×

یادگیری گیتار چقدر طول می کشد؟

یادگیری گیتار چقدر طول می کشد؟

یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از افراد، به خصوص افرادی که به یادگیری ساز گیتار علاقه دارند را مشغول کرده است، این است که یادگیری گیتار چقدر طول می کشد و بعد از چه مدتی می‌توانند قطعات مورد علاقه خود را بنوازند.

فرقی نمی‌کند که شما یک نوازنده مبتدی باشید و بخواهید یک گیتار خریداری کرده و از آن برای یادگیری استفاده کنید و یا یک گیتار در اتاق خود دارید و بارها شروع به یادگیری ساز کردید و آن را متوقف کردید، در این مطلب قصد داریم تا به شما نشان دهیم که چقدر زمان می‌برد تا یک نوازنده حرفه‌ای شوید و نکاتی را در اختیار شما قرار دهیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سریع‌تر پیشرفت کنید. بنابراین در ادامه با سازکالا همراه باشید.

مشاهده لیست قیمت گیتار در فروشگاه اینترنتی سازکالا

تمرین کردن لازمه ی حرفه ای شدن

تمرین کردن لازمه ی حرفه ای شدن

یکی از اولین نکاتی که باید در زمینه یادگیری هر ساز در نظر بگیرید، این است که برای آن که بتوانید یک نوازنده حرفه‌ای باشید و به راحتی قطعات مختلف را بنوازید، نیاز است تا ساعت‌ها تمرین کنید. این موضوع هیچ میانبر و یا راه نزدیک‌تری ندارد و میزان پیشرفت شما کاملا بر اساس میزان تمرینی است که انجام می‌دهید. اگر شما علاقه لازم را به این ساز نداشته باشید و ساعت‌ها از روز خود را برای یادگیری و پیشرفت در آن اختصاص ندهید، هیچ گاه نمی‌توانید یک نوازنده حرفه‌ای شوید.

بنابراین اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید، تمرین مداوم و مستمر است. این موضوع باعث می‌شود تا روند پیشرفت شما در نوازندگی به مراتب سریع‌تر باشد و بتوانید زودتر به یک نوازنده حرفه‌ای تبدیل شوید. در نظر داشته باشید که روزانه نیم ساعت تمرین کردن بهتر از ۵ ساعت تمرین کردن در آخر هفته‌هاست! بنابراین سعی کنید تا زمانی در روز را برای تمرین کردن ساز خود اختصاص دهید.

با این که مهم‌ترین نکته در مورد پیشرفت در نوازندگی، تمرین مستمر است، اما نکات دیگری نیز وجود دارد که با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید نوازنده ای حرفه‌ای شوید. از جمله این نکات می‌توانیم به محل تمرین مناسب، یادگیری دقیق تکنیک‌های ابتدایی و همچنین استراحت کافی پس از هر تمرین اشاره کنیم. اگر یادگیری گیتار در خانه و تمرین کردن آن به یک عادت برای شما تبدیل شود، یادگیری تکنیک‌های جدید نباید کار دشواری برای شما باشد.

مدت یادگیری برای هر فردی متفاوت است

مدت یادگیری گیتار برای هر فردی متفاوت است

هنگامی که یادگیری گیتار را آغاز کنید، فارغ از آن که چقدر زمان برای تمرین خود می‌گذارید، این که مدت پیشرفت شما چقدر باشد کاملا متفاوت خواهد بود. برای مثال، دو نمونه از بزرگ‌ترین گیتاریست‌های دنیا، یعنی استیو وای و کرک همت را در نظر بگیرید. استیو وای هنگامی که ۱۲ سال داشت گیتار را آغاز کرد و در سن ۱۸ سالگی وارد گروه فرانک زاپا شد. در حالی که کرک همت در سن ۱۵ سالگی گیتار را آغاز کرد و در سن ۱۶ سالگی گروه Exodus را پایه گذاری کرد.

بنابراین علاوه بر تمرین ممتد و مداوم، زمان حرفه‌ای شدن برای هر فرد متفاوت است. به شکل کلی استعداد در این امر، نقش بسیار مهمی را بازی می‌کند و در کنار آن، این که بتوانید زمانی را در طول روز برای تمرین کردن اختصاص دهید نیز می‌تواند یک عامل بسیار مهم در پیشرفت شما در نوازندگی باشد.

همچنین در نظر داشته باشید که برخی از افراد، هدف خود را نوازنده حرفه‌ای شدن می‌دانند و می‌خواهند از این راه به کسب درآمد برسند، در حالی که برخی از افراد موسیقی را نوعی تفریح می‌دانند و می‌خواهند قطعات مورد علاقه خود را با استفاده از ساز خود بنوازند. بنابراین استعداد، زمان، محیط تمرین و هدف نقش بسیار مهمی را در زمینه پیشرفت شما در ساز بازی می‌کند.

در ادامه مقاله یادگیری گیتار چقدر طول می کشد؟ با ما همراه باشید.

مشاهده لیست قیمت گیتار الکتریک در فروشگاه معتبر سازکالا

دقت، تمرکز و هدف، یکی دیگر از کلیدهای پیشرفت

دقت، تمرکز و هدف، یکی دیگر از کلیدهای پیشرفت

تا زمانی که شما بتوانید زمانی مناسب را برای تمرین کردن ساز خود در نظر بگیرید، می‌توانید مسیر پیشرفت را پیدا کنید. برای مثال، استیو وای روزانه ۱۰ ساعت به تمرین ساز خود می‌پرداخت. با این که ۱۰ ساعت نوازندگی باعث می‌شود تا شما به یک نوازنده حرفه‌ای تبدیل شوید، اما زمانی به مراتب کمتر نیز می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

نکته ای که باید در مورد تمرین‌های خود در نظر بگیرید، این است که آن‌ها را با جدیت دنبال کنید و برای آن‌ها برنامه ریزی کنید. یک نوازنده موفق نوازنده ای است که هر روز گیتار خود را در دست می‌گیرد و زمانی را برای آن اختصاص می‌دهد. بیایید کمی با اعداد بازی کنیم.

اگر شما در طول هفته، ۱۰ دقیقه زمان برای تمرین ساز خود اختصاص دهید و جمعه‌ها نیز تمرینی نکنید، در واقع در طول هفته تنها ۱ ساعت تمرین کرده اید. اما اگر این تمرین را به یک روز منتقل کنید (برای مثال جمعه) و هر جمعه یک ساعت به تمرین بپردازید، پیشرفت شما در مقایسه با روش اول کاملا ناچیز است و در طول هفته، تمامی پیشرفت شما نابود می‌شود! بنابراین روزانه ۱۰ دقیقه تمرین کردن به مراتب بهتر از ۱ ساعت تمرین در یک روز از هفته است و مسیر پیشرفت را به این ترتیب راحت‌تر طی می‌کنید.

در نظر داشته باشید که برای ادامه دادن به یادگیری گیتار، نیاز است تا خود را مشتاق نگه دارید و برای خود اهداف کوتاه مدت و بلند مدت در نظر بگیرید. همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای آن که به بهترین شکل ممکن به یادگیری ساز خود بپردازید، در تقویم روزانه خود زمانی را برای تمرین گیتار در نظر بگیرید.

تمرکز بر روی تمرین یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه کنید. تنها کافی است تا هنگام تمرین، گوشی موبایل خود را کنار بگذارید و با دقت کامل تمرین‌های خود را انجام دهید تا پیشرفت را به شکل کامل احساس کنید.

مطلب پیشنهادی : بهترین کتاب‌ ها برای یادگیری گیتار به صورت آسان و کامل

سخن پایانی

در مقاله “یادگیری گیتار چقدر طول می کشد؟” روش‌ها و نکاتی را به شما آموزش دادیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سریع‌تر به یک نوازنده حرفه‌ای تبدیل شوید و شروع به نواختن قطعات مورد علاقه خود کنید. با استفاده از این تکنیک‌ها، در کمترین زمان ممکن به یک نوازنده فوق العاده تبدیل خواهید شد. لازم به یاداوری است که مدت زمان یادگیری گیتار، چه کلاسیک و چه الکتریک و.. به میزان تمرین شما بستگی دارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
One thought on “یادگیری گیتار چقدر طول می کشد؟
  • اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۲ at ۹:۵۸ ق٫ظ

    ولی بنظرم اینکه یادگیری گیتار چقدر طول میکشه بستگی به همت طرف داره، تو هرچی بیشتر زمان بذاری براش و مفید تمرین کنی، زودتر هم به نتیجه دلخواهت میرسی. اما متاسفانه اکثر هنرجو ها دنبال یه راه کوتاه و آسان برای یادگیری گیتارن، برای همینم خیلیا همون چند ماه اول بیخیال میشن.

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *