×

راهنمایی خرید کیبورد ورک استیشن

برای خرید هر ساز و یا تجهیزات موسیقی ای، باید نکاتی را بدانید که در امر خرید این محصولات شما را کمک کنند. دانستن این نکات در تمامی خریدها باعث می‌شود تا بتوانید با آگاهی بیشتری خرید کنید و محصولی که مناسب شما است را خریداری کنید. این موضوع همچنین باعث می‌شود تا محصول‌ها را بشناسید و بدانید به دنبال چه ویژگی‌هایی هستید. در این مقاله قصد داریم تا با ارائه راهنمایی خرید کیبورد ورک استیشن، باعث شویم تا بتوانید بهترین کیبورد ورک استیشن را تهیه کنید.

اما ابتدا بهتر است بدانیم که کیبورد ورک استیشن چیست؟

این محصولات دارای ویژگی‌هایی هستند که هم نوازنده‌ها و تنظیم کننده‌ها می‌توانند با استفاده از آن‌ها به تولید موسیقی بپردازند. تفاوت این محصولات با یک کیبورد عادی این است که این محصولات دارای صداهای سینتی سایزری بیشتری هستند و همچنین این امکان را برای نوازنده و یا تنظیم کننده قرار می‌دهد تا بتواند با استفاده از افکت‌هایی که در این محصولات قرار دارد، صداهای بسیار خاص و منحصر به فردی را تولید کند.

اگر شما می‌خواهید تنها با استفاده از یک کیبورد، صداهای مختلفی ار تولید کنید و یا یک آهنگ را تنها با استفاده از یک ابزار تولید کنید، کیبورد ورک استیشن‌ها یکی از محصولاتی هستند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به این هدف برسید.

فروش-genos

یکی از عمده تفاوت هایی که این محصولات با کیبورد های عادی دارند

این ورک استیشن امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا با استفاده از امکانات صدا سازی‌هایی که این محصولات در اخیتار شما قرار می‌دهند، بتوانید صداهای بسیار خاصی را تولید کنید. با این که ممکن است کیبوردهای بسیاری را دیده باشید که افکت‌ها و صداهای مختلفی را در اختیار کاربر قرار دهند، اما با استفاده از این محصولات متوجه خواهید شد که دست شما در زمینه صدا سازی بسیار باز خواهد بود.

برای مثال، یکی از گران قیمت‌ترین و با کیفیت‌ترین کیبورد ورک استیشن‌های دنیا، Korg Kronos است که با استفاده از چندین موتور سینتی سایزر، این امکان را به بهترین شکل برای کاربران خود فراهم کرده است.

خرید-genos

ویژگی های خاص ورک استیشن

این است که صداهای مختلفی را با یک دیگر تبدیل کنید تا در نهایت صدایی بسیار خاص و فوق العاده را تجربه کنید. این موضوع به این دلیل اهمیت دارد زیرا هنگامی که در حال تنظیم موسیقی هستید، می‌توانید با استفاده از این موضوع، صداهای خود را تنها با استفاده از این محصولات به دست بیاورید.

همچنین شما می‌توانید با استفاده از این محصولات، صدای سازهای مختلفی را از جمله درام، بیس، ارگان و غیره را به راحتی به دست بیاورید و با استفاده از آن‌ها، یک تنظیم بسیار حرفه‌ای را بسازید.

در ادامه مقاله ی راهنمایی خرید کیبورد ورک استیشن با سازکالا همراه باشید.

کاربرد اصلی و شهرت ورک استیشن ها به دلیل قابلیت Sequence آن هاست

با استفاده از این موضوع، شما این قابلیت را دارید تا بتوانید صداهای مختلف و یا تنظیم‌هایی که در حال اجرا آن هستید را از طریق MIDI ضبط کنید. همچنین برخی از این محصولات دارای ورودی Line نیز هستند که این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید گیتار و یا بیس خود را به این محصولات متصل کرده و صدای ضبط شده آن‌ها را به عنوان بکینگ ترک استفاده کنید.

خرید-ورک-استیشن

اما از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که این محصولات در اخیتار شما قرار می‌دهند می‌توانیم به افکت‌های آن‌ها اشاره کنیم. با استفاده از این افکت‌های بسیار با کیفیت، می‌توانید صدای خود را به سلیقه خود تغییر دهید و یا با استفاده از این افکت‌ها، صداهای بسیار خاصی را تولید کنید که با استفاده از آن‌ها می‌توانید آهنگ‌های بسیار خاص و منحصر به فردی را تولید کنید.

افکت‌هایی که هر کدام از این محصولات از آن بهره می‌برند متفاوت است اما به طور کی می‌توانید با استفاده از این افکت‌ها، صداهای بسیار فوق العاده ای را به دست بیاورید.

اما در کنار این موضوعات، باید به دنبال چه نکاتی برای خرید این محصولات بود؟

یکی از مشخص‌ترین نکاتی که هنگام خرید این محصولات باید در نظر بگیرید کلاویه‌های آن‌هاست. تعداد آن‌ها در کیبوردهای ورک استشین متفاوت است و از۴۹ کلاویه تا ۸۸ کلاویه را می‌توانید در این محصولات پیدا کنید. از دیگر ویژگی‌هایی که در رابطه با کلاویه‌ها باید بدانید این است که وزن آن‌ها به چه شکل است؟

بسیاری از این محصولات دارای وزن نیمه سنگین، سنگین و سینتی سایزری هستند که می‌توانید با توجه به سلیقه و یا کارکرد تان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

ویژگی هایی که می تواند در کار شما تاثیر بگذارد

این موضوع که بتوانید RAM و ROM این محصولات را در آینده تغییر دهید، می‌تواند باعث شود تا نیازی به خرید کیبورد ورک استیشن دیگری نداشته باشید. نوع سینتی سایزرهایی که این محصول در اختیار شما قرار می‌دهد نیز یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید به آن توجه داشته باشید.

سمپل ریت و Bit Depth

جز مواردی است که اگر به دنبال تنظیم‌های بسیار حرفه‌ای هستید باید به آن توجه داشته باشید. بهتر است به دنبال کیبورد ورک استیشنی باشید که سمپل ریتی مخصوص فرآیند ضبط شما داشته باشد.

برخی از این محصولات دارای کنترلرها و ناب‌هایی هستند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها افکت‌های خود را تغییر دهید. همین موضوع باعث می‌شود تا این ویژگی برای بسیاری از افراد یک ویژگی مثبت در نظر گرفته شود. همچنین بسیاری از این محصولات این قابلیت را به شما می‌دهند تا متصل کردن یک نوع مموری به آن‌ها، Patch ها و یا صداهایی که با استفاده از این محصولات ساخته‌اید را ذخیره کنید و از آن‌ها برای پروژه‌های بعدی خود استفاده کنید.

خرید-kross2

استفاده از ورک استیشن بعنوان کارت صدا

برخی از این محصولات را می‌توانید به عنوان یک کارت صدای USB نیز در نظر بگیرید و با استفاده از آن در نرم افزار میزبان خود به ضبط بپردازید. اگر این موضوع، یکی از نکاتی است که می‌خواهید تا کیبورد ورک استیشن شما نیز از آن بهره مند باشد، حتما مطمئن شوید که این محصولات دارای ورودی Line هستند و یا می‌توانید از آن‌ها به عنوان یک کارت صدا نیز استفاده کنید؟ یا خیر!

سخن آخر

در این مقاله ما راهنمایی خرید کیبورد ورک استیشن را برای شما قرار دادیم تا با استفاده از آن بتوانید بهترین کیبورد ورک استیشن را تهیه نمایید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
One thought on “راهنمایی خرید کیبورد ورک استیشن
  • خرداد ۱۲, ۱۳۹۹ at ۱۲:۴۴ ب٫ظ

    ارگ استیشن

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *