×

موسیقی لوفای چیست؟

مقدمه ای درباره موسیقی لوفای

مقدمه ای درباره موسیقی لوفای

موسیقی همواره یکی از راه‌هایی است که ما می‌توانیم با وجود آن آرامش بگیریم. اگر دلیل گوش دادن به موسیقی برای شما پیدا کردن آرامش است و یا حتی اگر به دنبال سبک‌هایی جدید هستید تا با آن‌ها آشنا شوید، یکی از سبک‌هایی که در این مدت طرفداران بسیاری پیدا کرده است، سبک موسیقی لوفای می‌باشد. سوالی که ایجاد می‌شود این است که موسیقی لوفای چیست؟

با این که چنل‌های بسیاری در یوتیوب و بسیاری از رادیو‌ها شروع به تولید و پخش کردن این سبک از موسیقی کرده اند اما حتی بسیاری از افرادی که این موسیقی را گوش می‌دهند، دقیقا نمی‌دانند که تعریف این سبک چیست! در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با این سبک آشنا کنیم و به سوال موسیقی لوفای چیست پاسخ بدهیم و تعریف دقیقی از این سبک فوق العاده برای شما ارائه دهیم.

در دنیای غرب، در مورد بسیاری از چیز‌ها و به خصوص هنر، از دو کلمه High Quality برای هنر‌هایی با کیفیت بسیار بالا و Lo-Fi برای هنر‌هایی با کیفیت پایین استفاده می‌شود. اما نکته ای جالب درباره این سبک از موسیقی این است که این سبک موسیقی را از قصد با سطح کیفیت پایین‌تر تولید می‌کنند. در ادامه درباره تاریخچه و ریشه‌های این سبک صحبت خواهیم کرد.

تاریخچه موسیقی لوفای

موسیقی لوفای را در دهه گذشته طرفداران بسیاری پیدا کرده است و تنها به مدت ده سال است که این سبک به عنوان یکی از سبک‌های مطرح در دنیای موسیقی شناخته شده است.

اما اولین ترک‌ها در این سبک‌ها، هنرمندانی زیر زمینی تولید می‌کرده اند که باعث شد تا این سبک بسیار جدی‌تر دنبال شود. دلیل پیدایش این سبک این بود که بسیاری از هنرمندان شروع به استفاده از درام ماشین‌هایی کردند که در اواخر قرن ۲۰ تولید می‌شد و سعی کردند تا با استفاده از این درام ماشین‌ها، سبک‌های موسیقی ملو تولید کنند. آن‌ها دور هم گرد آمدند و این نوع موسیقی را می‌توانیم اولین موج از موسیقی لوفای دانست.

هنگامی که این آهنگ‌ها را گوش می‌دهید حسی آرامش بخش به شما دست می‌دهد دقیقا به همین دلیل است بسیاری از مخاطبان این سبک موسیقی لوفای را حین فعالیت‌های روزانه خود مانند کار کردن یا خواندن کتاب و … گوش می‌کنند.

اگر تا کنون به این سبک گوش نکرده اید در اینجا نمونه ای از سبک لوفای را قرار داده ایم.

این نکته را باید درباره این نوع موسیقی در نظر بگیریم که اولین آهنگ‌هایی که با استفاده از این المان‌ها ساخته شده است را می‌توانیم در حدود دهه ۵۰ میلادی پیدا کنیم. اما این که آیا موسیقی آن دوران بر روی موسیقی لوفای تاثیر داشته است را نمی‌توان تایید کرد.

اما نکته ای که درباره موسیقی‌های قدیمی‌تر که شبیه به این سبک است، وجود دارد، این است که عموما آن دارای کیفیت پایینی هستند زیرا تجهیزات استودویی که آن‌ها استفاده کرده اند از کیفیت پایینی برخوردار بوده است. از افرادی که قبل از سبک لوفای، موسیقی‌هایی نزدیک به این سبک تولید کرده اند، می‌توانیم به گروه Bad Boys و Paul McCartney اشاره کنیم.

اما این که موسیقی آن دوران را لوفای بنامیم، کار اشتباهی است. زیرا کلمه و اسم سبک لوفای توسط یک دی جی به نام William Berger انتخاب شده است زیرا او در رادیو WFMU، برنامه ای به نام Low-Fi داشته که در آن، به سراغ موسیقی‌هایی می‌رفته است که مردم با حداقل امکانات در خانه ساخته اند.

کمی قبل‌تر موسیقی‌های لوفای، موسیقی‌هایی بوده است که دارای تنظیم‌هایی بی کیفیت بوده اند. ساز‌هایی که در این ترک‌ها استفاده شده است، عموما دارای نواقصی هستند و از طرفی، میکس‌های این آهنگ‌ها را نمی‌توان خوب طلقی کرد. اما تمامی این نواقص در نهایت به یک سبک موسیقی پر طرفدار و المان‌هایی تبدیل شده است که با استفاده از این المان‌ها می‌توانیم متوجه موسیقی‌هایی در این سبک شویم.

اما دلیل شهرت زیاد Lo-Fi چیست؟

دلیل شهرت زیاد Lo-Fi چیست؟

طرفداران موسیقی لوفای در این سال‌ها بسیار زیاد شده اند و می‌توان این سبک موسیقی در مکان‌های مختلفی شنید. از دلایلی که این سبک به سرعت طرفداران بسیاری پیدا کرده است، پخش شدن آهنگ‌هایی در Soundcloud، Tumblr، پلی لیست‌های Spotify و Youtube بوده است.

در بسیاری از کافه‌ها و حتی در آسانسور‌ها، می‌توان رد پایی از موسیقی لوفای پیدا کرد و دلیل آن این است که این سبک، یکی از سبک‌هایی است ک به شنونده خود آرامش می‌دهد. بسیاری از دانشجو‌ها و دانش آموزان با استفاده از این سبک موسیقی به درس خواندن می‌پردازند و معتقدند که هنگامی که به این موسیقی گوش می‌دهند، از تمرکز بهتری برخوردار می‌شوند.

اگر شما به دنبال سبکی موسیقی‌ای هستید که با گوش دادن به آن، نه تنها آرامش بیشتری داشته باشید بلکه تمرکز بیشتری نیز داشته باشید، سبک لوفای سبکی است که مناسب شما می‌باشد. این نوع موسیقی عموما بدون کلام است، و این یعنی حواستان به صدای خوننده پرت نخواهد شد.

همچنین این سبک دارای تمپو بسیار پایین است که باعث آرامش و افزایش تمرکز می‌شود. پلی لیست‌هایی که بسیاری از افراد برای ورزش در باشگاه‌ها استفاده می‌کنند، عموما پلی لیست‌هایی هستند که آهنگ‌هایی با تمپو‌های بالا و پر انرژی هستند. این موضوع باعث می‌شود تا شما انرژی بیشتری داشته باشید و بهتر ورزش کنید. این سبک دقیقا نقطه مقابل پلی لیست‌های مناسب برای ورزش است و باعث می‌شود تا ذهن شما کاملا رها باشد.

مقاله پیشنهادی: معرفی محبوب ترین سبک‌های موسیقی دنیا

نمونه هایی از موسیقی لوفای

یکی از زیر سبک‌هایی که بیشترین طرفداران را در میان سبک‌های لوفای دارد، زیر سبک Hip Hop Lo-Fi می‌باشد. این سبک، شامل بیت‌هایی می‌شود که تنظیم کننده و یا سازنده‌های هیپ هاپ آن‌ها را ساخته اند. بیت‌هایی که در این سبک ساخته شده اند عموما دارای تگ‌هایی همانند Chilled، Relaxed و Mellow می‌باشند.

موسیقی Hip Hop Lo-Fi به عنوان یک سبک Alternative مطرح می‌شود. و این به این معناست ک هر کدام از آرتیست‌هایی که در این سبک فعالیت می‌کنند ممکن است از المان‌های مختلفی در موسیقی خود استفاده کنند.

اما در این قسمت، سعی داریم تا برخی از آرتیست‌هایی که در این سبک فعالیت می‌کنند را به شما معرفی کنیم. از افرادی که می‌توانید در این سبک گوش کنید و از موسیقی آن‌ها لذت ببرید می‌توانیم به Bishop Nehru، Rejjie Snow، Chester Watson و Swary اشاره کرد.

همچنین از ترک‌هایی که می‌توانید در این سبک آن‌ها را گوش کنید می‌توانیم به Autumn 96 از Shuko، Night 1 از Ta-Ku، Stay and Wonder از Tom Doolie، Mindfulness از C Y G N، Raw Quartet از FloFilz، I’m Sorry از Yasper و Every Night از Zmeyev اشاره کرد.

برای یافتن دیگر آهنگ‌ها و آرتیست‌ها می‌توانید به راحتی به پلی لیست‌های یوتیوب و اسپایتفای بروید و آهنگ‌های مختلف را گوش کنید.

مقاله پیشنهادی: چگونه یک گروه موسیقی تشکیل دهیم؟

سخن آخر

در این مقاله به سوال موسیقی لوفای چیست؟ پاسخ داده شد و هر آنچه که نیاز بود تا راجع به این سبک بدانید گفته شد. در صورتی که در مورد این سبک سوالی برای شما ایجاد شد، آن را با ما در قسمت نظرات درمیان بگذارید.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
11 thoughts on “موسیقی لوفای چیست؟
  • شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ at ۱۰:۵۱ ق٫ظ

    بسیار مفید

    پاسخ
  • بهمن ۱۲, ۱۳۹۹ at ۱۱:۰۲ ب٫ظ

    به نظر من به جای اینکه ارامش بخش باشه بیشتر ادم رو دپ میکنه و ترقیب به خودکشی میکنه البته نظر ها متفاوته

    پاسخ
    • اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۰ at ۸:۵۴ ب٫ظ

      احتمالا اونی ک گوش دادی لو فای نبود چون من مدتهاس طرفدار این سبکم و واقعا هیچکدوم ریتم ناامید کننده ای نداشتن

      پاسخ
    • مرداد ۶, ۱۴۰۱ at ۱۲:۱۷ ب٫ظ

      واقعا همینطوره

      پاسخ
    • اردیبهشت ۲, ۱۴۰۳ at ۰:۳۶ ق٫ظ

      خدا میدونه چی گوش دادی که دپ شدی
      این سبک موسیقی یه جورایی نوستالژیک و آرامش بخشه

      پاسخ
  • فروردین ۹, ۱۴۰۰ at ۱:۳۴ ق٫ظ

    من‌تازه باهاش اشنا شدم تو یوتیوب که پره به من حس خیلی خوبی میده انگار میرم تو کارتونای دیزنی :)?

    پاسخ
  • آذر ۱۴, ۱۴۰۰ at ۷:۲۹ ب٫ظ

    سلام . ممنون بابت مطلب مفیدتون فقط سوالی که برام پیش اومده اینه که ایا امکان داره تو موسیقی های لوفای پیام های منفی و مخرب برای ضمیر ناخوداگاه باشه؟ چون باعث میشه ادم یه کم احساس اعتیاد کنه به موسیقیش این شک برام ایجاد شده . ( من خودم شدیدا عاشق لو فای هستم ولی اعتماد ندارم

    پاسخ
  • بهمن ۵, ۱۴۰۱ at ۷:۰۱ ب٫ظ

    این سبک هماهنگی داره با شروع صبح با صبحانه بی نظیر

    پاسخ
  • بهمن ۸, ۱۴۰۱ at ۹:۵۷ ب٫ظ

    سبک خوبیه، مشخصه سبک مخرب یا drain energy نداره، بیشتر دانش آموزای اوروپایی یا دانشجویان برای مطالعه از این نوع موسیقی استفاده می‌کنن.

    پاسخ
  • مرداد ۴, ۱۴۰۲ at ۱۰:۳۵ ق٫ظ

    سپاس بابت آگاهی

    پاسخ
    • مرداد ۷, ۱۴۰۲ at ۴:۴۱ ب٫ظ

      🙏🌸

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *