×

بهترین کیبورد برای آموزش پیانو در سال ۲۰۲۲

 یکی از راه‌های آموزش پیانو برای علاقه مندان به این ساز، خرید ارگ یا همان کیبورد دیجیتال به مشخصات شبیه به پیانو دیجیتال است. کیبوردهای دیجیتال به چند دسته کیبورد آموزشی، پیاژرو و میدی کنترلر تقسیم می‌شوند که با هر سه می‌توان به آموزش پیانو پرداخت. در ادامه بهترین کیبورد برای آموزش پیانو در سال ۲۰۲۲ را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. با سازکالا همراه باشید.

یکی از موارد بسیار مهم برای آموزش پیانو حالت تاچ رسپانس و به طور کلی کلاویه‌های ساز است. بسیاری از میدی کنترلرها دارای کلاویه نیمه سنگین پیانویی هستند که از این رو این سبک، گزینه‌های ایده آلی برای آموزش پیانو هستند.

یکی دیگر از گزینه‌های پر فروش در زمینه اموزش پیانو پیاژروها هستند که کلاویه‌های پیانو استایل و حالت‌های مختلف تاچ دارند که بر اساس قدرت انگشتان دست نوازنده، می‌توان حالت‌های مختلف بین soft ،medium و hard را انتخاب کرد. یکسری از کیبوردهای دیجیتال نیز که حالت‌های مختلف تاچ و سمپل صدای پیانو دارند، گزینه‌های مقرون بصرفه ای برای شروع نوازندگی هستند.

از جمله مشخصات اصلی مد نظر برای پیانیست‌هایی که تازه شروع به نوازندگی کرده‌اند، کلاویه، سمپل صدا، افکت‌ها، ورودی و خروجی و توان خروجی است. یکسری از پیانوهای پرتابل دیجیتال نیز گزینه های بسیار مناسبی برای شروع نوازندگی پیانو به شمار می‌روند، البته باید بودجه خود را مد نظر داشته باشید.

بهترین کیبورد برای آموزش پیانو در سال 2022

برای مشاهده لیست قیمت پیانو به منو پیانو در فروشگاه معتبر سازکالا مراجعه کنید

پرفروش ترین کیبورد های دیجیتال برای نوازندگی پیانو ۲۰۲۲

  • Yamaha PSR E360.
  • Yamaha PSR A350.
  • Casio CT S1.
  • Roland E-X20.
  • Yamaha NP 12.
  • Yamaha NP 32.
  • Korg EK 50.

کیبورد Yamaha PSR E360

یکی از بهترین کیبورد های دیجیتال برند Yamaha مدل PSR E360 با بدنه ای از جنس چوب ( چوب گردو، چوب میپل )، ۴۰۰ صدای مختلف، ۱۳۴۰ ریتم، ۱۱۲ آهنگ داخلی، قابلیت رکورد، ورودی AUX، حالت Duo برای تمرین در کنار استاد و امکان استفاده از ۶ باتری در مواقعی که دسترسی به آداپتور ندارید، از جمله ویژگی‌های اصلی این کیبورد آموزشی می‌باشد. هنگام خرید این ساز باید به اورجینال بودن آداپتور توجه کنید، مدل آداپتور این مدل Yamaha PA-3C می‌باشد.

کیبورد دیجیتال Yamaha PSR A350

کیبورد آموزشی Yamaha PSR A350 دارای ۶۱۳ صدای مختلف، ۱۱۵ ریتم، افکت‌های مختلف نظیر ریورب، کراس، مستر اکولایزر، آرپژ، هارمونی، اولترا استریو ، حالت‌هایی نظیر Dual/Layers ، Split و Panel Sustain برای دو صدایی کردن هر کلاویه، تقسیم کلاویه‌ها به دو قسمت برای استفاده از دو سمپل صدا به صورت همزمان، ورودی AUX، هدفون، ورودی پدال ساستین و USB TO HOST است.

یکی از بهترین ویژگی‌های این کیبورد دیجیتال، سمپل صدا و ریتم‌های شرقی اعم از ۲۶ Arabic, 25 Khaligi, 11 Magherebi, 23 Iranian, 20 Turkish, 10 Greek است که امکان نوازندگی شرقی را در اختیار نوازندگان قرار می‌دهد و امکان تلفیق نوازندگی پیانو با یکسری استایل‌های دیگر نیز با این ساز وجود دارد.

کیبورد Casio CT S1

یکی از بهترین کیبوردهای دیجیتال مخصوصا برای آموزش نوازندگان جوان به طور قطع مدل Casio CT S1 است. این ساز با وزن کم، امکان استفاده از باتری و آداپتور، ۶۱ صدا با کیفیت فوق العاده AiX، حالت Surround Sound، اتصال USB، اتصال هدفون و کلاویه‌های پیانو استایل است که از جمله بهترین گزینه‌ها برای پیانیست‌های جوان به شمار می‌رود.

این ساز با طراحی زیبا و مشخصات استاندارد از جمله پرفروش‌ترین کیبوردهای دیجیتال برای پیانیست‌هایی جوان و آن دسته از نوازندگان است که به دنبال یک ساز کوچک و مقرون بصرفه و پرتابل در کنار ساز اصلی خود هستند.

در ادامه مقاله بهترین کیبورد برای آموزش پیانو در سال ۲۰۲۲ با ما همراه باشید.

کیبورد Roland E-X20

یک کیبورد دیجیتال مقرون بصرفه با ۶۴ مگابایت حجم رم سمپل، ۳۹۱ + ۲۵۶ (GM2) صدا، ۹ (GM2) درام ست، ۱۰ نوع افکت ریورب، ۸ نوع افکت کراس، ۲۵۳ ریتم، بخش کنترل کامل START/STOP, SYNC START, INTRO/ENDING, FILL A, FILL B, FADE, CHORD ، چک خروجی هدفون، خروجی L/MONO, R، ورودی پدال ساستین، پورت USB B با پلیفونی ۱۲۸ صدا می‌باشد.

این ساز یک گزینه مناسب برای شروع نوازندگی پیانو و استفاده از ریتم‌های گوناگون برای کیبوردنوازی می‌باشد و امکان اضافه کردن ریتم‌های مختلف نیز برای این محصول در نظر گرفته شده است.

پیاژرو Yamaha NP 12 و Yamaha NP 32

یک کیبورد با کلاویه‌های پیانویی، تاچ رسپانس، موتور صدای AWM Stereo Sampling ، سمپل صداهای اصلی شامل Piano1, Piano2, E.Piano1, E.Piano2, Organ1, Organ2, Strings, Vibes, Harpsi1, Harpsi2) ، ۴ نوع افکت ریورب، حالت Dual/Layers برای دو صدایی کردن هر کلاویه، چک هدفون، ورودی پدال ساستین، پورت USB TO HOST، بخش رکورد با قابلیت ضبط ۱ اهنگ ( ۷۰۰۰ نت ) می‌باشد که از جمله پرفروش‌ترین کیبوردها برای آموزش پیانو در ایران به شمار می‌رود.

پیاژرو یاماها NP32 دارای کلاویه‌های بهتر و بیشتری به نسبت مدل قبل‌تر خود است و از لحاظ کیفیتی مدل بهتری محسوب می‌شود.

کیبورد Korg EK 50

کیبورد Korg EK 50 دارای موتور صدای Stereo PCM، حالت‌های مختلف تاچ، ۷۰۲ صدای مختلف، ۴۰ ست درام، ۲۸۰ ریتم، ۳۴ نوع افکت مختلف، سکوئنسر با قابلیت رکورد ۱۰۰۰۰۰ نت و پلی بک فرمت SMF ،۱۱ نوع گام مختلف، ورودی پدال ساستین با قابلیت پشتیبانی از نیم پدال، ورودی صدا، خروجی صدا، خروجی هدفون، پورت USB A و USB B، خروجی صدای مناسب می‌باشد که به دلیل قابلیت اضافه کردن ریتم و کرون کردن از جمله سازهای مورد علاقه کیبورد نوازان به شمار می‌رود.

بهترین کیبورد برای آموزش پیانو در سال 2022

مقاله پیشنهادی : بهترین پدال ها برای پیانو و کیبورد کدامند؟

در این مقاله بهترین کیبورد برای آموزش پیانو در سال ۲۰۲۲ را به شما عزیزان معرفی کردیم. در صورتی که نیاز به مشاوره و راهنمایی برای خرید هرکدام از این مدل‌ها دارید می‌توانید در قسمت دیدگاه سایت از مشاورین ما راهنمایی بگیرید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *