به دلخواه تغییر دهد.

همچنین دارای مترونوم داخلی برای بهبود ریتم و زمان بندی شما می‌باشد. حالت ضبط برای پخش و گوش دادن به اجراهای خود نیز از آپشن‌های این محصول هستند؛ و گزینه ای برای تغذیه باتری برای اجرا در حال حرکت نیز دارد.

Recital Pro و بسیاری از کیبوردهای ذکر شده در اینجا دارای قابلیت USB هستند بنابراین می‌توانید از کیبورد به عنوان کنترلر MIDI با رایانه، تلفن هوشمند یا رایانه لپ تاپ خود استفاده کنید. M-Audio Hammer 88، یک میدی کیبورد وزنه دار دیگر است که می‌تواند از طریق USB نیز تغذیه شود

بسیاری از کیبوردها شامل برنامه‌ها و نرم افزارهایی برای یادگیری موسیقی هستند. به عنوان مثال ، Hammer 88 با یک دوره آزمایشی ۳ ماهه Skoove همراه است ، که دوره‌های تعاملی پیانو را از سطوح مبتدی تا پیشرفته ارائه می‌دهد.

پیانو دیجیتال جمع و جور و پرتابل CDP-S150 با برنامه Chordana Play for Piano رایگان Casio سازگار است، که به شما امکان می‌دهد از طریق USB به دستگاه iOS یا Android خود متصل شوید تا تنظیمات کیبورد خود را تغییر دهید، همراه ۵۰ آهنگ داخلی را پخش کنید.

بهترین کیبوردها

۶ تا از بهترین کیبورد های مبتدی با کلاویه سنگین

Yamaha P-45
Yamaha P-125
Alesis Recital Pro
Kawai ES110
M-Audio Hammer 88
Casio CDP-S150

کیبوردهای با کلاویه سبک

کیبوردهای بدون وزن، که به سازهای  synth-action معروف هستند، برای مبتدیان گزینه ای عالی است. کلاویه‌های این کیبوردها از نظر مقاومت کلیدی وزن کمی دارند، اما بسیاری از آن‌ها پاسخ لمسی دارند. کلیدهای لمسی به سرعت حساس هستند و بسته به سرعتی که پخش می‌کنید در حجم‌های مختلف پخش می‌شوند.

کیبوردهای Synth-action اغلب بسیار سبک تر و قابل حمل تر هستند و ویژگی‌های بسیار خوبی برای نوازندگان مبتدی دارند. پاسخ نرم تر کلاویه‌های بدون وزن به شما امکان می‌دهد حتی هنگام اجرا با هدفون، تمرین آرام تری داشته باشید.

کیبورد

یاماها PSS-F30 دارای ۳۷ کلید مینی با پاسخ لمسی است و بسیار قابل حمل است. این کیبورد برای آشنایی کودک با موسیقی مناسب است. مجهز به مترونوم داخلی برای کمک به آموزش زمان و ریتم از ۱۱ تا ۲۸۰ ضربه در دقیقه است.

ویژگی Smart Chord به شما این امکان را می‌دهد که کلید آهنگ را برای پخش آکورد با لمس یک کلید انتخاب کنید، حتی به کوچکترین دست‌ها نیز امکان شروع آکورد را می‌دهد.

سایر کیبوردهای یاماها-مانند ۶۱ کلید Yamaha Piaggero NP-12 و نسخه ۷۶ کلیدی، NP-32-با بسیاری از برنامه‌های iOS یاماها مانند Piano Diary سازگار است که به شما امکان ضبط ، بایگانی و اجراهای پیانو روزانه خود را به اشتراک بگذارید.

برخی از مدل‌ها دارای ویژگی ای هستند که برای همه کسانی که تازه شروع به کار کرده اند مناسب است: حالت‌های درس. گزینه‌های محبوب با حالت‌‌های آموزشی شامل مجموعه آموزشی یاماها است که در مدل‌هایی مانند Yamaha PSR-E373 یافت می‌شود. گزینه دیگر عملکرد درس Casio است که در Casiotone CT-S300 یافت می‌شود.

۶ تا از بهترین کیبورد های کلاویه سبک

Yamaha PSR E273
Yamaha Piaggero NP-12
Yamaha Piaggero NP-32
Yamaha PSS-F30
Korg B2N
Casio Casiotone CT-S300

نکات اصلی قبل از خرید اولین کیبورد

در ابتدا باید نیاز خود از کیبورد مد نظر را بدانید. بسیاری از افراد در خرید اولین ساز، یک کیبورد آموزشی یا میدی کنترلر را بعنوان ساز اول انتخاب می کنند. اگر به دنبال آهنگسازی و کار با نرم افزار های استودیویی هستید، خرید یک کیبورد با قابلیت میدی یا یک میدی کنترلر تهیه می کنند تا از قابلیت های مختلف اعم از امکان استفاده از سمپل صدا، افکت و آپشن های گوناگون دیگر بهره مند شوند.

این میدی کنترلر ها بر اساس مدل دارای تعداد کلاویه های مختلف، درام پد و ناب های کنترلی هستند. برای انتخاب تعداد اندازه درست میدی کنترلر باید نیاز خود از ساز را بدانید، بعنوان مثال اگر به دنبال نوازندگی پیانو هستید، باید سازی با ۸۸ کلاویه پیانو استایل تهیه کنید. برخی افراد هم به دنبال کیبورد های آموزشی دارای پورت usb to host هستند که هم برای اجرای لایو و تمرین و هم برای استفاده بعنوان میدی کنترلر مناسب باشند.

کیبورد های آموزشی دارای ریتم، افکت ، درس های مختلف و آپشن های دیگری هستند که به نوازنده مبتدی در یادگیری، تزیین نوازندگی و حتی پیش زمینه ای برای آهنگسازی کمک می کنند. میدی کنترلر ها به علت قیمت مقرون بصرفه تر و یکسری آپشن های ضروری برای آهنگسازان نیز از جمله گزینه های پرطرفدار در بین نوازندگان مبتدی به شمار می رود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
One thought on “بهترین کیبورد برای آموزش پیانو در سال ۲۰۲۱
  • دی ۳, ۱۴۰۰ at ۵:۴۶ ب٫ظ

    سلام .یک سئوالی داشتم .من مدل های پیانو پرتابل وزنه دار نزده بودم تا اینکه یکی از دوستان مدل arteshia خریده بود.من اصلا نتوانستم خوب بزنم کلاویه هاش خیلی سنگین بود.وصدایش هم اصلا جالب نبود .من پیانوی مکانیکی مجلسی یاماها که در دوره آموزشی بود زیاد کار کرده بودم خیلی نرم بود.والان خودم par1000 یاماهادارم صداش بد نیست.میخواستم بدانم آیا مدل های کیبوردسنگین یاماها چکشی هم مثل مکانیکی اش نرم هست یا نه؟

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *