×

ارزان ترین میکروفون‌های استودیویی

اگر در مورد تجهیزات استودیویی و یا تجهیزات زنده اطلاعات داشته باشید، به خوبی این نکته را می‌دانید که داشتن یک میکروفون با کیفیت و حرفه ای، تاثیر بسیار زیادی بر روی صدای نهایی شما خواهد داشت. خوشبختانه در سال‌‎های اخیر، بسیاری از شرکت‌های دنیا با تولید محصولات با کیفیت و ارزان قیمت، این امکان را برای مهندسان صدا فراهم کرده اند تا افراد بتوانند با هزینه ای مناسب، به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنند. در این مقاله قصد داریم تا با برخی از ارزان ترین میکروفون‌های استودیویی و همینطور با کیفیت ترین آن‌ها در دنیا بیشتر آشنا شویم. در ادامه با ما همراه باشید.

مقاله پیشنهادی :  بهترین میکروفون‌ها برای ضبط صدای گیتار آکوستیک

میکروفون Shure SM57

ممکن است این میکروفون را در بیشتر استودیوها و یا استیج‌ها دیده باشید، اما دلیل محبوبیت بسیار زیاد میکروفون Shure SM57، صدای فوق العاده ای است که این میکروفون در اختیار دارد. به جرات می‌توانیم این میکروفون را به عنوان بهترین میکروفون داینامیک دنیا معرفی کنیم و بهترین نکته در مورد این محصول؟ قیمت بسیار ارزان و مناسب آن می‌باشد.

میکروفون Shure SM57

برای دهه‌هاست که افراد از این میکروفون برای ضبط وکال، ضبط کابینت گیتار الکتریک، ضبط درامز و انواع ساز استفاده می‌کنند و اگر شما هم به دنبال خرید یک میکروفون همه کاره برای استودیوی خود هستید، این محصول بهترین گزینه برای شما به شمار می‌رود!

میکروفون Shure MV7

این میکروفون شاید از جمله جدیدترین میکروفون‌های دنیا باشد که برای اولین بار نام آن را در این لیست مشاهده می‌کنید. این میکروفون یکی از ارزان ترین میکروفون‌های استودیویی به شمار می‌رود. نکته مهمی که در مورد این میکروفون وجود دارد، اتصالاتی است که برای آن در نظر گرفته شده است.

شما نه تنها می‌توانید این میکروفون را با اتصال عادی XLR به کارت صدا و یا میکسر خود متصل کنید، بلکه می‌توانید از اتصال USB ای که برای این محصول در نظر گرفته شده نیز برای ضبط صدای خود بهره ببرید. نکته دیگری که باید در مورد این محصول در نظر داشته باشید، پریست‌های مختلفی است که در اپلیکیشن MOTIV در نظر گرفته شده تا افرادی که به ضبط پادکست مشغول هستند به راحتی بتوانند از این میکروفون برای ضبط استفاده کنند.

بیشتر بدانید : راهنمای جامع خرید میکروفون و معرفی انواع میکروفون

میکروفون Shure MV7

میکروفون MXL 990

برای آن که بتوانید صدای وکال، گیتارهای آکوستیک و یا پیانوها را به بهترین شکل ممکن ضبط کنید، به نوع خاصی از میکروفون نیاز دارید تا تمامی جزئیات موجود در یک اجرا را به بهترین شکل ممکن ضبط کنید. در این چنین مواقعی، استفاده از میکروفون‌های کاندنسر با کپسول‌های دیافراگم بزرگ بهترین گزینه خواهند بود و یکی از ارزان ترین و با کیفیت ترین میکروفون‌هایی که با این نوع طراحی تولید شده است، میکروفون ۹۹۰ MXL خواهد بود.

قیمت بسیار مناسب و صدای بسیار زیبای این میکروفون، آن را به یکی از بهترین میکروفون‌های ارزان قیمت بازار تبدیل کرده است.

میکروفون MXL 990

میکروفون Shure SM58

با این که شما می‌توانید از میکروفون SM57 برای ضبط وکال نیز استفاده کنید، اما به عنوان یک وکالیست شما به میکروفونی نیاز دارید که تمامی نیازهای شما را برآورده کند. میکروفون SM58 شرکت Shure از همان کپسولی برخوردار است که برای میکروفون SM57 طراحی شده است اما تغییر کوچکی که در بازه فرکانسی این میکروفون و همچنین پاپ فیلتری که برای آن در نظر گرفته شده، میکروفون SM58 را به یکی از ارزان ترین میکروفون‌های استودیویی برای وکالیست‌ها تبدیل کرده است.

اگر به دنبال خرید یک میکروفون با کیفیت و مناسب می‌گردید پیشنهاد ما میکروفون Shure SM58 SE می‌باشد.

میکروفون Shure SM58

میکروفون AKG P120

اگر بودجه شما بسیار کم است و به دنبال خرید یک میکروفون با کیفیت هستید که با استفاده از آن بتوانید انواع منابع صوتی را ضبط کرده و در پروژه‌های خود از آن استفاده کنید، میکروفون AKG P120 یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما به شمار می‌رود. شما می‌توانید از این میکروفون برای ضبط صدای وکال، صدای انواع ساز و حتی صدای محیط استفاده کنید و نتایج بسیار خوبی را نیز در اختیار داشته باشید.

میکروفون AKG P120

میکروفون SE Electronics sE7

میکروفون‌های کاندنسر دیافراگم کوچک زمانی که نیاز به یک صدای به خصوص در ضبط دارید، بهترین گزینه برای استفاده خواهند بود. به طور اختصاصی از این میکروفون‌ها برای ضبط سیمبال‌ها در درامز و همچنین در ضبط گیتارهای آکوستیک استفاده می‌شود. به طور کلی این میکروفون‌ها رنگ صدای زیادی ندارند و صداها را به دقیق ترین شکل ممکن ضبط می‌کنند.

میکروفون SE Electronics sE7

اگر به دنبال خرید میکروفونی با این نوع کپسول هستید، میکروفون sE7 شرکت SE Electronics یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما به شمار می‌رود که با قیمت بسیار مناسبی، می‌توانید آن را تهیه کنید.

میکروفون IK Multimedia iRig Mic Studio

تمامی افرادی که می‌خواهند میکروفون‌های ارزان قیمت تهیه کنند، برای ضبط پروژه‌های حرفه ای به این میکروفون‌‎ها نیاز ندارند. میکروفون iRig Mic Studio یک میکروفون ارزان قیمت و با کیفیت است که به طور اختصاصی برای استریم کردن و پادکست ساخته شده است. این میکروفون بهترین گزینه برای ضبط وکال و یا سازهای مختلف نیست اما اگر به دنبال خرید یک میکروفون با اتصال USB هستید تا صدای خود را با کیفیتی مناسب ضبط کنید، این محصول مناسب شما خواهد بود.

ارزان ترین میکروفون‌های استودیویی

میکروفون IK Multimedia iRig Mic HD 2

دیگر میکروفونی که توسط مهندسین شرکت IK Multimedia ساخته شده، این میکروفون است که مناسب اتصال به انواع گوی‌های هوشمند، تبلت و لپ تاپ می‌باشد. به طور کلی، این میکروفون از کیفیت صدای بسیار خوبی برخوردار است و به همراه آن نیز یک اپلیکیشن به شما تقدیم می‌شود که می‌توانید با آن پارامترهای مختلفی را در مورد این میکروفون تغییر دهید.

ارزان ترین میکروفون‌های استودیویی

اتصالی که برای این میکروفون در نظر گرفته شده است، اتصال Micro USB است که مناسب برای اتصال به انواع گوشی و تبلت می‌باشد.

میکروفون Nady CYM-2 Kit

یکی از تکنیک‌هایی که بسیاری از مهندسین صدا از آن استفاده می‌کنند، تکنیک ضبط صدای محیط است که بیشتر برای ضبط درامز و یا گیتار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تکنیک به گونه ای است که میکروفونی را تنها برای ضبط صدای اتاق در نظر می‌گیرند تا با استفاده از ریورب طبیعی آن، بتوانند به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنند.

ارزان ترین میکروفون‌های استودیویی

کیت میکروفون CYM-2 شرکت Nady هم برای همین کار ساخته شده است. در این کیت شما می‌توانید از دو عدد میکروفون CM88 این شرکت استفاده کنید و فضای اتاق را با آن‌ها ضبط کنید. قیمت این میکروفون‌ها نیز بسیار مناسب است و به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید.

مقاله پیشنهادی: بهترین میکروفون های پادکست سال ۲۰۲۲

سخن آخر

در این مقاله راجع به ارزان ترین میکروفون‌های استودیویی صحبت شد و انواع میکروفون‌های استودیویی با بهترین قیمت و کیفیت معرفی شد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *