×

بهترین مدل های پیانو آکوستیک

نکته اصلی که باید در رابطه با پیانوهای آکوستیک بدانیم این است که به دلیل پارامترهای فیزیکی این محصول، یعنی قرار گرفتن چکش‌ها در زاویه ۹۰ درجه نسبت به کلاویه‌ها، تفاوت اساسی با پیانوهای گرند دارند. تمامی ویژگی‌های دیگر این سبک از پیانو مانند طراحی جمع و جورتر، راحتی در جابجایی و موارد این چنینی در درجه دوم به نسبت ساندبرد و فریم قرار می‌گیرند و اساسا چکش‌ها به طور عمودی به سیم‌ها ضربه می‌زنند.

هیچ نیازی به مقایسه پیانو آپرایت با گرند وجود ندارد زیرا بر اساس سلیقه کاربری هر کدام می‌تواند متفاوت باشد، در پیانو گرند صدا غنی‌تر، رنگ صداهای بیشتر و رزونانس صدایی قوی‌تری را فراهم می‌کند و این امر به دلیل طراحی ساختاری خاص پیانو گرند است. حالت موازی چکش‌ها در پیانو گرند، امکان واکنش پذیری، نواختن با سرعت بیشتر، کنترل صدا و بسیاری موارد دیگر را فراهم می‌کند.

این امر درحالی است که قاب و ساندبرد این پیانوها حجم هوای بیشتری برای دریافت ارتعاشات صدایی بیشتر فراهم می‌کنند که در نتیجه صدای پیانو گرند طنین صدایی جذاب‌تری در اختیار نوازنده قرار می‌دهد. در این مقاله برخی از بهترین پیانو های آکوستیک و برخی مدل های مقرون بصرفه و با کیفیت را معرفی می‌کنیم:

در ادامه با سازکالا همراه باشید.

پیانو آکوستیک C. Bechstein Concert 8

یکی از بهترین پیانو های آکوستیک موجود در بازار، به طور قطع مدل C. Bechstein Concert 8 می‌باشد. ساندبرد این پیانو از چوب اسپروس منطقه ای ساخته می‌شود که به طور خاص در Val di Fiemme رشد می‌کند. این ساندبرد بسیار ارزشمند دارای معماری خاصی است که کیفیت صدا و محدوده داینامیک فوق العاده ای ارائه کند. این ساز دارای ۳ پدال اصلی با کیفیت بوده و در ابعاد ۵۱.۶ / ۱۳۱ cm × W 60.6 / 154 cm × D 26.3 / 67 cm ارائه می‌شود.

یکی از بهترین ویژگی‌های این مدل طراحی تمیز و پیچیده با حداقل تزئینات ممکن است. پیانو C. Bechstein که سازنده افسانه ای برخی از بهترین پیانوها آن را طراحی و عرضه کرده است، شعار سادگی در کنار کیفیت پخش فوق العاده را برای این مدل در نظر گرفته است.


پیانو آکوستیک Bluthner Model S

یکی دیگر از پیانوهای گرند حرفه‌ای که توسط برند قدیمی Blüthner طراحی و عرضه شده است به طور قطع مدل Bluthner Model S است. این مدل از لحاظ ابعادی ۱۴۵cm x 150cm x 60cm بوده، از فناوری صدای پیانوهای گرند Bluthner در ساخت این مدل نیز استفاده شده است. چهارده فینیش مختلف (رنگ) برای این مدل در نظر گرفته شده که برای هر فضایی یک ساز جذاب خواهد بود.

ساندبرد سالید اسپروس و طنین صدای بی نظیر این مدل از جمله بهترین ویژگی‌های آن به شمار می‌رود. امکان سفارش اینم مدل با سیستم سایلنت Blüthner E-Volultion به منظور اضافه کردن قابلیت MIDI digital piano نیز توسط کمپانی لحاظ شده است.


پیانو آکوستیک Charles R. Walter 1520

پیانو هیبرید Charles R. Walter 1520 با طراحی شکیل و یک کنسول حرفه‌ای می‌تواند گزینه مناسبی برای نوازندگان حرفه‌ای باشد. کنسول این پیانو از لحاظ اندازه مقداری بزرگ‌تر، دارای اکشن اندازه کامل و ساندبرد بزرگ‌تری می‌باشد. پیانوهای کنسول برند Charles R. Walter دارای ۶ نوع متمایز شامل Traditional, French Provincial, Italian Provincial, Queen Anne, Country Classic و Riviera می‌باشد.

این مدل‌ها در طراحی پایه‌ها، پایه نت و نیمکت یکسان می‌باشند. هر مدل دارای انواع روکش‌های چوبی و روکش‌های مختلف دیگر ارائه شده که همه از لحاظ پخش صدا ، متریال بدنه و دوام کوک از جمله بهترین گزینه‌های خرید در نظر گرفته می‌شوند.


پیانو آکوستیک Yamaha JU109

یکی دیگر از مقرون به صرفه‌ترین و بهترین مدل های پیانو آکوستیک ایده آل برای شروع نوازندگی که از هر نظر چه ساندبرد، چکش‌ها، صفحه کلاویه، پدال و حتی طراحی بدنه برای نواختن مناسب است پیانو آکوستیک Yamaha JU109. این مدل نیز مانند Yamaha JX113 دارای یک مدل Silent است که امکان استفاده از هدفون، سمپل صدای پیانوهای گرند از جمله CFX، امکان استفاده از عملکردهای مختلف در کنار نوازندگی مانند حالت‌های ROOM ,HALL 1 ,HALL 2 ,STAGE و امکان استفاده از ورودی و خروجی میدی، ورودی و خروجی AUX، پورت USB TO DEVICE نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است. به دلیل قیمت مقرون بصرفه این مدل می‌توان گفت که برای نوازندگان مبتدی، نیمه حرفه‌ای و حتی حرفه‌ای یک گزینه مناسب برای نواختن است.


پیانو آکوستیک Yamaha JX113

یاماها از بهترین متریال ممکن در ساخت ساندبرد، فریم، اکشن و سایر قطعات استفاده می‌کند تا در حین ظاهر زیبا، کیفیت و طراحی مناسبی برای نوازندگی در منزل ارائه می‌دهد. تمامی قطعات بکار رفته در پیانو آکوستیک Yamaha JX113 توسط خود یاماها مونتاژ شده و از لحاظ تعادل صدا، کیفیت کوک و صدا از جمله گزینه‌های ایده ال برای آن دسته از نوازندگانی است که بودجه محدودی برای تهیه پیانو آکوستیک دارند. این مدل دارای گزینه سایلنت تحت عنوان JX113 Silent است که امکان استفاده از هدفون نیز در اختیار نوازندگان قرار می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی: راهنمای جامع خرید پیانو آکوستیک

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *