×

لیستی از بهترین مدل‌های کارت صدا در سال ۲۰۲۳

لیستی از بهترین مدل‌های کارت صدا در سال 2022

بسیاری از مهندسین صدا می‌دانند که برای آن که بتوانند به بهترین صدای ممکن دست پیدا کنند و پروژه‌های خود را به بهترین شکل ممکن پیش ببرند، نیاز است تا از بهترین تجهیزات (مانند کارت صدا) استفاده کنند و با استفاده از این تجهیزات، به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنند. با این که تجهیزات مختلف بر روی صدای نهایی پروژه شما بسیار تاثیر گذار است، اما در نظر داشته باشید که کارت صدای شما، بیشترین تاثیر را بر روی صدای نهایی و کیفیت پروژه شما خواهد داشت.

خرید یک کارت صدای حرفه‌ای و با کیفیت، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید در شرایط مختلف سازهای مختلف و یا میکروفون‌های مختلف را به بهترین شکل ممکن ضبط کنید و بتوانید با استفاده از امکاناتی که این کارت صداها در اختیار شما قرار می‌دهند، به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید. به همین دلیل است که در این مقاله، قصد داریم تا بهترین کارت صدا های موجود در بازار را به شما معرفی کنیم تا بتوانید به راحتی محصول مورد نظر خود را خریداری کنید و به این ترتیب، کیفیت پروژه‌های خود را بهتر کنید.

تعدادی از مدل‌های محبوب

اگر به دنبال خرید یک کارت صدای با کیفیت هستید، Audient iD4 با ورودی میکروفون و ورودی اختصاصی ساز و خروجی USB از جمله بهترین گزینه‌های مد نظر شما خواهد بود که ارزش خرید بالایی دارد.

اگر به ورودی و خروجی بیشتری نیاز دارید، نگاهی به نسل سوم Scarlett 4i4 بیندازید، یک کارت صدای USB تایپ C که دو برابر مدل قبلی ورودی و خروجی در اختیار شما قرار داده و کیفیت مطلوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کارت صدای SSL 2+ را نیز بررسی کنید، یک کارت صدا با ۲ ورودی و ۴ خروجی صدا، محصول سال ۲۰۲۰ که کیفیت صدایی فوق العاده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد.

و در نهایت یکی از بهترین کارت صداهایی که می‌توانید خریداری کنید، Universal Audio Apollo Twin MkII می‌باشد که دارای ۲ ورودی و ۶ خروجی صدا می‌باشد و همچنین پلاگین‌های DSP ازشرکت یونیورسال را در اختیار شما قرار می‌دهد.

۱- کارت صدای Audient iD4

مسلما بهترین کارت صدا که می‌توانید با قیمتی مناسب تهیه کنید، کارت صدا audient مدل iD4 دارای ورودی میکروفون و ورودی اختصاصی ساز و دو خروجی است که یک پری آمپ همراه با فانتوم پاور به منظور استفاده از میکروفون‌های کاندنسر برای این مدل در نظر گرفته شده است.

همچنین DI اختصاصی به منظور اتصال گیتار الکتریک و یا بیس نیز برای این کارت صدا در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، یک خروجی اصلی برای اسپیکرها و یک خروجی هدفون نیز از جمله سایر اتصالات این کارت صدا می‌باشد.

Audient Id4
Audient Id4

۲- کارت صدای SSL 2+

یک کارت صدای جمع و جور با ویژگی‌های حرفه‌ای و قیمتی مناسب، که احساس ضبط در یک استودیوی حرفه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این کارت صدا برادر بزرگ‌تر مدل SSL2 می‌باشد، که تفاوت اصلی آن داشتن ۲ خروجی با کانفیگ ۲ ورودی و ۲ خروجی، ورودی / خروجی MIDI به‌علاوه یک خروجی هدفون اضافی است که هم برای مانیتور کردن و هم برای میکس قابل استفاده است.

همچنین این کارت صدا دارای کلید ۴K می‌باشد که این ویژگی صدایی مشابه به کنسول‌های آنالوگ این شرکت را در اختیار شما قرار می‌دهد. دو ورودی میکروفون / لاین همراه با آپشن‌های Hi-Z به منظور سوئیچ کردن سیگنال‌های بیس و گیتار، سینت‌ها یا درام ماشین‌ها برای این مدل تعبیه شده است. امکان اتصال میکروفون داینامیک و همچنین کاندنسر با توجه به آپشن فانتوم پاور +۴۸v وجود دارد.

SSL 2+
SSL 2+

۳- کارت صدای Focusrite Scarlett 4i4 3rd Gen

کارت صداهای Focusrite Scarlett صدایی با کیفیت و انعطاف پذیر را در اختیار شما قرار می‌دهند و این نسخه نسل سوم به نسبت قیمت مقرون به صرفه اش از جمله گزینه‌های ایده ال شما خواهد بود.

همه‌ی بخش‌های موجود در این مدل ارتقا یافته و همراه با پری آمپ‌های بهتر (با گین تا ۵۶ دسی بل )، اتصالات متعادل و آپشن شبیه سازی پری آمپ ترانسفورماتور ISA این شرکت است. این مدل بهبود یافته نسل دو است. این کارت صدا دارای دو ورودی میکروفون / لاین / ساز همراه با گین قابل تنظیم، ۲ ورودی TRS و ۴ خروجی TRS می‌باشد.

Focusrite Scarlett 4i4 3rd
Focusrite Scarlett 4i4 3rd

۴- کارت صدای Universal Audio UAD Apollo Twin MKII

فرمت دسکتاپ ۲ ورودی / ۶ خروجی همراه با نرخ نمونه برداری ۲۴ بیت ۱۹۲ کیلوهرتز از جمله ویژگی‌های این مدل محبوب است. این کارت صدای از طریق اتصال Thunderbolt به PC یا Mac متصل می‌شود. پنل پشتی و جلو این کارت صدا بخش ورودی‌ها و خروجی‌ها می‌باشد.

Universal Audio UAD Apollo Twin MKII
Universal Audio UAD Apollo Twin MKII

۵- کارت صدای Native Instruments Komplete Audio 2

کارت صدایی با ۲ ورودی، دو خروجی همراه با دو ورودی میکروفون / لاین / ساز می‌باشد. اتصالات XLR همراه با سلکتور اختصاصی به منظور انتخاب بین لاین و ساز نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است.

در عین حال فانتوم پاور ۴۸ ولت از طریق یک سوئیچ قابل استفاده می‌باشد. علاوه بر ورودی‌ها، پنل جلویی شامل یک ناب بالانس مانیتور کردن به صورت سخت افزاری و خروجی هدفون با کنترل مستقل می‌باشد.

Native Instruments Komplete Audio 2 یک طراحی دو ورودی و دو خروجی با دو ورودی میکروفون/لاین/ساز یکسان است. روی این دستگاه اتصالات روی XLR های کمبو با صرفه جویی در فضا، با سوئیچ های انتخابگر جداگانه برای انتخاب بین میکروفون و ساز وجود دارد. در همین حال، فانتوم پاور ۴۸ ولت در سراسری آن از طریق یک سوئیچ فعال می‌شود. علاوه بر ورودی‌ها، پنل جلویی شامل یک دکمه تعادل مانیتورینگ سخت افزاری (ورودی/میزبان) و خروجی هدفون با کنترل مستقل است.

Native Instruments Komplete Audio 2
Native Instruments Komplete Audio 2

۶- کارت صدای Audient Evo ۱۶

سری کارت صداهای Evo شرکت Audient را می توانیم یکی از جدیدترین کارت صداهای موجود در بازار بدانیم که نه تنها برای ضبط موسیقی مناسب است، بلکه می توانید از طریق آن‌ها به ضبط پادکست، برادکست و یا تولید محتوا نیز بپردازید و صدایی بسیار زیبا در اختیار داشته باشید.

قیمت مناسب این محصول، بهره مندی آن از یک صفحه نمایش که اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می دهد و ۸ عدد ورودی میکروفون باعث می شود تا این محصول به یک گزینه فوق العاده برای شما تبدیل شود.

Audient Evo 16 از بهترین کارت صدا ها
Audient Evo ۱۶

۷- کارت صدای Audient ID44 Mkii

از جمله دیگر محصولات سری ID شرکت Audient، می‌توانیم به پرچمدار این شرکت یعنی کارت صدای ID44 Mkii اشاره کنیم که نسل دوم این کارت صداها به شمار می‌رود. این مدل نیز از بهترین کارت صدا ها به شمار می رود. نکته جالبی که باید در مورد این محصول در نظر داشته باشید، امکانات مختلفی است که برای شما طراحی شده است. شما می‌توانید با استفاده از سوئیچ‌های مختلفی که برای این محصول در نظر گرفته شده، میکروفون‌های مختلف را به بهترین شکل ممکن ضبط کنید و در پروژه‌های خود استفاده کنید.

بدنه تماما فلزی این کارت صدا استحکام فوق العاده ای دارد و به لطف بهره مندی از اتصالات مختلفی که برای آن در نظر گرفته شده، می‌توانید پری امپ‌های مختلفی را به این محصول متصل کرده و به این ترتیب، تعداد میکروفون‌های بالا را به این شکل، ضبط کنید.

Audient ID44 Mkii از بهترین کارت صدا ها
Audient ID44 Mkii
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *