×

پرفروش ترین مدل های ملودیکا

پرفروش ترین مدل های ملودیکا

ملودیکا برای اولین بار به عنوان یک ساز موسیقی تخصصی در دهه ۱۹۶۰ توسط آهنگسازانی مانند استیو رایش در قطعه خود با عنوان Melodica (1966) مورد استفاده قرار گرفت. هرمتو پاسکال، نوازنده چند ساز برزیلی، تکنیکی متشکل از آواز خواندن در حین نواختن ملودیکا را توسعه داد که منجر به ایجاد یک سبک جدید شد. در ادامه پرفروش ترین مدل های ملودیکا را به شما معرفی می‌کنیم.

ملودیکا یک ساز بادی به شمار می‌رود که به وسیله نی پلاستیکی نواخته می‌شود. این ساز یک کیبورد کوچک دارد و با دمیدن هوا از طریق دهانه ای که به شکل سوراخی در کنار ساز قرار می‌گیرد، نواخته می‌شود. با فشار دادن یک کلید، سوراخی باز می‌شود و به هوا اجازه می‌دهد از طریق زبانه عبور کند.

این ساختار شباهت زیادی به نحوه عملکرد سازدهنی دارد. صفحه کلید معمولا دو یا سه اکتاو را پوشش می‌دهد. ملودیکاهای کوچک مانند مدل‌های ۳۲ کلید، سبک و قابل حمل هستند. آن‌ها در آموزش موسیقی، به ویژه در آسیا محبوب هستند. این ساز در سبک‌های مختلف موسیقی استفاده می‌شود و در میان همه سن‌ها نیز طرفدار دارد. 

اگرچه سازهای مشابه از قرن نوزدهم در ایتالیا شناخته شده بودند اما شکل مدرن ملودیکا توسط هوهنر در دهه ۱۹۵۰ اختراع شد. در ادامه پرفروش‌ترین مدل‌های ملودیکا را به شما معرفی می‌کنیم. برای مشاهده مشخصات انواع ملودیکا و قیمت‌های آن کلیک کنید.

معرفی پرفروش ترین مدل های ملودیکا


ملودیکا Hohner مدل Superforce 37key

این مدل ساخت کمپانی Honer می‌باشد، کمپانی Hohner در سال ۱۹۵۰ ویژگی‌های ساز بادی را با آکاردئون پیانو تلفیق و ساز ملودیکا را وارد بازار کرد. این امر باعث شد تا این ساز نه تنها یک ساز مشهور سطح مبتدی، بلکه انتخاب اول نوازندگان ژانرهای مختلف باشد.

نوازندگان می‌توانند با یک یا به همراه دو دست، به حالت نشسته یا ایستاده این ساز را بنوازند، و این امر باعث شده تا ملودیکا یک ساز عالی برای هر ارکستی محسوب شود. ملودیکاهای ساخت کمپانی Hohner مدل‌های مختلفی را برای افراد حرفه ای و مبتدی ارائه کرده است.

ملودیکا Hohner مدل Superforce 37 key

ملودیکا Superforce 37key، یک مدل با کیفیت و عالی ساخت Hohner می‌باشد، همچنین طراحی زیبا و در رنگ تمام مشکی، بدنه مشکی، کلیدهای مشکی قطعا نظرها را به خود جلب می‌کند. طراحی این ساز به گونه ای است که ماکسیمم مقدار صدای مد نظر شما در اکتاو نت‌های زیر و بم را در اختیار داشته باشید و همین کیفیت باعث شده تا Superforce 37key یک ساز با کیفیت و پیشرفته برای اجراهای زنده هر نوازنده ای باشد.

ویژگی های ملودیکا Hohner مدل Superforce 37key

  • وسعت صدای این ملودیکا از فای اکتاو اول تا فای اکتاو سوم می‌باشد (f – f”‘).
  • دارای ۳۷ کلید.
  • قابلیت پاسخگویی سریع باعث می‌شود تا نوازندگی سریعی را تجربه کنید.
  • فینیش تمام بدنه و کلیدهای این ملودیکا مشکی می‌باشد.
  • این ساز همراه با نی، mouthpiece  (سری ساز) و کیف ارائه می‌شود.

ملودیکا Hohner مدل Performer Piano Key

ملودیکا Performer Piano Key یک ساز از کمپانی Hohner همراه با طراحی خلاقانه و سرگرم کننده می‌باشد که به امکان کشف سبک‌های مختلف موسیقی، از پاپ تا جز و از پولکا تا پانک را فراهم می‌کند.

این مدل جزو سری ملودیکاهای پیانو استایل ۳۷ کلید می‌باشد که همراه با سری ساز یا mouthpiece ارائه می‌گردد. همراه با ملودیکا Performer 37، می‌توانید قطعه یا آکورد مورد نظر خود را بنوازید. این ملودیکا یک ساز حرفه ای بوده و به نوازندگان با ماهر توصیه می‌شود.

Hohner Performer Piano Key ملودیکا

ویژگی های ملودیکا Hohner مدل Performer Piano Key

  • ۳۷ کلید پیانو استایل.
  • یک ملودیکا عالی برای یادگیری، و ایده آل برای هنرجویان و افراد حرفه ای.
  • این ملودیکا همراه با سری ساز یا همان Mouthpiece  با کیفیت ارائه شده است.
  • جنس بدنه ساز ترکیبی از فلز و پلاستیک می‌باشد.

ملودیکا Yamaha مدل Pianica P-37d

برند Yamaha و Orchestral Division از خط تولید جدید سری Pianicas رونمایی کردند. Pianicas جز سری سازهای نی آزاد مانند آکاردئون و  هارمونیکا می‌باشد. ملودیکا سری Pianica در بازارهای آسیا پر طرفدار بوده و به عنوان بخش اصلی آموزش موسیقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ملودیکا Yamaha مدل Pianica P-37d انتخاب اصلی مربیان و نوازندگان حرفه ای می‌باشد زیرا به همراه آن می‌توانید آهنگ‌هایی واضح و کاملی را اجرا کنید. نی این ملودیکا از لحاظ کیفی در مقابل خوردگی و رطوبت مقاوم می‌باشد.

ملودیکا Yamaha مدل Pianica P-37

ویژگی های ملودیکا Yamaha مدل Pianica P-37

  • این ملودیکا ساخت اندونزی می‌باشد.
  • سطح نوازندگی این ملودیکا حرفه ای در نظر گرفته شده است.
  • نی این ملودیکا چند لایه بوده و از کیفیت بالایی برخوردا است.
  • این ملودیکا دارای ۳۷ کلید است.
  • این ساز به همراه هاردکیس عرضه می‌شود.

ملودیکا Suzuki مدل M-37C

سوزوکی نامی شناخته شده در عرصه تولید ملودیکا، هارمونیکا و دیگر سازها با سطح کیفی عالی است. سوزوکی ملودیکا M37c را برای یادگیری توصیه می‌کند، اما با این حال برخی از نوازندگان این ملودیکا را بیشتر از Suzuki Melodion Pro 37، که مدل رده بالاتر سوزوکی است، توصیه می‌کنند.

از نظر قیمت گذاری، این بهترین ملودیکایی است که می‌توان برای شروع یادگیری یا حتی نواختن حرفه ای استفاده کرد. صدادهی و کیفیت ساخت این مدل در مقایسه با ملودیکاهای گران قیمت تر در رقابت است به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا خرید دیگر مدل‌ها به سراغ m37c سوزوکی بروند.

ملودیکا سوزوکی M37C

به طور کلی اگر قصد خرید یک ملودیکا را دارید، ملودیکا Suzuki مدل M-37c که در دامنه صدایی آلتو طراحی شده است، دارای صدایی استثنایی و کیفیت عالی با قیمت مناسب است.

ویژگی های ملودیکا Suzuki مدل M-37C

  • ساخت ژاپن
  • دارای ۳۷ کلید در دامنه صدایی آلتو
  • جنس زبانه از فسفر برنز
  • بدنه از جنس آلمینیوم بوده و پوشش نهایی آن از پلاستیک vinyl مشکی رنگ است.
  • پلاستیک استفاده شده در روکش بدنه در برابر رطوبت مقاوت بالایی دارد.
  • اقلام همراه این ساز نیز شامل کیس چرمی، سرساز کوچک و شلنگ می‌باشد.
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *