×

معرفی بهترین برندهای امپلی فایر گیتار الکتریک

در این پست به بررسی و معرفی بهترین برندهای امپلی فایر گیتار الکتریک می‌پردازیم تا بتوانید با آگاهی بیشتری نسب به خرید امپلی فایر اقدام کنید. امپلی فایرهای بسیار متنوعی برای گیتار الکتریک در طول سال‌های اخیر تولید شده است.

انقلاب عظیمی در تولید امپلی فایر و افکت پروسسورها در یک دهه اخیر به وقوع پیوسته است. از تولید مولتی افکت‌های خارق‌العاده‌ای که صدای خروجی بسیار شبیه به مدل‌های تیوبی دارند تا نمونه‌های مدلینگ که امکانات بسیار زیادی در خود جای داده‌اند.

بهترین برندهای تولیدکننده امپلیفایر گیتار

امپلی فایرهای تیوب جایگاه خود را همچنان در صنعت موسیقی راک حفظ کرده اند. اگر به دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی نگاهی بیندازیم سه برند معتبر VOX ،Fender و Marshall در استودیوهای معروف و استیج‌های آن دوران حکمفرمانی می‌کردند. موزیک‌های بسیار معروف و خاطره‌انگیزی در موسیقی راک آن دوران با این برندها رکورد شد و نوازندگان معروف به این سه برند افسانه‌ای علاقه بسیاری داشتند.

با گذشت سال‌ها برندهای دیگری پا به عرصه رقابت در صنعت امپ گذاشتند از جمله معروف‌ترین این برندها Peavey ،Orange و Mesa Boogie بودند.  به مرور زمان تنوع بسیار زیادی در امپلی فایرهای گیتار الکتریک  بوجود آمد و هم اکنون برندهای بسیار زیادی در این صنعت رقابت می‌کنند.

تنوع ژانر در این سبک باعث شده تا کمپانی‌ها دست به خلاقیت‌های زیادی بزنند. از اضافه کردن افکت‌های دیجیتال تا ذخیره کردن پریست‌ها در مدل‌های تیوبی! در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بهترین برندهای تولید کننده امپلی فایر در دنیا بپردازیم.

معرفی بهترین برندهای امپلی فایر گیتار الکتریک برند-Marshall

۱- Marshall یکی از معروف‌‎ترین برندهای آمپلی فایر گیتار

بدون شک Marshall یکی از بهترین برندهای امپلی فایر گیتار الکتریک بشمار می‌رود. مارشال در سال‌های حاکمیت موسیقی راک اند رول در امریکا و انگلیس در بیشتر استیج‌های بزرگ آن دوران دیده می‌شد. مارشال هم اکنون مدل‌های متنوعی از امپلی فایرهای تیوب در دنیا را تولید کرده و نوازندگان بزرگی طرفدار پرو پا قرص این کمپانی بزرگ هستند.

از جمله نوازندگانی که از محصولات مارشال استفاده می‌کنند می‌توان به جو ساتریانی، اسلش، پاول گیلبرت، اینگوی مالمستین و جو باناماسا اشاره کرد. همچنین نوازندگان معروفی همانند جیمی هندریکس و گری مور بسیاری از آهنگ‌های خود را با این برند معروف رکورد کرده‌اند.

برای مشاهده بهترین امپلیفایرهای مارشال می‌توانید به این صفحه از وبلاگ سازکالا مراجعه کنید.

معرفی-برند-امپلیفایر-Fender

۲- Fender از بهترین برندهای امپلی فایر گیتار الکتریک

لئو فندر تا قبل از طراحی امپ و ساز گیتار، تعمیرکار رادیو و لوازم الکترونیکی بوده است همین امر باعث نبوغ وی و حضور این شرکت جزء بهترین برندهای امپلی فایر گیتار الکتریک شد. Fender در سال‌های فعالیت خود مدل‌های مختلفی را به بازار عرضه کرد.

این امپ‌ها در بین نوازندگان معروف آن دوران بسیار محبوب بودند و امروزه برای سبک‌های مدرن و کلاسیک نیز محصولات مختلفی دارند که تمام سلایق را در برمی‌گیرد. از مدل‌های معروف این کمپانی در آن سال‌ها می‌توان به Deluxe Reverb ،Bassman ،Twin Reverb و… اشاره کرد.

نوازندگان معروفی مانند جو والش، اریک کلاپتون ، جرج بنسون آرتیست‌های این کمپانی معروف هستند.

معرفی-برند-VOX

۳- معرفی برند VOX

بدون شک برای معرفی بهترین برندهای امپلی فایر گیتار الکتریک در سبک‌های بلوز، کانتری و کلاسیک باید به برند VOX اشاره کرد که میان تمامی نوازندگان علاقه مند به این سبک‌ها شناخته شده است. نام امپلی فایرهای VOX بسیار مورد توجه نوازندگان گیتار الکتریک قرار گرفت.

در دهه ۶۰ دو مدل از این کارخانه تولید شد که محبوبیت زیادی میان نوازندگان راک و راک اند رول پیدا کرد. مدل اول AC15  ( ویدیو معرفی و تست آن را در این صفحه مشاهده می‌کنید ) و مدل دوم AC30 بود. اکثر اهنگ‌های گروه Queen با مدل AC30، و توسط نوازنده معروف بریان می رکورد شد.

تمامی نوازندگانی که با این دو مدل معروف سروکار داشتند از یک صدای غنی صحبت می‌کنند صدایی منحصر به فرد که در موسیقی بلوز و راک کاربرد بسیار زیادی داشته است.

۴ – Mesa Boogie یک از بهترین برندهای ساخت امپ

این برند که کارخانه آن در کالیفرنیا واقع شده از سال ۱۹۶۹ اغاز به فعالیت کرد. بنیان گذار این برند اقای Randall Smith در ابتدا به عنوان یک فروشگاه کوچک شروع به کار کرد که امپ‌های فندر را تغییر می‌داد.

از مشتری‌های بنام این برند که در ابتدا با آن همراه بودند می‌توان به Carlos Santana و Keith Richards اشاره کرد. همین نوازندگان مطرح کمک کرد تا این برند را به عنوان یکی از برندهای تولید کننده امپیلی فایرهای خاص و بوتیک شناخته شود و به عنوان برندی مطرح و شناخته شده در بازار جا بیفتد.

امپلیفایر مدل Dual rectifier
مدل Dual rectifier یکی از مدل‌های مطرح این برند به شمار می‌رود.

۵ -Randall Amplifiers

رندال یکی از برندهای مطرح ساخت امپلی فایرهای گیتار است که از سال ۱۹۷۰ توسط Don Randall فعالیت خود را اغاز کرد. این برند که بنیانگذار آن در فندر کار می‌کرد بعدها با موفقیت بی‌نظیری مواجه شد و اکنون نیز به تولید امپ‌های ترانزیستوری معروفی مشغول به فعالیت است.

۶- Victory از برند های نوپا و مطرح بازار

امپلیفایر Victory

یکی از برندهای نوپای بازار که از سال ۲۰۱۳ فعالیت خود را شروع کرده، این برند انگلیسی با ساخت امپ‌های بسیار با کیفیت و داشتن آرتیست‌هایی همچون Guthrie Govan توانسته به سرعت مشهور شده و به عنوان برند شناخته شده‌ای مطرح شود.

۶- برند blackstar

یکی از برندهایی که در تولید آمپلی فایر محبوبیت بسیار زیادی دارد برند blackstar می‌باشد. این امپلی فایرها معمولا برای سبک راک و متال مناسب هستند و نوازنده‌هایی همچون andy james و Gus g از این امپلی فایرهای با کیفیت استفاده می‌کنند.

معرفی بهترین برندهای امپلی فایر گیتار الکتریک بلک استار

سخن پایانی

یکی از ضروری‌ترین لوازم جانبی گیتار که تقریبا سخت‌ترین کار را برای گیتاریست‌ها انجام می‌دهد امپلی فایر است. در واقع خروجی دستگاه‌هایی مانند میکروفون‌‌ها، سازهایی مثل گیتار و … ، بدون وجود امپلی فایر صدایی مقبول تولید نخواهد شد. در این مقاله چند نمونه از برترین و معروف‌ترین برندهای امپلی فایر را معرفی کردیم. امیدواریم که مفید واقع شده باشد.

سازکالا نماینده رسمی انواع برندهای تولیدکننده گیتار و امپلی فایر می‌باشد. برای خرید گیتار الکتریک یا امپلی فایر می‌توانید از کارشناسان ما به صورت تلفنی مشاوره دریافت کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
One thought on “معرفی بهترین برندهای امپلی فایر گیتار الکتریک
  • مهر ۲۳, ۱۴۰۲ at ۹:۴۵ ب٫ظ

    بهترین آمپلی فایر برای تقویت صدای ورودی صوتی استفاده می شود. این دستگاه قابلیت افزایش قدرت صوت را داراست و معمولاً در راهبردهای آموزشی و کار برای بهبود کیفیت صدا و تقویت صوت مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین، آمپلی فایرها با توجه به نوع و منظور استفاده می توانند خروجی صدایی با کیفیت بالا را ارائه کنند.

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *