×

تاریخچه مولتی افکت های Zoom

تاریخچه تولید مولتی افکت Zoom به دهه ۹۰ میلادی باز میگردد، مولتی افکت های زوم در دهه ۹۰ میلادی و با توجه با پیشگام بودن این برند در امپ مدلینگ های گیتار الکتریک طرفداران بسیار زیادی داشت. ZOOM کمپانی ژاپنی تولید کننده افکت های گیتار، درام ماشین و رکودر های صدا و تصویر است. این کمپانی جزو اولین تولید کنندگان مولتی افکت گیتار به شمار می رود. در آن سالها دو مولتی افکت ۵۰۵ و ۷۰۷ بسیار قابل توجه بودند.

 

تاریخچه بهترین مولتی افکت Zoom

سری ۷۰۷ همراه با پدال اکسپرشن بود و با دو فوت سوییچ قابلیت تعویض پیش فرض ها را داشتید. ۷۰۷ ساخت کشور ژاپن بود و با  کیفیت بسیار بالایی تولید شده بود. در این مدل امپلی فایر و افکت های گیتار الکتریک شبیه سازی شده بود که برای آن سالها انقلابی در این زمینه محسوب میشد و همچنان تاریخچه مولتی افکت های Zoom در گذشته با نام این مدل میدرخشد.

سری ۵۰۵ دارای تعداد کمتری شبیه ساز امپ و افکت بود همچنین فاقد پدال اکسپرشن می بود. با توجه به استقبال از این برند کم کم مدل های جدید هم روانه بازار شدند. در زیر تصویر افکت Zoom 505 II را مشاهده میکنید.

تاریخچه Zoom

سری GFX با امکانات و فوت سوییچ های بیشتری که کار برای اجراهای زنده را آسان تر میکرد رقیب اصلی محصولات کمپانی BOSS به شمار می رفت. GFX-8 کاملترین مدل از سری GFX بود. در این مدل دو فوت سوییچ برای عوض کردن بانک ها و چهار فوت سوییچ برای کنترل افکت ها و عوض کردن پریست ها قرار داشت. همچنین افکت ها را با استفاده از یک ناب و بصورت آنالوگ می توان انتخاب کرد.

معرفی برترین افکت های زوم

با گذشت سالها و پیشرفت مولتی افکتها سری جدید مولتی افکت Zoom با نام G روانه بازار شد. در این سری مدل های متفاوتی برای استفاده نوازندگان حرفه ای و مبتدی در نظر گرفته شده بود. G9.2TT کاملترین مدل این سری بود. در این مدل دو اکسپرشن پدال وجود داشت که در اصل کار سه پدال را انجام میداد. پدال سمت چپ به جز حرکت به سمت بالا و پایین به سمت راست هم حرکت میکرد و قابلیت کنترل یک اکسپرشن مجزا را داشت. این تکنولوژی برای اولین بار در مولتی افکت ها استفاده شد. در این مدل از ۹ فوت سوییچ برای کنترل هر چه بهتر افکت و پریستها استفاده شده بود همچنین از یک تیوب ۱۲AX7 در قسمت پری امپ این مولتی افکت Zoom که به کیفیت صدای خروجی کمک بسیاری می کرد استفاده میشد.

برای خرید پدال اکسپرشن به صورت مجزا میتوانید به صفحه فروش پدال گیتار الکتریک مراجعه کنید

به نظر می رسید کمپانی زوم تمام تلاش خود را می کرد تا با افزودن امکانات بیشتر و نوآوری با رقبای خود BOSS , VOX , LINE6 که در آن برهه زمانی به ساخت افکت های گیتار مشغول بودند رقابت کند. به هر حال این کمپانی از دهه ۹۰ میلادی تا به امروز توانسته نظر گیتاریست های حرفه ای را به خود جلب کند. امروزه کمپانی زوم مدل های معروف G3n, G3X, G1/G1X FOUR, G5n را به بازار عرضه می کند. این مدل ها به لحاظ امکانات و شبیه سازی صدای امپلی فایر ها پیشرفت بسیار زیادی داشته است. همچنین از قابلیت های جدید این سری اضافه کردن چند ال سی دی برای کنترل هر چه بهتر استامپ ها می باشد.

بررسی افکتهای Zoom

معرفی مولتی افکت مدرن Zoom

این کمپانی ژاپنی به تازگی دو مولتی افکت بسیار مجهز به نام های AC2 و AC3 روانه بازار کرده است. این دو مدل به واسطه کیفیت بالای خروجی و افکت های متنوع و با کیفتی که دارد مورد توجه نوازندگان گیتار کلاسیک و آکوستیک قرار گرفته است. مدل AC3 با سه فوت سوییچ بسیار مناسب برای اجرای زنده می باشد. اطلاعات بیشتر این مدل را میتوانید در صفحه Zoom AC3 مشاهده کنید. از جمله امکانات این مدل می توان به داشتن افکتهای متنوعی همچون Delay Reverb ، Compressor ، Tremolo ، Pad و … اشاره کرد. همچنین این مدل قابلیت Boost برای سولو نوازی را نیز دارد. ویدیو معرفی این افکت را در زیر مشاهده میکنید.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 19 =