×

بررسی تفاوت های هدفون، هندزفری و هدست

تفاوت هدفون هندزفری و هدست

هندزفری، هدفون، هدست و ایرباد، چهار اسمی که هنگامی که برای خرید به بازار مراجعه می‌کنید با آن‌ها روبرو می‌شوید و در نگاه اول شاید همه این محصولات در واقع یک محصول باشند، اما در واقعیت تفاوت های زیادی میان هدفون، هندزفری و هدست وجود دارد که باعث می‌شود هر کدام از این محصولات مناسب برای کار خاصی باشند.

در این مقاله قصد داریم تا بیشتر با این مفاهیم آشنا شویم و تفاوت‌ها را درک کنیم. همچنین، به نکاتی که باید هنگام خرید به آن‌ها توجه کنید نیز اشاره می‌کنیم و بهترین محصول را برای هر شخص انتخاب می‌کنیم. بنابراین در ادامه این مقاله با سازکالا همراه باشید.

محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید

هنگامی که می‌خواهید یک سیستم مانیتورینگ گوشی جدید خریداری کنید، به احتمال زیاد محصولی که می‌خواهید خریداری کنید را در ذهن دارید. ممکن است محصول مورد نظر شما، یک ایرباد و یا ایرفون حرفه‌ای باشد که داخل گوش شما قرار می‌گیرد و می‌توانید از این طریق، صداهای مختلف را دریافت کنید و یا می‌تواند یک هدست حرفه‌ای باشد که علاوه بر گوش دادن به صداهای مختلف، این امکان را برای شما فراهم کند تا با استفاده از میکروفون آن بتوانید در بازی‌های مختلف صدای خود را ضبط کنید و یا تماس‌های تلفنی خود را با استفاده از آن انجام دهید.

در همه این موارد، محصولی که می‌خواهید خریداری کنید را می‌شناسید و همین نکته باعث می‌شود تا بتوانید از کلمات درست برای خریداری آن استفاده کنید. در ادامه، به تعریف دقیق هر کدام از کلماتی که برای خرید این محصول نیاز دارید می‌پردازیم.

بررسی هدفون‌ها

هدفون

ساده‌ترین کلمه ای که بسیاری از افراد برای خرید هر کدام از گونه‌های مختلف سیستم‌های مانیتورینگ گوشی استفاده می‌کنند، کلمه هدفون است. اما به شکل دقیق‌تر، به سیستم‌هایی هدفون گفته می‌شود که شامل دو درایور مختلف برای هر کدام از گوش‌های شما باشند و این درایورها با استفاده از یک هدبند به یکدیگر متصل شده باشند.

همچنین، هدفون‌ها عموما به گونه ای طراحی می‌شوند که بر روی سر شما قرار می‌دهند و عموم افراد از آن‌ها برای گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود استفاده می‌کنند.

در ادامه مقایسه و بررسی تفاوت هدفون، هندزفری و هدست با ما همراه باشید.

انواع هدفون به طور کلی

به شکل کلی اما، دو نوع هدفون در بازار وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید. نوع اول، هدفون‌های On Ear هستند که مستقیما بر روی گوش شما قرار داده می‌شوند. در نتیجه این نوع طراحی، وزن کلی این هدفون‌ها بسیار کمتر از هدفون‌های Over Ear است و مناسب افرادی است که می‌خواهند در بیرون از خانه به آهنگ‌های مورد علاقه خود گوش دهند.

نوع دوم هدفون‌ها، هدفون‌های Over Ear هستند که از طراحی بزرگ‌تری برخوردار هستند و بر روی سر شما قرار می‌دهند. این نوع هدفون در واقع مدلی است که بسیاری از افراد آن را به اسم “هدفون” می‌شناسند.

یکی از نکاتی که در مورد این نوع محصول وجود دارد، این است که به دلیل طراحی خاصی که برای آن در نظر گرفته شده، استفاده از آن در مدت زمان طولانی راحت‌تر است و می‌توانید برای ساعت‌های مختلف از این محصولات استفاده کنید.

انواع هدفون Over Ear

از نکاتی که باید در مورد هدفون‌های مختلف در نظر داشته باشید، طراحی ای است که شرکت‌های مختلف برای هدفون‌های خود در نظر می‌گیرند. به طور عمده، هدفون‌های Over Ear یا رو گوشی به سه دسته پشت بسته، پشت باز و یا نیمه پشت باز تقسیم می‌شوند.

هدفون های پشت بسته

تفاوت هدفون ها، هدفون های پشت بسته

هدفون‌های پشت بسته، هدفون‌هایی هستند که به طور اختصاصی برای افرادی طراحی می‌شوند که می‌خواهند آهنگ‌های مورد علاقه خود را گوش کنند و یا در شرایط استودیویی و ضبط، به مانیتور کردن صدای خود و یا صدای ساز خود بپردازند.

بسیاری از هدفون‌های موجود در بازار از این نوع طراحی برخوردار هستند زیرا باعث می‌شود تا فرکانس‌های مختلف را به بهترین شکل ممکن در اختیار داشته باشید و بتوانید صدایی حرفه‌ای را به دست آورید. همچنین این نوع طراحی برای گوش دادن به موسیقی مناسب است زیرا صدای این هدفون‌ها به بیرون درز نمی‌کند و می‌توانید با خیال راحت، صدای هدفون خود را زیاد کرده و به این ترتیب به گوش دادن به آهنگ‌های مورد علاقه خود بپردازید.

هدفون های پشت باز

تفاوت هدفون ها، هدفون های پشت باز

نوع دیگری از هدفون‌ها که در بازار می‌توانید تهیه کنید، هدفون‌های پشت باز هستند و این محصولات عموما در هدفون‌های استودیویی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

در نظر داشته باشید که این محصولات بیشتر توسط مهندسین صدا مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیاری از افراد توانسته اند تا با استفاده از این محصولات، به میکس و مستر پروژه‌های مختلف بپردازند. همچنین، بسیاری از گیمرها از این نوع هدفون‌ها برای بازی کردن استفاده می‌کنند زیرا در کنار مانیتور کردن صداهای مختلفی که در گیم وجود دارد، می‌توانند صدای محیط اطراف خود را نیز بشنوند.

اما این هدفون‌ها برای گوش دادن به موسیقی در محیط‌های عمومی مناسب نیست زیرا طراحی ای که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، به گونه ای است که صدا از آن خارج می‌شود و افرادی که در نزدیکی شما هستند، می‌توانند به وضوح صدای آهنگ شما را بشنوند.

هدفون های نیمه پشت باز

تفاوت هدفون ها، هدفون های نیمه پشت باز

از طرف دیگر، هدفون‌های نیمه پشت باز در واقع ترکیبی از این دو نوع هدفون هستند که مناسب افرادی است که می‌خواهند با استفاده از یک محصول، در تمامی شرایط به مانیتور کردن صدا بپردازند. نکته ای که باید در مورد این محصولات در نظر داشته باشید این است که این هدفون‌ها را هم می‌توانید برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید و هم از آن‌ها برای میکس و مستر کردن پروژه‌های موسیقی خود استفاده کنید.

از جمله تکنولوژی‌هایی که بسیاری از شرکت‌ها برای محصولات مختلف خود در نظر گرفته اند، می‌توانیم به تکنولوژی نویز کنسلینگ اشاره کنیم که بیشتر در هدفون‌های پشت بسته قرار می‌گیرد. برای این تکنولوژی، یک میکروفون در داخل هدفون مورد نظر شما قرار می‌گیرد که صدای محیط توسط آن ضبط می‌شود و با برعکس کردن Phase این صدا، صدای محیط به شکل کامل از بین می‌رود. این تکنولوژی باعث می‌شود تا بتوانید به دقیق‌ترین شکل ممکن به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید و صدای محیط را دریافت نکنید.

درباره انواع هدفون به صورت کامل در این مطلب توضیح داده ایم. در ادامه مقاله بررسی تفاوت های هدفون، هندزفری و هدست با ما همراه باشید.

هدست‌ها

هدست

تعریف هدست برای افرادی که با هدفون آشنا هستند، بسیار آسان‌تر خواهد بود. هدست‌ها عموما از طراحی مشابهی برخوردار هستند و دارای دو درایور مختلف هستند که دور سر شما قرار می‌گیرد و می‌توانید برای ساعات طولانی از آن‌ها استفاده کنید، اما تفاوت اصلی آن‌ها با هدفون در داشتن میکروفون است.

به همین دلیل است که بسیاری از افرادی که می‌خواهند فعالیت‌های مالتی مدیا داشته باشند و یا به بازی کردن گیم بپردازند، به سراغ خرید هدست‌ها می‌روند.

یکی از نکاتی که باید در نظر داشته باشید، این است که هدفونی که برای هدست‌ها در نظر گرفته می‌شود، عموما به شکل مختلف است و امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال، برخی از هدست‌ها به گونه ای ساخته می‌شوند که میکروفون را می‌توانید از آن‌ها جدا کنید.

یکی دیگر از نکات مهمی که باید در مورد هدست‌ها در نظر داشته باشید این است که به دلیل آن که شرکت مختلف برای ساخت این محصولات از میکروفون‌های مختلف نیز استفاده می‌کنند، عموما برای آن که قیمت مناسبی را برای آن‌ها در نظر بگیرند، به ناچار از کیفیت درایورها کم کرده‌اند. بنابراین در نظر داشته باشید که صدای یک هدست ۵۰ دلاری در مقایسه با یک هدفون ۵۰ دلاری، همواره ضعیف‌تر خواهد بود.

هندزفری‌ها (ایربادها)

هندزفری

در آخر، به سراغ ایربادها و یا هندفری‌ها می‌رویم. در سال‌های گذشته، عموما به سیستم‌های مانیتورینگ کوچکی که از طریق سیم به گوشی شما متصل می‌شدند و وارد گوش شما می‌شدند، هندزفری گفته می‌شد، اما در چند سال اخیر و به خصوص با حذف شدن پورت ۳.۵ میلی متری از بسیاری از گوشی‌ها و تبلت‌ها، بازار ایربادها بسیار داغ‌تر شده است.

ایربادز ها عموما به نوعی از سیستم‌های مانیتورینگ درون گوشی گفته می‌شود که از وزن بسیار کمی برخوردار هستند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را با خود حمل کرده و در شرایط مختلف از آن‌ها استفاده کنید. برای آن که استفاده از ایربادها لذت بخش و راحت باشد، شرکت‌های مختلف برای ساخت آن‌ها از سرهای سیلیکونی استفاده می‌کنند که هنگامی که آن‌ها را درون گوش خود قرار می‌دهید، به راحتی می‌توانید برای ساعت‌ها از آن استفاده کنید.

در حال حاضر، پرفروش‌ترین ایربادهای بازار، محصولاتی هستند که به شکل وایرلس طراحی شده‌اند و برای آن‌ها از اتصال بلوتوثی استفاده شده تا بتوانید در شرایط مختلف آن‌ها را به گوشی موبایل و یا تبلت خود متصل کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

برای خرید ایربادز به بخش هدفون استودیویی در فروشگاه معتبر سازکالا مراجعه کنید

سخن پایانی

در مقاله ی بررسی تفاوت های هدفون، هندزفری و هدست قصد داشتیم تا با توضیح در مورد سیستم‌های مانیتورینگ گوشی، شما را با انواع آن آشنا کنیم و این امکان را برای شما فراهم کنیم تا بتوانید محصول مورد نظر خود را به شکل دقیق خریداری کنید. با استفاده از اطلاعاتی که در این مقاله وجود دارد، می‌توانید بر اساس نیاز خود، یک هدفون، یک هدست و یا یک هندزفری خریداری کنید.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
3 thoughts on “بررسی تفاوت های هدفون، هندزفری و هدست
  • آذر ۲, ۱۴۰۱ at ۳:۳۰ ب٫ظ

    خیلی عالی بود . تا قبل اینکه این مقاله رو بخونم همه رو هدفون میگفتم ولی الان تفاوتش رو میدونم و از شما متشکرم بابت این پست.

    پاسخ
  • اسفند ۱۹, ۱۴۰۱ at ۷:۳۳ ق٫ظ

    سلام
    معرفی عالی، مرسی از اینکه باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.

    پاسخ
    • اسفند ۲۱, ۱۴۰۱ at ۱۰:۵۳ ق٫ظ

      سلام دوست عزیز
      از رضایت شما خرسندیم🙏

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *