×

بهترین سن برای آموزش خوانندگی به کودکان

 بهترین سن برای آموزش خوانندگی به کودکان

خوانندگی یکی از جذاب‌ترین کارهایی است که افراد می‌توانند یاد بگیرند و بسیاری از والدین در تلاش هستند که در سن کم، کودکان خود را به کلاس‌های خوانندگی بفرستند و باعث پیشرفت فرزندان خود باشند. اما نکته ای که باید مد نظر داشته باشید، این است که از چه سنی کودک خود را به کلاس‌های خوانندگی بفرستید تا بهترین بازده را داشته باشید؟ در این مقاله قصد داریم تا پاسخ این سوال را پیدا کنیم و بهترین سن برای آموزش خوانندگی به کودکان را متوجه شویم.

در ادامه این مقاله با سازکالا همراه باشید.

اگر این سوال را از مربیان خوانندگی بپرسید، متوجه می‌شوید که هر کدام از آن‌ها، جواب خاصی برای این سوال دارند و نمی‌توانید یک انتظار یک پاسخ واحد را از این سوال داشته باشید. اما به شکل کلی، می‌توان صدای کودکان را از نظر آناتومی مد نظر گرفت و طبق آن پاسخ این سوال را پیدا کرد.

بهترین سن شروع خوانندگی

در ابتدای این مقاله، یک نکته بسیار مهم را باید مد نظر داشت و آن این است که افراد می‌توانند از هر سنی شروع به یادگیری سلفژ و خوانندگی کنند و به شکل کامل، از صدای خود برای پیش بردن پروژه‌های خود استفاده کنند. البته، باید مد نظر داشته باشید که موضوع نیازمند یک حداقل سن برای پخته شدن تارهای صوتی است.

به طور کلی، پیشنهاد ما برای افرادی که می‌خواهند فرزند خود را کلاس سلفژ و خوانندگی ثبت نام کنند این است که این کار را پس از ۸ تا ۱۰ سالگی انجام دهند زیرا صدای افراد در این بازه دچار تغییرات عمده ای می‌شود و همین نکته باعث می‌شود تا اگر پیش از این سن، هر آن چه یاد گرفته اید از بین برود زیرا صدای تمامی افراد پس از این سن، تغییر کرده و برای آماده کردن صدای جدید خود، نیازمند تمرین‌های متفاوتی هستند. این سن برای افرادی مناسب است که می‌خواهند خوانندگی را به شکل یک تفریح پیش ببرند.

اگر فرزند شما به خوانندگی بسیار علاقه مند است، پیشنهاد ما به شما این است که فرزند خود را در سن ۱۵ الی ۱۶ سالگی به کلاس سلفژ بفرستید. دلیل این موضوع این است که در این سن، انسان به شکل کامل به بلوغ صدایی رسیده است و می‌توانید به شکل ویژه ای، صدای خود را با استفاده از تکنیک‌های مختلف تقویت کنید.

انتخاب یک مدرس حرفه ای

انتخاب یک مدرس حرفه ای

از طرف دیگر، شما باید به فاکتورهای دیگری نیز توجه کنید که در مسیر پیشرفت فرزند شما بسیار حائز اهمیت است. یکی از این نکات، این است که یک مدرس وکال حرفه‌ای را برای یاد دادن خوانندگی به فرزند خود انتخاب کنید. یک مدرس وکال حرفه‌ای و خوب، به خوبی صدای فرزند شما را آنالیز می‌کند و می‌داند که در هر بازه ای از زمان، چه تمرین‌هایی را برای او در نظر بگیرد. همچنین تمرین‌های درست باعث می‌شود تا نه تنها صدای فرزند شما بسیار حرفه‌ای پیشرفت کند، بلکه از آسیب‌های مختلف نیز می‌تونید جلوگیری کنید.

یکی از روش‌هایی که می‌توانید متوجه شوید که آیا مدرس وکالی که برای آموزش به فرزند خود استخدام کرده اید، حرفه‌ای است یا خیر، این است که مطمئن شوید اطلاعات کاملی در مورد شکل حنجره و یا تارهای صوتی کودکان دارد یا خیر. یک مدرس وکال حرفه‌ای به شکل کامل در مورد نحوه تمرین دادن به کودکان در سنین مختلف اطلاعات کاملی دارد.

با خرید میکروفون از سازکالا از مزایایی اعم از ارسال رایگان، امکان پرداخت اقساطی، گارانتی معتبر و… بهره مند شوید.

به شکل کلی، صدای تمامی انسان‌ها در طول زمان تا سن ۲۰ سالگی تغییر می‌کند. نکته ای که باید مد نظر داشته باشید، این است که در طول این زمان، نه تنها حنجره از نظر ابعادی بزرگ‌تر می‌شود، بلکه تارهای صوتی نیز ضخیم‌تر می‌شوند و به این ترتیب، انعطاف حنجره نیز کاهش پیدا می‌کند. یک مدرس وکال حرفه‌ای با استفاده از این اطلاعات تمرین‌های درستی را به هنرجوی خود منتقل می‌کند و می‌تواند باعث شود تا در طول زمان بتوانند صدایی حرفه‌ای را به شکل مستمر بسازد.

تفاوت هنرجوهای کم سن با بزرگسالان

تفاوت هنرجوهای کم سن با بزرگسالان

از جمله تفاوت‌هایی که میان هنرجوهایی که از سن کم شروع به خوانندگی می‌کنند، می‌توانیم به رشته‌های صوتی آن‌ها اشاره کنیم. رشته‌های صوتی در کودکان در مقایسه با هنرجویان بزرگسال بسیار متفاوت است و از نظر ابعادی کوچک‌تر، نازک‌تر اما به مراتب انعطاف پذیرتر است. به همین دلیل است که یک مدرس خوب، برای آسیب نرسیدن به این رشته‌های صوتی، از تمرین‌های به خصوصی استفاده می‌کند.

در نظر داشته باشید که هر چه زودتر شروع به یادگیری تکنیک‌های وکال کنید، زودتر می‌توانید تکنیک‌های درست وکال را در پروژه‌های خود استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: محبوب ترین ساز ها در بین کودکان

سخن پایانی

در این مقاله قصد داشتیم تا نکاتی را در مورد بهترین سن مناسب کودکان برای شروع آموزش خوانندگی را عنوان کنیم. حداقل سن مناسب برای یادگیری کودکان ۸ سال است اما اگر می‌خواهید فرزند شما یک وکالیست حرفه‌ای باشد، بهتر است که تا سن ۱۵ سالگی دست نگه دارید تا تارهای صوتی به بلوغ برسند و سپس شروع به ثبت نام فرزند خود در کلاس‌های مختلف کنید.

برچسب ها :     
مطالب مرتبط
ارسال نظر
One thought on “بهترین سن برای آموزش خوانندگی به کودکان
  • اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۲ at ۴:۲۱ ب٫ظ

    بنظر منم بهترین سن برای آموزش خوانندگی به کودکان همون ۱۵ سالگی به بعد هستش. چون ممکنه یک مربی کار بلد نباشه و به تار های صوتی کودک آسیب بزنه

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *