×

بهترین کتاب‌ ها برای یادگیری گیتار به صورت آسان و کامل

اگر به ویدئوهای یوتیوب مربوط به آموزش گیتار در دهه ۹۰ میلادی دقت می‌کنید، متوجه می‌شوید که بسیاری از مدرسان در آن سال‌ها از تمرینات ساده و کاربردی استفاده می‌کردند تا نوازنده ای که تازه مسیر یادگیری را آغاز کرده بتواند به سرعت هماهنگی میان دو دست خود را به دست آورد و بتواند قطعات مختلف را بنوازد. اما چه چیزی باعث می‌شود تا افراد به جای تمرین با یک مربی خصوصی، به سراغ کتاب‌های مختلف برای یادگیری ساز گیتار بروند؟

یکی از مهم‌ترین دلایل آن، هزینه بسیار پایینی است که خرید کتاب ها و استفاده از آن‌ها برای یادگیری گیتار نسبت به ثبت نام در کلاس‌های یک مربی خصوصی گیتار دارد.

لیست قیمت گیتار را در فروشگاه سازکالا مشاهده کنید

بهترین کتاب‌ ها برای یادگیری گیتار

اما چه کتاب‌هایی برای شما مناسب است و با خرید چه کتاب‌هایی می‌توانید در نوازندگی پیشرفت کنید؟ فرقی نمی‌کند که هدف شما از نوازندگی نواختن قطعات فرانک زاپا باشد و یا بخواهید همانند میشا منصور شوید، در این مقاله قصد داریم بهترین کتاب‌ ها برای یادگیری گیتار را به شما معرفی کنیم که تکنیک‌های مختلف را به شکل اصولی به شما آموزش می‌دهند و می‌توانید با انجام تمرین‌هایی که در این کتاب‌ها در نظر گرفته شده، به بهترین نوازنده ممکن تبدیل شوید.

اما کتاب‌هایی که در این مقاله گرد آوری شده‌اند، چه ویژگی‌هایی دارند که از دید ما، بهترین کتاب‌های یادگیری می‌باشند؟ از دید ما یک کتاب آموزشی باید بیانی واضح و تمرین‌های دقیقی داشته باشد که نوازنده با مطالعه و انجام این تمرین‌ها بتواند به سطح مورد نظر خود دست پیدا کند. همچنین، اگر این کتاب ها در کنار آموزش تکنیک، به آموزش تئوری نیز بپردازند از دید ما یک ویژگی بسیار مثبت خواهد بود. با سازکالا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: یادگیری گیتار چقدر طول می کشد

۱- کتاب Guitar All in One For Dummies

شاید شما هم نام سری کتاب‌های For Dummies را شنیده باشید. این کتاب‌ها، کتاب‌هایی هستند که برای افراد مبتدی ساخته می‌شوند و هدف از نشر آن‌ها، یاد دادن مهارت‌های مختلف به افرادی است که می‌خواهند از پایه به یادگیری یک کار بپردازند.

در زمان نگارش این مقاله، این کتاب دارای ۶۴۰ صفحه است که قسمت‌های مختلفی از نوازندگی گیتار را به شما آموزش می‌دهد. از جمله این قسمت‌ها می‌توانیم به نحوه کوک کردن و حتی تعویض سیم نیز اشاره کنیم. همچنین آکوردهای مختلف و تمرین‌های متنوعی نیز برای این کتاب در نظر گرفته شده است که می‌توانید از آن‌ها برای یادگیری دقیق‌تر استفاده کنید.

کتاب Guitar All in One For Dummies

۲- کتاب The Guitar Handbook از Ralph Denver

این کتاب یکی از قدیمی‌ترین و بهترین کتاب‌ ها برای یادگیری گیتار است که برای یادگیری ساز گیتار مورد استفاده قرار می‌گرفته است و بسیاری از افراد مشهور از این گیتار برای یادگیری تکنیک‌های مختلف استفاده کرده‌اند. یکی از دلایلی که باعث شده تا این کتاب به کتابی حرفه‌ای تبدیل شود، اطلاعاتی است که در آن قرار داده شده است.

فرقی نمی‌کند که شما یک نوازنده حرفه‌ای هستید یا یک نوازنده کاملا مبتدی، با خرید این کتاب می‌توانید ایده‌های جدیدی به دست آورید و تمرین‌های جدیدی در اختیار داشته باشید. این کتاب آموزش گیتار دارای ۲۵۶ صفحه می‌باشد.

کتاب The Guitar Handbook از Ralph Denver

۳- کتاب Teach Yourself to Play Guitar از David M. Brewster

یکی از دلایلی که بسیاری از افراد به سراغ کتاب های خود آموز گیتار نمی‌روند، ترس آن‌ها از تئوری موسیقی است. این کتاب اما به گونه ای نوشته شده که هیچ تئوری موسیقی ای در آن قرار داده نشده است و می‌توانید به راحتی از آن برای نوشتن ایده‌های مختلف استفاده کنید.

این ایده توسط بسیاری از ناشرهای دیگر نیز اجرا شده اما این کتاب ۱۱۱ صفحه ای، یکی از بهترین کتاب‌های دنیا در این زمینه می‌باشد. این کتاب گزینه ای مناسب برای افراد مبتدی می‌باشد.

کتاب Teach Yourself to Play Guitar از David M. Brewster

۴- کتاب Guitar Book for Adult Beginners از Damon Ferrante

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید، این است که یادگیری در کودکان با یادگیری در بزرگسالان متفاوت است و به همین دلیل است که بسیاری از بزرگسالانی که می‌خواهند به یادگیری گیتار بپردازند، نمی‌توانند از کتاب‌های کودکان استفاده کنند.

به همین دلیل است که این کتاب، یکی از بهترین کتاب‌ها برای افراد بزرگسالی است که می‌خواهند شروع به یادگیری گیتار کنند. همچنین با استفاده از این کتاب، می‌توانید آهنگ‌های مشهور مختلفی را نیز به دقیق‌ترین شکل ممکن کاور کنید.

کتاب Guitar Book for Adult Beginners از Damon Ferrante

۵- کتاب Idiot’s Guide: Guitar Theory از David Hodge

هدف نوشتن این کتاب در مقایسه با دیگر کتاب‌هایی که در این مقاله وجود دارد، متفاوت است. این کتاب به طور اختصاصی بر روی تئوری موسیقی با استفاده از ساز گیتار تمرکز دارد و این امکان را برای نوازنده‌های گیتار در هر سطحی فراهم کرده تا درک بهتری از تئوری موسیقی داشته باشند و بتوانند از تئوری موسیقی در آهنگ‌ها و قطعات خود استفاده کنند.

همانند سری کتاب‌های For Dummies، سری کتاب‌‌های Idiot’s Guide از زبانی ساده و نسبتا شوخ بهره می‌برد تا مطالب به بهترین شکل ممکن برای خواننده جا بیفتد.

کتاب Idiot's Guide: Guitar Theory از David Hodge

۶- کتاب Guitar Aerobics: A 52 Week, One Lick Per Day Workout از Troy Nelson

این کتاب یکی از بهترین کتاب‌ ها برای یادگیری گیتار است که برای آن که بهترین نتیجه را از آن بگیرید، باید تمرین‌های آن را به دقت و با توجه به روند آن اجرا کنید. این کتاب، یک کتاب ۱۱۴ صفحه ای است که شامل ۵۲ عدد لیک می‌باشد که می‌توانید در سولوها و آهنگ‌های خود نیز آن‌ها را اجرا کنید.

شما هر هفته، یکی از این لیک‌ها را تمرین می‌کنید و سعی می‌کنید تا به تمیزترین شکل ممکن آن را بنوازید. این کتاب مناسب افرادی است که می‌خواهند هماهنگی میان دست چپ و راست خود را افزایش دهند.

۷- کتاب The Music Lesson: A Spiritual Search for Growth Through Music

این کتاب، یکی از فوق العاده‌ترین کتاب‌ های آموزش گیتار در دنیاست که به ارتباط میان موزیسین‌ها و موسیقی می‌پردازد و آن را با دیدی عمیق‌تر نگاه می‌کند. با خواندن این کتاب و درک کردن موسیقی از یک دید عمیق‌تر، می‌توانید به نوازنده بهترین تبدیل شوید و دیدی تازه نسبت به موسیقی و ساز خود پیدا کنید. این کتاب ۲۹۲ صفحه ای از نظر ما یکی از کتاب‌هایی است که هر موزیسینی باید آن را مطالعه کند.

بهترین کتاب‌ ها برای یادگیری گیتار (  A Spiritual Search for Growth Through Music)

مطلب پیشنهادی: معرفی بهترین کتاب تئوری موسیقی

سخن آخر

در این مقاله بهترین کتاب‌ ها برای یادگیری گیتار را به شما عزیزان معرفی کردیم. در صورت داشتن سوال می‌توانید آن را در قسمت دیدگاه با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
3 thoughts on “بهترین کتاب‌ ها برای یادگیری گیتار به صورت آسان و کامل
  • دی ۱۴, ۱۴۰۱ at ۹:۲۵ ق٫ظ

    بسیار زیبا جذاب

    پاسخ
    • دی ۱۷, ۱۴۰۱ at ۹:۲۷ ق٫ظ

      سلام دوست عزیز ممنون بابت نظر خوبتون

      پاسخ
  • بهمن ۸, ۱۴۰۱ at ۴:۳۷ ب٫ظ

    ممنون از مطلب خوبتون

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *