×

آیا نواختن پیانو باعث موفقیت شما می شود؟

آیا می‌دانستید وقتی در حال یادگیری نواختن پیانو هستید، در واقع مهارت‌های مختلفی در ذهن شما ارتقا پیدا می‌کنند؟ این مهارت‌ها به فعالیت‌های شغلی و دانشگاهی شما کمک کرده و روز به روز شما را موفق تر می‌کند. در حقیقت بر اساس مقاله ای در نیویورک تایمز، مطالعات متعدد در کنار یادگیری موسیقی به روند افزایش موفقیت شما کمک می‌کند. بنابراین چه چیزی باعث موفقیت روز افزون موزیسین‌ها می‌شود؟

در این مقاله، ۶ مهارت اساسی که با تمرین پیانو به آن مسلط خواهید شد را بررسی می‌کنیم. در ادامه برای خرید پیانو و مشاهده قیمت پیانو می‌توانید به صفحات فروشگاهی سایت سازکالا مراجعه نمایید.

خرید-پیانوی-دیجیتال

نواختن پیانو تمرکز شما را بیشتر می کند

وقتی در حال نواختن پیانو هستید، باید روی ریتم، pitch، تمپو، مدت زمان هر نت و موارد مختلف دیگر تمرکز کنید. حتی اگر شما در حال انجام فعالیتی باشید که از آن لذت می‌برید، این موضوع در واقع تمرکز شما را در سطوح مختلف به تقویت می‌کند. در واقع، مطالعات نشان داده‌اند که هر بار یک نوازنده، ساز خود را انتخاب می‌کند، در مغز او فعل و انفعالاتی در حال انجام است. نواختن یک ساز شاید تنها فعالیتی باشد که فرد در حال انجام آن است، ولی تمام نواحی مغز وی به طور هم‌زمان در حال فعالیت می‌باشند.

نواختن پیانو تمرکز شما را بیشتر می کند

نواختن پیانو به شما پشتکار می‌آموزد

یادگیری نواختن آهنگ‌های جدید پیانو زمان و تلاش زیادی می‌طلبد. تا زمانی که بتوانید آهنگ را روان بنوازید، احتمالا چندین هفته از زمان خود را صرف تمرین کنید. در این حین که در حال تمرین آهنگ‌های خود هستید، انگیزه خود را تقویت کنید، صبور باشید و پشتکار خود را بالا ببرید. این مهارت‌ها همیشه در مواجهه با مشکلات در مدرسه، دانشگاه یا محل کار به سمت کمک خواهند کرد.

نواختن پیانو به شما پشتکار می‌آموزد

نواختن پیانو نظم را به شما آموزش می دهد

نواختن پیانو می‌تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، تمرین مکرر و سخت کوشی، به شما منظم بودن را می‌آموزد. این موضوع را در نظر داشته باشید که بخش‌هایی از آهنگ را باید بارها و بارها تکرار کنید. مهم‌ترین نکته در یادگیری پیانو تمرین، تمرین و تمرین مکرر است. تمرین منظم نیازمند منظم بودن شماست. شاید در آغاز کار، داشتن نظم برای شما امری دشوار باشد. به مرور زمان و با تمرین و انگیزه، این نظم به بخشی از زندگی شما تبدیل می‌شود.

خرید-پیانو-آکوستیک

نواختن پیانو مهارت های مدیریتی شما را بهتر و بهتر می کند

بسیاری از ما برنامه‌ها و درگیری‌های خاص خود را داریم و متاسفانه دانشمندان نتوانستند یک روز را بیشتر از ۲۴ ساعت کنند!. بنابراین برای انجام کلیه فعالیت‌های روزمره خود، باید زمانبندی و برنامه ریزی داشته باشیم. وقتی در حال تمرین منظم هستید و به آن عادت کردید، یاد می‌گیرید که چگونه می‌توانید ۲۰ دقیقه تمرین پیانو را تبدیل به یک کار روزمره کنید.

پیانو-و-ارتقای-مهارتهای-شما

نواختن پیانو باعث افزایش هوش هیجانی شما می شود

نواختن پیانو مهارت‌های گوش دادن شما را تقویت می‌کند. همچنین این مهارت در برخورد با افراد مختلف بسیار حائز اهمیت است. احساسات نه تنها از روی صورت و زبان بدن، بلکه با صدای ساز، سرعت سخنرانی و حرف زدن شما، و ملودی حرف زدن شما نیز بیان می‌شوند. افرادی که ساز می‌نوازند، شنونده‌های بهتری هستند و جای تعجب نیست که موسیقیدان ها در درک احساسات دیگران موفق تر هستند.

پیانو-و-افزایش-هوش

نواختن پیانو، ظرفیت حافظه شما را بیشتر می کند

نواختن پیانو، مغز شما را تحریک می‌کند. در حالی که شما آهنگ‌های مختلف را آموزش می‌بینید و سپس به نواختن آن قطعات می‌پردازید، نواحی مختلف مغز شما فعالیت بیشتری می‌کنند. مناطقی که وظیفه ی ذخیره اطلاعات صوتی را به عهده دارند، به خصوص در نوازندگان مختلف ارتقا می‌یابد. بنابراین هنگامی که پیانو می‌نوازید، تونایی به خاطر سپردن اطلاعات صوتی در مغز شما افزایش می‌یابد.

تاثیرگذاری نواختن پیانو بر روی مغز

در چند دهه گذشته دانشمندان مغز و اعصاب در درک عملکرد مغز با استفاده از ابزارهایی مانند FMRI به این نتیجه رسیده‌اند که نواختن موسیقی، معادل با یک تمرین کامل بدنی است. قسمت‌های مختلفی از مغز با یکدیگر کار می‌کنند تا پردازش و ارتباط بین المان‌های مختلف موسیقی با سرعت بسیار بالا انجام شود.

تاثیرگذاری نواختن پیانو بر روی مغز

آیا نواختن پیانو برای مغز مفید است؟

نواختن پیانو به ویژه برای ۳ ناحیه از مغز مفید است: قشرهای حرکتی، بینایی و شنوایی. درست مثل یک تمرین بدنی، تمرین‌های منظم و ساختار یافته پیانو نیز مناطق مختلفی از مغز را تقویت می کنند. دانشمندان دریافتند که نواختن موسیقی، فعالیت دو نیمکره مغز را تشدید می کند. تحقیقات اخیرا مشخص شده است که هر شخصی که به دنبال یادگیری موسیقی می رود چه جوان و چه در سنین بالاتر، به نوعی افزایش عملکرد مغزی و همچنین پیشگیری از بیماری های مربوط به مغز را تجربه خواهد کرد.

آیا نواختن پیانو ضریب هوشی ( IQ ) را افزایش می دهد؟

یک مطالعه ۹ ماهه کانادایی در زمینه آموزش پیانو و صدا نشان داده است که ضریب هوشی شرکت کنندگان جوان در مقایسه با همسالان دیگر خود، ۳ برابر افزایش پیدا کرده است. این مطالعه نشان داد که نواختن پیانو آن بخشی از مغز را تمرین می دهد که مربوط به ریاضیات، هوش مکانی و مناطق کلامی می باشند. Glenn Schellenberg از دانشگاه تورنتو توضیح داد که تجربه یادگیری پیانو شامل بخش هایی مانند حفظ کردن، ابراز احساسات، درک تئوری موسیقی و … می باشد که این عوامل باعث افزایش IQ شخص می شود.

آیا نواختن پیانو ضریب هوشی ( IQ ) را افزایش می دهد؟

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *