×

راهنمای جامع خرید فلوت

ساز فلوت ، یکی از ساز‌هایی است که بسیاری از افراد آن را به عنوان ساز اول خود انتخاب می کنند و با استفاده از آن به نواختن قطعه‌های مورد علاقه خود می‌پردازند. اما نکات مختلفی وجود دارد که باید در مورد خرید ساز‌های مختلف در نظر داشته باشید و این موضوع در مورد ساز فلوت نیز صدق می‌کند. در این مقاله تمامی نکاتی که باید در مورد خرید ساز فلوت در نظر داشته باشید را برای شما گرد آورده ایم. در ادامه با ما با مقاله راهنمای جامع خرید فلوت همراه باشید.

فلوت

آناتومی فلوت

یکی از اولین نکاتی که باید در مورد خرید انواع ساز در نظر داشته باشید این است که سازی را که می‌خواهید خریداری کنید به خوبی شناخته و نام قسمت های مختلف آن را به خوبی بدانید. این موضوع به شما کمک می کند تا هنگام خرید بتوانید مدل و سازی را خریداری کنید که مناسب سبک نوازندگی شما باشد.

آشنایی با ساز فلوت

به طور عمده، فلوت‌ها دارای سه بخش اصلی هستند. قسمت سری فلوت که دارای حفره است و باید دهان خود را بر روی آن قرار دهید. بدنه ساز که قسمتی است که می توانید با انگشت گذاری‌های مختلف، نت‌های مختلفی را به بنوازید و در نهایت قسمت انتهایی فلوت.

راهنمای خرید فلوت

یکی از اولین نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که قسمت سری را به خوبی چک کنید زیرا این قسمت، یکی از قسمت‌هایی است که هنگام نواختن و از همه مهمتر، هنگام تمیز کردن ساز، باید دقت زیادی به آن داشت.

قسمت ورودی هوای ساز از این قسمت آغاز می شود و بازدم شما از این قسمت وارد ساز شده و سپس با برخورد به بدنه ای که برای فلوت در نظر گرفته شده، صدای مشهور این ساز تولید می شود.

اما اگر این قسمت دچار مشکل باشد، صدایی نا کوک را دریافت می‌کنید که این مورد در ساز‌های سالم مشاهده نمی‌شود. بنابراین حتما قسمت سری فلوت را هنگام خرید چک کنید. مقاله راهنمای نصب میکروفون بروی فلوت را مطالعه فرمایید.

قسمت میانی ساز فلوت را بدنه این ساز نامیده اند.

 همانگونه که گفته شد، این قسمت این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید نت‌های مختلفی را با استفاده از ساز خود بنوازید. قسمت انتهایی ساز فلوت، در مدل‌های مختلف کاربرد‌های مختلفی دارد.

در بسیاری از از ساز‌ها این قسمت کاربرد خاصی ندارد اما در برخی از مدل‌هایی که در بازار وجود دارد، این قسمت دارای نت‌های اضافه ای است که می‌توانید از آن‌ها در اجرا‌های خود استفاده کنید.

فلوت‌هایی که در این قسمت نیز ، نت‌های مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهند فلوت‌های گران قیمت تری هستند و معمولا برای نوازندگان حرفه ای طراحی شده‌اند.

یکی دیگر از نکات جالب در مورد فلوت‌ها، محل قرار گیری کلید‌ها و یا حفره‌هایی است که بر روی بدنه ساز قرار داده شده است. این حفره‌ها و یا کلید‌ها به دو صورت طراحی شده اند. یا در یک راستا و به منظم قرار گرفته اند و یا محل قرارگیری آن ها کمی متفاوت است.

بسیاری از نوازندگان حرفه ای فلوت با هر دو این ساز‌ها به نوازندگی می‌پردازند و برخی از آن‌ها ادعا می‌کنند که یکی از این دو مدل، این امکان را به نوازنده می‌دهد تا با سرعت بیشتری به نواختن ملودی‌ها بپردازد.

این موضوع، یک موضوع کاملا سلیقه ای است و باید با مدل‌های مختلف فلوت نوازندگی کنید تا مدل مورد علاقه خود را از این نظر پیدا کرده و آن را خریداری کنید. با مقاله راهنمای جامع خرید فلوت همراه ما باشید.

انواع مدل های فلوت

همانند بسیاری از ساز‌های موسیقی، فلوت‌ها نیز در مدل‌های مختلفی تولید می شوند که هر کدام از آن‌ها برای نوازندگان خاصی طراحی و ساخته شده است. فلوت‌های ارزان قیمتی که در بازار وجود دارند، به طور عمده برای افرادی طراحی شده است که می‌خواهند یک ساز برای شروع نوازندگی خود تهیه کنند. برخی از فلوت‌هایی که برای این افراد تهیه شده، دارای قسمت انتهایی منحنی هستند که این موضوع، دست گرفتن و نوازندگی با ساز را آسان تر می‌کند.

مدل دیگری که توسط بسیاری از سازندگان تولید می‌شود، فلوت‌هایی هستند که به آنها فلوت‌های رده متوسط و یا فلوت‌های Student گفته می‌شود. نکته ای که در مورد این فلوت‌ها وجود دارد این است که کلید‌هایی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده، دارای سرپوش هستند که باعث می‌شود تا نوازندگی با این ساز‌ها آسان تر شود.

به دلیل طراحی متفاوت و استفاده از متریال متفاوت در این ساز‌ها، صدایی که از آن‌ها دریافت می‌کنید صدایی به مراتب واضح تر و شفاف تر است.

از طرفی، نوازنده هایی که با استفاده از این ساز‌ها به درجه نوازندگی بالاتری می رسند فلوت‌هایی را تهیه می‌کنند که برای کلید‌های خود دارای سرپوش نیستند. این فلوت‌ها صدایی باز تر تولید می‌کنند اما کنترل کردن آن‌ها کار آسانی نیست.

در نهایت فلوت‌های حرفه ای در بازار، فلوت‌هایی هستند که برای کلید‌های خود سرپوش ندارند و سازهایی تلقی می‌شود که برای نوازندگان حرفه ای ساخته شده اند. نکته ای که در مورد این ساز‌ها وجود دارد، نت‌ها و کلید‌های اضافه ای است که در قسمت انتهایی آن‌ها در نظر گرفته شده است و می‌توانید با استفاده از آن‌ها، قطعات بیشتری را بنوازید.

دسته بندی فلوت ها

نوعکلیدکاربردسایر اطلاعات
Concert FluteCتکنوازی، ارکستر، گروه سازهای بادی، سبک جزبه شدت برای نوازندگان فلوت تازه کار توصیه می شود.
Alto FluteGارکستر، گروه سازهای بادی، سبک جززمانی که به فلوت کنسرت مسلط شدید به عنوان ساز دوم میتوانید یاد بگیرد
Bass FluteCارکستر، گروه سازهای بادی، سبک جززمانی که به فلوت کنسرت مسلط شدید به عنوان ساز دوم میتوانید یاد بگیرد

ماد کردن فلوت ها

اگر می‌خواهید صدا و یا حس بهتری از ساز خود دریافت کنید بدون آن که ساز جدیدی خریداری کنید، می‌توانید فلوت خود را با تغییر قسمت‌های از آن ماد کنید. یکی از مشهور ترین کار‌هایی که می‌توانید انجام دهید، تعویض و استفاده از قسمت سری جدید برای ساز خود است که نه تنها باعث می شود تا حس متفاوتی را هنگام نواختن دریافت کنید، بلکه به دلیل جریان هوای بهتری که سری‌های گران قیمت در بدنه ساز شما ایجاد می‌کنند، می‌توانید صدایی به مراتب بهتر نیز از ساز خود دریافت کنید. سوالات خود در مورد راهنمای جامع خرید فلوت را از کارشناسان سازکالا بپرسید.

برند های مطرح فلوت

یکی از پارامتر هایی هایی که در انتخاب و خرید ساز اهمیت بالایی دارد برند تولید کننده است. برند های مختلف کیفیت و قیمت هایی مختلف ارائه می دهند که باعث می شود برای افراد مختلفی مناسب باشند. از بهترین برند های تولید کننده فلوت می توان به یاماها و سوزوکی اشاره کرد.

برند یاماها: شما حتی اگر طرفدار و نوازنده هم نباشید اسم معروف یاماها را شنیده اید. این برند محصولات بسیار زیادی را تولید می کند و کیفیت مناسب آن باعث شده تا نوازندگان همیشه نگاهی به این برند داشته باشند وآن را جزو انتخاب های درجه یک خود بدانند. فلوت های یاماها قطعا جزو بهترین فلوت های دنیا هستند. تنها ایرادی که می توان به این فلوت ها گرفت قیمت بالای آن است که در مقابل کیفیت عالی آن ها منطقی است.

برند سوزوکی: یکی از برند های قدیمی تولید کننده الات موسیقی برند سوزوکی است. این برند به تولید ویالون، فلوت، گیتار و… مشغول است و فلوت های با کیفیت و قیمت مناسب تولید می کند که برای افراد تازه کار بسیار مناسب است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − هفت =