×

گیتار الکتریک PRS

PRS گیتار نوازندگان افسانه ای!

کمپانی گیتار الکتریک PRS که با نام تجاری Paul Reed Smith Guitars نیز شناخته می‌شود یک تولید کننده گیتارهای الکتریک، آکوستیک و آمپلی فایر می‌باشد. این برند از مرغوب‌ترین تولید کنندگان گیتار الکتریک است که ستارگانی همچون Carlos Santana ،Has Orianthi و John Mayer محصولات آن را برگزیده‌اند. اگر علاقه مند به گیتار الکتریک‌های خاص و رده بالا هستید پیشنهاد می‌کنیم به قسمت گیتار prs در فروشگاه اینترنتی سازکالا سر بزنید.

کمپانی PRS

پاول رید اسمیت خود یک استاد و نوازنده‌ی سازهای زهی بود. او به خوبی نیازهای یک نوازنده را درک کرد و محصولی فوق العاده برای علاقه مندان به این ساز طراحی و تولید نمود. یکی از نکات برجسته گیتارهای PRS، مناسب بودن آن برای هر سبک و هر سطحی از نوازندگی است. تفاوتی ندارد نوازنده ای حرفه‌ای باشید یا مبتدی، چرا که PRS گیتار مورد نیاز شما را تامین می‌کند. گیتار الکتریک های PRS با ساختار و دیزاین ویژه ای که دارند گستره زیادی از صداهای مختلف را به نوازنده ارائه می‌دهند.

PRS-Manger

گیتار های شرکت PRS

شرکت PRS که مخفف شده نام بنیان گذار این شرکت، یعنی Paul Reed Smith است، یکی از شرکت‌های مشهور در زمینه تولید انواع گیتار در آمریکا می‌باشد که محصولات بسیار با کیفیت و خوش صدایی تولید می‌کند. این شرکت در ایالت مریلند آمریکا تاسیس شده است و برای دهه‌ها است که گیتارهای این شرکت توسط بسیاری از نوازندگان مشهور مورد استفاده قرار می‌گیرد. با اینکه این برند در ابتدا فقط در آمریکا فعالیت داشت اما با گذشت زمان و بیشتر شدن تولید، این برند کارخانه‌هایی در اندونزی و کره جنوبی نیز تاسیس نمود.

سال ۱۹۸۵ در نمایشگاه NAMM اولین بار از گیتار الکتریک PRS رونمایی شد. در این نمایشگاه گیتارهای PRS تحت عنوان PRS Custom رونمایی شدند. متریال مورد استفاده در گیتارهای این شرکت به این صورت بود: استفاده از چوب ماهاگانی در بدنه و دسته. با این تفاوت که دسته به شکل Set Neck به بدنه متصل می‌گردید. در تاپ گیتار از چوب میپل استفاده می‌شد. در نهایت این ترکیب خلاقانه در متریال باعث می‌شود گیتار صدایی گرم و در عین حال بسیار شفاف تولید کند.

سخت‌افزارهایی که این کمپانی برای گیتارهای خود در نظر گرفته بود نیز در نوع خود بی‌نظیر بودند. پیکاپ‌های مخصوص و بریج و کوکی‌های بسیار با کیفیت باعث شده بود تا این گیتارها در تکنیک نوازندگی و کسب مهارت کمک شایانی به نوازنده کنند. طی سال‌های بعد PRS نیرو و تکنولوژی خود را افزایش داد و توانست کیفیت نهایی خود را بهبود ببخشد.

گیتار الکتریک PRS

مدل ها

در سال ۱۹۸۵ این شرکت گیتاری را تولید نمود که امروزه آن‌ها را به عنوان سری گیتارهای استاندارد شرکت PRS می‌شناسند. در سال ۱۹۸۸، این شرکت مدلی ارزان قیمت‌تر تولید کرد که از نحوه اتصال Bolt On بهره می‌برد. این گیتارها امروزه به نام CE شهرت دارند. سری CE در سال ۲۰۰۹ توقف تولید یافت و در سال ۲۰۱۶ تولید مجدد آن‌ها آغاز گردید.

PRS در طول سال‌ها فعالیت خود، مدل‌های مختلفی را تحت عنوان مدل‌های خاص و Limited Edition تولید نموده است. یکی از این مدل‌ها، مدل Dragon I بوده است که تنها ۵۰ عدد از آن در سال ۱۹۹۲ تولید شده است. این گیتارها دارای Inlay های خاصی هستند و پیکاپ‌های جدیدی نیز برای آن‌ها ساخته شده بود. در سال ۱۹۹۴، شرکت پی ار اس همکاری جدید را با Tom McCarty آغاز کرد که حاصل این همکاری، آغاز تولید گیتارهای McCarty بوده است.

Tom McCarty Guitars

در سال ۲۰۰۰، شرکت PRS از سری گیتارهای جدید خود رونمایی کرد که گیتارهایی بسیار خوش قیمت بودند و بسیاری از افراد قابلیت خرید آن‌ها را داشتند. این گیتارها، نام SE را به خود گرفتند و تولید آن‌ها در کره جنوبی آغاز شد. همچنین بسیاری از آمپلی فایرها، گیتارهای اکوستیک، و دیگر تجهیزاتی که این شرکت تا به امروز تولید کرده است، از سال ۲۰۰۹ شروع به تولید شده است.

این شرکت آرتیست‌های مختلفی نیز دارد که بسیاری از آن‌ها دارای گیتارهای Signature از این شرکت می‌باشند. یکی از جنجالی‌ترین مدل‌هایی که این شرکت به عنوان گیتار Signature تولید کرده است، گیتار Silver Sky می‌باشد که Signature نوازنده مشهور، جان میر می‌باشد. این گیتار که دیزاین آن با الهام از گیتارهای Stratocaster شرکت Fender انجام شده است، دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که بسیاری از افراد را به خود جذب کرده است.

گیتار الکتریک PRS

در سال ۲۰۱۳ شرکت PRS از سری گیتارهای S2 رونمایی کرد که از ویژگی‌های بسیار منحصری بفردی بهره می‌برند. سازهای جدید سری S2 مدل‌های PRS – S2 Mira، S2 Starla و S2 Custom 24 را شامل می‌شدند. تناسب و توجه به جزئیات ساخت را در دیزاین جدید و ساده ارائه می‌کنند. S2، مخفف STEVENSVILLE 2 بوده که دومین خط تولید PRS است. این خط تولید تکنیک‌های ساخت جدید را با کنترل کیفیت ترکیب کرده تا در نتیجه، گیتارهای الکتریک، با کیفیت بالا و قیمتی مناسب برای نوازندگان گیتار الکتریک ارائه کند.

بخش مقالات گیتار الکتریک بلاگ سازکالا را از دست ندهید !

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *