×

تاریخچه پیانو دیواری ریتمولر

تاریخچه پیانو دیواری ریتمولر به اواخر قرن ۱۸ باز میگردد. در آن زمان گرج Ritmuller و پسرش، شروع به تولید آلات موسیقی نظیر فلوت و گیتار، هارپ در آلمان کردند و پس از آن در سال ۱۷۹۵ ساخت پیانو را در کارگاه شان شروع کردند. و بعد از مرگ پدر نام شرکت به D.W.Ritmuller تغییر پیدا کرد. همراه سازکالا باشید تا مروری بر تاریخچه این پیانو داشته باشیم.

بعد از ورود تدریجی دیگر اعضای خانواده به این شرکت و مرگ فرزند گرج این شرکت به نام W.Ritmuller&Sohn  تغییر یافت. کمپانی ریتمولر در سال ۱۸۹۰ افتتاح و فروخته شد. با تغییر در صاحبان و شرکای این شرکت از گوتینگن به برلین منتقل شد. محصولات تولید شده توسط این کارخانه در سایت رسمی Ritmuller به نمایش گذاشته شده است.

درباره پشرکت پیانو ریتمولر

پس از واگذاری و تغییرات و مشکلات مادی و متعدد در زمانهای گوناگون، شرکت Ritmuller در سال ۱۹۳۳ منحل شد. در سال ۱۹۹۰ گروه ریور پیانو در چین از نام و برند شرکت ریتمولر برای پیانو خود استفاده کرد. این گروه بزرگترین تولید کننده پیانو در چین است و همچنین بزرگترین کارخانه پیانو در دنیا را دارد. این کمپانی سالانه بیش از ۱۰۰ هزار پیانو تولید می‌کند و به بیش از ۸۰ کشور جهان صادر می کند. امروزه تولیدات این شرکت شامل تعداد زیادی از برندها با طیف وسیعی از سطوح می باشد. قدیمی ترین پیانو آمریکا که Halt&Davis نام دارد، در این کمپانی تولید شده و امروزه نیز همچنان تولید میشود.

ویژگی های قابل توجه پیانوهای Ritmüller

پیانوهای این برند مونتاژ آسیا، اما تحت لیسانس آلمان می باشند و در مقایسه با بسیاری از برند های دیگر، از لحاظ قیمت و کیفیت در سطح خوبی قرار داشته و این برند از فرمول خاصی برای طراحی ساز های خود استفاده می کند. کیفیت اکشن اروپایی در پیانو های ریتمولر اولین موردی است که نظر نوازنده را جلب می کند. تاچ کلاویه پیانوهای ریتمولر با استفاده از ماشین آلات پیشرفته CNC طراحی شده و برای اطمینان از تن صدای گرم همراه با جزییات کامل به نسیت برند های آسیایی از بهترین مواد اولیه برای ساخت مدل های مختلف استفاده شده است. سپس کمی کلاویه ها در محدوده نت های بیس و میانی سنگینتر شده اند. یکی از ویژگی های اصلی در این پیانو ها، بخش ساندبرد است که تماما از چوب اسپروس ساخته شده که حداکثر پاسخ تونالیته و یکپارچه سازی ساختاری را در اختیار نوازنده قرار می دهد. برای خشک کردن چوب از کوره های مخصوص استفاده می شود. به بخش ساندبرد و نمد همر توجه ویژه ای شده تا تعادل صدا ، استحکام و یک صدای قوی در اختیار نوازنده قرار گیرد.

ویژگی های قابل توجه پیانوهای Ritmüller

تاریخچه پیانو های دیواری ریتمولر

این کمپانی در سال ۲۰۱۶ بیش از ۹۰ درصد سهام کارخانه پیانو سازی شیمل آلمان را خریداری کرد. و بعد از به دست گرفتن کنترل این کارخانه ، تولید پیانو های ریتمولر را در شرکت GDBH قطع کرد. شرکت شیمل در حال حاضر در آلمان بدون تغییر وجود دارد و همانند گذشته توسط خانواده شیمل مدیریت می شود. گروه ریور پیانو برای تولید پیانو ریتمولر ، یک طراح جدید به نام لوتار توما، استخدام کرد.

این شرکت مدعی شده طراحی توما برای ریتمولر ، در سبک و سطح پیانو های اروپایی است و کار دستی بیشتری برای آن انجام شده است. برخی تفاوت هایی که توما، برای ساخت ریتمولر به وجود آورد عبارتند : از طرح و شکل آلمانی ، استفاده از سیم های فرکانس بالای Roslua آلمانی ، استفاده از چوب آبنوس واقعی به جای پلاستیک سیاه استفاده از چکش آلمانی Renner و … .  این تغییرات بسیار چشمگیری موجب شده تا ریتمولر یکی از بهترین محصولات گروه ریور پیانو باشد. برای خرید و مشاهده  قیمت پیانو ریتمولر میتوانید از طریق مراجعه به فروشگاه اینترنتی سازکالا اقدام نمایید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *