×

۱۰ برند برتر تولید کننده ساز ویولن

برترین برندهای ساز ویولن

ویولن های برتر

همانند بسیاری از سازهای دنیا، در ساز ویولن نیز تولید کننده‌های مختلفی مشغول به ساخت سازهای مختلف هستند. اما در میان شرکت‌های موجود در بازار، در این مقاله به ۱۰ شرکت برتر اشاره می کنیم که اگر به دنبال خرید یک ویولن جدید هستید، بهتر است به محصولات این شرکت‌ها نگاهی بیندازید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

شناخت تولید کننده های مختلف باعث می شود تا شما بتوانید با دید وسیع تری به انتخاب ساز خود بپردازید و ساز مناسب خود را پیدا کنید. برای مثال ویولن الکتریک های برند یاماها در تمام دنیا مشهور هستند و کیفیت صدای بسیار بالایی دارند.

۱- Stentor

اگر به دنبال خرید یک ویولن خوش قیمت و مناسب برای نوازندگان مبتدی هستید، سازهایی که توسط برند Stentor تولید می شود را مد نظر قرار دهید. این سازها نه تنها از کیفیت ساخت و صدای بسیار خوبی بهره می برند، بلکه قیمت آن‌ها نیز بسیار مناسب است.

در میان سازهایی که توسط این برند تولید شده، دو ویولن Stentor Student I و Stentor Student II سازهایی هستند که مناسب نوازندگان مبتدی می باشند. البته اگر با قیمت های گران این برند هم مواجه شدید تعجب نکنید زیرا این برند و سایر برندها در رنج های مختلفی ساز تولید میکنند.

۲- Knilling

یکی دیگر از شرکت‌های مشهور در زمینه تولید ساز ویولن، شرکت Knilling می باشد. سازهای این برند در میان بسیاری از اساتید ویولن و همچنین نوازندگان حرفه ای محبوب است و دلیل آن، کیفیت ساخت و استفاده از بهترین متریال ممکن برای ساخت این سازها می باشد.

شاید از نظر قیمتی، این سازها ارزان ترین سازهای موجود در بازار نباشند، اما کیفیتی که از آن‌ها دریافت می کنید در نوع خود بی نظیر است.

۳- Yamaha

ویولن‌های شرکت یاماها همانند بسیاری از سازهای دیگر این شرکت در کشور ژاپن تولید می شود. این شرکت به لطف تاریخچه فوق العاده خود، جزو شرکت‌هایی است که در سال‌های گذشته سازهای بسیار با کیفیتی را به بازار عرضه کرده است. یاماها در تولید ادوات موسیقی پیشینه بسیار قدرتمندی دارد به صورتی که در تولید گیتار، پیانو و… جزو بزرگترین تولید کننده های دنیا به شمار می رود. محصولات یاماها در کشور های ژاپن، اندونزی، تایوان و چین ساخته می شوند. محصولات ارزان تر در کشور هایی مثل اندونزی و چین تولید می شوند و محصولات رده بالا و گران این شرکت در ژاپن تولید می شوند.

یاماها مدل های مختلفی از ویالون را به بازار معرفی کرده است که هرکدام برای یک جامعه دف مناسب طراحی شده اند. با این که این شرکت ویولن‌های مختلفی را به بازار معرفی کرده، اما سری ویولن‌های Z3 آن قیمت بسیار پایینی دارد و مناسب نوازندگانی است که به دنبال خرید یک ساز با کیفیت و ارزان قیمت برای شروع مسیر نوازندگی خود هستند.

۴- Mendini

برند Mendini یکی دیگر از برندهایی است که به تولید ویولن‌های با کیفیت برای نوازندگان مبتدی می پردازد. ویولن‌های این برند را حتی نوازندگان نیمه حرفه ای نیز استفاده می کنند و از صدای آن لذت می برند. این ویولن‌ها نه تنها با قیمت بسیار خوبی به بازار عرضه شده اند، بلکه کیفیت و استحکام آن‌ها بسیار بالاست و می توانید برای سال‌ها از آن‌ها برای نواختن قطعات مختلف استفاده کنید.

از مدل‌های مشهور این برند می توانیم به ویولن‌های سری MV اشاره کنیم که مدل‌های MV 200، MV 300 و MV500 سازهایی مناسب نوازندگان مبتدی می باشند.

۵- Cecilio

برند Cecilio از جمله دیگر برندهایی است که در زمینه تولید ویولن‌های با کیفیت فعالیت دارد. نکته ای که در مورد این برند وجود دارد، کیفیت ساخت بالای آن است که باعث شده تا بیشتر اساتید ویولن، از ویولن‌های این شرکت استفاده کنند.

نکته جالبی که در مورد ویولن‌های این شرکت وجود دارد، این است که این ویولن‌ها قبل از عرضه به بازار با تست‌های مختلفی روبرو می شوند تا از استحکام و کیفیت آن‌‍ها اطمینان حاصل شود. این شرکت نه تنها به تولید انواع ویولن از جمله ویولن‌های مبتدی و حرفه ای می پردازد، بلکه ویولن‌های الکتریک با کیفیتی را نیز می توانید از این برند خریداری کنید.

 6- Eastman

اگر شما هم علاقه زیادی به ویولن‌های مختلف داشته باشید، نام شرکت Eastman را شنیده اید. این شرکت جزو شرکت‌های بزرگ در زمینه تولید ویولن است که بسیاری از محصولات آن نه تنها توسط نوازندگان مبتدی بلکه توسط نوازندگان حرفه ای نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

ویولن‌های این شرکت همواره از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده اند و متریالی که برای تولید آن‌ها مورد استفاده قرار می گیرد، جزو بهترین متریال ممکن در دنیا می باشد. اگر به دنبال خرید یک گیتار با کیفیت و حرفه ای هستید، ویولن‌های این شرکت باید جزو گزینه‌های اول شما باشد.

۷- Franz Hoffman

ویولن‌های Hoffman، در طول تاریخ به عنوان یکی از بهترین ویولن‌های بازار شناخته می شده است. با این که این ویولن‌ها با قیمتی پایین به بازار عرضه می شدند، اما همواره کیفیت آن‌ها بالا بوده و با تهیه این سازها می توانید به صدایی حرفه ای و زیبا دست پیدا کنید.

نکته جالب در مورد ویولن‌های این شرکت، این است که این سازها در ابعاد مختلف تولید شده اند که همین موضوع باعث شده تا هر نوازنده ای و در هر سنی، بتواند از محصولات Franz Hoffman استفاده کند.

۸- Klaus Muller

با این که این شرکت، با توجه به نام آن یک شرکت آلمانی به شمار می رود، اما ویولن‌های آن‌ها در کشور چین ساخته می شود. اما این موضوع به این معنا نیست که این ویولن‌ها کیفیت پایینی دارند، بلکه برعکس. برای ساخت ویولن‌های Klaus Mueller، مهندسین این شرکت از بهترین چوب‌های میپل و اسپروس برای بدنه استفاده می کنند و برای سر کوک‌ها و همچنین فینگربورد این سازها، از چوب آبنوس استفاده می شود که این چوب‌ها، جزو بهترین چوب‌های دنیا برای ساخت ویولن محسوب می شود. کیفیت بالای چوب‌های استفاده شده در این محصول باعث شده تا صدای بسیار خوبی را نیز از آن‌ها دریافت کنید.

۹- Merano

در میان ویولن‌های ارزان قیمت موجود در بازار، شرکت Moreno یکی از برندهایی است که بهترین کیفیت ممکن را در ازای مبلغ پایین خود ارائه می دهد. سازهای این شرکت از سال ۲۰۰۰ میلادی طرفداران بسیاری پیدا کرد و بسیاری از افرادی که به دنبال خرید یک ویولن ارزان قیمت اما با کیفیت بودند، از محصولات این شرکت استفاده کرده اند.

یکی از سازهای مشهور این برند، ویولن MV10 می باشد که به طور اختصاصی برای نوازندگان مبتدی ساخته شده و در رنگ‌های گوناگون به بازار عرضه شده است.

۱۰- Windsor

یکی دیگر از برندهایی که به طور اختصاصی بر روی ساخت سازهای مناسب برای نوازندگان مبتدی تمرکز دارد، برند Windsor می باشد. این شرکت با تولید ویولن‌های گوناگون و ارزان قیمت، این امکان را برای افراد فراهم می کند تا بتوانند یادگیری این ساز را شروع کرده و مسیر موسیقایی خود را آغاز کنند.

از طرفی نیز، این شرکت ویولن‌های مختلفی را در ابعاد کوچک تر تولید می کند که این سازها بیشتر مناسب کودکانی است که به یادگیری ویولن علاقه دارند. برای مثال، ویولن مدل MI 1013 این شرکت، یک ویولن ¼ است که برای کودکانی با سن ۵ سال ساخته شده است.

سخن پایانی

در این مقاله ما ۱۰ مورد از برترین برندهای ویولن را معرفی و شرح مختصری از هر برند را برای شما بیان کردیم. حالا می‌توانید یک دید کلی برای خرید ویولن داشته و با انواع برندهای ویولن آشنایی اولیه پیدا کرده باشید. همچنین می‌توانید برای آشنایی با برترین نوازندگان ویولن مقاله بهترین ویولونیست‌های جهان را مطالعه نمایید.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
2 thoughts on “۱۰ برند برتر تولید کننده ساز ویولن
  • مهر ۳۰, ۱۴۰۲ at ۱۰:۱۲ ب٫ظ

    با درود و احترام
    شما که با دقت و شناخت از ساز ویولن این متن را نوشتید چطور مارک edgar Russ که از بهترین و خوش صداترین و البته گرانترین سازها به حساب میاد را در این لیست قرار ندادید؟فکر کنم بسیاری از اساتید دنیا این ساز حرفه ای بی‌نظیر را در کلکسیون خود دارند.با سپاس

    پاسخ
    • آبان ۱, ۱۴۰۲ at ۱۰:۱۹ ق٫ظ

      سلام دوست عزیز بله همینطوره اما بیشتر برندهایی که در بازار ایران پرطرفدار هستند رو در این مقاله بهش پرداختیم.

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *