×

چگونه موسیقی لو فای تولید کنیم؟

چگونه موسیقی لو فای تولید کنیم؟

همانطور که در مقاله مربوط به موسیقی لو فای توضیح دادیم، این سبک، شامل المان‌های بسیاری است که باعث می‌شود تا شنونده یک حس DIY را از این نوع موسیقی دریافت کند. یکی از بزرگ‌ترین المان‌هایی که در این نوع موسیقی دیده می‌شود این موضوع است صدایی که از این موسیقی دریافت می‌شود، عموما صداهایی بی کیفیت هستند و همین کیفیت پایین صداها در این سبک است که باعث می‌شود این سبک را به این نام بشناسیم. همچنین هنگامی که این نوع موسیقی را می‌شنوید، شاید با خود بگویید که این موسیقی بسیار ساده است و اصلا صدای حرفه ای ندارد، اما نکته ای که درباره این نوع موسیقی وجود دارد این است که بسیاری از سازندگان این نوع موسیقی به دنبال همین صدای به اصطلاح غیر حرفه‌ای هستند. اما برای ساخت این گونه ترک‌ها، باید چه روشی را استفاده کرد و چگونه موسیقی لو فای تولید کنیم.

آکورد ها و ملودی ها

یکی از نکات بسیار فوق العاده درباره این سبک این است که ساخت آن نیز همانند گوش دادن به آن بسیار آسان است. ترک‌هایی که در این سبک تولید می‌شوند، بدون خواننده می‌باشند و بسیاری از آن‌ها، اگر از صدای خواننده استفاده کننده، سمپل است. بنابراین ساخت این نوع موسیقی لازم به داشتن لیریک‌های بسیار غنی ندارد.

بسیاری از ترک‌های لو فایی که هم اکنون وجود دارد، با استفاده از سمپل‌هایی که در سبک‌های فانک، Soul و جز در دهه‌های ۸۰ و یا ۹۰ میلادی استفاده می‌شده است، ساخته می‌شوند. ملودی‌ها و آکوردهایی که در این سبک استفاده می‌شوند نیز اکثرا از سمپل‌های هیپ هاپ‌های دهه ۸۰ و یا ۹۰ میلای استفاده شده است.

شما می‌توانید ملودی‌های خود را نیز بنویسید، اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که بسیاری از سینتی سایزرهایی که در حال حاظر می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، کیفیت صدایی به مراتب بالاتری دارند که برای تولید موسیقی ای در سبک لو فای مناسب نیستند.

پس از این که انتخاب کردید در چه گامی می‌خواهید به تولید این موسیقی بپردازید. بهتر است که از آکوردهای چهار صدایی برای تولید چهار آکورد آهنگ خود استفاده کنید. این آکوردها قالب آهنگ شما را شکل می‌دهند. پس از این که با استفاده از سینتی سایزرهای مختلف، صدای مورد نظر خود را به دست آوردید، می‌توانید با استفاده از افکت‌های مختلف صدایی مناسب سبک لو فای تولید کنید. پس از این کار می‌توانید به آهنگ خود پرکاشن اضافه کنید و یا با استفاده درام‌هایی که در اختیار دارید می‌توانید صداهایی بسیار فوق العاده تولید کنید.

درام بیت های مناسب سبک لو فای

با این که صدای درام در موسیقی مدرن یکی از مهم‌ترین المان‌های موسیقی مدرن به شمار می‌رود و بسیاری از موسیقی‌هایی مدرنی که گوش می‌دهیم، دارای درام‌هایی بسیار بلند و با کیفیت هستند، اما در سبک لو فای، داشتن درام‌هایی بسیار شفاف و واضح باعث می‌شوند تا این سبک موسیقی اصالت خود را از دست بدهد.

برای تولید این موسیقی بهتر است از سمپل‌هایی استفاده کنید که مقداری دیستورت شده اند و کیفیت آن‌ها مقداری پایین است. از همین رو، بهتر است به دنبال سمپل پک‌های قدیمی بگردید، زیرا این سمپل پک‌ها اکثرا دارای صداهای هستند که می‌توانید از آن‌ها برای این سبک استفاده کنید.

بری پیدا کردن سمپل‌هایی برای تولید موسیقی لو فای، بهتر است به دنبال صداهایی باشید که شباهت زیادی به یک دیگر دارند. این موضوع باعث می‌شود که مقداری نویز در این نوع موسیقی وجود داشته باشد که به آهنگ شما، حس یک موسیقی DIY را می‌دهد. می‌توانید برای صدای بهتر، از کمپرسور و سچوریشن‌ها استفاده کنید. همچنین با کم کردن مقداری از فرکانس‌های تربل در آهنگ‌های خود می‌توانید صداهایی بسیار بی کیفیت‌تر داشته باشید که جزوی از این نوع موسیقی می‌باشد.

در این موسیقی، کیک و اسنیر یکی از مهم‌ترین المان‌هایی است که در درامز وجود دارند. می‌توانید با قرار دادن Groove های مختلف، صداهای خاصی را از آهنگ‌های خود دریافت کنید. همچنین با استفاده از سمپل‌های Open Hi Hat، حس و حالی بی نظیر را برای آهنگ خود تولید کنید.

در ادامه مقاله چگونه “موسیقی لو فای تولید کنیم؟” با ما همراه باشید.

استانداردهای موجود در موسیقی لو فای

استانداردهای موجود در موسیقی لو فای

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد موسیقی لو فای در نظر داشته باشید، این است که از استانداردهایی استفاده کنید که به شکل گسترده در این موسیقی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد این سبک از موسیقی به آن توجه داشته باشید، تمپو و المان‌هایی است که در این موسیقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به شکل کلی، این موسیقی در مقایسه با دیگر سبک‌های موسیقی، تمپوی پایین‌تری دارد زیرا بیشتر برای افرادی ساخته می‌شود که می‌خواهند با استفاده از این موسیقی به کارهای دیگر خود برسند. این موسیقی در میان بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان محبوب است زیرا طی تحقیقات صورت گرفته بر روی این سبک، افرادی که در هنگام درس خواندن این سبک از موسیقی را گوش می‌دهند، تمرکز بیشتری خواهند داشت.

یکی دیگر از نکاتی که باعث می‌شود تا این سبک به یکی از محبوب‌ترین سبک‌های دنیا تبدیل شود، استفاده از آکوردهای خاص و جز مانند است که صداهای مختلفی را برای شما به ارمغان می‌آورد. در نظر داشته باشید که استفاده از این نوع آکوردها در این موسیقی یکی از مشخصه‌های آن است و باعث می‌شود تا صدای تازه و خاصی را بتوانید از این موسیقی دریافت کنید.

بیس لاین ها

بیس لاین‌ها یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های موسیقی مدرن هستند. اما در سبک لو فای، نیازی به استفاده از بیس‌های بسیار پر انرژی ندارید. در این سبک باید از المان‌هایی استفاده کنید که باعث شود تا حس آرامش را در موسیقی خود ایجاد کنید.

یکی از کارهایی که می‌توانید با بیس لاین‌های این گونه از آهنگ‌ها بکنید، این است که بیس‌هایی را استفاده کنید که دارای فرکانس‌های بیس بیشتری هستند و سپس با استفاده از سچوریشن و یا دیستورشن صداهای مناسب برای این سبک از موسیقی را تولید کنید.

افکت ها

یکی از افکت‌هایی که در این سبک بسیار استفاده می‌شود، استفاده از پلاگین‌هایی است ک به شما صدای Vinyl می‌دهد با استفاده از این افکت‌ها و این پلاگین‌های می‌توانید صدایی بسیار خش دار و بی کیفیت تولید کنید. همچنین بسیاری از افراد این نوع موسیقی را با استفاده از کاست‌ها ضبط می‌کنند که باعث می‌شود صدایی بسیار خش دار تولید شود.

همچنین از کارهایی که می‌توانید در این سبک بکنید این است که از افکت‌های صدا سازی و فضا سازی در این ترک‌ها استفاده کنید. می‌توانید از سمپل‌های وکال نیز استفاده کنید و سپس با استفاده از اکولایزر، دیستورشن و سچوریشن، صدای مورد نظر خود را با استفاده از این امکانات به دست بیاورید.

میکس و مستر

میکس و مستری که برای موسیقی‌های سبک لو فای در نظر گرفته می‌شود، عموما به این گونه نیست که این این موسیقی‌ها را بسیار شفاف کند. بلکه میکس و مستر در این آهنگ بسیار حداقلی است. سمپل‌هایی که در این موسیقی استفاده می‌شود عمدتا صدایی بسیار بلند دارند که باعث می‌شود تا بتوانید به راحتی بلندی صدای مورد نظر خود در بخش مسترینگ را از آن‌ها دریافت کنید.

سخن آخر

در این مقاله راجع به اینکه چگونه موسیقی لو فای تولید کنیم صحبت شد و شما را برای ساخت این نوع موسیقی راهنمایی کردیم. چنانچه سوالی برای شما ایجاد شد، می‌توانید آن را در قسمت نظرات با مشاورین ما در میان بگذارید.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *