×

راهنمای جامع خرید هدفون و معرفی انواع هدفون

‌‌‌‌‌‌‌در حالت کلی شاید با خود تصور کنید که خرید هدفون‌ها، به خصوص هدفون‌های استودیویی کار آسانی خواهد بود، اما با تعدد برندها و مدل‌های بازار، این کار به کاری دشوار تبدیل شده است. شرکت‌های بسیاری در حال حاضر به تولید هدفون‌‌های مختلف مشغولند و بسیاری از افراد با توجه به نیاز های خود، به هدفون‌های متفاوتی نیاز دارند. در راهنمای خرید هدفون قصد داریم تا انواع هدفون را برای شما شرح دهیم و ویژگی هدفون خوب را به طور کامل برای شما بازگو کنیم تا بتوانید با توجه به نیازهای خود مناسب‌ترین هدفون را خریداری کنید.

ویژگی‌های مختلفی هنگام خرید انواع هدفون وجود دارد که باید آن‌ها را مد نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین هدفون ممکن را خریداری کنید. برای مثال، می‌توانیم به درایورهای مختلف، وایرلس بودن و یا نبودن هدفون، اندازه و طراحی آن‌ها اشاره کنیم که هر کدام از این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا هدفون‌های متفاوتی در بازار وجود داشته باشند.

از طرفی، بسیاری از هدفون‌های ارزان قیمت کیفیت صدایی بسیار پایینی دارند که باعث می‌شود نتوانید صدای مطلوب خود را از آن‌ها دریافت کنید. در ادامه راهنمای خرید هدفون تمامی این ویژگی‌ها را در سازکالا برای شما شرح می‌دهیم تا بتوانید با نهایت اعتماد به نفس، هدفون مورد نظر خود را تهیه کنید.

طراحی کلی انواع هدفون

هدفون‌ها از نظر طراحی به سه دسته تقسیم می‌شوند. این سه دسته عبارتند از:

۱. هدفون های داخل گوش (In Ear)

هدفون‌های In Ear یا هدفون‌های داخل گوشی، محبوب‌ترین نوع در میان انواع هدفون در بازار می‌باشد. از نکاتی که درباره این هدفون‌ها وجود دارد این است که آن‌ها نسبت به دو نوع هدفون دیگر قیمتی به مراتب ارزان‌تر دارند و می‌توانید به راحتی آن‌ها را در تمامی فروشگاه‌ها تهیه کنید. از مزیت‌های این هدفون‌ها می‌توانیم به حمل بسیار آسان آن‌ها اشاره کنیم به این صورت که می‌توانید همه جا آن‌ها را با خود حمل کنید. همچنین این هدفون‌ها به گونه ای طراحی شده اند که صداهای اطراف خود را نشنوید و بتوانید با کیفیتی فوق العاده از موسیقی مورد علاقه خود لذت ببرید.

از معایب این هدفون‌ها می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که نمی‌توانید از آن‌ها برای مدت زمان بسیار طولانی استفاده کنید. همچنین بسیاری از افرادی که گوش‌های حساسی دارند، با استفاده از این نوع هدفون‌ها به گوش‌های خود آسیب می‌زنند.

هدفون های داخل گوش

این هدفون‌ها برای ورزش کردن بسیار مناسب هستند. وزن کم آن‌ها کیفیت صدای فوق العاده، نبود نویز و جلوگیری از ورود صدای اطراف به داخل گوش این هدفون‌ها را به یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای ورزش و یا کارهای بیرون از خانه تبدیل کرده است.

۲. هدفون های روی گوش (On Ear)

هدفون‌های On Ear یا رو گوشی هدفون‌هایی هستند که که بر روی گوش شما قرار می‌گیرند و به این وسیله می‌توانید صدای موسیقی خود را بشنوید. این هدفون‌ها در واقع پلی میان هدفون‌های In Ear و Over Ear هستند. این هدفون‌ها نه به اندازه هدفون‌های In Ear قابل حمل هستند و نه به اندازه هدفون‌های Over Ear برای مدت زمان طولانی قابل استفاده.

اما با تمامی این تفاسیر، هدفون‌های On Ear با کیفیت این امکان را به شما می‌دهند تا بتوانید به راحتی صدایی بسیار با کیفیت را دریافت کنید. اما سوال اصلی اینجاست که این هدفون‌ها برای چه کسانی طراحی شده اند؟

هدفون های روی گوش

این هدفون‌ها از هدفون‌های Over Ear ارزان‌تر هستند، همچنین حمل و نقل آن‌ها آسان‌تر است و کیفیت صدایی آن‌ها از هدفون‌های In Ear نیز بیشتر است. این هدفون‌ها برای کسانی مناسب است که می‌خواهند با استفاده از هدفون‌های خود، بهترین صداها را دریافت کنند و همچنان بتوانند آن‌ها را با خود به مسافرت برده و از آن‌ها لذت ببرند.

۳. هدفون های دور گوش (Over Ear)

هدفون‌های Over Ear یا هدفون‌های دور گوشی، هدفون‌های بسیار گران قیمتی هستند که از گوشی‌های بسیار بزرگ بهره می‌برند که باعث می‌شود تا تمامی سطح گوش شما را پوشش دهد. طراحی بسیار خاص این هدفون‌ها باعث می‌شود تا نه تنها صدای بیرون به داخل گوش شما راه پیدا نکند، بلکه این طراحی باعث افزایش کیفیت صدای هدفون نیز می شود.

هدفون های دور گوش

این هدفون‌ها به گونه ای طراحی شده اند که می‌توانید ساعت‌های طولانی از آن‌ها استفاده کرده و هیچ خستگی ای احساس نکنید. یکی از مشکلات آن‌ها این است که این هدفون‌ها عموما ظاهری بسیار بزرگ دارند و همین موضوع باعث می‌شود تا نتوانید به آسانی آن‌ها را با خود حمل کنید. از این نوع هدفون‌ها اکثرا در استودیوهای موسیقی استفاده می‌شود اما مدل‌هایی نیز در بازار وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به صدای فوق العاده ای دست پیدا کنید.

در سازکالا می‌توانید قیمت و مدل های مختلف  هدفون را بررسی نمایید و به راحتی مشخصات آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

طراحی گوشی های هدفون

هدفون های پشت بسته یا Closed Back

این هدفون‌ها دارای گوشی‌هایی هستند که پشت آن‌ها به صورت ایزوله شده طراحی شده است. همین موضوع باعث می‌شود تا صدای محیط کمتر وارد این هدفون‌ها شود و بتوانید با استفاده از آن‌ها صدایی بسیار دقیق و واضح در اختیار داشته باشید.

یکی از معایب این هدفون‌ها این است که صدای به دست آمده از آن‌ها، صدای واقعی خود آهنگ نیست. اکثر شرکت‌ها هنگام طراحی این هدفون‌ها به گونه ای عمل می‌کنند که صدایی دلنشین‌تر از صدای واقعی آهنگ دریافت کنید.

هدفون های پشت بسته یا Closed Back

این هدفون‌ها بهترین گزینه برای گوش دادن به موسیقی در محیط‌های شلوغ هستند بنابراین اگر بیشتر وقت خود را در محیط‌های شلوغ مانند ماشین، مترو و دیگر مکان‌های پر جمعیت هستید، بهتر است تا با تهیه این هدفون‌ها بتوانید تجربه فوق العاده ای از گوش دادن به موسیقی داشته باشید.

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که هدفون‌های پشت بسته عموما پس از ساعت‌ها استفاده دچار مشکل داغ شدن گوشی می‌شوند که می‌توانید تنها با چند دقیقه برداشتن آن‌ها از روی سرتان به راحتی این مشکل را بر طرف کنید.

هدفون های پشت باز یا Open Back

این هدفون‌ها دارای طراحی بسیار خاصی هستند که قسمت پشت گوشی آن‌ها به صورت باز طراحی شده است. این موضوع باعث می‌شود تا هوا در این هدفون‌ها جریان داشته باشد و بتوانید با استفاده از این هدفون‌ها صدایی بسیار شفاف‌تر در اختیار داشته باشید. همچنین این هدفون‌ها صدایی به مراتب واقعی‌تر را نسبت به هدفون‌های پشت بسته به ارمغان می‌آورند. اما عمده مشکل این هدفون‌ها این است که هنگامی که از آن‌ها استفاده می‌کنید، می‌توانید صدای اطراف خود را به وضوح بشنوید. همچنین صدای هدفون شما نیز به راحتی به بیرون از محیط گوش شما درز می‌کند و ممکن است دیگران را اذیت کند.

هدفون های پشت باز

به طور کلی پیشنهاد ما در راهنمای خرید هدفون این است که از این هدفون‌ها در محیط‌های شلوغ استفاده نکنید زیرا نه تنها نویز محیط و صدای اطراف شما باعث می‌شود تا نتوانید به راحتی به موسیقی گوش دهید، بلکه صدای موسیقی شما ممکن است باعث اذیت دیگران شود. این هدفون‌ها اصولا در استودیوهای ضبط مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیاری از مهندسین صدا با استفاده از این هدفون‌ها به میکس و مستر پروژه‌های خود می‌پردازند. همچنین می‌توانید با استفاده از این هدفون‌ها تجربه فوق العاده ای از آهنگ‌های خود داشته باشید و در محیط‌های خلوت کیفیت صدایی فوق العاده ای را در اختیار داشته باشید. در سایت soundmaximum می‌توانید ۱۳ مدل برتر هدفون پشت باز در سال ۲۰۲۰ را مشاهده نمایید.

هدفون های نیمه پشت باز یا Semi Open Back

هدفون‌های نیمه پشت باز یا Semi Open Back در واقع پلی میان دو نوع طراحی قبلی هستند. با این که در این هدفون‌ها نیز مقداری هوا در گوشی‌ها جریان دارد، اما این هدفون‌ها دارای طراحیه ایزوله‌تر نسبت به هدفون‌های Open Back هستند. این هدفون‌ها به شما صدای فوق العاده هدفون‌های Open Back را در قالبی ایزوله‌تر ارائه می‌دهند. می‌توانید از این هدفون‌ها در خانه برای گوش دادن به موسیقی‌های مورد علاقه خود استفاده کنید اما استفاده از آن‌ها را در محیط‌های شلوغ به شما پیشنهاد نمی‌دهیم.

هدفون های نیمه پشت باز یا Semi Open Back

بیشتر بخوانید: مقایسه هدفون های پشت بسته ، پشت باز و نیمه باز

درایور ها

درایورها یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هدفون هستند که تاثیر بسیاری در صدای هدفون‌ها می‌گذارند. ۹۰% هدفون‌ها از درایورهای Dynamic بهره می‌برند که باعث می‌شود تا بتوانید تمامی فرکانس‌ها را در اختیار داشته باشید. ابعاد درایورها جهت باز تولید صدا بسیار مهم است و این موضوع باعث می‌شود تا بتوانید صداهایی بسیار فوق العاده از هدفون‌های خود دریافت کنید. یکی از مشکلات هدفون‌های ارزان قیمت این است که درایورهای آن‌ها در صداهای بسیار بلند صدای باز تولید شده را دیستورت می‌کنند. این موضوع در هدفون‌های گران قیمت وجود ندارد زیرا درایورهای آن‌ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند.

راهنمای جامع خرید هدفون 06

نحوه اتصال

با سیم

اکثر هدفون‌هایی که در حال حاضر تولید می‌شوند، هدفون‌هایی هستند که با سیم به سیستم صوتی مورد نظر شما متصل می‌شوند و از این طریق می‌توانید به گوش دادن به موسیقی مورد نظر خود دست پیدا کنید. یکی از موضوعاتی که سال‌ها پیش درباره این هدفون‌ها صدق می‌کرد این موضوع بود که کیفیت صدایی این هدفون‌ها نسبت به هدفون‌های بی سیم به مراتب بیشتر بود. این موضوع اکنون صحت ندارد زیرا بسیاری از هدفون‌های بی سیم نیز صدای بسیار با کیفیتی را به شما ارائه می‌دهند. اما موضوعی که درباره این محصولات وجود دارد این است که با استفاده از این هدفون‌ها نیاز به شارژ کردن آن‌ها ندارید و می‌توانید به راحتی با استفاده از آن‌ها به ساخت موسیقی و یا گوش دادن به آن‌ها بپردازید.

راهنمای جامع خرید هدفون 04

بی سیم

هدفون‌های بی سیم در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند و مهم‌ترین دلیل آن این است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بدون مزاحمت سیم‌ها، به راحتی به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید.

پیشنهاد ما در راهنمای خرید هدفون به شما این است که اگر در محیط‌های شلوغ، رفت و آمد بسیاری دارید و استفاده از هدفون‌های با سیم برای شما اذیت کننده است، به سراغ این هدفون‌ها بروید.

یکی از موضوعاتی که باید آن را در نظر بگیرید این است که اکثر این هدفون‌ها با استفاده از اتصال بلوتوث به سیستم‌های صوتی شما متصل می‌شود.

اما قبل از این که بخواهید هدفون بی سیم خود را تهیه کنید باید به دو نکته توجه داشته باشید.

  • حتما قبل از خرید چک کنید که هدفون مورد نظر شما از aptX پشتیبانی می‌کند یا خیر. این سیستم باعث می‌شود تا هدفون‌های بی سیم همان کیفیت صدایی فوق العاده هدفون‌های با سیم را داشته باشند.
  • نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید طول باتری این هدفون‌ها است. بهتر است هدفونی را تهیه کنید که طول عمر باتری آن بالا باشد.

راهنمای خرید هدفون بی سیم

مشخصات هدفون

پاسخ فرکانسی

پاسخ فرکانسی هدفون‌ها شاید مهم‌ترین نکته ای است که باید هنگام خرید به آن توجه داشته باشید. اما قبل از این که به نکات پاسخ‌های فرکانسی بپردازیم، باید بدانیم که پاسخ فرکانسی دقیقا به چه معناست؟

پاسخ فرکانسی در واقع توان و قدرت میکروفون برای باز تولید فرکانس‌های موجود در آهنگ است. برای مثال، هدفونی با پاسخ فرکانسی ۱۵ هرتز تا ۳۵۰۰۰ هرتز، این بازه فرکانسی در آهنگ را برای شما باز تولید می‌کند.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که گوش انسان‌ها بازه فرکانسی ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز را می‌شنوند. اما هدفون‌های بسیاری پاسخ فرکانسی تا ۳۵۰۰۰ هرتز دارد. با این که شما نمی‌توانید آن فرکانس‌های را بشنوید، اما این هدفون‌ها باعث می‌شوند تا تجربه بهتری در گوش دادن به آهنگ‌های مورد علاقه خود داشته باشید.

به صورت کلی اگر شما سبک‌های الکترونیک مانند EDM و یا Techno گوش می‌دهید، بهتر است به دنبال هدفونی باشید که پاسخ فرکانس‌های پایینی آن بیشتر باشد. اما اگر به سبک‌هایی همانند پاپ، راک و هیپ هاپ علاقه دارید، بهتر است به دنبال هدفونی باشید که پاسخ فرکانسی فرکانس‌های بالای آن بیشتر باشد.

حساسیت هدفون

یکی از نکات جالب درباره هدفون‌ها این است که آن‌ها نیز به دارای حساسیتی هستند که باید هنگام خرید آن را در نظر بگیرید. حساسیت هدفون‌ها به این معناست که در چه Volume ای باعث آسیب دیدن گوش کاربر می‌شود. برای راحت‌تر فهمیدن این موضوع انواع شرکت‌ها هدفون‌های خود را با استفاده از دو پارامتر dB و SPL تست می‌کنند و اعدادی را بر روی این هدفون‌ها درج می‌کنند که این اعداد نشان دهنده حساسیت هدفون می‌باشد.

اما به طور کلی هدفون‌ها به دو دسته حساسیت بالا و حساسیت پایین تقسیم می‌شود.

هدفون‌های حساسیت بالا به گونه ای طراحی می‌شوند که برای استفاده از آن‌ها نیاز به پاور زیادی نداشته باشید. از طرفی مشکل این هدفون‌ها این است که در Volume های بالا، باعث می‌شوند تا صدای شما دچار دیستورت شدن شود.

از طرفی، هدفون‌های حساسیت پایین وجود دارد که برای استفاده از آن‌ها به پاور بسیار قوی ای نیاز دارید. عموما برای استفاده از این هدفون‌ها به امپلی فایرهایی نیاز دارید تا با استفاده از آن‌ها بتوانید پاور مورد نیاز این هدفون‌ها را تامین کنید اما نکته مثبت درباره این هدفون‌ها این است که هنگامی که صدای موسیقی خود را بالا می‌برید، هیچ دیستورشنی را تجربه نخواهید کرد.

امپدانسراهنمای خرید انواع هدفون

هدفون‌ها تحت مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند که هر کدام از آن‌ها دارای امپدانس مختلفی می‌باشد. برخی از امپدانس‌هایی که در بسیاری از هدفون‌ها وجود دارد عبارت است از ۸ اهم، ۱۶ اهم، ۳۲ اهم و این عدد حتی تا ۶۰۰ اهم نیز می‌رسد. اما تفاوت این هدفون‌ها در چیست و کدام یک مناسب کار شما می‌باشد؟

امپدانس در واقع واحدی است که این امکان را به هدفون می‌دهد تا بهترین کیفیت صدایی خود را به نمایش بگذارد. به طور کلی، هدفون‌هایی با امپدانس پایین این امکان را دارند تا با پاور بسیار پایین، صدای بسیار مطلوبی را ارائه دهند. این در حالی است که هدفون‌هایی با امپدانس بیشتر نیازمند پاور بیشتری برای صداهای با کیفیت خود هستند.

به طور کلی هدفون‌هایی که امپدانس آن‌ها پایین است را می‌توانید برای گوش دادن به موسیقی‌های مورد علاقه خود از طریق گوشی موبایل و یا پخش کننده‌های موسیقی استفاده کنید. این در حالی است که برای استفاده از هدفون‌های با امپدانس بالا نیازمند کارت صداهای استودیویی و یا امپلی فایرهای بسیار قدرتمند هستید تا بتوانید صدای دلخواه خود را به دست بیاورید.

مطلب پیشنهادی : امپدانس هدفون چیست؟

پیشنهاد ما در راهنمای خرید هدفون به شما این است که قبل از این که بخواهید هدفون خود را انتخاب کنید، درباره امپدانس آن تحقیق کنید و هدفونی را تهیه کنید که برای استفاده شما طراحی شده است.

دیستورشن هارمونیک

دیستورشن هارمونیک یکی از مسائلی است که در تمامی وسایل صوتی وجود دارد. تنها نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که حتما سعی کنید هدفونی را تهیه کنید که از دیستورشن هارمونیک پایینی بهره می‌برد. بر روی جعبه هدفون‌ها این عبارت با نام Total Harmonic Distortion یا THD نوشته می‌شود.

اتصالات

درباره هدفون‌هایی که با طراحی آن‌ها به صورت بدون سیم و با سیم است صحبت کردیم. حال قصد داریم انواع اتصالات با سیم هدفون‌ها را برای شما بازگو کنیم. بیشتر هدفون‌ها با استفاده از اتصال ۳.۵ میلی متری به وسایل صوتی شما متصل می‌شوند و این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید. اما هدفون‌های بسیاری هستند که در این سال‌ها با اتصال USB C به بازار عرضه شدند که برای استفاده از آن‌ها حتما به منبع صوتی ای نیاز دارید که از این نوع اتصال پشتیبانی کند.

اما چه چیزی باعث شده است تا بیشتر شرکت‌ها به سراغ ساخت هدفون‌های USB C بروند؟ USB C مزایایی دارد که باعث می‌شود تا بسیاری از افراد به سراغ هدفون‌ها و یا وسایل صوتی ای بروند که از این اتصال پشتیبانی می‌کند. برای مثال می‌توانیم به کنسل کردن نویزهای اضافی و کیفیت صدایی بهتر اشاره کنیم.

هدفون‌هایی که دارای اتصال USB C هستند دارای صدایی به مراتب بهتر از هدفون‌هایی با پورت ۳.۵ میلی متری می‌باشند. تنها نکته ای که باید نگام خرید آن‌ها مد نظر داشته باشید این است که قبل از خرید این هدفون‌ها، مطمئن شوید که منبع صوتی شما نیز از پورت USB C پشتیبانی می‌کند.

مطالب پیشنهادی: میکس با استفاده از هدفون

امپلی فایر های هدفون

هدفون‌ها نیز همانند بسیاری از اسپیکرهای با کیفیت این امکان را دارند تا با استفاده از امپلی فایرهای مخصوص بتوانید صدای فوق العاده ای را از آن‌ها دریافت کنید. اما برای خرید امپلی فایرهای هدفون باید نکات بسیاری را برای انتخاب بهترین گزینه از میان انواع هدفون مد نظر قرار دهید.

یکی از این نکات این است که اگر هدفون شما هدفونی ارزان قیمت باشد، خرید امپلی فایر تاثیر زیادی در صدای آن نخواهد گذاشت. امپلی فایرها برای هدفون‌های بسیار گران قیمت طراحی شدند تا صدای بسیار بی نظیری را به شما ارائه دهند.

دیگر نکته ای که باید در نظر داشته باشید، به امپدانس هدفون شما باز می‌گردد. همانطور که قبلا نیز گفتیم، هدفون‌هایی که از امپدانس بالا بهره می‌برند، نیازمند پاور بیشتری هستند. با استفاده از یک امپلی فایر خود می‌بتوانید این پاور را برای هدفون خود تامین کرده و صدای فوق العاده ای را دریافت کنید.

ویژگی های خاص

بسیاری از شرکت‌ها هنگام تولید هدفون‌های خود، ویژگی‌های خاصی را در آن‌ها قرار می‌دهند که این موضوع باعث می‌شود تا بتوانید کارهای خود را به راحتی انجام دهید.

نکته ای که وجود دارد این است که ویژگی‌هایی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم در همه هدفون‌ها وجود ندارد!

ضد آب بودن

بسیاری از هدفون‌هایی که در این سال‌ها عرضه شده اند دارای این ویژگی بوده اند. این موضوع باعث می‌شود تا بتوانید با استفاده از هدفون‌های خود به هر جا بروید و در هر شرایطی از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید.

دستیار صوتی

برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ بود که شرکت گوگل طی یک همکاری با شرکت Bose، از دستیار صوتی خود رونمایی کرد. دستیار صوتی ای که در هدفون Bose QC35 11 وجود داشت و می‌توانستید تنها با صحبت کردن، کارهای خود را به وسیله این دستیار صوتی پیش ببرید. در حال حاضر نیز، بسیاری از شرکت‌ها با تولید هدفون‌هایی که از این ویژگی بهره می‌برند، این امکان را برای کاربران خود فراهم می‌کند تا با استفاده از آن بتوانند کارهای خود را به راحتی انجام دهند.

میکروفون ها و کنترل ها

بسیاری از هدفون‌ها با استفاده از یک میکروفون با کیفیت و همچنین کنترل‌هایی عرضه می‌شوند که این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید به راحتی به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید و همچنین بتوانید با استفاده از میکروفون، به صحبت کردن و یا ضبط صدای خود کنید.

انواع کاربری هدفون

هدفون های استودیویی

این نوع هدفون‌ها برای مانیتور کردن صدا در هنگام ضبط و یا به عنوان یک رفرنس شنیداری دیگر در هنگام پروسه میکس و مستر کردن استفاده می‌شوند.

از معروف‌ترین مدل‌های مورد استفاده این هدفون‌ها می‌توان به Beyerdynamic DT-770 Pro برای مانیتور کردن ووکال هنگام ضبط و Beyerdynamic DT-880 Pro برای چک کردن میکس اشاره کرد.

هدفون های گیمینگ

این هدفون‌ها که جامع هدف خود را گیمرها می‌دانند، معمولا با داشتن ظاهری جذاب و زیبا و نورپردازی رنگی و دارا بودن یک میکروفون برای برقراری ارتباط در بازی‌های آنلاین در انواع برندها و امکانات مختلف ارائه می‌شوند.

امکان ارائه صدای ۷.۱ یا Virtual Surround، ارتباط بیسیم با رایانه، نورپردازی RGB از جمله امکاناتی هست که می‌توان برای این هدفون‌ها در نظر گرفت.

از جمله برندهای معروفی که در بازار ایران محبوب هستند می‌توان به برند Onikuma، Phoinikas اشاره کرد.

قیمت-هدفون-Phoinikas-H9-1 (راهنمای خرید هدفون)

هدفون های های فای

این دسته از هدفون‌ها برای گوش دادن به موسیقی و لذت بردن حداکثری از آهنگ‌هایی که دارید ساخته شده‌اند، دقت کنید که این نوع هدفون‌ها در انواع بازه قیمتی موجود و برای انواع مخاطب‌های ساخته شده اند. از برندهای محبوب در این زمینه می‌توان به HiFiman و Sennheiser اشاره کرد.

در انتها به شما پیشنهاد می کنیم تا مقاله بررسی تفاوت های هدفون، هندزفری و هدست را مطالعه نمایید.

جمع بندی

فرقی نمی‌کند که شما به دنبال خرید یک هدفون استودیویی باشید و یا به دنبال خرید هدفون‌هایی برای گیم و یا حتی گوش دادن به موسیقی. با در نظر گرفتن نکاتی که در راهنمای خرید هدفون به آن‌ها اشاره شد می‌توانید بهترین هدفون ممکن را تهیه کنید و از صدای آن لذت ببرید. در انتها اگر سوالی درباره انواع هدفون برایتان به وجود آمده و یا نظری درباره مقاله راهنمای خرید هدفون دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
3 thoughts on “راهنمای جامع خرید هدفون و معرفی انواع هدفون
  • اسفند ۳, ۱۳۹۹ at ۱:۴۶ ب٫ظ

    کامل و خوب بود

    پاسخ
  • خرداد ۳۱, ۱۴۰۲ at ۱۰:۱۰ ب٫ظ

    من قصد دارم هدفون بگیرم که هم برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنم و هم بتونم وصلش کنم به امپ که نوازندگی بی صدایی داشته باشم. آیا برای استفاده با امپ، هدفون استودیویی نیازه؟ از نظر کیفیت صدا میگم. یا همون هدفون های معمولی (البته باکیفیت) میتونه صدای مطلوبی داشته باشه؟

    پاسخ
    • تیر ۱۷, ۱۴۰۲ at ۱۱:۰۸ ق٫ظ

      سلام دوست عزیز
      هدفون های معمولی هم میتونه نیاز شما رو برآورده کنه

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *