×

مقایسه هدفون های پشت بسته، پشت باز و نیمه باز

هدفون ها را می‌توان از نظر نوع و میزان باز بودن کاپ‌ها (یعنی قسمتی که درایورها در آن‌ها قرار می‌گیرند) به ۳ دسته کلی تقسیم بندی کرد: پشت باز، پشت بسته و پشت نیمه باز هرکدام از این طراحی‌ها کاربرد خاص خود و مزایا و معایب خاص خود را دارند که در این مقاله به مقایسه آن‌ها می‌پردازیم.

به طور کلی، هدفون‌های پشت باز، صدای با کیفیت‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهند. و به همین دلیل است که اکثر هدفون‌های مخصوص صدای بلند، پشت باز هستند. همچنین هدفون‌های پشت باز نسبت به هدفون‌های پشت بسته گران قیمت تر هستند. البته لازم به ذکر است که ایزولاسیون صدا در هدفون‌های پشت بسته بهتر انجام می‌شود.

حال کدام یک از این دو حالت هدفون برای استفاده شما مناسب‌تر است؟ انتخاب هر کدام از این هدفون‌ها بدون یادگیری مسائل مهم در رابطه با هر دو حالت، منطقی نیست. تمامی اطلاعاتی که در رابطه با هدفون‌های پشت بسته و پشت باز نیاز دارید را در این مقاله بازگو می‌کنیم.

هدفون-های-پشت-باز

هدفون‌های پشت باز

نقاط قوت: صدای طبیعی، وضوح صدای بهتر، راحتی، پخش صدای گسترده.

نقاط ضعف: مانع از ورود نویز و سایر صداها نمی‌شود، عمدتا بیس کمتر، دارای ایزولاسیون نامناسب برای استفاده در پشت میکروفون

پوشش گوشی هدفون‌های پشت باز مشبک یا منفذ دار است. به دلیل باز بودن این هدفون‌ها، هنگامی که محفظه هدفون‌های پشت باز را بررسی می‌کنیم، درایور هدفون قابل مشاهده می‌باشد. مزیت استفاده از هدفون‌های پشت باز این است که این هدفون‌ها جزییات صدای کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهند. به دلیل این‌که محفظه گوشی‌های این هدفون‌ها باز است، امواج صدا می‌توانند بدون هیچ گونه مانعی به راحتی پخش شوند.

این ویژگی باعث می‌شود تا جزییات صدایی دقیق‌تر و صداگذاری گسترده‌تری را در اختیار داشته باشید. وقتی از این هدفون‌ها برای گوش دادن به ضبط‌های با کیفیت استفاده می‌کنید، کیفیت صدایی برابر با اسپیکرهای استریو در اختیار خواهید داشت.

بخش پایین هدفون‌های پشت باز نسبت به صدای محیط ایزوله شده است. به لطف طراحی پشت باز این هدفون‌ها، هوا می‌تواند داخل و خارج شود. حتی زمانی‌که گوشی‌ها را بر روی گوشتان قرار داده‌اید، صدای محیط همچنان شنیده می‌شود.

کاربرد هدفون‌های پشت باز: استفاده در میکس و مسترینگ، گوش دادن به موسیقی

کاربرد هدفون‌های پشت باز: استفاده در میکس و مسترینگ، گوش دادن به موسیقی

هدفون‌های پشت بسته

مزایا: ایزولاسیون خوب، پاسخ بیس پانچی، کیفیت صدای بهتر در ولوم پایین‌تر، عدم نشت صدا.

نقاط ضعف: ممکن است در اثر استفاده طولانی مدت خسته کننده باشد، وضوح / دقت کلی کمتر.

ساده‌ترین راه برای شناسایی هدفون‌های پشت بسته، نگاه به گوشی‌های آن است. هدفون‌های پشت بسته مانند هدفون‌های پشت باز مشبک نیستند و پشت این هدفون‌ها کاملا بسته و مهر و موم شده است. این بدان معناست که هدفون‌های پشت بسته حتی در محیط‌های پر سر و صداهم بهترین ایزولاسیون صدای ممکن را در اختیارتان قرار می‌دهند.

ممکن است کیفیت صدای طبیعی این هدفون‌ها در مقایسه با هدفون‌های پشت باز ضعیف‌تر باشد. با این حال، اگر به دنبال هدفونی هستید که فرکانس‌های پایین / بیس را تقویت کند، پس هدفون‌های پشت بسته گزینه‌های مناسبی برای شما می‌باشند.

کاربرد های هدفون های پشت بسته: استفاده به عنوان هدفون در پشت میکروفون، استفاده در محیط های شلوغ به سبب داشتن ایزولاسیون بالا، گوش دادن به موسیقی

کاربرد های هدفون های پشت بسته

هدفون‌های نیمه باز

نقاط قوت: کیفیت صدای خوب، صداگذاری گسترده و کاربری راحت

نقاط ضعف: نشت صدا، بدون ایزولاسیون

هدفون‌های نیمه باز کم و بیش بسته حساب می‌آیند اما درایور این سبک از هدفون‌ها اجازه‌ی عبور هوا و صدا به داخل و خارج گوشی‌ها را فراهم می‌کنند. هدفون‌های نیمه باز از محبوبیت کمتری برخوردارند و به نسبت هدفون‌های پشت باز یا پشت بسته مزایای زیادی در اختیار شما قرار نمی‌دهند.

کاربردهای هدفون نیمه باز: استفاده در میکس و مستر، گوش دادن به موسیقی

استفاده در میکس و مستر، گوش دادن به موسیقی

هدفون‌های پشت بسته در مقابل هدفون‌های پشت باز

  1. کیفیت صدا

وقتی صحبت از بازتولید و کیفیت صدا به میان می‌آید، هدفون‌های پشت باز کیفیت صدایی به مراتب بهتر از هدفون‌های پشت بسته ارائه می‌دهند. هدفون‌های پشت باز، موسیقی طبیعی و واقعی‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهند. این کیفیت به دلیل ورود و خروج هوا به داخل گوشی‌های هدفون شماست.

باز بودن این هدفون‌ها همچنین به این معناست که هدفون‌های پشت بسته فشار هوای کمتری را متحمل می‌شوند و درایورهای موجود در گوشی‌ها پاسخ کارآمدتر و سریع تری به تغییرات سیگنال صدا نشان می‌دهند. در هدفون‌های پشت بسته، گوشی‌ها بسته بوده و در نتیجه صدا و هوا داخل گوشی‌ها باقی می‌مانند.

به طور کلی، این هدفون‌ها با استفاده از بازتولید فرکانس‌های پایین (بیس)، صدایی غنی‌تر و محکم تر فراهم می‌کنند.

  1. ایزولاسیون صدا

هدفون‌های پشت بسته بهترین گزینه برای ارائه ی حداکثر میزان ایزولاسیون صدا می‌باشند. زمانی‌که پدهای گوشی، یک پوشش کامل بر روی گوش‌های شما ایجاد می‌کنند، هیچ جریان گردش هوایی به داخل یا خارج گوشی‌ها صورت نمی‌پذیرد.

در صورت فرار صدا به داخل گوشی‌ها، کیفیت یا چگالی مواد به کار رفته در ساخت پدهای گوشی کیفیت مناسب را ندارند. به دلیل ایزولاسیون بهتر صدا، هدفون‌های پشت بسته برای کسانی که به دنبال گوش دادن به موسیقی در مکان‌های شلوغ هستند، گزینه‌ی مناسبی به شمار می‌روند.

مقاله پیشنهادی: بهترین هدفون‌های پشت باز سال ۲۰۲۲

سخن آخر

در این مقاله به مقایسه هدفون های پشت بسته، پشت باز و نیمه باز پرداختیم. برای آشنایی بیشتر با انواع هدفون مقاله مربوط را در مجله سازکالا مطالعه نمایید. درصورت ایجاد هرگونه سوال، آن را با کارشناسان ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − سه =