×

ویژگی های سری CLP پیانوهای Yamaha

سری CLP پیانوهای Yamaha دارای بالاترین دقت در شبیه سازی هستند و پایین‌ترین مدل‌های این سری نیز از بهترین امکانات برخوردارند. این سری از پیانوهای دیجیتال جز پیانو یاماها کلاوینوا هستند. یعنی یکی از پر امکانات‌ترین مدل‌های پیانو دیجیتال است که تا به حال یاماها تولید کرده است. و بسیاری از امکاناتی که در آن ارائه شده است، در هیچ مدل و یا برند دیگری به چشم نمی‌خورد. شما می‌توانید قیمت پیانو در این مدل و سایر مدل‌ها را در سایت سازکالا مشاهده فرمایید.

تکنولوژی اسکیپ در پیانوهای سری CLP

از جالب‌ترین ویژگی‌های سری CLP پیانوهای Yamaha برای افزایش بیشترین شباهت با پیانو واقعی، حالت اسکیپ نیز می‌باشد که در پیانو واقعی اتفاق می‌افتد. به این معنی که زمانی که کلید‌های پیانو آکوستیک فشرده می‌شوند چکش از جای خود بلند شده و به سیم ضربه می‌زند. و سپس به محل خود باز می‌گردد. این بازگشت به عقب، ضربه کوچک و ضعیفی را به کلاویه‌های پیانو منتقل می‌کند که باعث لرزشی خفیف می‌شود؛ که به آن حالت اسکیپ یا بازگشت گفته می‌شود.

در این سری فوق العاده، حالت اسکیپ نیز قرار داده شده است. کلاویه‌های این خانواده غالباً از جنس عاج مصنوعی هستند به استثناء کلاویه‌های مدل Clp-685 که از چوب طبیعی با روکش عاج مصنوعی ساخته شده است؛ درست مانند کلاویه‌های پیانو آکوستیک.پیانوی-Yamaha-سی-ال-پی-685

طیف وسیع صدا در سری CLP پیانو Yamaha

پیانوهای سری CLP یاماها علاوه بر برخوردار بودن از صداهای فوق العاده واقعی پیانو‌های آکوستیک، که برای نمونه برداری آن‌ها از بهترین مدل‌های پیانو گراند کنسرتی در سطح جهان استفاده شده است؛ دارای مجموعه وسیعی از صدای سازهای دیگر، شامل سازهای زهی، بادی برنجی، چوبی، پرکاشن و درام و صداهای الکترونیک دیگر می‌باشد. این صداهای کاملا طبیعی و با کیفیت، از طریق ضبط و نمونه برداری از بهترین مدل‌های آکوستیک آن سازها در سطح جهانی استفاده شده است که بیشترین قدرت و غنی‌ترین صدا را از خود نشان می‌دهند.

طیف وسیع صدا در سری CLP پیانو Yamaha

تنوع محصولات سری CLP

همچنین مجموعه وسیعی از ریتم‌ها همراه با آکوردهای اتوماتیک برای نواختن آهنگ‌های مورد علاقه شما در هر سبک و سطح وجود دارد. مجموعه بیشماری از صداهای سازها، ریتم، آهنگ‌های دمو وجود دارد، که می‌توانید از سایت یاماها دانلود کرده و بر روی پیانو خود بارگذاری نمایید.

با توجه به امکانات ارائه شده در این گروه پیانوها پلیفونی مناسب و قابل قبولی در این سری ارائه شده است. تا تمام امکانات فوق را پشتیبانی نماید. پلی فونی به معنی تعداد حداکثر صداهایی است که در یک لحظه، امکان پخش و اجرای آن توسط سیستم موجود در پیانو یا کیبورد وجود دارد. بنابراین برای سازهایی که علاوه بر پیانو قرار است نقش کیبورد را نیز باری کند، بسیار مهم است که، پلی فونی بالاتری از خود ارائه دهند.

تنوع محصولات سری CLP

شبیه سازی پیانو با دقت بالا

اکشن این خانواده پر زرق و برق یاماها از نوع NW در مدل‌های بالاتر همچون پیانو Yamaha CLP 645  بعد از آن چکشی سنگین شده سه درجه ای می‌باشد (GH3). به این معنی که علاوه بر اینکه کلاویه‌ها از سمت چپ به سمت راست، از سنگین به سبک تغییر وزن می‌دهند؛ دارای سنسور سوم نیز هستند که رفتار آن‌ها را بیشتر شبیه به کلاویه‌های پیانوهای واقعی می‌کند.

علاوه بر اینکه صدای ساده ساز و نواختن عادی هر یک از سازها را در این مجموعه وسیع  ارائه شده است، حالت‌های خاص و تکنیک‌های نوازندگی پیچیده‌تر و پر کاربرد برای اغلب این سازها ارائه دهد شده است برای مثال صدای مدالیت گیتار یا گلیسیندو ساکسیفون و غیره. تکنیک‌های خاص ضبط شده در این مجموعه صوتی توسط حرفه ای‌ترین نوازندگان آن سازها اجرا و ضبط شده است.

واقع گرایی بیشتر در پیانو های جدید CLP

به منظور جلوگیری از هرگونه اختلال در ازتعاش سیم‌ها در پیانو گرند از مکانیسم escapement استفاده می‌شود. هنگامی که کلاویه‌ها را به آرامی فشار می‌دهید، این مکانیسم یک صدای کلیک بسیار خفیف ایجاد می‌کند. این ویژگی در بسیاری ازپیانوهای دیجیتال شبیه سازی نشده است. در پیانوهایی مانند clp 735 و clp 745 این مکانیسم به منظور واقع گرایی بیشتر صدای پیانو به پیانو گرند در نظر گرفته شده است.

واقع گرایی بیشتر در پیانو های جدید CLP

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *