×

خرید لپتاپ برای تولید موسیقی

خرید لپتاپ برای تولید موسیقی : ساخت موسیقی در حال حاضر، یکی از آسان ترین کار هایی است که می توانید انجام دهید. ساختن موسیقی، دیگر مانند دهه های گذشته نیست که نیازمند یک استودیو بسیار مجهز باشد. شما دیگر به تعداد زیادی از تجهیزات آنالوگ برای ساخت و یا میکس و مستر کردن آهنگ های خود نیاز ندارید. بلکه، حال می توانید با انتخاب و خرید یک لپ تاپ مناسب، و همچنین نکاتی که باید در خرید لپ تاپ بدانید، به سرعت آهنگ های خود را بسازید، لاین های خود را ضبط کنید و همین طور آهنگ های خود را میکس و مستر کنید.

در واقع این کار، یکی از لذت بخش ترین کار های ممکن است، و ما در این مقاله قصد داریم تا ۷ نکته را به شما ارائه دهیم که با استفاده از آن ها، بتوانید لپ تاپی مناسب برای ساخت موسیقی در استودیوی خود تهیه کنید. همچنین ما نکاتی را به شما آموزش می دهیم تا لپ تاپچ خود را به یک وسیله همه کاره در استودیو تبدیل کنید. با ما همراه باشید.

نکات خرید لپتاپ-برای-تولید-موسیقی

نکات مهم خرید لپتاپ برای تولید موسیقی

۱ با مشخصات فنی شروع کنید

بسیاری از شرکت ها، لپ تاپ هایی را عرضه کرده اند که دارای اسپیکر های بسیار قدرتمند هستند. و یا با استفاده از نمایشگر هایی با رزولوشن ۴K و همچنین نمایشگر های لمسی، قیمت بسیار بالایی دارند. این ویژگی های ویژگی های جالبی هستند، اما باید بدانید که برای ساخت موسیقی و برای میکس و مستر موسیقیتان، به هیچ کدام از این ویژگی ها نیازی ندارید.

لپ تاپی که برای این کار انتخاب می کنید، باید دارای یک CPU قدرتمند، حافظه RAM بالا و همچنین هارد بسیار خوبی باشد. این ۳ ویژگی، مهم ترنی و کلیدی ترین ویزگی های یک لپ تاپ برای ساخت موسیقی است و تعیین می کند که چه کار هایی را می توانید با لپ تاپتان انجام دهید، و چه قدر سریع می توانید این کار ها را انجام دهید.

یکی از نکاتی که درباره لپ تاپ های ساخت موسیقی باید بدانید، این است که به دنبال لپ تاپ هایی باشید که از حافظه SSD بهره می برند. با این که حافظه های HDD کار بسیاری از افراد را راه می اندازد، اما حافظه های جدید SSD سرعت بسیار سرسام آوری دارند و می توانید با استفاده از آن، سرعت کار های خود را به مراتب افزایش دهید.

مشخصات لپ تاپ آهنگ سازی

SSD های M.2 Nvme از سرعت بسیار بالایی برخوردار هستند

۲- با توجه به بودجه تان هزینه کنید

بودجه و هزینه ای که برای لپ تا های موسیقی می کنید یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در نظر بگیرید. شما برای تولید یک موسیقی استاندارد، نیازی به یک مک بوک پرو ۲۰۲۰ ندارید، بلکه با توجه به امکاناتی که شرکت ها در محصولات خود قرار می دهند، می توانید با استفاده از یک لپ تاپ متوسط و یا نسبتا خود نیز، نیاز های خود را بر آورده کنید. بخاطر داشته باشید که لپ تاپ تنها یک وسیله است! برای ساخت موسیقی خوب، نیاز به خلاقیت و تمرین دارید.

۳- طراحی و امکانات

همان طور که کمی قبل تر نیز گفتیم، بسیاری از شرکت ها، لپ اپ هایی تولید کرده اند که ظاهر بسیار خوبی دارند و یا با استفاده از ویژگی ها و امکانات بسیار مدرن، فروش بسیار خوبی دارند، اما مهم ترین نکته ای که در خرید یک لپ تاپ برای کار های موسیقی باید در نظر داشته باشید، مشخصات بسیار خوب همانند CPU، RAM و حافظه لپ تاپ، مهم ترین نکته هایی است که هنگام خرید باید در نظر داشته باشید. و همان طور که گفتیم، سعی کنید لپ تاپ هایی را انتخاب کنید که از حافظه SSD بهره می برند تا بتوانید کار های خود را با سرعت بسیار زیادی انجام دهید.

یکی دیگر از نکاتی که بهتر است مد نظر داشته باشید، این است که بسیاری از میدی کنترلر ها و کارت صدا هایی که به تازگی معرفی شده اند با اتصال USB C به کامپیوتر ها متصل می شود. پس بهتر است لپ تاپی را انتخاب کنید که این اتصال را نیز پشتیبانی کند تا بتوانید از این محصولات نیز استفاده کنید.

طراحی و قابلیت های لپ تاپ

۴- نرم افزار ها

یکی از مسائلی که بهتر است هنگام خرید لپ تاپ مد نظر داشته باشید، این نکته است که آیا این لپ تاپ تمامی نرم افزار هایی که به آن ها احتیج دارید را ساپورت می کند؟ این موضوع یکی از موضوعات بسیار کلیدی است که بهتر است مد نظر داشته باشید.

نرم افزار ها

استفاده از تاچ بار انحصاری مک بوک در نرم افزار لاجیک

۵- به آینده نیز فکر کنید

همه ما می دانیم که تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت و هر ساله، مدل های بسیار جدید ای از کامپیوتر ها و لپ تاپ ها تولید می شوند که امکانات و قدرت بیشتری نسبت به نسل قبل خود دارند. با تمام این اوصاف، بهتر است لپ تاپی را انخاب کنید که مطمئن هستید به مدت طولانی نیاز های شما را بر آورده می کند.

۶- ویژگی های اضافه

با این که لپ تاپ ها قلب تمامی کار های شما هستند، اما بهتر است این موضوع را بدانید که برای تولید موسیقی، به جز لپ تاپ، به تجهیزات دیگر نیز احتیاج دارید. یکی از مهم ترین تجهیزاتی که در کنار خرید لپتاپ برای تولید موسیقی به آن نیاز دارید، یک کارت صدای خوب است. با استفاده از کارت صدا شما می توانید ساز ها، میکروفون ها و اسپیکر های مانیتورینگ خود را به این لپ تاپتان متصل کنید.

برای خرید انواع تجهیزات استودیویی مبتدی و حرفه ای به این بخش مراجعه کنید.

همچنین بسیاری از لپ تاپ ها این امکان را به کاربر خود می دهند تا بتواند RAM و یا دیگر قسمت های لپ تاپ را تعویض و یا ارتقا دهند. این موضوع نیز می تواند کمک بسیار بزرگی به شما بکند.

۷- درایور ها

درایور ها یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب لپ تاپ شماست. زیرا با توجه به کار شما، شما تجهیزات زیادی را از طریق کارت صدا و یا از طریق پورت های USB به لپ تاپتان متصل خواهید کرد. بنابراین، مهم است که لپ تاپتان از این درایور ها را ساپورت کنند.

سیستم عامل لپتاب موسیقی

سیستم عاملی که انتخاب میکنید در روند کاری شما تاثیر گذار است

۸-سیستم عامل:

یکی دیگر از مسائلی که باید هنگام خرید یک لپ تاپ در نظر بگیرید، سیستم عامل کاربری آن دستگاه می باشد. بسیاری از آهنگسازان و مهندسین صدا علاقه مند به سیستم های مک هستند و البته برخی هم از طرفداران سرسخت ویندوز می باشند.

دلیل اصلی اینکه Mac قابلیت اطمینان بالایی را ارائه می دهد این است که آنها کنترل دقیق سخت افزار و نرم افزار خود را دارند. اگر دستگاه ویندوز خود را با دقت از بین برندهای بزرگ انتخاب کنید، آن‌ها می‌توانند به اندازه دستگاه‌های مک قابل اعتماد باشند، حتی برای استفاده زنده. برای سیستم های تحت ویندوز، لپ تاپ های تجاری از برندهایی مانند Lenovo یا Dell گزینه های بسیار قابل اعتمادی هستند.

اگر آنقدر فنی نباشید (یعنی اگر لپ‌تاپ مناسب را انتخاب نکنید یا آن را به درستی بهینه نکنید) ویندوز می‌تواند برای اجرای موسیقی زنده کمی خطرناک‌تر باشد. خرید کامپیوتر برای تولید موسیقی یک سرمایه گذاری است که نیاز به بررسی دقیق موافقان و مخالفان دارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *