×

بهترین پیانوهای سری YDP یاماها

در این پست از وبلاگ سازکالا، سه مدل از بهترین پیانوهای سری YDP یاماها را برایتان معرفی کرده ایم. این مدلها YDP 163 – YDP V240 – YDP 143 هستند که در زیر میتوانید توضیحات مربوط به هر یک را مطالعه کنید. یاماها در سال ۱۸۸۷ فعالیت خود را در ژاپن آغاز کرد و پس از آن کارخانه هایی در آمریکا، تایوان و مکزیک برای تولید مدلهای دیجیتال و پیانو آکوستیک  تاسیس کرد. فعالیتهای این شرکت فراتر از پیانو است و در عرصه های ورزشی، سواری و تولیدات لوازم جانبی موسیقی نیز فعالیت میکند.

 

خرید پیانو دیجیتال یاماها

شما هنرجویان و پیانیست های عزیز می توانید برای بررسی قیمت پیانو یاماها به سایت سازکالا مراجعه کرده و با بررسی مشخصات فنی و بر اساس بودجه و توانایی خود، پیانوی مد نظرتان را خریداری کنید همچنین می توانید ویژگی های بهترین پیانو دیجیتال در ایران را نیز در مقاله لینک شده بررسی کنید. پیانوهای سری P مانند P 45 و P125 جز پیانوهای پرتابل مناسب برای افراد مبتدی ، سری YDP یاماها جز پیانوهای مناسب برای پیانیست های جوان جهت قطعه نوازی و سری CLP جز پیانوهای سطح حرفه ای است که برای نوازندگانی که به دنبال تاچ ، کیفیت صدا و طراحی شبیه به پیانوی آکوستیک هستند مناسب می باشد.

بهترین پیانو سری YDP

پیانو دیجیتال یاماها YDP 163 با ظاهری شیک و شبیه به یک آکوستیک دیواری با طراحی مبله ارائه شده است. این مدل دارای ۸۸ کلید با اکشن استاندارد چکشی درجه بندی شده ۳ سنسور یاماها است. درجه های چکش درجه بندی شده وزن طبیعی کلید های  یک پیانو آکوستیک را تقلید می کند، یعنی در نت های پایین کلاویه ها سنگین تر و در نت های بالا سبک تر اند. همانطور که سطح مهارت پیانیست افزایش می یابد ، وزن کلید ها نیز به طور فزاینده ای در پیشرفت توانایی های یک نوازنده  اهمیت پیدا میکند. این مدل از نظر قابلیت ها و امکانات سبک و ساده و در عین حال کاربردی است.

بهترین پیانو سری YDP

 

وجود پورت USB اجازه می دهد تا پیانو را  به یک رایانه برای ضبط و میکس پیشرفته تر متصل شود. یکی از مهمترین ویژگی در این مدل ، ضبط کننده ۲ تراک است که کاربرد فراوانی  برای ضبط اجرا های خود و پخش آن برای متوجه شدن میزان پیشرفت خود ، بدون نیاز به امکانات اضافی است. همچنین وجود بانک صدای با ۱۰ صدای مختلف، اجازه می دهد تا انواع صداها را در اختیار داشته باشیم. این پیانو دارای پلی فونی ۱۲۸ صدایی است که تمام نت ها را در طول اجرا، پخش خواهد کرد. حتی در کنار اجرای ریتم های پیشرفته تر و آکورد های اتوماتیک با استفاده از پدال ساستین. تمرکز این پیانو به این موضوع است که یک پیانیست به دنبال ارتقاء سطح نوازندگی خود با استفاده از صداهای حرفه ای و تکنیکال باشد. برای مشاهده پیانو دیجیتال یاماها مدل YDP-163 میتوانید به فروشگاه سازکالا مراجعه کنید.

دومین پیانو برتر سری YDP یاماها

پیانو دیجیتال یاماها YDP-V240 طیف وسیعی از صداها و ویژگی ها را ارائه می دهد که از نیازهای معمولی یک پیانیست پیشی می گیرد. این پیانو بیشتر بر روی خلاقیت و توانایی نوازنده متمرکز میشود. V240 دارای سکونسر منحصر به فرد آهنگ است  که کاربر را قادر می سازد که سبک یک آهنگ را تغییر دهد. کاربر همچنین می تواند صدای ملودی و صداهای صفحه کلید را تغییر دهد تا آرایش کامل را در تغییرات منحصر به فرد آهنگ، به دست آورد. با توجه به امکانات V240 به جرعت میتوان گفت که جزو یکی از بهترین پیانوهای سری YDP یاماها است.

کیفیت صدا و دینامیک بین ۱۶۳ و V240 یکسان است . ولی تعداد صداهای ارائه شده در این دو مدل را در نظر بگیریم، بانک صدای ۱۶۳ از ۱۰ صدا تشکیل شده است. ولی V240 دارای یک مجموعه صداهای مجهز به ۵۰۰+ صدا است که در مقایسه با صداهای ۱۶۳ بسیار بالا تر است . V240 همچنین دارای توانایی لایه ای کردن صداها است که تقریبا یک تعداد نامحدود صدای قابل استفاده را ایجاد می کند. مدل V240 نیز از تمام امکاناتی مانند اکشن چکشی درجه بندی شده ، پورت USB ، و ریتم های مختلف و… برخوردار است. اما از لحاظ کیفی یک قدم عقب تر از ۱۶۳ است.

پیانو های سری YDP برای شروع نوازندگی

پیانو دیجیتال YDP 143. یکی از تفاوت های مهمی که این مدل با مدل های دیگر یاماها دارد قدرت بلندگوهای آن است. مدل YDP143 دارای دو بلندگو ۶ وات است، که در مقابل مدلهای قبلی که بلندگو ۲۰ وات داشته اند ، بسیار کمتر است . البته مهم است که در نظر داشته باشیم که این اختلاف به این معنی نیست  که صدای YDP143 کم باشد بلکه به راحتی به اندازه کافی قوی و پرکننده فضا میباشد. مزیت داشتن توان بیشتر در مدل های قبلی به آنها یک صدای باس غنی تر، با کیفیت تر و واضح تر می دهد. در حالی که این مدل نیز دارای یک مکانیسم کلیدی سنگین شده درجه بندی شده است.

این اکشن دارای دو حسگر است، در حالی که YDP 163 دارای سنسور سه گانه است. به این معنی که تغییرات در فشردن کلیدها را با دقت بالاتری تشخیص خواهد داد. به عنوان مثال، مدل ۱۶۳ پاسخ بیشتری نسبت به قسمت های ظریف نواختن، و همچنین قسمتهایی که با صدای بلند تر، قسمت های مهیج تر، از خود نشان  می دهد و به نوازنده اجازه نواختن حالات و صدا های متنوع تری را می دهد.

 

پیانو دیجیتال YDP 143

 

بهترین انتخاب در بین سری YDP

پیانوهای YDP 144  و YDP 164 کمپانی Yamaha جز پر فروشترین و با کیفیت ترین پیانوهای سری YDP به شمار می روند که مورد تایید اساتید موسیقی و پیانیست های مختلف اند. این دو مدل با کلاویه های GH3 برای YDP 164و GHS برای YDP 144 همراه با پوشش عاج مصنوعی، پلیفونی ۱۹۲ ،  نمونه صداهای شفاف و افکت های مختلف این دو مدل را  برای نوازندگان مبتدی و نیمه حرفه ای ایده ال کرده است. پیانو Yamaha YDP 164 از لحاظ موتور صدا ، پوشش کلاویه ، خروجی صدا و در کل کیفیت نسبت به مدل های دیگر سری YDP برتری دارد.

 

پیانو Yamaha YDP 164

پیانوهای سری YDP S

پیانوهای دیجیتال سری S مانند YDP S34 ، YDP S35 ، YDP S54 و YDP S55 از جمله مدل های با کیفیت دیگر در سری کلی YDP به شمار می روند. این مدل ها دارای ویژگی های مشابه به مدل های YDP 144 و ۱۶۴ دارند اما از نظر طراحی کابینت متفاوت هستند. جدیدترین مدل های تولید شده توسط کمپانی یاماها برای خط تولید سری S، مدل های S35 و S55 است که از فناوری جدید VRM LITE استفاده کرده که مدل سازی رزونانس مجازی دقیق تری به نسبت سری قبل ارائه میکند و کیفیت نوازندگی با این سری را بهبود می بخشد.

برای خرید پیانو می بایست از یک منبع قدرمتند و با تجربه استفاده نمایید تا بتوانید با خیال آسوده و استفاده از تمامی مزایا، خرید خود را انجام دهید. از این رو شما می توانید با مشاهده قیمت پیانو و مشخصات فنی آن در سایت سازکالا اقدام به خرید نمایید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *