×

معرفی محبوب ترین سبک‌های موسیقی دنیا

انواع سبک‌های موسیقی

موسیقی عضوی جدایی ناپذیر از زندگی ما انسان‌ها به شمار می‌رود و از دید بسیاری از افراد، موسیقی برترین نوع هنر می‌باشد. همانند بسیاری دیگر از فرم‌های هنر، موسیقی نیز به دسته‌ها، سبک‌ها و ژانرهای مختلف تقسیم می‌شود که هر کدام از آن‌ها، المان‌های مربوط به خود را دارند و همچنین طرفداران خود را. در این مقاله قصد داریم تا محبوب ترین سبک‌های موسیقی را دنیا را بهتر بشناسیم. با ما همراه باشید.

نکته: در این مقاله تنها ۵ ژانر از محبوب ترین سبک‌های موسیقی جمع آوری شده، اما سبک‌های محبوب تنها به این ۵ عدد ختم نشده و دیگر سبک‌هایی که در این مقاله حضور ندارند نیز طرفداران خاص خود را دارند.

۱- پاپ

محبوب ترین سبک‌های موسیقی (پاپ)

همانطور که از نام این سبک پیداست، سبک پاپ به موسیقی Popular و یا عامه پسند گفته می‌شود. اما ارائه معنایی دقیق برای این سبک کاری دشوار است زیرا در سال‌های اخیر این سبک تغییرات بسیار زیادی داشته است.

ما می‌توانیم برای این سبک، به این موضوع اشاره کنیم که هر موسیقی ای که عامه مردم به آن گوش می‌دهند، موسیقی پاپ در نظر گرفته می‌شود. برای مثال در دهه‌های گذشته، به سبک گروه The Beatles موسیقی پاپ گفته می‌شد.

در دهه ۸۰ و ۹۰، موسیقی پاپ با الهام از بسیاری از المان‌های موسیقی الکترونیک به طور کلی تغییر کرد اما طرفداران از شنیدن این موسیقی لذت می‌بردند. امروزه نیز موسیقی پاپ شباهت بسیاری به موسیقی رپ و زیر شاخه‌های آن یعنی موسیقی ترپ دارد.

مطلب پیشنهادی : تاریخچه موسیقی پاپ

۲- رپ و هیپ هاپ

محبوب ترین سبک‌های موسیقی(رپ)

این دو سبک که می‌توان منشا اصلی آن را در دهه ۸۰ پیدا کرد. جزو محبوب ترین سبک‌های موسیقی حال حاضر دنیا به شمار می‌رود. جالب است بدانید که قبل از دهه ۸۰، این نوع موسیقی از سبک‌هایی همانند بلوز و Gospel الهام گرفته شده است.

این سبک با موسیقی ای که عمدتا به شکل الکترونیک ساخته می‌شود و اشعار اعتراضی، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. همچنین زیر سبک‌هایی که برای این سبک در نظر گرفته شده از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند و در بسیاری از چارت‌های موسیقی، زیر سبک‌های رپ و هیپ هاپ همانند ترپ مشاهده می‌شود.

شاید بتوان دلیل محبوبیت این سبک و زیر سبک‌های آن را وجود فضای مجازی دانست زیرا بسیاری از آهنگ‌های این سبک، بر روی ویدئوهای مختلف قرار داده می‌شوند.

۳- راک

محبوب ترین سبک‌های موسیقی(راک)

شاید بتوان در مورد سبک راک، یک کتاب و یا در کمترین حالت یک مقاله جامع نوشت زیرا این سبک، یکی از غنی ترین و محبوب ترین سبک‌های موسیقی دنیا به شمار می‌رود که طرفداران بی شماری دارد. اما برای آن که این مقاله طولانی نشود، به ساده ترین نکات در مورد این سبک بسنده می‌کنیم.

سبک راک، مستقیما از سبک بلوز ساخته شد و در دهه ۵۰ میلادی، طرفداران بسیاری پیدا کرد. این سبک ابتدا در ایالات متحده شروع به درخشیدن کرد و کمی بعد از آن، بسیاری از افراد در بریتانیا نیز شیفته سبک جدیدی شدند که منشا آن سبک بلوز بود.

محبوبیت این سبک آن قدر ادامه داشت تا کل اروپا را فرا گرفت و در دهه ۶۰ میلادی، سبک راک به محبوب ترین سبک آن زمان تبدیل شده بود.

از دیگر نکات مربوط به این سبک، می‌توانیم به تعدد زیر سبک‌های آن اشاره کنیم. برای مثال از ابتدایی ترین زیر سبک‌ها می‌توانیم به بلوز راک اشاره کنیم تا پس از مدتی که آهنگ‌هایی پیچیده تر و مفهومی تر در قالب سبک پراگرسیو راک به بازار عرضه شد.

در سال‌های اخیر، سبک راک محبوبیت سابق خود را از دست داد. اما با این حال هنوز هم بسیاری از افراد این سبک را گوش می‌دهند و از آن لذت می‌برند.

۴- موسیقی الکترونیک

محبوب ترین سبک‌های موسیقی(الکترونیک)

شاید بتوان ادعا کرد که از دهه ۸۰ به بعد و با روی کار آمدن و استفاده زیاد از سینت سایزرها و تجهیزات الکترونیکی برای ساخت موسیقی، بسیاری از افراد این موضوع را پیشبینی می‌کردند که موسیقی الکترونیک به زودی به یک سبک مجزا تبدیل می‌شود و بسیاری از افراد با استفاده از المان‌ها و ابزاری که برای تنظیم موزیک‌‌های مختلف از جمله رپ و هیپ هاپ وجود دارد، می‌دانند آهنگ‌هایی در سبک‌های مختلف تولید کنند.

در عصر کنونی، این اتفاق به طور کامل رخ داده است و بسیاری از افراد به لطف پیشرفت تکنولوژی و استفاده از کامپیوترهای مختلف، سبک الکترونیک را پایه گذاری کردند.

یکی از نکاتی که در مورد این سبک وجود دارد، نداشتن هیچ المانی از سازهای زنده می‌باشد. به این ترتیب، تمامی صداهایی که در این سبک می‌شنوید، صداهایی هستند که توسط کامپیوتر و یا سینت سایزرهای مختلف تولید می‌شوند و در بسیاری از فستیوال‌ها از این نوع موسیقی استفاده می‌شود.

۵- متال

محبوب ترین سبک‌های موسیقی(متال)

شاید نام سبک متال به گوش شما خورده باشد و یا از طرفداران آن باشید. این سبک نیز یکی از سبک‌هایی است که طرفداران بسیاری در دنیا دارد و با داشتن زیر شاخه‌های متعدد، به شکل‌های گوناگون می‌توان آن را شناسایی کرد.

سبک متال در واقع یکی از زیر سبک‌های مشهور سبک راک است که در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی محبوبیتش آغاز شد. استفاده از گیتارهای الکتریک با صداهای دیستورت شده، استفاده از ریتم‌های درامز که بسیاری تکنیکی و سرعتی هستند و وکال‌های خاصی که در این سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد، باعث شده تا متال به سبکی تبدیل شود که بسیاری از مردم شیفته آن هستند.

همانند بسیاری از سبک‌های دیگر اما، امروزه سبک متال کمی تغییر کرده و گروه‌های مدرن تر این سبک، با تلفیق این سبک با المان‌های موسیقی الکترونیک، زیر شاخه‌های بسیار خاص و جذابی را خلق کرده‌اند.

مطلب پیشنهادی: آشنایی با سبک متال

جمع بندی نهایی

این مقاله در واقع تنها برای معرفی ۵ تا از محبوب ترین سبک‌های موسیقی دنیا نوشته شده است. سبک‌ها و ژانرهای موسیقی بی‌شمار هستند و هر کدام از آن‌ها تاریخچه و طرفداران بسیار زیادی دارند.

همچنین این نکته را نیز باید مد نظر قرار داد که سبک‌های موسیقی همواره در حال تغییر و تحول هستند. بنابراین می‌توانید از این مقاله برای تحقیقات بیشتر در مورد سبک‌های مختلف استفاده کنید و در مورد سبک‌های مورد نظر خود اطلاعات کامل تری به دست آورید.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
3 thoughts on “معرفی محبوب ترین سبک‌های موسیقی دنیا
  • تیر ۲۳, ۱۴۰۱ at ۹:۵۷ ق٫ظ

    جاست متال فور اوررررر 🙂

    پاسخ
  • مرداد ۱, ۱۴۰۲ at ۱:۲۲ ب٫ظ

    دیسلاو چی ازدیسلاوبگو مال کجاست چحوری شروع شده

    پاسخ
    • مرداد ۳۱, ۱۴۰۲ at ۳:۰۱ ب٫ظ

      سلام دوست عزیز
      چشم پیگیری می کنیم💜

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *