×

بهترین نرم افزارهای نت نویسی برای نویسندگان موسیقی

آیا نرم افزار نت نویسی فعلی شما انتظارتان را برآورده می‌کند؟ ممکن است هنگام اکسپورت گرفتن بخش‌هایی از نت نویسی خود با مشکل قالب‌بندی مواجه شده باشید یا با نمونه‌های صدای غیر الهام‌بخش دست و پنجه نرم کنید. اینجاست که سازکالا می‌تواند کمک کند. ما مجموعه‌ای جامع از محصولات گروه و ارکستر را ارائه داده‌ایم که هر برنامه موسیقایی قابل تصور را پوشش می‌دهد – حتی نوازندگی گروه موسیقی یا کوارتت ترومپت مدرسه شما.

در اینجا عناوین نرم افزار نت نویسی وجود دارد که هر مدیر گروه موسیقی دوست خواهد داشت.

Avid Sibelius | Ultimate

مدیران گروه‌های موسیقی و آهنگسازان در سراسر جهان به آوید سیبلیوس اعتماد دارند چرا که قابلیت‌های نت نویسی آسان و در دسترسی دارد. Sibelius مملو از گزینه‌های الگو است تا نقطه شروعی قوی برای هر پروژه به شما بدهد.

علاوه بر گستره وسیعی از ابزار و گزینه‌های نت نویسی، اگر به محدوده بالایی یا پایینی یک ساز نزدیک شوید، به طور خودکار به شما هشدار می‌دهد. علاوه بر این، می‌توانید از Sibelius برای نت نویسی در تبلت‌های سرفیس پرو مایکروسافت استفاده کنید – ویژگی‌ای که به شما امکان می‌دهد از سفر طولانی خود در اتوبوس‌ بهره ببرید.

ما همچنین با طیف گسترده دستورات کلیدی که استفاده از Sibelius را سریع‌تر و شهودی‌تر می‌کند، طرف هستیم. سیبلیوس | Ultimate با نسخه‌های Lite Neuratron PhotoScore و AudioScore ارائه می‌شود که به شما امکان می‌دهد با آواز خواندن یا نواختن یک ساز، نت‌هایی را به Sibelius اضافه کنید، موسیقی‌های چاپ شده را برای ویرایش اسکن کنید، یا با فشار دادن یک دکمه، دست خط خود را به نت‌نویسی تبدیل کنید.

Avid Sibelius یکی از بهترین نرم افزار های نت نویسی

Steinberg Dorico Pro 3.5

Steinberg Dorico Pro 3.5 یک ابزار ترکیبی با کیفیت را به سطح بعدی می‌برد. رابط کاربری توربو شارژ Dorico Pro با نگه داشتن ابزارهای مورد نیاز در جلو، تضمین می‌کند که گردش کار شما بی‌نظم باقی نمی‌ماند. همچنین دارای هوش مصنوعی نسل جدید است که نت نویسی شما را بررسی می‌کند و در صورت اشتباه آن را تصحیح می‌کند.

به این ترتیب، زمان بیشتری را صرف نوشتن می‌کنید و دوره‌های برنامه‌ریزی خود را کمتر برای انجام اصلاحات تلف می‌کنید. ما Dorico Pro را دوست داریم زیرا به شما امکان می‌دهد صداها را از هر ابزار مجازی و بانک صدا انتخاب کنید. Dorico Pro شامل بانک صدای HALion Symphonic Orchestra است که مملو از سمپل‌ها و صداهای نفس‌گیر است تا آهنگ‌های شما را زنده کند.

Dorico Pro همچنین یک ترتیب‌دهنده داخلی، پشتیبانی از VST3 و عملکردی همانند DAW ارائه می‌کند که آن را برای آموزش فناوری موسیقی یا دوره‌های آهنگسازی ضروری می‌سازد.

Steinberg Dorico Pro 3.5

MakeMusic Finale 27

همه ما می‌دانیم که هنگام نت نویسی، مواجه شدن با مشکلات سازگاری با فایل‌ها چقدر آزاردهنده است. MakeMusic Finale 27 این مشکل را حل می‌کند و به شما امکان می‌دهد نت را به صورت PDF، یک فایل گرافیکی یا یک فایل موسیقی برای باز کردن در نرم افزارهای دیگر (MusicXML، EPUB و MIDI) یا به عنوان فایل‌های صوتی (MP3، AIFF و WAV) ارسال کنید.

و در حالی که سازگاری نرم‌افزار عالی دارد، Finale به دلایل بسیار مهم‌تری یک پایه اصلی برای نت نویسی حرفه‌ای است. همراه با ScoreManager است که ایجاد، ویرایش و انطباق ترتیبات پیچیده را آسان می‌کند.

علاوه بر این، جدیدترین نسخه Finale از عملکرد MIDI پشتیبانی می‌کند تا ایده‌ها را در یک کلیک برای هر ترکیبی ثبت کند. پس از نت نویسی، سازهای مجازی Garritan و عملکرد Human Playback Finale’s 500+ موسیقی نت‌گذاری شده شما را به اجرای نمایشی شگفت‌انگیز تبدیل می‌کنند.

MakeMusic Finale 27

Neuratron PhotoScore Ultimate and NotateMe 2020 Bundle

با بسته نرم افزاری PhotoScore Ultimate و NotateMe 2020 نوراترون، نت‌های موسیقی خود را در کمترین زمان، دیجیتالی کنید. این نرم افزار نت نویسی ارزشمند به شما امکان می‌دهد موسیقی چاپ شده – و اکثر ترکیبات دست نویس – را مستقیماً در رایانه خود اسکن کنید.

موتور تشخیص OmniScore Neuratron به قدری قدرتمند است که هنگام تبدیل PDF و نت‌های اصلی به دقت بیش از ۹۹.۵٪ دست می‌یابد. پس از اسکن موسیقی، می‌توانید نت‌ها را ویرایش کنید و بخش‌های موسیقی را با سهولت کامل تغییر دهید. اگر در گذشته از Sibelius استفاده کرده‌اید، از کنترل‌های ویرایش ساده و به سبک Sibelius قدردانی خواهید کرد. با این بسته، برنامه دست خط موسیقی Neuratron’s NotateMe را مستقیماً در PhotoScore 2020 ادغام می‌کنید.

این برنامه به شما امکان می‌دهد نت‌ها را روی لپ تاپ، مک یا رایانه شخصی خود با دست بنویسید و با فشار دادن یک دکمه آن را دیجیتالی کنید. PhotoScore Ultimate به شما امکان می‌دهد موسیقی خود را به عنوان یک فایل با فرمت MusicXML یا NIFF ذخیره کنید تا مستقیماً به Sibelius، Finale یا سایر برنامه‌های نت نویسی موسیقی ارسال کنید.

Neuratron PhotoScore Ultimate and NotateMe 2020 Bundle

PreSonus Notion 6

وقتی PreSonus Notion 6 را دارید، ایجاد و آهنگسازی با نت‌ها برای شما آسان است. این نت با یک رابط کاربری بصری و کاربرپسند ارائه می‌شود که به شما کمک می‌کند به جای جست و جوی بی پایان در منو، روی ساخت موسیقی تمرکز کنید.

با یک دستگاه MIDI، می‌توانید از ویژگی SequencerStaff استفاده کنید. SequencerStaff مدولاسیون، بند شدن و تغییرات دینامیک را حفظ می‌کند و به طور خودکار آن‌ها را هنگام اجرای یک قطعه برای شما یادداشت می‌کند. Notion مجهز به یک بانک صدای خیره کننده است، از جمله نمونه‌هایی از ارکستر سمفونیک لندن، یک موسیقی شگفت انگیز Steinway و صداهای چشمگیر گیتار، باس و درام.

قابلیت‌های پخش بی‌نظیر Notion 6 و سازگاری با DAW آن را به یک انتخاب عالی برای دوره‌های آهنگسازی نیز تبدیل کرده است.

Notion 6 در PreSonus Sphere گنجانده شده است، یک سرویس مبتنی بر اشتراک با تمام ابزارهای صوتی مورد نیاز برای دانش آموزان و مدیران گروه برای ساخت موسیقی جذاب می‌باشد.

PreSonus Notion 6

Arobas Music Guitar Pro 8

یکی از تازه‌ترین نرم افزارهایی که برای نت نویسی در سیستم‌های کامپیوتر به بازار عرضه شده است، نرم افزار Guitar Pro 8 می‌باشد که توسط شرکت Arobas Music تولید شده است. این نرم افزار را می‌توانیم یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای دنیا در زمینه تولید آهنگ و نت نویسی به شمار می‌رود. به شکل کلی، بسیاری از نوازندگان گیتار و موزیسین‌ها از نسخه‌های قدیمی‌تر این نرم افزار استفاده می‌کنند و از سال ۲۰۰۶، نرم افزار Guitar Pro 5 یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای بازار به شمار می‌رفته است.

حال مهندسین شرکت Arobas Music از نسخه جدید این نرم افزار رونمایی کرده اند که امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اولین نکته ای که باید در مورد این نرم افزار در نظر داشته باشید، این است که این نرم افزار به گونه ای ساخته شده است که نه تنها می‌توانید در آن نت نویسی با استفاده از پنج خط حامل را انجام دهید، بلکه می‌توانید تبلچرهای مختلف را نیز بر روی آن اجرا کنید و یا بنویسید.

یکی از نکاتی که باعث شده تا این نرم افزار در مقایسه با دیگر نرم افزارها نت نویسی موجود در بازار، از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، قابلیت نوازندگی و یا تمرین با آن است.

به شکل کلی، شما می‌توانید تمپوی یک قطعه را کم و یا زیاد کنید تا به این ترتیب بتوانید به راحتی تمرین‌های خود را انجام دهید. در نظر داشته باشید که شما همچنین می‌توانید همانند یک نرم افزار میزبان، صداهای مختلفی را برای هر کدام از سازهای در نظر گرفته شده انتخاب کنید و یا آن‌ها را در این نرم افزار میوت یا سولو کنید.

شما همچنین می‌توانید با استفاده از برخی از سایت‌های مختلف، فایل‌های GP که از این نرم افزار پشتیبانی می‌کنند را دانلود کرده و با قرار دادن آن‌ها در این نرم افزار، نحوه نوازندگی قطعه‌های مختلف را یاد بگیرید.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *