×

۵ روش برای شناخت بهتر تجهیزات موسیقی

آیا می‌خواهید اطلاعات خود را از تجهیزات استودیویی خودتان به مرحله بعدی برسانید؟ آیا می‌خواهید تجربه بهتری از کار روی استیج داشته باشید؟ مسئله شماره یک – از بین بسیاری از مسائل- این است که شما می‌توانید “توانایی” خود را ارتقاء دهید. “توانایی” می‌تواند معانی متعددی داشته باشد، اما امروز ما در مقاله ۵ روش برای شناخت بهتر تجهیزات موسیقی قسمتی که به تجهیزات مربوط است را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

این مطلب به شما کمک می‌کند تا تمرکز بیشتری رو کارهایتان داشته باشین و به گونه ای راجع به تجهیزات خود آگاهی داشته باشین که هنگام استفاده بیشترین بهره را ببرید.

روش اول برای شناخت بهتر تجهیزات موسیقی

مسئله ای که می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم شناخت تجهیزات خودتان می‌باشد. یادگیری به شکل واقعی! هر قسمت از سخت افزار یا نرم افزار خود را به صورت جداگانه در نظر بگیرید و تا جایی که امکان دارد در مورد آن مطالعه و تحقیق نمایید. چیزهایی که می‌توانید در این بخش بررسی کنید عبارت می‌باشند از: آموختن امکانات دستگاه، شناخت دقیق کاربرد امکانات و آشنایی با استفاده افراد حرفه‌ای (که ممکن است متفاوت از کارایی باشد که سازنده برای آن در نظر گرفته است).

حتما کاتالوگ محصول خود را به صورت کامل بخوانید و بیاموزید. تجهیزات و نرم افزارهای امروزی دارای قابلیت‌های بسیار بالایی هستند و از امکانات فراوان و گوناگونی بهره می‌برند. تعداد کمی از افراد بین ما هستند که به طوری قطع و واقعی تمام امکانات تجهیزات خود را می‌شناسند و می‌توانند از آن به صورت کامل بهره برداری نمایند.

اینجا در سازکالا هزاران نوع مختلف از تجهیزات و آلات موسیقی وجود دارد که اشخاص متفاوتی برای آن ویدئو می‌‎سازند، مطلب می‌نویسند و تست صدا از آن محصول تهیه می‌کنند. قسمت بزرگی از کار ما به این صورت است که فورا و به صورت با ثبات، در مورد سیل وسیعی از محصولات که وارد بازار می‌شود اطلاعات جمع آوری کنیم و آموزش ببینیم.

بعد از انجام دادن این امر به صورت مداوم و مکرر، توانسته‌ایم راه‌هایی پیدا کنیم که به شما کمک خواهد کرد سریع‌تر یک نرم افزار یا قسمتی از تجهیزات را بیاموزید. حال این روش را با شما در میان خواهیم گذاشت:

۱- تجهیزات خود را امتحان کنید

وقتی یک نرم افزار یا یکی از تجهیزات را دریافت می‌کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که آن را به سیستم خود متصل نمایید و از آن استفاده کنید. تنها در این صورت است که شما خواهید دید استفاده از وسیله شما به چه شکل می‌باشد، سوییچ‌های آن چه کارایی دارند و کنترل‌های چرخشی آن بر روی کدام یک از پارامترهای صوتی آن تاثیر می‌گذارند. فرض کنید که یک میدی کنترلر خریدید. شما فقط از کلاویه‌های آن بهره نمی‌برید و در کنار آن نحوه استفاده از پیچ بند، فیدرها و ناب‌ها را نیز باید یاد بگیرید. وقتی عملکردهای دستگاه خود را بدانید می‌توانید به سادگی بر آن مسلط شوید.

در ادامه مقاله ۵ روش برای شناخت بهتر تجهیزات موسیقی با ما همراه باشید.

شناخت بهتر تجهیزات موسیقی

۲- منابع اطلاعاتی خود را از قبل انتخاب نمایید

در مرحله بعدی لازم است، که وارد محیط اینترنت شوید و به اندازه ای که می‌توانید در مورد تجهیزات خود اطلاعات جمع آوری کنید و بیاموزید. شما می‌توانید از مشخصات فنی و اطلاعاتی که بر روی وبسایت سازکالا و یا مجله سازکالا وجود دارد بهره ببرید تا اطلاعات به روز محصول خود را پیدا کنید. همچنین کارشناسان ما می‌توانند به شما کمک کنند تا محصول خود را بهتر بشناسید. بعد از آن حتما به وبسایت سازنده محصول بروید و در آنجا در مورد محصولتان جستجو نمایید.

انتخاب منابع اطلاعاتی

۳- ویدئو تماشا کنید

بعد از آن که همه اطلاعات را در اینترنت خواندید، باید یک ویدیو کلیپ از آن محصول ببنید تا بیشتر متوجه کارایی آن شوید. (اینجا در شبکه‌های اجتماعی سازکالا بسیاری از ویدیوها را ما به عنوان اولین منبع در اینستاگرام و تلگرام به اشتراک می‌گذاریم.) منابع زیادی برای یادگیری وجود دارد که می‌توان به یوتیوب، آپارات و اسکیل شیر اشاره کرد.

تماشای ویدیو

۴- نوشته ها را بخوانید

بعد از انجام دادن این مراحل باید کاتالوگ محصول خود را باز کنید و تا جایی که می‌توانید اطلاعات آن را بخوانید و بیاموزید. همچنین در سایت‌های مرجع محصولات نیز می‌توانید اطلاعات کاملی را در زمینه محصول خود کسب کنید. فروم‌ها نیز گزینه مناسبی برای به اشتراک گذاشتن نظرات کاربران محصولی هستند که شما استفاده می‌کنید.

۵- جست و جو

حال زمان آن است که کاتالوگ به دست پشت دستگاه خود بنشینید، و سعی کنید از آن استفاده نمایید. تمام امکانات را استفاده نمایید و تنظیمات محصول را باز کنید و سعی کنید با آن آشنا شوید. اگر پیش فرض‌هایی وجود دارد، آن‌ها را انتخاب نمایید تا ببینید طراح صدای آن محصول چگونه تنظیمات را انجام داده تا به آن پیش فرض دست یابد.

درست است که انجام این کارها دشوار به نظر می‌رسد و البته که سخت است. ولی در عین حال بسیار لذت بخش نیز می‌باشد. زمانی که این مراحل را انجام دهید خیالتان راحت خواهد شد که اطلاعات خوبی نسبت به دستگاه خود دارید. شما تجهیزات را به دلایل مشخصی خریداری می‌نمایید. شناختن آن برای به ثمر رساندن سرمایه گذاری شما بسیار مهم و اساسی می‌باشد.

سخن آخر

در مقاله ۵ روش برای شناخت بهتر تجهیزات موسیقی قسمتی که به تجهیزات مربوط است را مورد بررسی قرار دادیم. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق کامنت و یا تماس با کارشناسان ما، اقدام به دریافت مشاوره برای خرید انواع تجهیزات موسیقی کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *