×

بهترین و معروف ترین وی اس تی‌های گیتار

ساز گیتار را می‌توانیم یکی از مهم‌ترین سازهای دنیا در صنعت موسیقی بدانیم که در بسیاری از سبک‌ها مورد استفاده قرار گرفته شده است. این ساز، صدای بسیار دلنشینی دارد و بسیاری از تنظیم کنندگان از آن برای ساخت آهنگ‌های خود استفاده می‌کنند. اما به عنوان یک تنظیم کننده و یا آهنگ ساز، ممکن همیشه نتوانید یک نوازنده حرفه ای گیتار را به استودیوی خود بیاورید، از این رو، پیشنهاد ما به هر تنظیم کننده این است که یک وی اس تی شبیه ساز گیتار در اختیار داشته باشد تا بتوانید از آن در دموهای خود و یا حتی آهنگ‌هایی که امکان ضبط نوازنده واقعی وجود ندارد، استفاده کند.

 در این مقاله، ۹ عدد از بهترین وی اس تی‌های ساز گیتار را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، واقعی‌ترین و دلنشین‌ترین صدای ممکن را در آهنگ‌های خود داشته باشید. با سازکالا در ادامه همراه باشید.

۱. وی اس تی Solemn Tones ODIN II

وی اس تی Solemn Tones ODIN II

یکی از محبوب‌ترین وی اس تی‌هایی که به تازگی در دسترس مهندسین صدا و نوازندگان قرار گرفته، وی اس تی ODIN II از شرکت Solemn Tones است. نکته ای که باید در مورد این وی اس تی در نظر داشته باشید این است که صداهایی که برای این وی اس تی در نظر گرفته شده است، صداهایی است که از گیتار سری Horizon شرکت ای اس پی ضبط شده است و یکی از بهترین وی اس تی‌هایی است که می‌توانید برای تنظیم در سبک متال استفاده کنید. با استفاده از Keyswitchهایی که برای این وی اس تی در نظر گرفته شده می‌توانید تکنیک‌های مختلفی را بر روی این وی اس تی اجرا کنید که حس واقعی‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

۲. وی اس تی ARIA Sounds Nylon Guitar

یکی از معدود وی اس تی‌های موجود در بازار که شبیه ساز گیتار کلاسیک است، وی اس تی ARIA Sounds Nylon Guitar است که ظاهر بسیار ساده‌ای دارد و می‌توانید به سرعت به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید. نکته که در مورد این وی اس تی وجود دارد این است که ویژگی‌های مختلفی برای آن در نظر گرفته نشده و همین نکته باعث شده تا در کمترین زمان ممکن بتوانید صدایی با کیفیت را دریافت کنید.

یکی از ویژگی‌هایی که به طور اختصاصی برای این محصول در نظر گرفته شده، قابلیت سوئیچ کردن میان دو تکنیک فینگر پیکینگ و استرامینگ است که برای نواختن آکوردهای مختلف و یا نواختن ملودی‌‌های مختلف، می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید.

۳. وی اس تی Heavyocity Scoring Guitars 2

 وی اس تی Heavyocity Scoring Guitars 2

این وی اس تی یکی از خاص‌ترین وی اس تی‌هایی است که می‌توانید برای آهنگ‌های خود از آن استفاده کنید. صدایی که از آن دریافت می‌کنید صدایی اتمسفریک و خاص است و برای افرادی مناسب است که می‌خواهند صدایی بسیار امبینت را از گیتارهای خود به دست آورند.

در نظر داشته باشید که برای ساخت این وی اس تی، از ۳۸۰ پریست مختلف استفاده شده است که تمامی صداهای مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر به دنبال صداهای ارکسترال و اتسمفریک هستید، این وی اس تی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

۴. وی اس تی Strummed Acoustic از Native Instruments

برای این که بتوانید دقیق‌ترین صدای گیتار ممکن را در تنظیم‌های خود در اختیار داشته باشید، یکی از اولین وی اس تی‌‌هایی که به ذهنمان می‌رسد، وی اس تی Native Instrument’s Session Guitarist: Strummed Acoustic می‌باشد. مهندسین این شرکت برای ساخت این وی اس تی یک گیتار Martin D-35 را سمپل کرده اند که یکی از محبوب‌ترین گیتارهای آکوستیک در دهه ۷۰ میلادی به شمار می‌رود. این وی اس تی حجمی ۸ گیگابایتی دارد و ۱۰۲ الگوی مختلف در ساخت آن مورد استفاده قرار گرفته که دست شما را برای استفاده در هر آهنگی باز می‌گذارد.

وی اس تی Strummed Acoustic از Native Instruments

۵. وی اس تی Music Lab Real Guitar

این وی اس تی یکی دیگر از محصولات محبوب بازار به شمار می‌رود که توسط بسیاری از تنظیم کننده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نکته ای که در مورد این محصول وجود دارد این است که مهندسین این شرکت توانسته اند بسیاری از صداهایی که تنها می‌توانید از یک گیتار واقعی دریافت کنید را در این محصول قرار دهند. شما می‌توانید از دو عدد ساز در این وی اس تی استفاده کنید که یکی از آن‌ها شبیه ساز گیتار آکوستیک و دیگری شبیه ساز گیتار کلاسیک می‌باشد.

وی اس تی Music Lab Real Guitar

۶. وی اس تی Amplesound Guitar

این وی اس تی، در واقع شبیه ساز گیتار Martin D-41 است که یکی از گران قیمت‌ترین گیتارهای آکوستیک دنیا به شمار می‌رود. این وی اس تی به مقدار Velocity حساس است و این موضوع باعث شده تا بتوانید با کمی تغییر میدی نت‌های خود، صدایی بسیار طبیعی را به دست آورید. همچنین می‌توانید از این وی اس تی صدای نواختن با پیک و صدای نواختن با انگشت را در اختیار داشته باشید. حجیم این وی اس تی برابر با ۶ گیگابایت است.

وی اس تی Amplesound Guitar

۷. وی اس تی Shreddage

این وی اس تی یکی از بهترین وی اس تی‌های دنیا برای شبیه سازی صدای انواع گیتار از گیتار آکوستیک و کلاسیک تا گیتار الکتریک و گیتار بیس می‌باشد. امکاناتی که این محصول در اختیار شما قرار می‌دهد بی نظیر است و می‌توانید صدای بسیار خوبی را از آن دریافت کنید. تنها نکته منفی در مورد این سری وی اس تی‌ها، نیاز آن‌ها به سیستم بسیار قوی برای استفاده می‌باشد.

وی اس تی Shreddage

۸. وی اس تی SoniVox

وی اس تی Bright Electric Guitar یکی از وی اس تی‌های حرفه‌ای دنیا محسوب می‌شود که می‌توانید به عنوان یک شبیه ساز برای گیتارهای استراتوکستر از آن استفاده کنید. صدای بسیار شفاف و واضحی که توسط این وی اس تی تولید می‌شود در کنار چند مدل نوازندگی مختلف، آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها در وی اس تی‌های گیتار الکتریک تبدیل کرده است.

وی اس تی SoniVox

۹. وی اس تی Electric Sunburst

یکی دیگر از وی اس تی‌‌های شرکت Native Instruments، وی اس تی Electric Sunburst است که در واقع شبیه ساز گیتار Les Paul شرکت گیبسون می‌باشد. دلیلی که این وی اس تی یکی از بهترین وی اس تی‌های دنیا برای شبیه سازی صدای گیتار است، این است که شما می‌توانید آن را در نرم افزار Kontakt لود کرده و از آن استفاده کنید. همچنین، الگوهای مختلفی برای این محصول در نظر گرفته شده است.

وی اس تی Electric Sunburst

۱۰. وی اس تی Music Lab RealEight

این وی اس تی، بر پایه گیتارهای ۸ سیم سمپل شده است و صدای بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این وی اس تی همچنین به گام و Velocityهای مختلف حساس است و می‌توانید با کمی ادیت، به بهترین صدای ممکن برسید. همچنین می‌توانید از تکنیک‌هایی نظیر Hammer On و Pull Off در این محصول استفاده کنید.

این شبیه ساز را می‌توانید بدون نیاز به نرم افزار کانتکت نصب کرده و در نرم افزارهای میزبان مشهور از آن استفاده کنید.

وی اس تی Music Lab RealEight

۱۱. وی اس تی Scarbee Funk Guitarist

اگر به دنبال وی اس تی ای هستید که بتوانید با آن آهنگ‌های فانک تنظیم کنید، این محصول مناسب شما می‌باشد. این وی اس تی ۸ گیگابایت حجم دارد و برای آن از ۳۴۱۱ آکورد مختلف استفاده شده است. همچنین ۱۱ حالت Velocity برای این شبیه ساز در نظر گرفته شده است.

اما این تمام ویژگی‌هایی که برای این حصول در نظر گرفته شده نیست. برای این محصول از پدال افکت‌های مختلفی نیز استفاده شده که می‌توانید به پدال Screamer اشاره کنیم. به این ترتیب می‌توانید با این محصول در سبک‌های دیگر نیز به ساخت آهنگ بپردازید.

وی اس تی Scarbee Funk Guitarist

۱۲. وی اس تی Electri6ity

وی اس تی Electri6ity را بسیاری به عنوان بهترین شبیه ساز گیتار بازار می‌شناسند و دلیل آن این است که این وی اس تی، ۸ گیتار کلاسیک را با نهایت کیفیت در خود دارد. شما می‌توانید از هر کدام از آن‌ها استفاده کنید.

نکته منفی در مورد این محصول، این است که شما برای نصب آن بر روی سیستم خود نیاز به ۲۷ گیگابایت فضای خالی دارید. از طرفی اما، شما می‌توانید از افکت‌های متعددی که برای این محصول همانند فلنجر، کورس، ریورب و فیزر در نظر گرفته شده استفاده کنید و صدای گیتار خود را به راحتی میکس کنید. امیدواریم که از این مقاله سازکالا هم لذت برده باشید.

وی اس تی Electri6ity
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =