×

بهترین گیتاریست‌ های جهان

گیتاریست های فراوانی در دنیا وجود دارند اما آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده اید که بهترین گیتاریست‌ جهان چه اشخاصی هستند؟ سازکالا در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته است پس در ادامه همراه ما باشید.

۱-Jimi Hendrix

جیمی هندریکس اسطوره گیتار در سیاتل به دنیا آمد. او با نواختن گیتار بزرگ شد و از بزرگان بلوز از جمله مادی واترز و همچنین نوازندگان راک های اولیه تقلید می کرد. او در سال ۱۹۵۹ به ارتش پیوست و چترباز شد، اما در سال ۱۹۶۱ پس از جراحتی که او را از خدمت در ویتنام معاف کرد، با افتخار از خدمت مرخص شد. در سال ۱۹۶۴، او به نیویورک نقل مکان کرد و در کافه ها نواخت، جایی که برایان چندلر، نوازنده بیس گروه بریتانیایی ANIMALS ، صدای او را شنید. چندلر مدیریت برنامه های هندریکس را به عهده گرفت و او را در سال ۱۹۶۶ به لندن آورد، جایی که تجربه جیمی هندریکس را با نوئل ردینگ نوازنده بیس و میچ میچل درامر ایجاد کردند. اولین تک آهنگ گروه، “Hey Joe” در جدول پاپ بریتانیا به شماره ۶ رسید و او تبدیل به یک نوازنده تاثیر گذار شد.

JIMI HENDRIX

۲- Ritchie Blackmore

ریچی بلکمور را بسیاری با ریف افسانه ای و مشهور آهنگ Smoke on The Water می‌شناسند. او یکی از افرادی است که توانسته با تلفیق المان‌های موسیقی کلاسیک و موسیقی بلوز راک، هوی متال را به شکل امروزی خود در بیاورد.

او نه تنها در بسیاری از آهنگ‌های گروه Deep Purple ساز زده است، بلکه در آهنگ‌های بسیاری نیز سولوهایی نواخته که باعث محبوبیت بیشتر او شده است. او همچنین مدتی به عنوان گیتاریست گروه Rainbow فعالیت داشته است.

Ritchie Blackmore بهترین گیتاریست جهان
Ritchie Blackmore

۳- Mark Knopfler

مارک ناپفلر یکی از گیتاریست‌های افسانه‌ای دنیا است که زیبایی نوازندگی وی را می‌توان در سولوی ملودیکی که در آهنگ Sultans of Swing نواخته به وضوح شنید. از مشخصه‌های خاص نوازندگی او می‌توانیم به نواختن گیتار الکتریک بدون استفاده از پیک اشاره کنیم که صدایی خاص برای او به ارمغان آورده است.

خرید گیتار الکتریک در سازکالا به همراه مشاهده قیمت روز

نوازندگی او در یک کلام فوق‌العاده است و همین موضوع باعث شده تا در طول دوران نوازندگی خود، در قطعاتی از تینا ترنر، اریک کلپتون و باب دیلن نیز حضور داشته باشد.

Mark Knopfler بهترین گیتارست جهان
Mark Knopfler

۴- Tom Morello

پس از آن‌که در دهه ۹۰ میلادی، موسیقی رپ طرفداران بسیاری پیدا کرد، تام مورلو و گروهش بنام Rage Against the Machine، سبک راک را دوباره زنده کردند. از مشخصه‌های نوازندگی او می‌توان به استفاده از افکت‌های متعدد اشاره کرد که این موضوع باعث شد تا صدای گیتار او بسیار خاص و دلنشین باشد.

از آهنگ‌های مشهوری که لاین‌های گیتار آن‌ها باعث محبوبیت مورلو و گروه Rage Against the Machine شد می‌توانیم به آهنگ‌های Guerilla Radio و Killing in the Name اشاره کنیم.

Tom Morello بهترین گیتاریست جهان
Tom Morello

۵- Randy Rhoades

 رندی رودز با این که یکی از بهترین گیتاریست‌های تاریخ است، اما عمر کوتاه او فرصت این را نداد که از او سولوهای بیشتری را در اختیار داشته باشیم. او که در یک حادثه در سن ۲۵ سالگی فوت کرد، از اصلی‌ترین نوازنده‌هایی بوده است که سبک هوی متال را به شهرت رساند.

از سولوهای مشهور او می‌توان به سولوهای بی نظیر آهنگ‌های Crazy Train و Mr. Crowley گروه آزی آزبورن اشاره کرد. از او به عنوان یکی از بهترین گیتاریست‌های تاریخ یاد می‌شود و سولوهای وی، همچنان طرفداران بسیاری در دنیا دارد. بدون شک او می توانید عنوان بهترین گیتاریست‌ جهان را داشته باشد.

Randy Rhoades
Randy Rhoades

۶- Brian May

از طرفداران موسیقی راک کسی نیست که با گروه کویین آشنایی نداشته باشد و ریف‌هایی که برایان می برای آهنگ‌های این گروه ساخته است، از به یاد ماندنی ترین ریف‌هایی است که در تاریخ راک اند رول وجود دارد. او نه تنها به عنوان نوازنده گیتار، بلکه به عنوان آهنگ ساز اصلی گروه، تاثیر بسیاری در شهرت سبک راک داشته است.

از آهنگ‌های مشهور او که نه تنها در شهرت گروه کویین، بلکه در شهرت او تاثیر بسزایی داشته است می‌توانیم به آهنگ‌های Keep Yourself Alive، Brighton Rock و سولوی مشهور او در آهنگ Bohemian Rhapsody اشاره کنیم.

Brian May
Brian May

۷- Angus Young

انگس یانگ نوازنده‌ای است که بسیاری از افراد از جمله جری کانترل گروه Alice in Chains او را بهترین گیتاریست بلوز راک تاریخ می‌دانند. صدای گیتار دیستورت شده، جذاب و پر انرژی او در آهنگ‌های گروه AC/DC و جنب و جوش او بر روی صحنه، باعث شده تا او به یکی از پر انرژی‌ترین، افسانه‌ای‌ترین و به یاد ماندنی ترین گیتاریست‌های تاریخ تبدیل شود.

ریف آهنگ‌های Back in Black و Highway to Hell او از به یاد ماندنی ترین ریف‌های تاریخ راک اند رول به شمار می‌رود.

Angus Young
Angus Young

۸- Buddy Guy

بادی گای یکی از نوازنده‌هایی است که در ابتدا بسیاری از افراد، نوازندگی آن را پر از نویزهای اضافی می‌دانستند و آهنگ‌های او در ابتدا طرفداران بسیاری نداشت. اما پس از مدتی که سبک بلوز راک به شهرت رسید، او به یکی از بهترین گیتاریست‌های این سبک تبدیل شد. بسیاری از نوازندگانی که در آن دوران به سبک‌های بلوز و یا بلوز راک علاقه داشتند، شیفته نوازندگی بادی گای شدند.

از آهنگ‌های مشهوری که باعث شهرت او شده می‌توان به آهنگ‌های Stone Crazy و First Time I Met the Blues اشاره کرد.

Buddy Guy
Buddy Guy

۹- Frank Zappa

فرانک زاپا یکی از گیتاریست‌هایی است که بسیاری از نوازندگان مدرن آن را الگوی خود می‌دانند. نکته جالب درباره نوازندگی او این است که او تنها در یک سبک مشغول به فعالیت نبود و در انواع سبک‌ها همراه با انواع گروه‌ها، آهنگ‌های بسیار مشهوری را عرضه کرده است.

او در نواختن سبک‌هایی مانند بلوز، راک، جز و حتی ارکسترال از نوازندگان مشهور و چیره دست بوده است. از آهنگ‌های مشهور او می‌توان به Willie The Pimp و In a Gadda Stravinsky اشاره کرد. فرانک زاپا نیز یکی از کاندیدای بهترین گیتاریست‌ جهان

Frank Zappa
Frank Zappa

۱۰- Carlos Santana

کمتر کسی است که کارلوس سانتانا، نوازنده مشهور مکزیکی را نشناسد و یا آهنگ‌های او را نشنیده باشد. او یکی از مشهورترین گیتاریست‌های سبک بلوز و مدرن جز است و آهنگ‌های او برای نوازندگان بلوز از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد.

نکته جالب در مورد او و آهنگ‌هایش این است که او با تلفیق سبک بلوز و ریتم‌های لاتین، صدای بسیار جدیدی را به دست آورده که پس از دهه‌ها همچنان جزء دلنشین‌ترین آهنگ‌های سبک بلوز به شمار می‌رود. از آهنگ‌های مشهور او می‌توان به Black Magic Woman و Soul Sacrifice اشاره کرد.

Carlos Santana
Carlos Santana

۱۱- Les Paul

لس پاول بیشتر به خاطر تولید گیتارهای Single Cut شرکت گیبسون مشهور است. گیتارهایی که نام او را یدک می‌کشند و یکی از مشهورترین طرح‌های دنیای گیتار می‌باشد. اما او یک نوازنده فوق‌العاده نیز بوده است که آهنگ‌های بسیار زیبایی نیز تولید کرده است. از دید بسیاری از افراد، لس پاول نوازنده‌ای بوده که استایل مخصوص به خود را داشته و کمتر نوازنده‌ای مانند او بوده است.

از آهنگ‌های مشهوری که لس پاول در آن‌ها به نوازندگی پرداخته می‌توانیم به Tiger Rag، Vaya Con Dios و How High the Moon اشاره کنیم.

Les Paul
Les Paul

۱۲- David Gilmour

دیوید گیلمور از آشناترین نام ها در بین گیتاریست های مشهور و برتر دنیا میباشد. او متولد ۶ مارس  1946 است و کارنامه بسیار درخشانی دارد. گیلمور ترانه‌سرا، گیتاریست و خواننده انگلیسی است که عضو گروه راک پینک فلوید بود. قطعا پینک فلوید را اغلب افراد میشناسند. او به عنوان یکی از اعضای پینک فلوید، در سال ۱۹۹۶ به تالار مشاهیر راک اند رول ایالات متحده و در سال ۲۰۰۵ به تالار مشاهیر موسیقی انگلستان راه یافت.

در سال ۱۹۷۸، دیوید اولین آلبوم انفرادی خود را منتشر کرد که در نمودارهای بریتانیا و ایالات متحده قرار گرفت. از معروف ترین آهنگ های دیوید گیلمور میتوان به Fat Old Sun – A Pillow Of Winds – ? Wot’s… Uh The Deal  – Breathe و Money اشاره کرد.

حالا که بهترین گیتاریست‌ جهان را شناختیم؛ اگر علاقه مند به نواختن گیتار هستید و هنوز گیتار خود را خرید نکرده اید، می توانید با توجه به سبک علاقه خود این انتخاب را انجام دهید و پس از مشاهده قیمت گیتار در سایت سازکالا اقدام به خرید آن نمایید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
8 thoughts on “بهترین گیتاریست‌ های جهان
  • خرداد ۱۷, ۱۴۰۰ at ۸:۳۶ ب٫ظ

    با بیست سال تجربه گیتار نوازی در اروپا میتونم بگم ما گیتاریست خوب ایرانی نداریم که بشه در حد این لیست معرفی کرد ، با یک سرچ ساده و شنیدن آثار میشه متوجه شد . به استثنای برخی قطعات آرمیک و رضا میرهادیان با قطعاتی همچون عروج و فسانه ، که برگ آس و برنده گیتار نوازی ما ایرانی ها هستند و مورد تحسین اساتید اروپا …

    پاسخ
    • مرداد ۱۶, ۱۴۰۰ at ۰:۰۳ ق٫ظ

      عادل روح نواز و احسان ایمانی حتی از افراد این لیستم به نظرم قوی ترن

      پاسخ
    • دی ۲۸, ۱۴۰۰ at ۷:۵۹ ق٫ظ

      شایدبه خاطرغیبت بیست ساله ای که داشتیدازپیشرفت نوازندگان داخل ایران بی خبرهستیدماامروزنوازندگان فلامنکوفوق العاده ای درداخل کشورداریم که هنروتکنیک نوازندگیشون تحسین اساتیدواسطوره های بزرگ گیتارفلامنکواسپانیامانندآنتونیوری دیگودلمورا پاکوپنیاو…دربرداشت.نوازندگان بزرگی مثل آرام روحانی امیرکاربرپژمان نور احسان فرامرزی پورحسین کمانی رحیم جعفری مهدی ناصری فرازنصیری مجیدرمضانی امیدعسکری بهرام آقاخان کاوه ناصحی بابک امینی وکلی اسامی دیگه که الان حضورذهن ندارم تازه اینانوازندگان سبک فلامنکوهستندتوسبک های دیگه هم کلی نوازنده حرفه ای دیگه وجوددارند.راستی شماازآرمیک نام میبریدشکی توهنرآرمیک وجودنداره اماایشون هیچ کنسرت واجرای زنده ای که ساخته های خودش ورواستیج اجراکرده باشه نداره امامااردشیرفرح وداریم که بااسترانزهزاران بارهنروتکنیک وقدرت نوازندگیشون وروی صحنه به نمایش گذاشته یه نوازنده رواستیج سنجیده میشه نه فقط تواستودیو…

      پاسخ
  • خرداد ۲۱, ۱۴۰۰ at ۹:۳۳ ق٫ظ

    ایران هم دو گیتاریست مطرح و متفاوت در تاریخ خودش با ملیونها شنونده به خود دید که با سبک متفاوتشون تحولی در تاریخ گیتار نوازی بودند ، آرمیک و رضا میرهادیان ، گیتاریست های حرفه ای میدونند تفاوت آثار این اساتید چقدر زیاده با مدعیان دروغین این ساز که این روزها مثل قارچ زیاد شدند .

    پاسخ
    • آذر ۱۳, ۱۴۰۰ at ۳:۵۱ ب٫ظ

      لیست خیلی عجیبی بود برام، چطور ممکنه اسمِ کارلوس سانتانا تو این لیست باشه و اریک کلپتون نه؟ یا چرا اسمِ جیمی هندریکس و پیج که نوازندگی رو متحول کردن نباید تو لیست وجود داشته باشه! چطور ممکنه اسم لس پاول تو لیست باشه و بی بی کینگ نه؟ اینم بگم که ده ها گیتاریست بلوزِ برتر از این هایی که معرفی کردید وجود داره از جمله کیث ریچاردز و استوی ری ون و بی بی کینگ و … بنظرم لیست شما خیلی ابتدایی و دور از واقعیت و همچنین مربوط به علایق شخصی نویسندست و جنبه فَکت نداره. ممنون از شما

      پاسخ
  • مرداد ۲۶, ۱۴۰۰ at ۳:۵۹ ب٫ظ

    دوست عزیز خیلی ها هستند ولی استعدادشان نابود شده گیتاریست خوب آقای بابکه امینی

    پاسخ
  • آذر ۱۶, ۱۴۰۰ at ۵:۱۱ ق٫ظ

    استاد مسلم موسیقی و گیتار ایران رضا میرهادیان نیاز به معرفی بنده ندارند ، ایشان ضمن چیره دستی در گیتار آهنگساز بسیار خوبی هم هستند و مانند بسیاری از گیتاریست های دیگر با کار کردن در کنار خوانندگان پاپ شنیده نشده اند بلکه صرفا با تکنوازی گیتار ، ملیونها شنونده در سایت هایی نظیر یوتیوب داشته .اند .

    پاسخ
  • تیر ۹, ۱۴۰۱ at ۴:۲۶ ب٫ظ

    بنا بر تجربه و سلیقه شخصی بنده همانطور که‌ دوستان گفتند رضا میرهادیان کم نظیر است ، به قدری تمیز ساز میزند که آدم شگفت زده میشود ، سونوریته کم نظیر ، پنجه طلایی .

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *