×

گیتار الکترو آکوستیک چیست؟

گیتار الکترو آکوستیک چیست؟

گیتار الکترو آکوستیک به هر گیتار استانداردی که مجهز به یک سیستم پیکاپ یا میکروفون، که در درون ساز تعبیه شده باشد اطلاق می‌شود. این ویژگی امکان متصل شدن گیتار به آمپلی فایر یا سیستم PA و در نتیجه تقویت صدا را فراهم می‌کند.

ویژگی های گیتار الکترو آکوستیک چیست

هر گیتار الکترو آکوستیک می‌تواند با سیستم پیکاپ در صورت نیاز شما به آمپلی فایر متصل شود. توانایی تقویت صدای ساز شما بدون نیاز به میکروفون بصورت جداگانه یکی از ویژگی‌های این قابلیت است. همراه با سیستم پیکاپ تعبیه شده در این ساز، این گیتار می‌تواند مستقیما به یک آمپلی فایر یا کنسول میکسر وصل شوند.

Acoustic-Guitar-Amps

استفاده از این گیتار به این روش، یک خروجی تونال سازگار برای شما امکان پذیر کرده و کنترل آن در اجرای زنده را آسان‌تر می‌کند. این ویژگی زمانیکه ممکن است وقت کافی برای صدا گرفتن از یک میکروفون جداگانه قبل از اجرا نداشته باشید، بسیار مفید خواهد بود. همچنین در استفاده از میکروفون معمولی باید در نوع میکروفن ، نام تجاری میکروفون، الگوهای قطبی و قرار گیری میکروفون، حرکات کوچک بوسیله گیتاریست که ممکن است بر صدا تاثیر بگذارد، مقدار گین قابل دسترسی قبل از فیدبک دقت کافی را داشته باشید بدین ترتیب یک گیتار الکترو آکوستیک می‌تواند گزینه بهتری باشد.

مقرون به صرفه  

گیتار های الکترو آکوستیک با داشتن پیکاپ‌های مگنتی یا پیزو باعث آسان شدن ضبط و اجرای زنده و حتی کاهش هزینه‌ها می‌شوند. صدا برداری به وسیله میکروفون بسیار هزینه برتر و به مراتب سخت‌تر از استفاده از پیکاپ است. از طرفی پیکاپ‌ها امکانات رایگانی نیز در اختیار ما می‌گذارند مثل داشتن اکولایزر روی خود گیتار. این ویژگی باعث می‌شود نوازنده نیازی به داشتن اکولایزر جداگانه نداشته باشد. همچنین بر روی یک سری پیکاپ‌ها چند افکت نیز دیده می‌شود که برای خرید جداگانه هر کدان از آن‌ها نیاز به هزینه جداگانه دارید.

انواع گیتار های الکترو آکوستیک

۳ روش اصلی برای تقویت گیتار آکوستیک شما بدون استفاده از میکروفون معمولی وجود دارد. متداول‌ترین روش استفاده از پیکاپ پیزو است که در زیر سدل سیم‌ها، در بخش بریج قرار می‌گیرد. روش دیگر نیاز به یک پری آمپ On-board و منبع تغذیه که معمولا باتری ۹ ولتی است و استفاده از پیکاپ معمولی مغناطیسی است که زیر سیم‌ها نصب می‌شود. این روش بسیار آسان است، زیرا نیازی به تغییرات در گیتار نیست.

انواع گیتار های الکترو آکوستیک

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه عملکرد پیکاپ‌های گیتار الکترو آکوستیک می‌توانید به مقاله تفاوت پیکاپ های گیتار مراجعه کنید.

روش سوم نصب میکروفون کندانسور الکتریکی در داخل گیتار است. تولید، مانند Maton-AP-5 Pro، که شامل یک پیزو زیر سدل‌ها و یک میکروفون داخلی، یا مگ میک Seymour Duncan می‌باشد که شامل ترکیب یک پیکاپ مگنتیک همراه با یک میکروفون داخلی است. امروزه، نوازندگان آکوستیک غالبا گیتارهای خود را سفارشی می‌کنند تا ترکیبی از دو یا چند نوع از این پیکاپ‌ها بدست آورند، این موضوع به این معناست که ساز به خودی خود دارای چند خروجی می‌باشد.

انتخاب گیتار الکترو آکوستیک

پاسخ ساده ای در این رابطه وجود ندارد، زیرا این موضوع بستگی به نحوه نوازندگی شما، نوع گیتار آکوستیک و نوع صدایی است که تولید می‌کنید. اگر شما خواهان به روز رسانی هستید و از قبل یک گیتار آکوستیک عالی داشته اید، پس منطقی است که یک سیستم پیکاپ مناسب با این ساز را داشته باشید. اگر یک ساز متوسط دارید، خرید گیتار الکتروآکوستیک را  انتخاب کنید، زیرا پیکاپ توسط کارخانه نصب شده، و برای این ساز بهینه سازی شده است. وقتی یک گیتار الکتریک را تست می‌کنید، و به دقت گوش می‌دهید صدای تقویت شده به وضوح شبیه به ورژن بلندتر صدای خروجی از کاسه گیتار می‌باشد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + سیزده =