×

۱۰ نمونه از ارزان ترین کارت صدا ها برای استودیو

در هر استودیویی، کارت صدا را می‌توانیم قلب آن استودیو در نظر بگیریم. کارت صداهای امروزی، علاوه بر این که از نظر تعداد ورودی و خروجی با یکدیگر متفاوت هستند، بلکه مبدل‌های آنالوگ به دیجیتال و دیجیتال به آنالوگ آن‌ها و پری امپ‌هایی که برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، به گونه ای است که کاملا بر روی صدا نهایی شما تاثیر خواهد داشت. اما اگر شما در یک استودیوی خانگی فعالیت می‌کنید و می‌خواهید پروژه‌های خود را در حد دمو و یا آهنگ‌های نه چندان حرفه‌ای ضبط کنید، هزینه زیادی را برای کارت صدا اختصاص دادن شاید کار مشکلی باشد. در این مقاله قصد داریم تا ۱۰ نمونه از ارزان ترین کارت صدا را به شما معرفی کنیم که می‌توانید با خرید آن‌ها، بهترین کیفیت ممکن را دریافت کنید.

نکته ای که باید در مورد این لیست در نظر داشته باشید، این است که کارت صداهایی که در این لیست قرار داده شده اند، کارت صداهای ضعیف و یا بی کیفیت نیستند، بلکه مبدل‌ها و همچنین پری امپ‌هایی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده، در نوع خود بی نظیر است و همین نکته باعث می‌شود تا در مقایسه با مبلغی که برای آن‌ها هزینه کرده‌اید، صدای بسیار خوبی را دریافت کنید.

با سازکالا همراه باشید.

۱. کارت صدای Focusrite Scarlett 2i۲

ارزان ترین کارت صدا کارت صدای Focusrite Scarlett 2i2

نمی‌توانیم این لیست را آماده کنیم و محصولاتی از شرکت فوکسرایت را درون آن قرار ندهیم. سری کارت صداهای اسکارلت این شرکت، از جمله پرفروش‌ترین کارت صداهای بازار به شمار می‌رود و دلیل آن نیز واضح است. کیفیت ساخت و صدای بالا در مقایسه با قیمتی بسیار اقتصادی.

کارت صدا Focusrite Scarlett 2i2 از یک اتصال USB برخوردار است که می‌توانید به انواع سیستم‌های کامپیوتری متصل کنید. دو عدد ورودی کمبو برای این محصول در نظر گرفته شده که امکان اتصال ساز و یا میکروفون را به شما می‌دهد. تاخیر بسیار پایین این کارت صدا استودیویی در کنار قابلیت Headphone Monitoring، آن را به صدر این لیست فرستاده است.

۲. کارت صدای Native Instruments Komplete Audio ۶

کارت صدای Native Instruments Komplete Audio 6

این کارت صدا یکی از جدید ترین کارت صداهای شرکت Native Instruments به شمار می‌رود و امکانات آن دست شما را برای تنظیم و ساخت آهنگ‌های مختلف باز می‌گذارد. اتصالی که برای این محصول در نظر گرفته شده یک اتصال USB است که سرعت بسیار بالایی دارد و تاخیر آن در مقایسه با کارت صداهای دیگر در این بازه بسیار پایین است. اما نکته مهمی که در مورد این محصول وجود دارد، بهره مندی آن از ورودی MIDI می‌باشد.

شما نه تنها می‌توانید میکروفون‌های خود را به کارت صدا Native Instruments Komplete Audio 6 متصل کنید، بلکه می‌توانید میدی کیبورد و یا سینت سایزرهای خود را نیز به راحتی به این محصول متصل کرده و برایس ساخت آهنگ‌های مختلف از آن استفاده کنید. هنگامی که این کارت صدا را خریداری می‌کنید، یک نسخه از نرم افزار میزبان کیوبیس به همراه نرم افزارهای دیگر به شما تقدیم می‌شود.

۳. کارت صدای Presonus AudioBox

کارت صدای Presonus AudioBox

اگر شما هم به تنظیم و یا مهندسین صدا علاقه داشته باشید، حتما نام شرکت پریسونس را شنیده اید. این شرکت نه تنها در زمینه تولید انواع نرم افزار مشغول به کار است، بلکه با ساخت تجهیزات استودیویی حرفه‌ای نیز این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید ایده‌های خود را به بهترین شکل ممکن ضبط کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

ارزان قیمت ترین کارت صدایی که این شرکت به بازار معرفی کرده، کارت صدای AudioBox است که از اندازه بسیار کوچک و جمع و جوری برخوردار است و در پنل اصلی آن، دو عدد ورودی کمبو در نظر گرفته شده که می‌توانید میکروفون و یا ساز خود را مستقیما به آن متصل کنید. اتصال USB، اتصال MIDI و همچنین بهره مندی از نرم افزار استودیو وان را می‌توانیم یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول بدانیم.

۴. کارت صدای Steinberg UR۲۴۲

ارزان ترین کارت صدا کارت صدای Steinberg UR242

 شرکت اشتاینبرگ را می‌توانیم یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا در زمینه تولید تجهیزات استودیویی بدانیم که در سال‌های اخیر با تولید محصولات با کیفیت و حرفه‌ای، این امکان را برای افراد فراهم کرده تا بتوانند به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنند. این کارت صدا، یکی از ارزان قیمت ترین کارت صداهایی است که این شرکت تاکنون تولید کرده و امکانات فوق العاده ای را در اختیار شما قرار می‌دهد.

۴ عدد ورودی آنالوگ برای کارت صدا Steinberg UR242 در نظر گرفته شده و اتصال اصلی این کارت صدا، از نوع اتصال USB است. تاخیر این محصول در مقایسه با بسیاری از کارت صداها با این رنج قیمت بسیار پایین است. ورودی‌های میکروفون، بهره مندی از سوئیچ فانتوم پاور +۴۸، قابلیت اتصال به آیپد و بهره مندی از اتصال MIDI از جمله دیگر ویژگی‌های UR242 می‌باشد. همچنین، کیفیت ساخت این کارت صدا بی نظیر است و می‌توانید برای سال‌ها از آن استفاده کنید.

۵. کارت صدای Focusrite Scarlett 2i۴

کارت صدای Focusrite Scarlett 2i4

پیش از این، در ابتدای این مقاله در مورد کارت صدای ۲i2 شرکت فوکسرایت صحبت کردیم و حالا، مدل ۲i4 این سری از کارت صداها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. به طور کلی، این کارت صدا به جز از نظر تعداد ورودی و خروجی تفاوتی با ۲i2 ندارد. در نسل سوم این کارت صداها از پری امپ‌های جدید استفاده شده که امکان استفاده از قابلیت Air Switch را نیز به شما می‌دهند. اگر دی جی هستید و یا می‌خواهید تنها با کمی هزینه اضافه، ورودی و خروجی بیشتری دریافت کنید، این محصول مناسب شماست.

در ادامه مقاله ۱۰ نمونه از ارزان ترین کارت صدا ها برای استودیو با ما همراه باشید.

۶. کارت صدای Mackie Onyx Artist

کارت صدای Mackie Onyx Artist

شرکت مکی از جمله شرکت‌هایی است که بسیاری از تنظیم کنندگان نام آن را شنیده‌اند و یا از محصولات آن استفاده کرده اند. کارت صدا Mackie Onyx Artist یکی از ارزان قیمت‌ترین کارت صداهای این شرکت است که از امکانات ساده ای برخوردار است. برای این محصول از یک عدد ورودی میکروفون استفاده شده است و اتصالی که برای آن در نظر گرفته شده نیز اتصال USB می‌باشد. این محصول قابلیت Real Time Monitoring دارد و می‌توانید از آن استفاده کنید. به همراه این محصول یک پکیج نرم افزاری نیز به شما تقدیم می‌شود.

۷. کارت صدای Focusrite Scarlett 18i۸

ارزان ترین کارت صدا کارت صدای Focusrite Scarlett 18i8

با این که کارت صدا Focusrite Scarlett 18i8 در مقایسه با دو کارت صدای دیگری که از این شرکت بررسی کردیم، قیمت بیشتری دارد، اما نکته ای که در مورد آن وجود دارد این است که تنها با کمی پول بیشتر می‌توانید همان صدای بی نظیر کارت صداهای سری اسکارلت شرکت فوکساریت را در اختیار داشته باشید، اما با استفاده از ورودی‌ها و خروجی‌های بیشتر بتوانید تجهیزات مختلف را به آن‌ها متصل کرده و یا از آن‌ها برای اجراهای زنده خود استفاده کنید. برای این محصول علاوه بر اتصالات معمول، از اتصال S/PDIF نیز استفاده شده است.

۸. کارت صدای Presonus Studio ۲۶

کارت صدای Presonus Studio 26

از جمله دیگر محصولاتی که توسط شرکت پریسونس به بازار عرضه شده می‌توانیم به کارت صدا پریسونوس مدل Studio 26 اشاره کنیم که امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد. از جمله این امکانات می‌توانیم به دکمه Mix A/B اشاره کنیم که یک ویژگی بی نظیر برای دی جی‌ها به شمار می‌رود.

برای آن که بتوانید میکروفون‌های کاندنسر خود را به راحتی به این کارت صدا متصل کنید، مهندسین شرکت پریسونس از ورودی‌های XLR و سوئیچ‌های فانتوم پاور +۴۸ برای این محصول استفاده کرده‌اند.

از جمله نکاتی که این محصول را از دیگر کارت صداهای موجود در این بازه قیمتی جدا می‌کند، خروجی هدفون Low Latency آن است که با تاخیر بسیار کم خود، تجربه فوق العاده ای را برای شما به ارمغان می‌آورد.

۹. کارت صدای M-Audio M-Track 2x۲

کارت صدای M-Audio M-Track 2x2

شرکت ام آدیو یکی دیگر از شرکت‌هایی است که در سال‌های اخیر کارت صداهای مختلفی را به بازار عرضه کرده است و کارت صدای M-Track 2×2 این شرکت، امکانات مختلف و بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید از دو عدد ورودی که برای این محصول در نظر گرفته شده برای اتصال میکروفون خود استفاده کنید و یا می‌توانید با استفاده از خروجی‌های خود، انواع سیستم‌های مانیتورینگ را به راحتی به آن متصل کنید.

تاخیر در ضبط بسیار پایین در کنار پکیج نرم افزاری ای که به همراه این محصول به شما تقدیم می‌شود، آن را به گزینه ای فوق العاده تبدیل کرده است.

۱۰. کارت صدای Behringer U-Phoria UMC404HD

کارت صدای Behringer U-Phoria UMC404HD

یکی دیگر از کارت صداهای ارزان که برای ساخت آن از اتصال USB استفاده شده، کارت صدای UMC404HD شرکت بهرینگر است. شرکت بهرینگر برای بسیاری از مهندسین صدا یکی از نام آشناترین شرکت‌های دنیا به شما می‌رود و این محصول نیز به گونه ای ساخته شده که می‌توانید به راحتی از امکانات آن استفاده کنید. برای این کارت صدا از چهار عدد ورودی کمبو استفاده شده است که امکان اتصال میکروفون و یا سازهای مختلف را به شما می‌دهد.

هر کدام از این ورودی‌ها ناب‌ها و پارامترهای خود را دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. پری امپ‌هایی که مهندسین این شرکت برای این محصول در نظر گرفته اند، پری امپ‌های MIDAS این شرکت است که یکی از خوش صدا ترین پری امپ‌ها در میان کارت صدا های ارزان قیمت به شمار می‌رود.

همچنین بخوانید: راهنمای جامع خرید کارت صدا

سخن آخر

در این مقاله ۱۰ نمونه از ارزان قیمت‌ترین کارت صداها را به شما معرفی کردیم در صورتی که می‌خواهید از قیمت کارت صدا ارزان مطلع شوید روی لینک کلیک کنید تا قیمت انواع کارت صداهای ارزان را مشاهده و باهم مقایسه کنید و بتوانید بهترین انتخاب را در خرید کارت صدا داشته باشید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *