×

۵ تا از بهترین آمپلی فایر های مناسب پدال

به عنوان گیتاریست، همه ما دوست داریم هر بار پدال‌های جدیدی را امتحان کنیم. اما هنگامی که پدال را به امپلی فایر وصل می‌کنیم ممکن است صدای نهایی چندان جالب به نظر نرسد. این امر را می‌توان اینگونه توجیه نمود که بعضی از امپلی فایرها برای پدال مناسب نیستند. البته امپلی فایر‌های مدرن افکت‌های مختلفی دارند و می‌توانید مطمئن باشید که با پدالتان همخوانی داشته و کار می‌کند. از جهتی دیگر، امپلی فایر‌های وینتیج فاقد افکت بوده و چندان نیز با پدال همخوانی ندارند. در ادامه بهترین آمپلی فایر هایی که با پدال همخوانی داشته و مناسب پدال اند را معرفی می‌کنیم. با سازکالا همراه باشید.


۱. Fender 64 Princetone Reverb

شکی نیست این آمپلی فایر یکی از بهترین آمپلی فایر هایی است که مناسب پدال است و با آن به شکل بی نقصی کار می‌کرد. نکته دیگر آنکه Princetone در واقع یکی از امپلی فایرهایی است که بیشترین رکورد را با آن در دنیا انجام داده‌اند. این مدل با پدال نیز بسیار عالی عمل می‌کند. این مدل یکی از بهترین و دوست داشتنی‌ترین امپلی فایرهای تاریخ است. Princetone Reverb همان تون کلاسیک فندر را به همراه Spring Reverb و Tremoloبه شما ارائه می‌دهد.

سایز و وزن Fender 64 Princetone Reverb آن را به یک گزینه ایده‌آل برای کسی که دنبال یک امپلی فایر با قدرت متوسط است، تبدیل می‌کند. این امپلی فایر روی استیج یا استودیو یا هر جای دیگر، بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد. این مدل گزینه‌ای عالی برای گیتاریست‌های مدرن نیز می‌باشد. امپلی فایر Fender 64 Princetone Reverb یک امپ افسانه‌ای است!

این مدل دارای دو خروجی تیوب ۶V6 می‌باشد که مجموعا ۱۲ وات را از طریق یک اسپیکر ۱۰-inch Jensen Alnico ارائه می‌دهد. اگرچه این مدل قوی‌ترین در میان این دسته نیست، اما پر استفاده‌ترین در استودیو و استیج می‌باشد. همچنین یک خروجی اسپیکر اضافی نیز دارد؛ این خروجی برای اجرای روی استیج یا مکانی که به حجم صدای بیشتری نیاز دارید می‌تواند مفید واقع شود.


۲. Vox AC15C1

یکی دیگر از بهترین آمپلی فایر های مناسب پدال امپ Vox AC15C1 می‌باشد. این امپلی فایر کمبو کلاسیک یک پری امپ Trio 12AX7 دارد که همراه با پاور تیوب Dual EL84 می‌باشد. اسپیکر این مدل ۱۲ اینچ بوده و قدرتی ۱۵ واتی به همراه دو کانال ارائه می‌کند. صدای این مدل بسیار بلند است و در خانه، استودیو، استیج یا هر جای دیگری کاربردی است. همچنین یک Tremolo و Spring Reverb دارد که خیال شما را از خرید پدال اضافی راحت می‌کند. همچنین با استفاده از ابزار‌ها و ناب‌های Tone-Shaping و پدال می‌توانید به صدای مورد نظر دست یابید.


۳. Dr. ZZ Wreck Jr.

این مدل در اوهایو تولید گردید. امپلی فایرهای Dr.Z توسط Joe Walsh و Brad Paisley امضا شده‌اند. در واقع امپلی فایر اورجینال Z Wreck برای شخص Paisley طراحی شده بود. مانند امپلی فایرهای قبلی، این مدل نیز در رنج قدرت متوسط قرار دارد و یک امپلی فایر Tube Combo فاقد افکت می‌باشد. اگرچه یک post-phase-inverter master volume circuite دارد. همچنین یک اکولایزر دوبانده به همراه Cut Control دارد. Cut Control بر High end تاثیر گذار می‌باشد.

Tonal Character خاص این مدل با دو خروجی تیوب new-old-stock 6n14n ایجاد شده‌است. این ویژگی تمام آنچه انتظارش را دارید در اختیار شما می‌گذارد. با استفاده از ناب‌ها و کنترل‌های این مدل می‌توانید دیستورشن و صدای مورد نظر خود را به دست آورید. این مدل یکی از بهترین گزینه‌ها برای رکورد، استفاده در خانه، استودیو، استیج یا هر جای دیگری است. اگر تعدادی پدال در خانه دارید، احتمالا پدال overdrive یکی از آن‌ها است. احتمالا نیازی به پدال OD نداشته باشید و در واقع همان ولوم مستر برای‌تان کافی باشد.


۴. Wampler Bravado

حال بهتر است با امپلی فایری که روی خود افکت هم دارد آشنا شویم. Wampler Bravado در واقع توسط یک طراح پدال دیزاین شده‌است. Brian Wampler نابغه دنیای پدال است! او درست می‌داند که یک امپلی فایر به چه پدالی نیاز دارد. در امپلی فایر Wampler Bravao Tube Combo یک جفت خروجی تیوب ۶L6 داریم که قدرتی ۴۰ واتی از طریق اسپیکر ۱۲ اینچی‌اش ارائه می‌دهد.

همچنین یک رابط اسپیکر جداگانه نیز دارد که در مواقع مختلف مانند استیج که نیازمند حجم صدای بیشتر هستید به کار می‌آید. همچنین این مدل یک اکولایزر ۳ بانده، یک Fat Switch، ۶-position Bright Switch دارد که در اعمال تنظیمات مناسب برای گیتار و پدال مفید می‌باشند. Bravado صدایی زیبا، واضح با تون عالی ارائه می‌دهد که با تمامی پدال‌ها بسیار عالی عمل می‌نماید.


۵. Supro 1970RK

اگر به دنبال یک آمپلی فایر شاهکار هستید، این مدل حتما نظرتان را جلب می‌کند. این امپلی فایر از Dual-6V6 بهره مند بوده و در Keeley Electronics طراحی شده‌است. Robert Keeley (در اسم این امپلی فایر RK مخفف Robert Keeley است) یک طراح پدال گیتار است. امپلی فایر ۱۹۷۰RK تمام چیزی را که یک نوازنده گیتار نیاز دارد، در اختیار شما می‌گذارد. Headroom  آن ورودی‌های زیادی دارد و رنج داینامیک گسترده‌ای ایجاد نموده‌است.

هارمونیک قدرتمند این مدل، رسپانس حساس آن و ویژگی‌های شگفت آور دیگر این مدل آن را به یک شاهکار تبدیل نموده‌است. کابینت ۳۵-pound آن، همراه با اسپیکر ۱۰ اینچی Supro CR10 و یک جک کابینت اضافی، به همراه ظاهر زیبای آن، Supro 1970RK را به گزینه فوق العاده‌ای تبدیل نموده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *