×

تست صدا و بررسی کمانچه رامین بحیرایی

آشنایی با ساز کمانچه  

بیایید قبل از خرید کمانچه کمی با این ساز آشنا شویم! کمانچه را میتوان جزو ۵ ساز مشهور ایرانی معرفی کرد. این ساز یکی از پایه های اصلی موسیقی سنتی ایرانی به شمار میرود و از زمان های قدیم تا کنون در موسیقی ما مورد استفاده بوده است.

برای شناخت درست کمانچه لازم است بدانید که ساز کمانچه در دسته بندی سازهای زهی آرشه ای قرار دارد که از سازهای مهم ایران بوده و در سایر مناطق خاورمیانه و حتی خاور دور هم نواخته میشود.

در تاریخچه کمانچه ذکر شده که این ساز در واقع تکامل یافته رباب است. اگر رباب را نمی شناسید در همین حد بدانید که رباب از جمله سازهای قدیمی است که خاستگاه آن خراسان دوره اسلامی، سیستان و بلوچستان و افغانستان می‌باشد.

معرفی اجزای کمانچه

کمانچه امروزی همانطور که مشاهده میکنید دارای کاسه کروی شکل، دسته و سرپنجه است. سایر قطعات مانند گوشی ها ، سیم ها ، خرک ، سیم گیر ، شیطانک و پایه بر روی ساز نصب میشوند. همچنین یکی از مهمترین اجزای این ساز پوستی است که بر روی دهانه کاسه چسبانده میشود که هم سطحی برای استقرار خرک باشد و هم صدای رسا تری برای ساز به وجود بی آورد. (پوست معمولا از جنس طبیعی یا مصنوعی میباشد)

انواع رایج کمانچه

احتمالا برای برخی سوال پیش بیاید که کمانچه هایی نیز وجود دارند که کاسه آنها کروی شکل نیست و پشت آنها باز است! دقیقا درست است این سازها هم نوعی کمانچه هستند که به آنها کمانچه پشت باز یا لری هم گفته میشود. تفاوت عمده این کمانچه ها در ظاهر و صدادهی است. عموما صدای کمانچه پشت بسته در مقایسه با نوع پشت باز کمی بم تر، نرم‌تر و تو دماغی تر است.

بررسی مشخصات کمانچه رامین بحیرایی

بحیرایی را میتوان جزو شناخته شده ترین برند های در ساخت کمانچه به شما آورد. کارگاه بحیرایی با برخورداری از سابقه طولانی و موفق در ساخت کمانچه همیشه در لیست پیشنهادات برای خرید بوده است.
از مواردی که باعث شده این برند برای خرید جزو بهترین گزینه ها باشد ، کیفیت بالا ، صدای زیبا و قیمت مقرون به صرفه میباشد.

اگر قصد تهیه سازی خوش‌ساخت با صدایی بسیار شفاف و پرحجم را دارید، پیشنهاد ما به شما کمانچه رامین بحیرایی می‌باشد. همچنین کیفیت صدادهی این ساز برای اجرای زنده یا ضبط استودیویی کاملا مناسب بوده و با خیالی آسوده می‌توانید از نواختن با آن لذت ببرید.

کاسه این ساز از چوب توت کهنه ساخته شده است، دسته از جنس چوب گردو می‌باشد و پوست استفاده شده از جنس پوست طبیعی است. همچنین این ساز به همراه آرشه حرفه ای و کلیفون تقدیم شما عزیزان میشود و نیازی به تهیه لوازم جانبی نخواهید داشت.

برای شنیدن صدای این ساز ، ویدیو ی زیر با عنوان تست صدای کمانچه رامین بحیرایی را ببینید:

تست صدای کمانچه رامین بحیرایی

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *