×

بهترین میکروفون های ضبط ووکال ۲۰۲۳

۱. میکروفون Rode NTK

Rode-NTK یکی از بهترین میکروفون های ضبط ووکال

Rode، یک برند اتریشی موفق در زمینه ساخت انواع میکروفون‌های با کیفیت و یک نام تجاری آشنا برای تهیه کنندگان، نوازندگان و خوانندگان مختلف در سراسر جهان است. میکروفون Rode NTK، پرچمدار میکروفون‌های کاندنسر میان رده این برند و جزو بهترین میکروفون های ضبط ووکال است که برای ووکال و سایر کاربردهای مرتبط با خوانندگی کاملا مناسب است. یکی از ویژگی‌های منحصربفرد این میکروفون کاندنسر با کیفیت، داشتن تیوب twin-triode 6922 است که گرمی صدای خاصی به رکوردهای شما می‌بخشد. از جمله مهم‌ترین ویژگی این میکروفون، کیفیت طراحی و ساخت آن است که دسترسی راحتی برای تعویض تیوب را فراهم می‌کند.

ویژگی های اصلی میکروفون Rode NTK

  • کیفیت ساخت بالا.
  • تیوب این میکروفون، تونالیته منحصربفردی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • مناسب برای ووکال.

۲. میکروفن Shure SM58

Shure-SM58

یکی دیگر از بهترین میکروفون های مخصوص ووکال Shure SM58 می‌باشد. تعداد زیادی از مجریان تلویزیونی، از این میکروفون با کیفیت برای اجراهای خود استفاده می‌کنند. کیفیت بالا و جزئیات دقیق باعث شده تا این میکروفون به یکی از پرفروش‌ترین میکروفون‌های موجود در بازار جهانی تبدیل شود. این مدل به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های مخصوص اجرای زنده همراه با ترکیبی از دوام، عملکرد و کارایی با قیمتی بسیار مناسب می‌باشد.

مشخصات اصلی میکروفون Shure SM58

  • قابل اعتماد برای اجراهای شما.
  • طراحی و کیفیت ساخت بالا.

۳. میکروفون MXL V69 Mogami

MXL-V69-Mogami یکی از بهترین میکروفون های ضبط ووکال

میکروفون MXL V69 Mogami، دارای تیوب دیافراگم بزرگ برای ضبط‌های حرفه‌ای می‌باشد و از لحاظ کیفیت ضبط، از جمله بهترین میکروفون هایی است که می‌توانید برای ضبط ووکال خریداری کنید. از لحاظ کیفیتی این میکروفون‌ها برای انواع ضبط مناسب و سازگار با عملکرد شما می‌باشند و به گفته استودیومن‌های مختلف از جمله میکروفون‌های پرکاربرد به نسبت قیمت مناسب و طراحی زیبا می‌باشند.

ویژگی های اصلی میکروفون MXL V69 Mogami

  • یک میکروفون با کیفیت مناسب برای استودیوهای خانگی.
  • مناسب برای ضبط ووکال و پادکست.
  • دارای توپولوژی تیوب ۱۲AT7 که مناسب برای ضبط صداهای بلند و میدرنج است.

۴. میکروفون Rode NT1-A

Rode-NT1-A

بیش از ۲۰ سال سابقه کار و مهندسی صدا، برای طراحی و ساخت میکروفون Rode NT1 صرف شده است. این میکروفون با نویز داخلی بسیار کم، یک مدل کاندنسر با کیفیت برای ضبط‌های شماست. فناوری کپسول این میکروفون، صدای میکروفون شما را تقویت می‌کند و وظیفه ایزولاسیون حتی در برابر هارمونیک‌های طبیعی خود بدنه آلومینیومی را نیز بر عهده دارد. داخل بسته بندی این میکروفون یک عدد شاکمونت و پاپ فیلتر نیز قرار داده شده است. تحمل فشار صوتی یا همان SPL این میکروفون برابر ۱۳۷ دسی بل و الگوی قطبی آن کاردیود می‌باشد.

ویژگی های اصلی Rode NT1-A

  • میکروفون کاندنسر کاردیوئید با کیفیت صدای بالا برای ضبط در استودیو.
  • گزینه مناسب برای ضبط هر نوع ساز و ووکال.
  • دارای نویز فوق العاده کم.
  • دارای شاکمونت و پاپ فیلتر.

۵. Aston Microphones Spirit

Aston Microphones Spirit – Thomann Nederland

استون میکروفون به دلیل داشتن مجموعه رو به رشد میکروفون‌های با کیفیت بالا و در عین حال مقرون به صرفه، به سرعت به یکی از ستاره‌های در حال ظهور صنعت تجهیزات موسیقی تبدیل شده است. این برند که در بریتانیا ساخته شده است، چندین جایزه NAMM “بهترین در نمایش” را برای تجهیزات خود دریافت کرده است.

آستون اسپیریت، مدل پرچمدار این شرکت، دارای یک کپسول ۱ اینچی، همراه با انواع الگوهای پیکاپ است. با این حال، چیزی که بیش از همه ما را شگفت زده کرد، قیمت آن بود. با قیمتی کمتر از ۵۰۰ دلار، یک میکروفون فوق العاده خوش ساخت و صدای عالی دریافت می‌کنید که بسیار پیشنهاد می‌شود.

ویژگی های اصلی میکروفون Aston Microphones Spirit

  • بسیار ارزشمند
  • کیفت ساخت فوق العاده
  • همه کاره

۶. Lewitt LCT 240 Pro

بهترین میکروفون های ضبط ووکال (Lewitt LCT 240 Pro)

این میکروفون جدید و مقرون به صرفه از برند اتریشی لوییت، توانسته در اولین سال‌های حضورش در بازار تجهیزات موسیقی سر و صدای زیادی به پا کند. LCT 240، با کیفیتی بالاتر از رقبای خود در رنج قیمت اکونومی توانسته توجه نوازندگان، خوانندگان و مهندسین صدا را به خود جلب کند. کپسول جدید و با کیفیت این محصول به گونه ای طراحی شده که بتواند در تمامی استودیوها اعم از خانگی و حرفه‌ای مورد استفاده قرار بگیرد.

برای مشاهده سایر محصولات میکروفون lewitt کلیک کنید.

ویژگی های اصلی میکروفون Lewitt LCT 240 Pro

  • میکروفون اکونومی و با کیفیت بالا
  • تحمل فشار صوتی بالا برای ضبط انواع سازها
  • موجود در دو رنگ مشکی و سفید با طراحی چشم نواز
  • دارای گلویی، بادگیر و کیف حمل و نقل

۷. Neumann U87 Ai

Neumann U87 Ai

بهترین میکروفون ضبط وکال: اگر اصلاً با میکروفون‌ها آشنایی ندارید، نویمان U 87 ممکن است اولین میکروفونی باشد که وقتی به میکروفون‌های ضبط وکال فکر می‌کنید به ذهنتان خطور می‌کند. U 87 یکی از نمادین‌ترین میکروفون‌ها از زمان معرفی خود در سال ۱۹۶۷ بوده است. به احتمال زیاد اکثر آهنگ‌های مورد علاقه شما دقیقاً با همین میکروفون ضبط شده‌اند.

یکی از مواردی که این میکروفون را بسیار خاص می‌کند، پاسخ فرکانسی صاف و قابل توجه آن است. در اصل، این میکروفون می‌تواند هر صدایی را بدون رنگ بندی یا تغییر در شخصیت کلی صدا ضبط کند. وقتی نوبت به یافتن تعادل عالی برای یک آواز در میکس آهنگ می‌رسد، این میکروفون برای مهندسان میکس عالی است.

همچنین نسبت به هر نوع EQ یا compression که ممکن است بخواهید به آهنگ آوازی اضافه کنید بسیار خوش رفتار است، با توجه به اینکه خود سیگنال تقریباً کامل خواهد بود. U 87 همچنین می‌تواند بین الگوهای قطبی omni، کاردیوئید و فیگور ۸ جابجا شود و به راحتی می‌توانید بهترین صدا را برای خواننده در ارتباط با فضایی که در آن ضبط می‌کنید پیدا کنید.

۸. Shure SM7B

Shure SM7B

یک میکروفون کلاسیک: SM7B یکی از محبوب‌ترین میکروفون‌های داینامیک برای آواز است. مانند بسیاری دیگر از میکروفون Shure، مدل SM7B یک میکروفون همه کاره است که می‌توانید در طیف گسترده ای از برنامه‌های مختلف از آن استفاده کنید.

با این حال، محبوبیت آن در بین خوانندگان به دلیل پاسخ فرکانسی فوق العاده مسطح آن است (این یک الگو خواهد بود). الگوی قطبی با فوکوس دقیق آن برای ضبط نزدیک، تولید warmth، باس، نفس و وضوح عالی است.

پاسخ فرکانسی پایین آن نیز نسبتاً گسترش یافته است، و آن را برای خواننده‌هایی ایده آل می‌کند که اجرای آن‌ها ممکن است نیاز به وزن بیشتری داشته باشد. به همین ترتیب، خوانندگانی که تمایل به استفاده از میکروفون دارند، ممکن است از روشی که SM7B اثر نزدیکی را کنترل می‌کند، بهره مند شوند.

برای هر کسی که علاقه مند است، فقط بدانید که SM7B نیاز به تغذیه برق دارد. بنابراین، در حالی که بسیاری از کارت صداها مدرن ممکن است کار را انجام دهند، بهتر است که شما برای تغذیه کامل و درست میکروفون، یک کارت صدای اکسترنال تهیه کنید.

ویژگی های اصلی میکروفون Shure SM7B

  • یک میکروفون فوق‌العاده قدرتمند و با کیفیت به نسبت قیمت.
  • مناسب برای کاور آهنگ یا خوانندگی و پادکست.
  • گزینه مورد علاقه افراد حرفه‌ای.

۸. Electro-Voice RE20

Electro-Voice RE20 بررسی

میکروفونی با طول عمر بالا: RE20 که در اصل برای broadcast طراحی شده بود، یکی از بهترین میکروفون ها در زمینه ضبط ووکال است. مانند میکروفون‌های دیگری که تاکنون لیست کرده‌ایم، RE20 پاسخ فرکانسی فوق العاده صافی دارد. در واقع، این میکروفون به طور خاص برای ضبط صدا طراحی شده بود. بعد از ضبط متوجه خواهید شد، فرکانس‌های پایین و میانی، تمیز، شفاف و برجسته هستند، بدون اینکه کوچک‌ترین آسیبی به فرکانس‌های بالا وارد شود.

این میکروفون برای اجرا به مقدار کمی بهره نیاز دارد، اما برای اثر مجاورت کمی طراحی شده است. به این معنی که می‌توانید بدون تأثیر منفی روی صدای آوازتان، درست از جای خود بلند شوید. این یکی از دلایلی است که به ویژه در بین دی جی‌ها و پخش کنندگان رادیویی که تمایل دارند با لب‌هایشان که میکروفون را لمس می‌کنند صحبت کنند بسیار محبوب شد. RE20 همچنین برای حفظ یک تونالیته ثابت در طول اجرا عالی است، حتی زمانی که خواننده شروع به دور شدن از میکروفون می‌کند.

۹. Audio-Technica AT2020

Audio-Technica AT2020

بهتر از چیزی که نشان می‌دهد: برای کسانی که بودجه کمی دارید، عملکرد AT2020 بسیار بهتر از آن چیزی است که قیمت آن نشان می‌دهد. این میکروفون کاندنسر دارای الگوی قطبی کاردیوئید و همچنین حداکثر SPL 144 دسی بل است که عملکرد آن را برای ضبط منابع صدای بلند عالی می‌کند. بله، خواه شما یک کمربند، فریادزن یا یک موتور آتش نشانی باشید، AT2020 به خوبی قادر است هر چیزی را که به سمت آن پرتاب می‌کنید، کنترل کند.

AT2020 همچنین دارای یک برآمدگی جزئی است که از حدود ۵ کیلوهرتز شروع می‌شود، که به آوازها کمک می‌کند تا از بالای میکس شما عبور کنند. همچنین، برای کسانی از شما که باتجربه‌ترین پیشکسوتان مهندسی صدا نیستند، AT2020 در دو فرم XLR و USB ارائه می‌شود. این یک انتخاب عالی برای همه است، صرف نظر از تجربه، مهارت یا استعداد.

ویژگی های اصلی میکروفون Audio Technica AT2020

  • یک میکروفون استاندارد / مقرون به صرفه.
  • مناسب برای پروژه و استودیو خانگی.
  • با تحمل فشار صوتی بالا و دامنه داینامیک وسیع.
  • نویز داخلی بسیار کم.
  • الگوی قطبی کاردیوئید.
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *