×

قابلیت های پیانوهای Yamaha YDP

قابلیت های پیانوهای Yamaha YDP بنظر برای هنرآموزان مناسب می‌رسد. این سری جزو دسته آریوس هستند که سازهای مبله مناسبی برای آموزش و نوآموزان، به دلیل قیمت مناسب و امکانات قابل قبول آن‌ها هستند. ۸۸ کلاویه این سری تماما از عاج مصنوعی ساخته شده‌اند.

استفاده از عاج مصنوعی در کلاویه‌ها باعث می‌شود به دلیل جذب رطوبت بالا، کلاویه‌ها بر اثر نواختن و تمرین طولانی مدت، که انگشت نوازنده عرق می‌کند، خیس نشده و از زیر انگشتان نوازنده سر نخورد. همچنین صیقل بودن آن باعث می‌شود نوازنده از لمس آن احساس خوبی داشته باشد. خرید پیانو با بهترین شرایط و مزایا را از سازکالا تجربه کنید و در تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اکشن پیانوهای سری Yamaha YDP

اکشن کلاویه‌های این مدل‌ها عموما نوع از چکشی سنگین شده ۳ درجه ای GH3 هستند. به این معنا که کلاویه‌های آن‌ها از سمت چپ یعنی فرکانس پایین، به سمت راست یعنی فرکانس بالا، سبک‌تر می‌شود. درست مانند کلاویه‌های پیانو واقعی. از دیگر ویژگی‌های سری YDP وجود سه پدال با امکان استفاده از حالت نیم پدال دمپر است. سیستم صوتی این سری پیانوها از نوع Pure CF هست و جهت نمونه برداری صداها برای این سیستم از پیانوهای آکوستیک یاماها CF استفاده شده است.

اکشن پیانوهای سری Yamaha YDP

فروشگاه سازکالا آماده ارائه انواع مدل‌های این سری می‌باشد. می‌توانید پیانوی YDP-143 که یکی از بهترین محصولات این مدل برای مبتدیان می‌باشد از طریق لینک پیانو یاماها YDP مشاهده کنید.

مهم‌ترین قابلیت‌های پیانوهای YDP

صداهای پیانو موجود در این مدل‌ها شامل پیانو دیواری و گراند و غیره می‌باشد. تعداد صداهای موجود در این مدل‌ها تقریبا ۱۰ عدد از انواع پیانوها، سازهای زهی و … می‌باشد. مقدار پلی فونی تعیین کننده این موضوع است که سیستم صوتی پیانو دیجیتال یا کیبورد شما در یک آن، چه تعداد صدا را می‌تواند پخش و اجرا نماید. بنابراین سازهایی که به جز صداهای پیانو و تعداد محدودی از صداهای دیگر، امکانات بیشتری ندارند، قابل قبول است که پلی فونی کمتری داشته باشند.

ولی با این وجود این سری پیانوهای یاماها از پلی فونی بالا و فوق العاده ای پشتیبانی می‌کنند. در این سری از پیانوهای دیجیتال یاماها شما می‌توانید صفحه کلید پیانو را به دو بخش جدا کرده و برای هر کدام از بخش‌ها، صدای متفاوتی را انتخاب نمایید و بنوازید برای مثال پیانو جداگانه در یک قسمت و زهی در قسمت دیگر و از هارمونی و همنوازی این دو ساز در کنار هم لذت ببرید.

همچنین می‌توانید دو صدای مختلف را بر روی هم ترکیب کرده و در تمام صفحه کلید از نواختن این ساز زیبا لذت ببرید. این پیانو دارای حالت دوتایی نیز است که در این حالت پیانو به دو قسمت کاملاً مجزا تقسیم می‌شود.

به لطف این قابلیت پیانوهای Yamaha YDP هنر آموز می‌تواند در کنار مربی خود بنوازد و یا همراه با دوست خود از همنوازی با یکدیگر لذت ببرند. کم حجم و وزن نسبتا پایین این مدل آن‌ها را برای استفاده آموزشگاه موسیقی خانه و اتاق بسیار مناسب کرده است.

مهمترین قابلیتهای پیانوهای YDP

قابلیت ضبط صدا با Yamaha YDP

بدنه شیک و ساده این مجموعه، از چوب با کیفیت ساخته شده تا از نظر قیافه و طراحی نیز برای شما احساسی شبیه به پیانو آکوستیک ایجاد نماید. با استفاده از قابلیت سکوئنسر در پیانوهای دیجیتال YDP می‌توانید از آن‌ها برای ضبط آهنگ‌های خود استفاده نمایید. این سری از محصولات یاماها، از پورت USB نیز جهت اتصال حافظه فلش، پشتیبانی می‌کند. با استفاده از فلش USB می‌توانید آهنگ‌های مورد علاقه خود را از بلند گوها، پخش نمایید و همچنین در صورت تمایل می‌توانید با آین آهنگ‌ها بنوازید.

همیچنین امکان ضبط اجراها و تمریناتتان بر روی فلش، جهت بررسی ضعف‌ها و نواقص و کنترل میزان پیشرفتتان، وجود دارد. در نهایت این سری، به دلیل قیمت مقرون به صرفه و حجم کم، انتخابی مناسب برای هنرآموزان مبتدی است ولی قابلیت های پیانوهای Yamaha YDP و کیفیت آن‌ها، بخش حرفه‌ای‌تر نوازندگان را نیز در بر خواهد گرفت.

قابلیت ضبط صدا با Yamaha YDP

چطور بهترین پیانو سری Arius را انتخاب کنیم؟

پیانوهای سری Arius از جمله سری مناسب برای افراد مبتدی تا نیمه حرفه‌ای می‌باشند و دارای ویژگی‌های استاندارد برای شروع و قطعه نوازی می‌باشند. حس و صدای نواختن با صدای پیانو آکوستیک همراه با قابلیت ضبط، جک هدفون و امکان انتخاب صدا و افکت‌های مختلف، استفاده از آپشن‌های مختلف نظیر Spilt و Dual برای نوازندگی ترکیبی که در مدل YDP 184 است از جمله ویژگی‌هاییست که در پیانوهای سری YDP براساس مدل وجود دارد و مدل‌های بالاتر این سری دارای کیفیت صدا و اکشن کلاویه بهتری به نسبت مدل‌های قبل‌تر می‌باشند.

اکثر اساتید مدل‌هایی نظیر YDP S34 ،YDP 144 ،YDP 103 را به هنرجویان خود پیشنهاد می‌کنند زیرا این مدل‌ها برای هنرجویان موسیقی کاملا استاندارد و مناسب می‌باشند. به طور کلی مشخصات فنی مدلی که مد نظر دارید را بررسی کنید و با کارشناسان حوزه ساز در رابطه با هر ویژگی که نمی‌دانید صحبت کنید تا اطلاعات کافی در رابطه خرید محصول خود داشته باشید.

در ادامه مقاله قابلیت های پیانوهای Yamaha YDP با ما همراه باشید.

چطور بهترین پیانو سری Arius را انتخاب کنیم؟

بهترین پیانوهای سری YDP

  • Yamaha YDP S34.
  • Yamaha YDP 144.
  • Yamaha YDP 145.
  • Yamaha YDP 164.
  • Yamaha YDP 165.
  • Yamaha YDP S54.
  • Yamaha YDP 184.

ویژگی های پیانوهای سری YDP

  • حالت‌های مختلف تاچ رسپانس.
  • قابلیت نیم پدال.
  • عملکردهای پدال Damper/Sostenuto/Soft بغیر از مدل ۱۸۴ که دارای عملکردهای Sustain (Switch), Sustain Continuously, Sostenuto, Soft, Expression, Pitch Bend Up, Pitch Bend Down, Rotary Speed, Vibe Rotor, Song Play/Pause برای پدال‌ها می‌باشد.
  • روکش چوبی برای کلاویه‌ها.
  • حالت Key-off Samples در بخش موتور صدای پیانو بغیر از مدل ۱۰۳ که این آپشن را ندارد.
  • حالت‌های String Resonance و Damper Resonance که تنها در مدل ۱۰۳ وجود ندارند.
  • ۱۰ نمونه صدای مختلف بغیر از مدل ۱۸۴ که دارای ۲۴ نمونه صداست.
  • ۴ افکت ریورب.
  • افکت‌های Intelligent Acoustic Control (IAC) و Stereophonic Optimizer و Damper Resonance که تنها در مدل ۱۰۳ وجود ندارند.
  • دو جک خروجی هدفون و پورت USB TO HOST.

جدیدترین مدل سری YDP کدام است؟

یکی از بهترین پیانوهای سری Arius مدل Yamaha YDP 184 است که یک پله بالاتر از مدل YDP 164 قرار می‌گیرد. در این مدل از صداهای بیشتر ( ۲۴ صدای مختلف )، اکشن GH3 ارتقا یافته و تنظیمات مربوط به برلیانس ( به این صورت که می‌توانید صدای ساز را از برایت تا دارک بسته به سبک و آهنگی که می‌نوازید تنظیم کنید) نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است.

همچنین پورت‌های USB TO HOST و USB TO DEVICE نیز به منظور اتصال ساز به کامپیوتر و امکان اتصال فلش به منظور انتقال فایل‌های رکورد شده در پیانو نیز کارایی بهتری ارائه می‌دهند. از لحاظ عملکرد های مختلف برای پدال ها، این مدل همانند پیانوهای CLP 735 و ۷۴۵ دارای عملکردهای Sustain (Switch), Sustain Continuously, Sostenuto, Soft, Expression, Pitch Bend Up, Pitch Bend Down, Rotary Speed, Vibe Rotor, Song Play/Pause است که امکان دریافت امکانات بیشتری را برای پدال‌ها ممکن می‌کند.

صفحه نمایش Full Dots LCD با اندازه ۱۲۸ x 64 dot و مشخصات پیانوهای سری CLP مانند شبیه سازی رزونانس سیم و رزونانس دمپر همراه با پلیفونی ۲۵۶ نت نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است.

یکی از مدل‌هایی که به تازگی توسط کمپانی یاماها تولید شده، مدل Yamaha YDP 165 است که با ارتقای کیفیت کلاویه‌ها و اکشن، صدا، ورودی و خروجی صدا بهبود پیدا کرده و به طور کل سری پیانوهای جدید یاماها دارای کیفیت و سطح کیفی مطلوب‌تری به نسبت مدل‌های قبلی خود هستند. از لحاظ پخش صدا در سری‌های جدید، از طراحی متفاوتی در بدنه استفاده شده که صدایی همه گیرتر را در اختیار نوازنده قرار می‌دهد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *