×

۶ مدل از بهترین پیکاپ های هامباکر

پیکاپ‌های هامباکر، با ارائه خروجی صدایی قدرتمند، به عنوان یکی از پر استفاده‌ترین نوع پیکاپ‌ها برای سبک‌های Hard Rock، و Heavy Metal شناخته می‌شود. کمپانی‌های مطرح و برجسته ای نظیر EMG ،Seymour Duncan و DiMarzio، همواره بهترین پیکاپ‌های تولید شده در دنیا را عرضه کرده اند. در این مقاله قصد داریم به ۶ عدد از بهترین پیکاپ های هامباکر که صدای گیتار شما را به سطح جدیدی از کیفیت می‌رسانند و تولید شده توسط این سه برند و سایر برندهای مطرح اند اشاره کنیم. با سازکالا همراه باشید.

۱. پیکاپ Seymour Duncan مدل SH-PG1 Pearly Gates

این مدل در ابتدا برای شبیه سازی پیکاپ‌های PAF که بر روی گیتارهای Les Paul Standard ’۵۹ قرار داشتند، توسط شرکت Seymour Duncan طراحی و تولید شد. این پیکاپ از طرفداران زیادی در میان نوازندگان سبک‌های Hard Rock و Blues Rock برخوردار می‌باشد. پیکاپ Seymour Duncan SH-PG1 Pearly Gates دارای صدایی با فرکانس‌های Treble قدرتمند و دقیق، میدرنج غنی و Sustain بسیار بالا، صدایی وینتیج و دوست داشتنی برای سبک‌های Blues Rock و Hard Rock می‌باشد.


۲. پیکاپ DiMarzio مدل DP100 Super Distortion

این پیکاپ یکی از بهترین و مشهورترین پیکاپ های هامباکر استفاده شده توسط نوازندگان سبک‌های Rock دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی می‌باشد. این پیکاپ در ابتدا در سال ۱۹۷۲ میلادی تولید و عرضه شد. با دارا بودن قابلیت Coil Splitting، پیکاپ DP100 Super Distortion تولید شده توسط کمپانی DiMarzio، یکی از محبوب‌ترین پیکاپ‌ها در میان نوازندگان سبک Rock به شمار می‌رود.


۳. پیکاپ EMG – ۸۱ Humbucking Active

کمپانی EMG یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان پیکاپ‌های اکتیو در دنیا به شمار رفته و محصولات تولید شده توسط این شرکت، همواره یکی از بهترین گزینه‌ها برای نوازندگان سبک Metal به شمار می‌روند. پیکاپ EMG – ۸۱ یکی از بهترین و پر طرفدارترین پیکاپ‌های تولید شده توسط این کمپانی به شمار می‌رود. این پیکاپ اکتیو، با استفاده از یک باتری ۹ ولتی به عنوان منبع تغذیه، خروجی صدای بسیار قدرتمندی را برای شما به ارمغان می‌آورد.


۴. پیکاپ Railhammer مدل Hyper Vintage Humbucker

این مدل با به کارگیری آهنرباهای ریلی شکل، نو آوری و خلاقیت ستودنی و جذابی را برای همگان به ارمغان آورده است. با دارا بودن ریل‌هایی باریک و دارای زاویه عمودی نسبت به سیم‌های گیتار، و همچنین آهنرباهای بزرگ‌تر از اندازه استاندارد، این پیکاپ‌ها صدای یکپارچه و گرم را از خود ارائه داده و تقریبا بر روی تمامی انواع گیتار الکتریک قابل استفاده می‌باشد.


۵. پیکاپ Seymour Duncan مدل SH-13 Dimebucker

این پیکاپ دارای خروجی قدرتمندی بوده و برای سبک‌های Metal مناسب است. طراحی مدرن این پیکاپ باعث شده تا صدایی پانچی، با تربل و میدرنج قدرتمند، واضح و شفاف را در اختیار داشته باشید.


۶. پیکاپ Gibson مدل ’۵۷ Classic Plus

پیکاپ Gibson ’۵۷ Classic Plus، از نظر بسیاری از افراد، دارای صدایی بسیار کلاسیک و وینتیج بوده و با تولید صدای گرم، یکپارچه، غنی و پرحجم، شخصیت صدای مشابهی با پیکاپ‌های دهه ۵۰ میلادی داشته و از ساستین بالایی برخوردار هستند. این پیکاپ‌ها در مقایسه با پیکاپ‌های دهه ۵۰ کلاسیک، از قدرت صدای بالاتری برخوردار بوده و شخصیت صدای جذاب و دلچسبی را به شما ارائه می‌کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *