×

بهترین برنامه‌ برای کوک کردن گیتار

بهترین برنامه‌ برای کوک کردن گیتار

کوک کردن گیتار یکی از اولین کارهایی است که قبل از تمرین باید انجام دهید. اما در خیلی از موارد، نوازنده‌ها یک تیونر حرفه‌ای در اختیار ندارند که بتوانند از این طریق، ساز خود را کوک کنند و یا حتی در صورت داشتن تیونر نیز، گاها باتری تیونر آن‌ها تمام شده و به دنبال راه حلی می‌گردند که بتوانند از این طریق ساز خود را کوک کنند. در سال‌های اخیر و با رونق تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های مختلف، شرکت‌های مختلفی به تولید اپلیکشن‌های مختلف پرداخته‌اند که با استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌توانید ساز خود را کوک کنید. داخل این مقاله، بهترین برنامه‌ ها و نرم افزارهایی که می‌توانید برای کوک کردن گیتار خود تهیه کنید را برای شما در نظر گرفته ایم.

مطلب پشنهادی : آموزش نت های گیتار

در این مقاله اپلیکیشن‌هایی برای سیستم عامل‌های iOS و اندروید در نظر گرفته شده و نسخه‌های رایگان و پولی نیز در نظر گرفته شده است. در ادامه با سازکالا همراه باشید.

۱. اپلیکیشن‌ Guitar Tuna

اپلیکیشن‌ Guitar Tuna

برنامه کوک گیتار Guitar Tuna، یکی از محبوب‌ترین اپ‌های موجود در بازارهای اپلیکیشن است که برای کوک کردن گیتار ساخته شده است. نحوه استفاده از آن بسیار آسان و راحت است و می‌توانید به شکل رایگان آن را برای هر دو سیستم عامل iOS و اندروید تهیه کنید. یکی از نکات مهم در مورد این اپ، این است که علاوه بر گیتار می‌توانید سازهای مختلف همانند بیس، یوکللی، کاواکویینو، بانجو، ماندولین، ویولن و غیره را نیز با آن کوک کنید.

علاوه بر قابلیت کوک کردن، شما می‌توانید از مترونومی که برای این اپ در نظر گرفته شده نیز استفاده کرده و با استفاده از آن، تمرین‌های خود را به شکل دقیق پیش ببرید. این اپ همچنین درس‌های مختلفی را برای نوازندگان مبتدی در نظر گرفته که برای دیدن آن‌ها، باید ۴.۹۹$ در ماه هزینه پرداخت کنید.

۲. اپلیکیشن nTrack Tuner

با این که این اپلیکیشن، همانند Guitar Tuna از قابلیت‌های مختلف نظیر مترونوم و یا حتی درس‌های مختلف بهره مند نیست، اما nTrack Tuner یکی از بهترین تیونرهایی است که می‌‎توانید برای کوک کردن گیتار خود از آن استفاده کنید. نکته جالبی که برای این اپ در نظر گرفته شده، این است که می‌توانید از قابلیت Automatic Tuner استفاده کنید و هر نت را به دقیق‌ترین شکل ممکن کوک کنید. همچنین می‌توانید از ویژگی Manual Tuning استفاده کنید و به شکل دستی شروع به کوک کردن ساز خود کنید.

۳. اپلیکیشن Guitar and Violin Tuner

اپلیکیشن Guitar and Violin Tuner

این اپلیکیشن جدا از اسم خود، این امکان را به شما می‌دهد تا دیگر سازها همانند ویولن سل، گیتار بیس و یا یوکللی خود را نیز کوک کنید. در نظر داشته باشید که این اپلیکیشن تنها برای سیستم عامل اندروید تولید شده است و دو حالت تیونر در اختیار شما قرار می‌دهد. در قسمت پایینی، می‌توانید همانند یک تیونر عادی از آن استفاده کنید اما در قسمت بالای آن، یک Strobe Tuner برای شما در نظر گرفته شده که با این که نگاه کردن به آن جذابیتی ندارد، اما دقت بسیار فوق العاده ای دارد.

۴. اپلیکیشن gStrings

این اپلیکیشن نیز، یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی است که جزو بهترین برنامه‌ ها برای کوک کردن گیتار می‌باشد که تنها برای سیستم عامل اندروید وارد بازار شده است و می‌توانید از آن برای کوک کردن ساز خود استفاده کنید. استفاده از این نرم افزار بسیار ساده و راحت است و می‌توانید علاوه بر ساز گیتار، دیگر سازهای خود را نیز به راحتی با استفاده از این نرم افزار کوک کنید.

نکته جالبی که در مورد این اپلیکیشن وجود دارد این است که علاوه بر آن که می‌توانید سازهای مختلف را با استفاده از آن کوک کنید، می‌توانید کوک‌های مختلفی را نیز استفاده کنید.

۵. اپلیکیشن Fender Tune

اپلیکیشن Fender Tune

شرکت Fender از دید بسیاری از نوازندگان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های در زمینه گیتار می‌باشد. اپلیکیشنی که توسط مهندسین این شرکت به بازار عرضه شده، رایگان است و ظاهر زیبایی نیز دارد. با این که این اپلیکیشن یک اپلیکیشن رایگان است، اما درس‌هایی برای آن در نظر گرفته شده که استفاده از آن‌ها نیازمند این است که مبلغی را به عنوان حق اشتراک پرداخت کنید. شما همچنین می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن گیتار، بیس و یوکللی خود را کوک کنید. نسخه رایگان این اپلیکیشن بسیار ساده است و اطلاعات دقیقی در اختیار شما قرار نمی‌دهد.

با خرید گیتار از فروشگاه اینترنتی سازکالا از مزایایی اعم از امکان پرداخت اقساطی، ارسال رایگان، مهلت تست، گارانتی معتبر و… بهره مند می‌شوید.

۶. اپلیکیشن BOSS Tuner

این اپلیکیشن نیز یکی دیگر از نرم افزارهای موجود در بازارهای اپلیکیشن است که استفاده از آن بسیار راحت است و برای هر دو سیستم عامل iOS و اندروید می‌توانید از آن استفاده کنید. نکته جالبی که باعث شده تا این اپلیکیشن در مقایسه با دیگر اپلیکیشن‌های تیونر موجود در بازار، متفاوت باشد، قابلیت Auto Lock و همچنین Reference است که می‌توانید فرکانسی که نسبت به آن می‌خواهید ساز خود را کوک کنید را نیز تغییر دهید. اگر به دنبال دانلود یک اپلیکیشن ساده هستید، این اپ مناسب شماست.

۷. اپلیکیشن Pro Guitar Tuner

اپلیکیشن Pro Guitar Tuner

اپلیکیشن Pro Guitar Tuner، یکی دیگر از بهترین برنامه های ساده ای است که برای کوک کردن گیتار کلاسیک در بازار وجود دارد و می‌توانید برای هر دو سیستم عامل iOS و اندروید آن را تهیه کنید. در نظر داشته باشید که برای این اپلیکیشن، یک صفحه به خصوص در نظر گرفته شده که شامل تمامی کوک‌هایی است که می‌توانید برای گیتار خود از آن‌ها استفاده کنید. این کوک‌ها، تنوع بسیار بالایی دارند و می‌توانید از هر کدام از آن‌ها برای نواختن قطعات مختلف استفاده کنید. ظاهر این اپلیکیشن نیز بسیار خاص است و استفاده از آن بسیار آسان می‌باشد.

۸. اپلیکیشن Pano Tuner

این اپلیکیشن، ساده‌ترین اپلیکیشنی است که می‌توانید برای کوک کردن ساز خود از آن استفاده کنید. این اپلیکیشن رایگان است اما در حین استفاده از آن، ممکن است تبلیغات مختلفی را به شما نشان دهد. در نظر داشته باشید که با پرداخت ۲$، می‌توانید نسخه Premium این اپ را خریداری کرده و از شر تبلیغات مزاحم راحت شوید.

بیشتر بدانیم: انواع کوک گیتار

سخن پایانی

اگر نمی‌خواهید از تیونرهای گران قیمت موجود در بازار استفاده کنید و یا در موقعیتی هستید که به تیونر دسترسی ندارید، استفاده از یکی از این برنامه‌ ها می‌تواند بهترین گزینه برای کوک کردن گیتار شما باشد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
One thought on “بهترین برنامه‌ برای کوک کردن گیتار
  • اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۲ at ۱۲:۲۳ ب٫ظ

    سلام، واقعا اینایی که گفتین بهترین برنامه ها برای کوک کردن گیتارن، ممنون از شما 🙏👍💜

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *