×

۱۱ درامز الکترونیک برتر در سال ۲۰۲۳

معرفی برترین مدل های وی درام در سال ۲۰۲۳

11 درامز الکترونیک برتر

در دهه‌های گذشته، شرکت‌های بسیاری در زمینه تولید درام کیت های الکترونیک، که به آن‌ها وی درام نیز گفته می‌شود، فعالیت کرده‌اند و تلاش کرده‌اند تا با تولید محصولات متنوع، این امکان را برای نوازندگان فراهم کنند تا با استفاده از این محصولات، همان صدا  و حسی را به دست آورند که از درام کیت‌های آکوستیک به دست می‌آورد در این مقاله مجله موسیقی سازکالا در مورد ۱۱ درامز الکترونیک برتر صحبت خواهیم نمود.

طراحی این محصولات در این سال‌ها تغییرات بسیاری داشته است، چه از طراحی هر کدام از درام هد‌‌ها گرفته که بسیار نزدیک به درام کیت‌های آکوستیک شده‌اند، چه متریال پد‌ها که حس واقعی‌تری را منتقل می‌کنند.

از طرفی، تریگر‌هایی که برای این پد‌ها در نظر گرفته شده نیز پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند و حساسیت بیشتری به ضربه‌ها پیدا کرده‌اند. مهم‌تر از همه، دیگر همه وی درام‌ها گران قیمت نیستند و گزینه‌هایی در بازار وجود دارند که حتی درامر‌های مبتدی نیز می‌توانند با تهیه آن‌ها به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنند.

فرقی نمی‌کند که شما یک درامر مبتدی هستید که می‌خواهید در خانه به تمرین آهنگ‌های خود بپردازید و یا یک درامر حرفه ای هستید که می‌خواهید آهنگ‌های خود را قبل از کنسرت با استفاده از بهترین وی درام بازار تمرین کنید، در هر کدام از این حالات محصولی برای شما وجود دارد که به شکل کامل نیاز‌های شما را برطرف می‌کند.

حال که بازار وی درام‌ها به این شلوغی است و بسیاری از افراد به دنبال خرید وی درام مناسب خود می‌گردند، بهترین گزینه‌های بازار کدام محصولات هستند؟ کدام وی درام‌ها ارزش خرید بیشتری دارند؟ در ادامه این مقاله سعی کرده‌ایم تا به این پرسش، پاسخ جامعی بدهیم.

۱- Alesis Nitro Mesh

 Alesis Nitro Mesh جزو 11 درامز الکترونیک برتر
 Alesis Nitro Mesh 3
 Alesis Nitro Mesh 2
Alesis Nitro Mesh 1

اگر یک درامر مبتدی هستید که می‌خواهید یک وی درام برای تمرین‌های خود در خانه تهیه کنید، بهترین گزینه ای که می‌توانید تهیه کنید، محصول درام Alesis Nitro Mesh می‌باشد. این محصول دارای یک کیک پد می‌باشد و یک عدد اسنیر، ۳ عدد تام و ۳ عدد سیمبال برای آن در نظر گرفته شده است. تمامی هد‌ها و پد‌هایی که برای این محصول در نظر گرفته شده است، از متریال Mesh تولید شده است که کیفیتی بی نظیر را ارائه می‌دهد. یکی از نکات مثبت در این محصول، اتصال USB و MIDI آن می‌باشد.

۲- Yamaha DTX402K

Yamaha DTX402K جزو 11 درامز الکترونیک برتر
Yamaha DTX402K 3
Yamaha DTX402K 2
Yamaha DTX402K 1

وی درام جدید شرکت یاماها نیز به طور اختصاصی برای نوازندگان تازه وارد طراحی شده است. این محصول دارای ۴ پد برای اسنیر و تام‌ها، سه عدد پد برای سیمبال‌ها، یک پدال برای کیک و یک پدال برای های هت می‌باشد. از طرفی، این محصول ۲۸۷ سمپل را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید در آهنگ‌های خود از آن‌ها استفاده کنید که در کنار آن، ۱۰ عدد درام کیت نیز در نظر گرفته شده‌اند.

۳- Roland TD-1DMK

Roland TD-1DMK جزو 11 درامز الکترونیک برتر
Roland TD-1DMK 3
Roland TD-1DMK 2
Roland TD-1DMK 1

این محصول یکی دیگر از ۱۱ درامز الکترونیک برتر است که می‌توان ارزان‌ترین وی درام شرکت رولند دانست که از امکانات بسیار خوبی بهره می‌برد. ۴ عدد پد ساخته شده از متریال Mesh برای این محصول در نظر گرفته شده که حس بسیار خوبی را به نوازنده منتقل می‌کند. از طرفی، سه عدد پد برای سیمبال‌ها و همچنین یک پدال برای کیک درام این محصول طراحی شده که جوابگوی تمرینات خانگی شما می‌باشد. برای بسیاری از افراد، این محصول یکی از بهترین وی درام‌ها برای فضا‌های کوچک به شمار می‌رود.

۴- Alesis Command Mesh

Alesis Command Mesh جزو 11 درامز الکترونیک برتر
Alesis Command Mesh 3
Alesis Command Mesh 2
Alesis Command Mesh 1

دیگر محصول شرکت Alesis که قیمت آن کمی بالاتر از دیگر وی درام‌های بازار است، وی درام Command Mesh است اما این محصول، کیفیت ساخت بی نظیر و سمپل‌های بسیار با کیفیتی را به شما ارائه می‌دهد که نسبت به قیمت آن، محصولی بسیار فوق العاده به حساب می‌آید. این محصول دارای ۵ پد برای کیک، اسنیر و تام‌ها می‌باشد و سه پد برای سیمبال‌های آن در نظر گرفته شده است. همچنین می‌توانید با استفاده از اتصال USB آن را به سیستم کامپیوتری خود متصل کرده و از آن استفاده کنید.

۵-Roland TD-07DMK

Roland TD-07DMK جزو 11 درامز الکترونیک برتر
Roland TD-07DMK 2
Roland TD-07DMK 1

از دیگر درام کیت‌های ارزان قیمت شرکت رولند می‌توانید به این محصول اشاره کنیم که یکی از ۱۱ درامز الکترونیک برتر است. این محصول دارای ۴ پد مش، ۱ پد برای کیک و سه پد برای سیمبال‌ها می‌باشد. نکته ای که در مورد این محصول وجود دارد، بهره مندی از اتصال بلوتوث است که امکان پخش کردن بکینگ ترک‌های مختلف را به شما می‌دهد.

۶- Roland TD-07KV

Roland TD-07KV جزو 11 درامز الکترونیک برتر
Roland TD-07KV 3
Roland TD-07KV 2
Roland TD-07KV 1

این محصول، همانند دیگر محصولات گران قیمت شرکت رولند، از درام هد‌هایی بهره می‌برد که قابل تنظیم و کوک شدن می‌باشند. این موضوع به شما کمک می‌کند تا حس بسیار نزدیک به واقعیت را از این محصول به دست آورید. از طرفی، همانند دیگر محصولات، این محصول نیز از پد‌های Mesh بهره می‌برد و می‌توانید از اتصال USB و یا MIDI آن استفاده کنید.

۷- Yamaha DTX6K3-X

Yamaha DTX6K3-X جزو 11 درامز الکترونیک برتر
Yamaha DTX6K3-X 3
Yamaha DTX6K3-X 2
Yamaha DTX6K3-X 1

این محصول، بهترین وی درامی است که شرکت یاماها تا به امروز تولید کرده است. همه چیز در مورد این محصول بی نظیر است، از سمپل‌هایی که برای آن استفاده شده، تا حسی که هنگام نوازندگی آن دارید. تنها نکته منفی در مورد این محصول، پد‌های نسبتا کوچک آن در مقایسه با دیگر وی درام‌های گران قیمت بازار می‌باشد.

۸- Roland TD-17KVX

Roland TD-17KVX جزو 11 درامز الکترونیک برتر
Roland TD-17KVX 3
Roland TD-17KVX 2
Roland TD-17KVX 1

این محصول، یکی از وی درام‌های میان رده شرکت رولند به شمار می‌رود که از صداها و سمپل‌های بی نظیری بهره می‌برد. تمامی صدا‌هایی که برای آن در نظر گرفته شده، صدا‌هایی است که در وی درام‌های گران قیمت این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین در این محصول می‌توانید سمپل‌های خود را بر روی پد‌های مختلف آن لود کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

۹- Alesis Strike Pro

Alesis Strike Pro جزو 11 درامز الکترونیک برتر
Alesis Strike Pro 3
Alesis Strike Pro 2
Alesis Strike Pro 1

این درام کیت ۱۱ تکه حرفه‌ای، یکی از بهترین درام کیت‌های شرکت Alesis به شمار می‌رود. مهم‌ترین نکته در مورد این محصول، پد‌های آن است که اندازه آن‌ها، با اندازه درام‌های آکوستیک برابری می‌کند. بنابراین هنگامی که پشت این محصول می‌نشینید، حس نشستن پشت یک درام کیت واقعی را دارید. سمپل‌های استفاده شده برای این محصول نیز در نوع خود بی‌نظیر است و ماژول آن نیز، دست شما را برای تنظیم صدا باز می‌گذارد.

۱۰- Roland TD-27KV

Roland TD-27KV جزو 11 درامز الکترونیک برتر
Roland TD-27KV 3
Roland TD-27KV 2
Roland TD-27KV 1

سمپل‌هایی که برای این محصول در نظر گرفته شده است، سمپل‌هایی است که مهندسین شرکت رولند برای وی درام TD-50 استفاده کرده اند که یکی از گران قیمت‌ترین وی درام‌های بازار می‌باشد. از طرفی، تریگر‌هایی که برای اسنیر و پد راید این محصول در نظر گرفته شده، از تکنولوژی جدید این شرکت بهره می‌برد که حساسیت و دقت فوق العاده ای دارند و با تغییر هر ضربه، سمپل متفاوتی را تریگر می‌کنند.

۱۱- Alesis Surge Mesh Special Edition Kit

یکی دیگر از درام کیت‌هایی که توسط مهندسین شرکت السیس وارد بازار شد، درام کیت مدل Alesis Surge Mesh Special Edition Kit است که از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است. مهم‌ترین نکته ای که باید در مورد این محصول در نظر داشته باشید، این است که برای پدهای این محصول از جنس Mesh استفاده شده است و همین نکته باعث می‌شود تا حس بهتری را هنگام نوازندگی تجربه کنید.

همچنین صدای کلی این درام کیت پایین‌تر از دیگر گزینه‌های موجود در این لیست است که باعث می‌شود تا هنگام تمرین مزاحم استراحت دیگران نشوید. بهره مندی این محصول از سه عدد سیمبال، دو پدال، یک اسنیر، یک کیک و سه تام، آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای تمرین تبدیل کرده است.

alesis-surge-mesh جزو 11 درامز الکترونیک برتر

سخن آخر

در این مقاله راجع به ۱۱ درامز الکترونیک برتر صحبت کردیم، برای اطلاعات بیشتر، در کامنت، با مشاوران سازکالا ارتباط برقرار کنید.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *