×

تاریخچه برند Kawai

برند ژاپنی Kawai یکی از مطرح‌ترین و مشهورترین برندهای تولید کننده پیانو در جهان بوده و با نزدیک به یک قرن سابقه در زمینه تولید پیانو، از طرفداران بسیاری در سراسر دنیا برخوردار می‌باشد. در ادامه این مقاله نگاهی به تاریخچه برند Kawai خواهیم داشت. با سازکالا همراه باشید.

حدود یک قرن پیش بود که یک تکنسین ابزار پزشکی در ژاپن در تلاش برای ساختن یک پیانوی دیواری (Upright) بود. او به صورت اتفاقی با کودکی مواجه شد که سوار ارابه ای بود که به وسیله پدال حرکت می‌کرد. او همچنین متوجه شد که این ارابه به دست خود کودک ساخته شده و بسیار تحت تاثیر ابتکار این کودک قرار گرفت. او از این کودک به عنوان دستیار دعوت کرد تا در ساخت پیانو به او کمک کند. پس از یک روز، کودک دعوت او را پذیرفت و این نقطه آغاز یک رویای بزرگ بود. این پسر جوان، کویچی کاوای (Koichi Kawai)، ساخت اولین پیانوی زندگی خود را تجربه کرد.

پس از گذشت چند سال، او تبدیل به رهبر یک تیم حرفه‌ای تولید و تحقیقات شد که پیانوهای خود را به کشور ژاپن معرفی و عرضه می‌کرد. البته که این تازه ابتدای مسیر موفقیت کاوای بود. بعد ها او تبدیل به اولین شخص در ژاپن شد که توانست یک اکشن کاملا جدید و منحصر به فرد برای پیانو ابداع کند. در طول دهه ۱۹۲۰ میلادی، صنعت تولید پیانو در ژاپن دچار افول شد. شرکتی که کاوای را استخدام کرده بود، دچار مشکل شده و مدیریت جدید جایگزین بنیانگذار اصلی شده بود.

تاریخچه برند کاوایی Kawai

در این زمان، کویچی کاوای تصمیم گرفت تا از این شرکت جدا شده و رویای ساخت پیانوی خود را به طور مستقل دنبال کند. در نتیجه، در سال ۱۹۲۷ میلادی، کویچی کاوای به همراه ۷ نفر از خویشاوندان خود، شرکت تحقیقاتی و تولید ادوات موسیقی Kawai را با رویای ساخت و تولید بهترین پیانوهای دنیا، در شهر Hamamatsu ژاپن تاسیس کرد.

در ادامه مقاله تاریخچه برند Kawai با ما همراه باشید.

شرکت کاوای در سال‌های ابتدایی تاسیس خود، با مشکلات و چالش‌های بسیاری از قبیل کمبود نیروی کار ماهر، کمیاب بودن متریال‌های با کیفیت، و عدم ارتباطات گسترده با فروشندگان برای تامین خریدار مواجه بود، اما با این حال به فعالیت خود ادامه داد.

در اوایل دهه ۱۹۵۰ میلادی، شرکت کاوای با بیش از ۵۰۰ پرسنل، به تولید سالانه بیش از ۱۵۰۰ عدد پیانو رسید و کویچی کاوای مدال Blue Ribbon از امپراطور ژاپن دریافت کرد. بدین ترتیب کویچی کاوای تبدیل به اولین شخص در صنعت موسیقی ژاپن شد که چنین افتخاری را دریافت می‌کرد.

پس از گذشت حدود ۲۵ سال از تاسیس کمپانی کاوای، این شرکت زمینه پیشرفت و ارتقا برای دهه‌های متوالی را فراهم کرده و به موفقیت‌های بسیاری دست یافته بود. در ماه اکتبر سال ۱۹۵۵ میلادی، کویچی کاوای در سن ۷۰ سالگی درگذشت. در این زمان، شیگرو کاوای، فرزند ۳۳ ساله کویچی، مدیریت و رهبری کمپانی کاوای را به عهده گرفت. او با توجه به رشد اقتصادی ژاپن و افزایش تقاضای مشتریان، می‌دانست که تولید پیانو کاوایی به روش کلاسیک و دست ساز، پاسخگوی نیاز مشتریان نخواهد بود. بنابراین شیگرو ۲ کارخانه جدید، یکی به منظور کاشت و برداشت و فراوری چوب، و دیگری به منظور تولید و مونتاژ کردن پیانوها با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا تاسیس کرد.

شیگرو کاوای
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *