×

بهترین پیانوهای دیجیتال ۲۰۲۳

دنیای پیانوهای دیجیتال همیشه در حال تغییر است و با پیشرفت تکنولوژی دائما در حال بهبود می‌باشد. هدف پیانوهای دیجیتال شبیه سازی هر چه بیشتر ساز به مدل‌های آکوستیک است. پیانوهای دیجیتال دارای طیف وسیعی از گزینه‌ها اعم از صداهای پیانو و ویژگی‌های مناسب برای نوازندگان مبتدی، نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای می‌باشد. در ادامه بهترین پیانوهای دیجیتال ۲۰۲۳ را به شما معرفی می‌کنیم. با سازکالا همراه باشید.

پیانو دیجیتال Casio AP470

رزونانس دمپر طبیعی :

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این پیانو دیجیتال، رزونانس عمیق و زیبای حاصل از پدال دمپر را به طور طبیعی شبیه سازی و کیفیت پخش استریو را در اختیار شما قرار می‌دهد. دمپرها هنگام فشار دادن پدال بلند می‌شوند و رزونانس صدای خاصی ایجاد می‌شود، این مورد نیز در پیانو دیجیتال Casio AP470 شبیه سازی شده است. علاوه بر این، یک سیستم متغیر برای پدال دمپر در نظر گرفته شده است که بازتولید ظریف‌ترین تغییرات صدایی را در اختیار نوازنده قرار می‌دهد.

بخش Hall Simulator :

عملکرد Hall Simulator ویژگی‌های مختلف آکوستیک در سالن‌های کنسرت مشهور جهان را شبیه سازی کرده و طنین صدای خاص همراه با شفافیت بالا را در اختیار نوازندگان حرفه‌ای قرار می‌دهد. یک سیستم اکولایزر پیشرفته، لذت نواختن در یک محیط حرفه‌ای را برای پیانیست‌ها فراهم می‌کند.

پیانو دیجیتال Yamaha P45

اولین توصیه ما یک پیانو دیجیتال مقرون بصرفه مناسب برای نوازندگان مبتدی مانند مدل Yamaha P45 است. این مدل از پیانو یاماها دارای صفحه کلاویه چکشی درجه بندی شده است که توسط استادان زیادی تایید شده و حس نواختن طبیعی و استانداردی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این مدل، هر آنچه برای تمرین نوازندگی می‌خواهید را از طریق فناوری wave memory در اختیار شما قرار می‌دهد ( یک سیستم نمونه برداری دقیق که صدای کامل هر کلاویه را فراهم می‌کند).

اسپیکرهای این ساز نیز از لحاظ پاسخ به نسبت داینامیک‌های نوازندگی شما دقیق بوده و کیفیت صدای مطلوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این مدل از سمپل صدای پیانو آکوستیک، پیانو دیجیتال، ویبرافون و … استفاده شده است.  این مدل دارای Duo Function است که امکان همنوازی استاد و هنرجو را فراهم می‌کند.

پیانو دیجیتال Yamaha CLP 745

این مدل از سری حرفه‌ای یاماها دارای دو سمپل صدای پیانوهای گرند CFX و Bösendorfer Imperial است که صدای اصیل یک پیانو گرند کنسرت را برای شما فراهم می‌کند. از جمله ویژگی‌های اصلی این ساز می‌توان به اکشن GrandTouch و استفاده از چوب در ساخت کلاویه‌های سفید آن اشاره کرد که حس نواختن با یک ساز آکوستیک را به خوبی شبیه سازی می‌کند.

در واقع CFX به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازهای کنسرت در تمامی ادوار است، در حالی که Bösendorfer Imperial احساس نواختن پر انرژی را به ارمغان می‌آورد. نمونه برداری دقیق و amaha’s Stereophonic Optimiser صدایی چند بعدی، حتی هنگام استفاده از هدفون فراهم می‌کند.

مدل سازی Grand Expression نحوه تعامل بین چکش‌ها، دمپرها و سیم‌ها با یکدیگر را بازسازی می‌کند و در نتیجه لحن صدایی فوق العاده نزدیک به ساز گرند را بازتولید می‌کند. کلاویه‌ها پاسخ متفاوتی به نسبت فشار و سرعت نوازندگی ارائه می‌دهند و به لطف اکشن GrandTouch-S تجربه نوازندگی معتبری فراهم می‌کنند.

مطلب پیشنهادی: بهترین پیانو دیجیتال در ایران

پیانو دیجیتال kawai cn29

متخصصان Kawai به دلیل توجه به جزئیات معروف است. استفاده از اکشن responsive Hammer III، لرزش کلاویه‌ها را به حداقل رسانده در حالی که وزنه‌های تعادل تعبیه شده در هر کلاویه، حس نواختن طیبیعی را فراهم می‌کند. این وزنه‌ها حس نواختن روان‌تر و راحت‌تری را ممکن می‌کنند. برای تکمیل این اکشن، از شبیه سازی let-off استفاده شده که ظریف‌ترین و جزئی‌ترین موارد هنگام نواختن با پیانو گرند را تقلید می‌کند.

استفاده از سمپل‌های صدای SK-EX و EX احساس نواختن با یک پیانو حرفه‌ای را فراهم می‌کند. این پیانو دیجیتال دارای سیستم صدای Onkyo برای صدای شفاف، عملکرد Lesson برای تمرین آهنگ‌های مختلف یکی دیگر از گزینه های تمرینی این ساز به شمار می‌رود.

در ادامه مقاله بهترین پیانوهای دیجیتال ۲۰۲۳ با ما همراه باشید.

kawai cn29 یکی از بهترین پیانوهای دیجیتال 2022

پیانو دیجیتال Casio PX770

پیانو دیجیتال PX770 دارای فناوری پیشرفته AiR Piano و اکشن Tri Sensor II سری پیانوهای پرچمدار Celviano است. این مدل یک گزینه مناسب برای نوازندگان مبتدی و نیمه حرفه‌ای است. کلاویه‌های سه سنسور در اکشن TRI SENSOR SCALED HAMMER ACTION II از جمله بهترین اکشن‌های موجود در پیانوهای دیجیتال به شمار می‌رود که امکان نواختن تکنیک‌های مختلفی را فراهم می‌کند.

این مدل دارای اتصال USB MIDI است که امکان اتصال ساز به کامپیوتر شخصی با یک کابل پرینتری را فراهم کرده و انتقال فایل‌های میدی از این طریق بسیار راحت خواهد بود. این مدل یکی از ایده آل‌ترین گزینه‌های خرید پیانو دیجیتال برای نوازندگان مبتدی و نیمه حرفه‌ای است زیرا از لحاظ قیمتی نیز مقرون به صرفه در نظر گرفته می‌شود.

پیانو دیجیتال Korg G1 Air

یکی از خوش صداترین و بهترین پیانوهای دیجیتال در این لیست به طور قطع پیانو Korg G1 Air ساخت ژاپن است. هر پیانیستی به دنبال داینامیک‌های غنی، تریبل‌های سبک‌تر صدای گرم‌تر از ساز خود می‌گردد و این موارد تنها از مدل Korg G1 Air ژاپن انتظار می‌رود.

پیانو دیجیتال G1 Air دارای سمپل صدای پیانو آلمانی با صدای بیس قدرتمند، یک پیانو ژاپنی برای نواختن قطعات کلاسیک و پاپ، و یک سمپل صدای پیانو اتریشی برای دریافت صدایی روح انگیز و کلاسیک می‌باشد. استفاده از اکشن Real Weighted Hammer Action 3 (RH3) با مکانیسم مشابه با کلاویه‌های آکوستیک است که در نت‌های بیس سنگین‌تر و در نت‌های تریبل سبک‌تر است.

 Korg G1 Air یکی از بهترین پیانوهای دیجیتال 2022

مقاله پیشنهادی: پیانو سایلنت چیست؟

در این مقاله، بهترین پیانوهای دیجیتال ۲۰۲۳ را به شما معرفی کردیم. برای تهیه انواع پیانو دیجیتال و آکوستیک در برندها و مدل‌های مختلف کلیک کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *