×

محبوب ترین ساز ها در بین کودکان

بدون شک به عنوان والدین، قصد دارید بهترین گزینه‌ها را برای فرزندان خود پیدا کنید. اما به نظر شما آیا پیدا کردن مدرسه درجه یک در یک منطقه عالی یا برنامه ریزی وعده‌های غذایی سالم در خانه، همه چیز در مورد تنظیم نسل بعدی خانواده برای کسب موفقیت است؟

از مواردی مهمی که برای کودان لازم است، سرگرمی و مهارت می‌باشد. بسیاری از بچه‌ها می‌خواهند یاد بگیرند که چگونه یک ساز موسیقی را بنوازند، مسئله ای که هنوز هم در ذهن بزرگسالان امروز از کودکی باقی مانده است. یا بهترین فرصت برای شروع کی است؟ محبوب‌ترین سازها برای بازی بچه‌ها کدام هستند؟ ما می‌خواهیم به شما و بچه‌های خود کمک کنیم تا یک انتخاب آگاهانه داشته باشند. در اینجا به برخی از محبوب ترین ساز ها در بین کودکان نیز اشاره خواهیم کرد.

مطلب پیشنهادی : بهترین سن برای آموزش خوانندگی به کودکان

۱ – پیانو و کیبورد

پیانو-کودکان

پیانو و کیبورد از محبوب‌ترین سازها برای بچه‌ها است. ساز پیانو تقریباً ۳۰۰ سال با ما بوده است، در این مدت تقریباً مشهورترین موسیقیدانان و آهنگسازان آن را نواخته اند. از باخ و بتهوون گرفته تا پسران و دختران شما. یادگیری نواختن پیانو بسیار مفید بوده زیرا علاوه بر افزایش تمرکز و مهارت، میتواند فرصت‌هایی چون اجرای زنده و آموزش به دیگران را نیز در آینده برای فرزندان شما ایجاد کند. البته تمامی سازها نکات زیادی برای یادگیری دارند و در جایگاه خود با ارزش و محبوب هستند، اما پیانو نگاهی پیچیده تر نسبت به موسیقی، شکیبایی و توانایی تمرکز ارائه می‌دهد. برای اطلاع از قیمت پیانو کلیک کنید.

پیانو دارای شکوه خاصی است که در اقشار سرما دار زیاد دیده شده و دارای صدایی آکوستیک و کاملا طبیعی می‌باشد. اما کیبوردها درهای جدیدی را برای این نسل باز کرده اند. این ساز سعی بر این دارد تا مانند پیانو نشان پررنگی از خود به جای بگذارد و تا کنون پیشرفت بسیار خوبی داشته است چرا که با اضافه کردن امکانات و فناوری‌های بیشتر توانسته نظر مخاطبان را روز به روز بیشتر جلب کند. امروزه می‌توانید با داشتن یک کیبورد نواختن سازهای مختلف یا اهنگسازی را به راختی تجربه کنید. سازهای کلید دار نقش مهمی در موسیقی دارند و تاکنون آثار قابل توجهی را ارائه داده اند.

۲- گیتار

گیتار برای کودکان

یکی دیگر از محبوب ترین ساز ها در بین کودکان، گیتار است. برای بسیاری از جوانان، یادگیری نواختن گیتار می‌تواند زمینه مناسبی برای یادگیری سبک‌های مختلف باشد. تصاویر و فیلم‌های زیادی که از نواختن سریع گیتار به خصوص در سبک‌های  Rock و Heavy metal پخش شده، باعث شده است گیتار به عنوان یکی از سازهای “جالب” برای نوازندگان جوان به حساب می‌آید.

کودک شما ممکن است به گیتار کلاسیک ، آکوستیک، باس یا الکتریک علاقه مند شود که در طی مدت یادگیری گیتار می‌توانند با تعداد زیادی از دیگر نوازندگان گیتار همراه شوند. مانند دیگر سازهای پرطرفدار برای بچه‌ها که در لیست ما وجود دارد، حمل گیتار آسان است، برای مبتدیان ارزان است و در مراحل اول یادگیری خیلی سخت نیست.

۳- ویولن

ویولن-برای-کودکان

آیا چیزی بهتر از صدای سازهای زهی مانند ویولن در دست یک استاد ماهر وجود دارد؟ البته با وجود این که فرزند شما ممکن است چند سال طول بکشد تا به یک استاد تبدیل شود، اما همچنان  ویولن انتخابی شگفت انگیز برای بچه‌ها در هر سنی است. اما بهتر است بدانید یادگیری ساز ویولن تا قبل از شروع شدن دوران راهنمایی مدرسه گزینه مناسب تری است. برای مشاهده قیمت ویولن کلیک کنید.

شروع زود هنگام همیشه یک برنامه خوب است یادگیری دروس موسیقی و درس‌های ویولن بهتر است زودتر از موعد انجام شود. این یک روش عالی برای زودتر هماهنگ شدن دست‌ها برای آرشه کشیدن و گرفتن نت‌ها است تا با تمرین کردن بتوانند بدون فکر کردن همزمان این دو را استفاده کنند.

۴- یوکللی

محبوب ترین ساز ها در بین کودکان

یوکللی سازی است نواختن آن برای اغلب افراد لذت بخش و مفرح است. حتما این ساز را همراه با کودک و خانواده خود امتحان کنید. یوکللی که احتمالا خیلی‌ها آن را با گیتار اشتباه بگیرند سازی کوچک تر با ۴ عدد سیم نایلونی است. این ساز به راحتی قابل حمل است و می‌توانید اهنگ‌های مورد علاقه خود را با نواختن اکورد یا ملودی بر روی این ساز بنوازید.

به طور کل یوکللی سازی عالی برای یادگیری و حتی سرگرمی محسوب می‌شود. همچنین شما می‌توانید با هزینه نسبتا کمی این ساز فوق العاده را تهیه کنید. ضمنا این ساز بیشتر برای کودکان در دوره ابتدایی پیشنهاد می‌شود.

 

۴- ترومپت و ساکسیفون

محبوب ترین ساز ها در بین کودکان

در کنار این گزینه‌های پرطرفدار، سازهایی مانند ساکسیفون هم هنوز وجود دارند که در بین بچه‌ها محبوب است. اگرچه این سازها ممکن است برای بعضی از خردسالان خیلی سنگین باشد، اما در اندازه‌های مختلفی نیز عرضه می‌شوند که بر اساس گروه‌های سنی مختلف طراحی شده اند. یک ساکسیفون آلتو برای نوازندگان در حدود ۷ یا ۸ سال بسیار عالی عمل می‌کند، اما بعداً ممکن است با یک ساز تنور یا باریتون احساس راحتی بیشتری کنند.

ترومپت واقعاً جزو ایده آل‌ترین سازهای برنجی است. مانند فلوت، هنرجویان نیز باید قدرت نگه داشتن ساز خود را برای مدت طولانی در موقعیت استاندارد داشته باشند. به طور کلی این ساز برای دانش آموزان دبیرستان و راهنمایی بیشتر توصیه می‌شود.

این انتخاب‌ها برای بچه‌ها می‌تواند جالب باشد و در پیگیری آن‌ها نسبت به گروه‌های موسیقی، ارکسترهای بادی و سبک‌های مختلف با این سازها کمک کند تا در نهایت ذهنیت فرزند شما درباره این سبک از موسیقی‌ها اماده باشد. اگر فرزند شما می‌خواهد با سایر نوازندگان جوان با سازهای متفاوت همنوازی داشته باشد، سازی مانند ساکسیفون یا ترومپت شروع خوبی خواهد بود

 

۵- درامز

درامز

آیا کودک شما دوست دارد صدا ایجاد کند و انرژی خود را تخلیه کند؟ درامز به هیچ وجه تکراری نیست و بسیار هم عالی می‌باشد. نواختن درامز راهی شگفت انگیز برای جوانان است تا بتوانند خود را مطرح کنند و از نظر فیزیکی، روحی و ذهنی سلامت خود را ارتقا دهند. برای اینکه یک درامر بزرگ باشید، نیاز به هماهنگی عالی دارید زیرا به احتمال زیاد از هر چهار اندام خود یعنی دست‌ها و پاها در این روند استفاده خواهید کرد. این همچنین می‌تواند فعالیتی باشد که به ریتم یک استاد جوان کمک کند.

درامز و سازهای کوبه ای دیگر اساساً در هر بخش از موسیقی مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین یادگیری این مهارت‌ها به یک فرد جوان امکان می‌دهد که بعداً بین چندین سبک انتخاب کند. حتی اگر فرزند شما تصمیم به نواختن ساز دیگری گرفت، ما شرط می‌بندیم که آن‌ها هنوز دوست دارند هر چند وقت یک بار در پشت ست درامزشان بنشینند و شلوغ کاری کنند.

۶- فلوت ریکوردر

فلوت ریکوردر

شاید شما بخواهید که بچه‌های شما با یک ساز کوچک قبل از شروع یادگیری پیانو یا درام کیت موسیقی را یاد بگیرد. این جایی است که چیزی به سادگی به نام ریکوردر می‌تواند برای این موضوع بی نقص باشد. این سازها ریشه در قرن‌ها پیش داشته و نمونه مدرن آن توسط میلیون‌ها کودک در برنامه‌های موسیقی در سراسر کشور استفاده می‌شود.

اگر مطمئن نیستید که فرزند شما به درس موسیقی می‌رود، ریکوردر ساز ساده ای است که او را زیاد درگیر نخواهد کرد. حتی ممکن است فرزند شما علاقه زیادی نشان داده و تصمیم بگیرد به صورت جدی موسیقی را ادامه دهد، در این حالت می‌تواند به سراغ سازهایی مانند فلوت، کلارینت یا سازهای چوبی-بادی مشابه برود.

مشاهده قیمت فلوت و خرید این محصول با برندهای مختلف

۷- بلز یا Xylophone

محبوب ترین ساز ها در بین کودکان

یکی دیگر از محبوب ترین ساز ها در بین کودکان، به خصوص هنگامی که فقط شروع به کار می‌کنند، بلز است. برای کودکانی که کاملاً آماده برای یادگیری ویولون یا پیانو نیستند، بلز  یک ساز سرگرم کننده است که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا موسیقی را از طریق بازی و سرگرمی بیاموزند.

این سازها برای آموزش مهارت‌های پایه ای موسیقی بسیار مناسب هستند و بیشتر اوقات برای آهنگ‌های ساده مانند شعرهای مهد کودک استفاده می‌شوند. این یک ساز آموزشی فوق العاده برای بچه‌ها در محدوده سنی ۳-۵ سال است، اما این ساز در سطح های پیشرفته تری در سنین بزرگسال برای کنسرت‌ها و ارکسترها استفاده می‌شود.

این موارد از محبوب ترین ساز ها در بین کودکان است که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید و با یافتن آموزش‌های ایده آل کودک خود را به خوبی پرورش دهید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *