×

برخی از بهترین میکسر های ۲۰۲۲

میکسر صدا یا همان طور که گاهی اوقات از آن یاد می‌شود، کنسول ضبط، قطعه ای از تجهیزات است که در تعدادی از محیط‌ها کار می‌کند. در استودیوهای ضبط و در کنسرت‌های زنده استفاده می‌شود. اما، همچنین در پخش صدا از طریق تلویزیون و یا فیلم. در محل کارش هر چه که باشد، کارش دریافت سیگنال صوتی و پردازش آن و سپس نظارت بر خروجی ساده است. میکسرهای زیادی در بازار وجود دارد که برخی از آن‌ها نام‌های معروفی دارند. بنابراین، بیایید نگاهی به برخی از بهترین میکسر های صوتی در بازار بیندازیم.

از نمونه های بهترین میکسر ها میتوان به چند مورد اشاره کرد :

  1. Presonus StudioLive 32SC Mixer
  2. Korg SoundLink MW-2408 Mixer
  3. Mackie Profx8v2 8-Channel Compact Mixer
  4. Yamaha Emx5014c 14-Input Powered Mixer
  5. Allen & Heath Zed-12fx 12-Channel Mixer
  6. Yamaha Ag03 3-Channel Mixer / 1 Microphone
  7. Presonus Studiolive 24.4.2AI Active Integration Digital Mixer

میکسر Presonus StudioLive 32SC

میکسر Presonus StudioLive 32SC

برند پریسونس را می‌توانیم یکی از محبوب‌ترین برندهای دنیا در زمینه تولید تجهیزات صوتی بدانیم. این شرکت نه تنها در زمینه تولید تجهیزات استودیویی، بلکه در زمینه تولید تجهیزات اجرای زنده نیز یکی از محبوب‌ترین برندهای دنیا به شمار می‌رود. نکته ای که در مورد میکسر StudioLive 32SC باید در نظر داشته باشید، این است که ۳۲ چنل برای این محصول در نظر گرفته شده و در کنار آن، می‌توانید از ۲۶ عدد باس برای پردازش همزمان چند لاین استفاده کنید. فیدرهایی که برای این میکسر در نظر گرفته شده است، از جمله با کیفیت‌ترین فیدرهایی است که برند پریسونس برای محصولات خود در نظر گرفته و همین نکته باعث می‌شود تا حس بسیار خوبی را هنگام میکس کردن با این میکسر تجربه کنید.

به لطف پشتیبانی این میکسر از پلاگین‌های Fat Channel شرکت پریسونس نیز می‌توانید صدایی به مراتب واضح‌تر و حرفه‌ای‌تر را در اختیار داشته باشید.

میکسر Korg SoundLink MW-۲۴۰۸

میکسر Korg SoundLink MW-2408

یکی از برندهای منحصر به فرد در زمینه تولید میکسر استودیویی را می‌توانیم برند Korg بدانیم که با تولید میکسرهای حرفه‌ای، دست مهندسین صدا را برای رسیدن به صدای مورد نظر خود باز می‌گذارد.

میکسر MW-2408 این شرکت، یکی از خاص‌ترین میکسرهایی است که توسط مهندسین این شرکت ساخته شده است. در نظر داشته باشید که این میکسر یک میکسر آنالوگ/دیجیتال هایبرید است و ۲۴ کانال مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ورودی‌های میکروفونی که برای این محصول در نظر گرفته شده است نیز از آمپلی فایرهای HiVolt این شرکت بهره می‌برد که از جمله با کیفیت‌ترین پری امپ‌هایی است که می‌توانید در بین میکسرها پیدا کنید. در کنار این ورودی میکروفون، یک ناب کمپرسور نیز در نظر گرفته شده که داینامیک ورودی شما را کنترل می‌کند.

Mackie Profx8v2 8-Channel Compact Mixer

   Mackie Profx8v2 8-Channel Compact Mixer

مکی به دلیل ضبطی با کیفیت اما قیمت معقول و تجهیزات استودیو خانگی شهرت دارد. آن‌ها در ساخت قطعات چند منظوره کیت که کار با آن‌ها آسان است عالی هستند. این میکسر ۸ کاناله نمونه خوبی است. Mackie بسیاری از ویژگی‌هایی را که در کنسول‌های بزرگ‌تر پیدا می‌کنید را در این میکسر جای داده است تا کنترل زیادی روی صدای تولید شده به شما بدهد.

پری امپ با طراحی ویژه

چهار پری امپ Mackie Vita برای تقویت صدای میکروفون، گیتار، کیبورد و هر چیز دیگری که دوست دارید از طریق آن استفاده کنید، دریافت می‌کنید و همچنین پری امپ‌هایی که مخصوصا برای اجرای زنده طراحی شده‌اند. هر یک از ۸ کانال دارای یک فیلتر ۱۰۰ هرتز low cut و یک  EQسه باند خود هستند. یک EQ گرافیکی ۷ باند دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند برای خروجی اصلی یا کمکی استفاده شود.

از افکت ها استفاده کنیم

همچنین، به این گزینه‌های صدا، Mackie افکت‌های جالبی اضافه کرده است. این‌ها کنترل زیادی روی صدای کلی به شما می‌دهند. و شامل انواع Reverb، Delay و Chorus می‌باشد. و برای اطمینان از بالانس خوب، برق فانتوم ۴۸ ولتی به میکروفون‌های خازنی اضافه شده است.

ورودی‌هایی برای mp3 یا لپ تاپ شما، از جمله یک پورت USB در صورتی که از صدای ضبط شده خارجی استفاده می‌کنید، وجود دارد. امکانات دیگری نیز مانند سوئیچ FX mute اضافه شده است. و یک سوکت هدفون با کنترل صدا وجود دارد.

نگاه دقیق‌تری بینداز…

ویژگی‌های زیادی در این میکسر گنجانده شده است که نمی‌توان همه آن‌ها را در اینجا مرور کرد. برای بررسی همه گزینه‌ها واقعاً نیاز به نگاه دقیق‌تری دارد. در حالی که قرار است در یک محیط زنده به خوبی کار کند، میکس استودیویی عالی خواهد داشت و حتی برای کنفرانس‌ها و سایر وظایف صوتی راحت خواهد بود.

مکی امکانات زیادی را در این میکسر گنجانده است. این‌ها آن را به یکی از بهترین میکسرهای دیجیتال برای صدای زنده تبدیل می‌کند و بنابراین گزینه بسیار خوبی برای کسانی است که به دنبال میکسر هشت کانالی هستند.                                                                           

   Yamaha Emx5014c 14-Input Powered Mixer   

Allen & Heath Zed-12fx 12-Channel Mixer

این یک میکسر دیجیتال یاماها با امکانات و گزینه‌هایی فوق العاده است. ۱۴ کانال در این میکسر وجود دارد، ۱۰ مونو و چهار استریو با کمپرسورهای تک Knob در شش ورودی. فیلترهای highpass با فرکانس ۸۰ هرتز برای خلاص شدن از شر هر نویز ناخواسته انتهایی و سوئیچ‌های شنونده Pre-Fader وجود دارد که به شما امکان می‌دهد کانال‌های جداگانه را monitor کنید.

رفع مشکلات overload

نشانگرهای بازخورد در قالب LED وجود دارد تا بتوانید هرگونه مشکل overload را کنترل و اصلاح کنید و همه کانال‌ها دارای نشانگرهایی برای نظارت بر پیک سیگنال هستند. امکانات ارزیابی و کنترل بیشتر صدا با سوئیچ‌های Aux 1 و ۲ و return monitor وجود دارد. هشت پری امپ میکروفون در ورودی XLR، دو عدد استریو و هشت کانال دارای فانتوم پاور هستند.

شانزده افکت برای انتخاب

یک اکولایزر ۳ باند کانال میانی و قابل جابجایی و یک استریو با ۳ باند و یک اکولایزر گرافیکی ۹ باند است. یاماها دارای طیف محبوبی از پردازشگرهای افکت، سری SPX، و شانزده عدد از افکت‌ها است. این دستگاه دارای دو تقویت کننده قدرت ۵۰۰ واتی با YSP است که پردازش سیگنال یاماها است.

این یاماها یک ماشین پرقدرت است که قادر به انجام برخی سفرها در یک شاسی فولادی است. همچنین اگر بخواهید این کار را انجام دهید به گونه ای طراحی شده است که روی قفسه نصب شود. همه این‌ها و خیلی چیزهای دیگر این دستگاه را به یک کنسول میکس قدرتمند تبدیل کرده است. و بیشتر از آن برای اجرای زنده یا در یک استودیو کوچک مناسب است. با صدای تمیز خوب، افکت‌های عالی و گزینه‌ها زیاد.

با توجه به قابلیت‌هایی که در آن گنجانده شده است، محکم، خوش ساخت با قیمتی مناسب است. همه این‌ها باعث می‌شود که شرکتی که تجهیزات باکیفیت تولید می‌کند، ارزش قیمتی فوق العاده‌ای داشته باشد.

Allen & Heath Zed-12fx 12-Channel Mixer

Allen & Heath Zed-12fx 12-Channel Mixer

این قطعه از کیت، فناوری زیادی را در یک قاب کوچک قرار می‌دهد و برای کنسرت یا کار در استودیو مناسب است. همچنین با وزنی تنها ۲۲ پوند و با اندازه ۲۲ اینچ در ۱۸، به راحتی قابل حمل است.

همه رو وصل کن

این یک میکسر ۱۲ کانالی با شش ورودی میکروفون یا line است و دارای چهار send کمکی است. شش تا از کانال‌ها دارای پری امپ هستند که به شما امکان می‌دهد ورودی های line یا  ورودی مستقیم را متصل کنید. پری امپ‌های دارای گین +۶۹ دسی‌بل هستند.

در شش کانال اصلی یک EQ سه باند وجود دارد و به آن سه کانال استریو با کنترل صدا و EQ دو باند برای هر کدام اضافه شده است. یک USB برای ارسال مستقیم صدا به رایانه در صورت نیاز وجود دارد.

محو کننده های اکشن صاف

فیدرها عملکرد صاف در ۱۰۰ میلی متر دارند و دو سوکت هدفون، یکی با ۱⁄۴ و دیگری با ۱⁄۸ دارند. اگرچه این اولین و مهم‌ترین در یک میکسر است، اما آرایه ای چشمگیر از افکت‌های ۲۴ بیتی دارد. دیلی‌ها، ریورب‌ها، کُر و فلنجرها همگی شامل گزینه‌هایی برای دریافت درست صدا می‌شوند.

صدایی تمیز تولید می کند

Allen & Heath به تولید کیفیت واقعی شهرت دارند و این دستگاه تنها چیزی است که شما برای کار در سطح  حرفه‌ای نیاز دارید. یکی از مواردی که بلافاصله مشخص می‌شود کیفیت پری امپ‌ها است. آن‌ها استثنایی هستند و صدای تمیزی تولید می‌کنند.

افکت‌ها ، گزینه‌های زیادی را اضافه به شما ارائه می‌کنند و در صورت لزوم، امکان تولید تون را فراهم می‌کنند. این میکسر یک گزینه ارزان نیست، فقط از نظر قیمت در رده متوسط است، اما یک ابزار قدرتمند است که ناامیدتان نخواهد کرد.

در ادامه بهترین میکسر ها در سال ۲۰۲۱ را هم برای شما جمع آوری کرده ایم.

دنیای میکس صدا موضوع وسیع و جذابی است. بهترین هنرمندان جهان برای خلق بهترین آهنگ‌های ممکن به بهترین مهندسان و بهترین میکسر ها نیاز دارند. چه از میکسر برای میکس‌های دیجیتال استفاده می کنید یا اجرای زنده، نیاز به یک مدل حرفه ای برای کنترل انواع صدا خواهید داشت.

برای کمک به جستجوی شما ما تعدادی از بهترین و پر فروش ترین میکسر‌های موجود در بازار را ارائه کرده ایم تا با بررسی ویژگی‌های هر کدام مدل مد نظر خود را راحت تر پیدا کنید. برای خرید میکسر می‌توانید از خدمات سازکالا استفاده کنید.

میکسر Yamaha MG12XU

میکسر آنالوگ یاماها مدل Yamaha MG12XU با ویژگی های مختلف و کیفیت صدای بالا از جمله بهترین میکسر های مناسب به شمار می‌رود. این میکسر با کیفیت op-amp شفافیت میکس‌های شما را تضمین کرده و پری امپ‌های شفاف مدل D-PRE صدای بیس طبیعی و صداهای بالای با کیفیت را در اختیار میکروفون های شما قرار می‌دهد.

افکت‌های دیجیتال، فانتوم پاور قابل تنظیم، سوئیچ پد، کمپرسور‌های تک ناب، اکولایزر، ورودی و خروجی‌های زیاد و LED این میکسر نیاز شما از یک میکسر آنالوگ با کیفیت را برطرف خواهد کرد.

ویژگی های اصلی میکسر Yamaha MG12XU

  • پری امپ های D-PRE کلاس A صدایی طبیعی و شفاف را ممکن می‌کنند.
  • کمپرسور‌های تک ناب، کنترل دینامیک با کاربری آسان را امکان پذیر می‌کنند.
  • اکولایزر و فیلتر‌های هایپس امکان شکل دهی موثر صدا را فراهم می‌کنند.
  • افکت‌های دیجیتال SPX.
  • op-amp با کیفیت، بازتولید صدای واضح را تضمین می‌کند.
میکسر Yamaha MG12XU

میکسر Allen & Heath ZED-16FX

میکسر سبک مخصوص اجراهای لایو مدل Allen & Heath ZED-16FX امکان اتصال یک گروه کامل را به لطف ۱۰ کانال لاین / میکروفون فراهم می‌کند. ۳ کانال استریو نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است.

میکسر ZED-16FX دارای طراحی اکولایزر ۳ بانده است که امکان بهینه سازی صدای انواع ساز را امکان پذیر می‌کند. همچنین این مدل دارای افکت‌های دیجیتال با کیفیت و اتصال استریو USB برای ضبط سریع است. فیدر‌های ۱۰۰ میلی متری ALPS نیز کیفیت کار این میکسر را بهتر و بهتر کرده‌اند.

ویژگی های اصلی میکسر Allen & Heath ZED-16FX

  • ۱۰ کانال میکروفون / لاین با پری امپ های DuoPre.
  • ۳ کانال استریو برای کیبورد ها و سایر منابع صدای استریو.
  • طراحی اکولایزر ۳ بانده همراه با MusiQ برای دسترسی به تنظیمات اکولایزر و بهینه سازی سریع.
  • افکت های دیجیتال با کیفیت برای تزیین صدای شما.
  • اتصال استریو USB برای رکورد های سریع.
  • فیدر های ۱۰۰ میلی متری ALPS.
  • کانکتور های ۴/۱ اینچی Neutrik XLR.
میکسر Allen & Heath ZED-16FX

میکسر Yamaha MGP12X

میکسر Yamaha MGP12X صدایی گرم و سادگی را همراه با عملکرد های پیشرفته DSP ارائه می‌دهد. مسیر سیگنال شما با پری امپ‌های میکروفون کلاس A با صدایی عالی و امکان طراحی مدار Darlington نیز از جمله ویژگی‌های خوب این مدل به شمار می‌رود.

میکسر MGP12X دارای اکولایز X-pressive می‌باشد که اکولایزر‌های کلاسیک وینتیج را در اختیار شما قرار می‌دهد و کمپرسور‌های هوشمند تک ناب کنترل داینامیک پویایی ارائه می‌کند. کانال Stereo Hybrid  با توابع Priority Ducker ، Leveler و Stereo Image صدای شما را به بهترین شکل تقویت می‌کنند. امکان کنترل بصری و کنترل آنالوگ بر روی عملکرد‌های پیشرفته DSP با این میکسر امکان پذیر است.

ویژگی های اصلی میکسر Yamaha MGP12X

  • پری امپ‌های میکروفون کلاس A مدل D-PRE همراه با طراحی مدار Darlington.
  • اکولایزر X-pressive، صدایی گرم و اکولایز های کلاسیک ئینتیج را فراهم می‌کند.
  • کمپرسور‌های هوشمند تک ناب امکان فشرده سازی برای منابع ورودی مختلف را فراهم می‌کند.
  • کنترل ساده و آنالوگ استایل برای عملکرد‌های DSP.
  • کانال استریو هیبرید روشی جدید برای برای تثویت صدا در عصر دیجیتال.
  • Priority Ducker این امکان را برای میکروفون فراهم می‌کند که میرکوفون به صورت خودکار بر منبع صدای دیگری اولویت داشته باشد.
  • Leveler امکان تنظیم لول صدای ترک‌های مختلف را ممکن می‌کند.
  • Stereo Image امکان شنیدن میکس‌های دقیق را با محدود کردن طیف فراهم می‌کند.
میکسر Yamaha MGP12X

میکسر Mackie PPM1012

Mackie یک برند حرفه ای در حوزه دنیای صدا می‌باشد و میکسر‌های سری PPM برند Mackie نسبت به در نوبه خود با کیفیت هستند. این مدل دارای دو امپلی فایر مجزا است که تمام صدایی که برای کنسرت‌های زنده و ضبط‌های استودیو نیاز دارید را ارائه می‌‌کند.

یک امپلی فایر ۸۰۰ وات به عنوان امپ اصلی و امپ دیگر برای مانیتور‌ها در نظر گرفته شده است. امپلی فایر‌های کلاس D، قدرت فوق العاده ای را فراهم کرده و علاوه بر این طول عمر این میکسر را بیشتر کرده است. همچنین یک لیمیتر خودکار برای محافظت از اسپیکر‌ها در نظر گرفته شده که دوام کل سیستم این میکسر را تضمین می‌کند.

ویژگی های اصلی میکسر Mackie PPM1012

  • میکسر ۱۲ کانال ، ۱۶۰۰ وات خروجی ( ۸۰۰ وات اصلی و ۸۰۰ وات برای مانیتور ها ).
  • LED های ۴ بخش و solo PFL برای هر کانال.
  • امپلی فایر های ۸۰۰ + ۸۰۰ وات کلاس D.
  • پروسسور ۳۲ بیت dual RMFX+ ، افکت های کروس و ریورب و تاخیر ضربه ای برای برنامه های زنده.
  • ۸ ورودی مونو لاین / میکروفون و ۲ ورودی لاین استریو برای اتصال انعطاف پذیر.
  • پری امپ های میکروفون با نویز کم.
  • فشرده سازی In-line جدید، حضور و پانچ بیشتری را برای ووکال ها و صدای ساز های مختلف فراهم می کند.
  • اکولایزر ۳ بانده همراه با Mid sweep ( 100 هرتز تا ۸ کیلوهرتز ) روی کانال های مونو و اکولایزر اکتیو ۴ بانده برای کانال های ۷ و ۸ استریو.
میکسر Mackie PPM1012

اگر اطلاعات زیادی برای خرید میکسر ندارید، می‌توانید از راهنمای خرید میکسر سازکالا استفاده نمایید تا بهترین خرید خود را تجربه کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *