×

 بهترین میکروفون‌ها برای ضبط صدای گیتار آکوستیک

 بهترین میکروفون‌ها برای ضبط صدای گیتار آکوستیک

شاید از دید بسیاری از افراد، ساختار یک گیتار آکوستیک آنقدر پیچیده و عجیب نباشد. چند تکه چوب را با استفاده از چسب‌های مخصوص به یکدیگر متصل می‌کنند و سپس شش عدد سیم نایلونی و یا استیلی را بر روی آن می‌بندند تا صدایی دلنشین و بی نظیر به دست آید.

همین چند تکه چوب و شش عدد سیم در دست بسیاری از نوازندگان حرفه‌ای صدایی فوق العاده دارد و حتی اگر نوازنده‌ای حرفه‌ای نباشد نیز، تنها با استرام کردن گیتار و یا نواختن چند آکورد ساده می‌توانید صدایی بسیار زیبا را در اختیار داشته باشید. اما یکی از نکات مهمی که در مورد این سازها باید در نظر داشته باشید، ضبط آن‌ها به بهترین شکل ممکن است.

مطلب پیشنهادی : بهترین میکروفون برای ضبط در استودیوهای خانگی

ضبط صدای گیتار

برخی از گیتارهایی که به تازگی وارد بازار شده‌اند دارای یک سیستم پیکاپ حرفه‌ای هستند که می‌توانید به شکل مستقیم ساز خود را به کارت صدا و یا میکسر خود متصل کرده و به این ترتیب به ضبط صدا بپردازید اما به طور کلی، بسیاری از افراد برای آن که بهترین صدای ممکن را از گیتار آکوستیک خود به دست آورند، از میکروفون‌های مختلف برای ضبط صدا استفاده می‌کنند.

اما چه میکروفون‌هایی برای ضبط گیتار آکوستیک مناسب است؟ در این مقاله قصد داریم تا بهترین میکروفون‌ها برای ضبط صدای گیتار آکوستیک را در اختیار شما قرار دهیم که با تهیه آن‌ها می‌توانید بهترین صدای ممکن را از گیتار خود هنگام ضبط به دست آورید. در ادامه این مقاله با سازکالا همراه باشید.

اما پیش از آن که در مورد این میکروفون‌ها صحبت کنیم، باید بدانید که قرار دادن درست یک میکروفون در مقابل گیتار شما، نصف راه است و تنها با قرار دادن درست یک میکروفون است که می‌توانید صدایی حرفه‌ای را به دست آورید.

۱. میکروفون Shure SM۸۱

میکروفون Shure SM81

میکروفون SM81 شرکت Shure، یک میکروفون کاندنسر دیافراگم کوچک است که به طور اختصاصی برای ضبط سیمبال‌های درام کیت‌های مختلف استفاده می‌شود. جالب است بدانید که به شکل عمومی، بسیاری از میکروفون‌هایی که برای ضبط سیمبال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، نتیجه خوبی را نیز بر روی گیتارهای آکوستیک دارند.

میکروفون Shure SM81 از بدنه ای بسیار مستحکم برخوردار است که می‌توانید برای سال‌ها ز آن استفاده کرده و از صدای آن لذت ببرید. صدای دریافتی این میکروفون صدایی بسیار فلت و بدون رنگ است که تمامی جزئیات در نوازندگی را به خوبی ضبط می‌کند. همچنین بر روی بدنه این میکروفون یک سوئیچ برای پد و یک سوئیچ برای High Pass Filter در نظر گرفته شده که کار شما را هنگام ضبط آسان می‌کند.

۲. میکروفون Beyerdynamic M۱۶۰

میکروفون Beyerdynamic M160 یکی از  بهترین میکروفون‌ها برای ضبط صدای گیتار آکوستیک

میکروفون‌های ریبون به شکل کلی از الگوی قطبی Figure 8 بهره می‌برند که صدا را نه تنها از سمت جلو بلکه از پشت کپسول نیز دریافت خواهد کرد. اما میکروفون‌های ریبون جدید همانند میکروفون Beyerdynamic M160 به گونه ای ساخته شده است که از الگوی قطبی Hypercardioid بهره می‌برند و همین نکته باعث شده تا صدایی بسیار دقیق را بتوانید از آن‌ها به دست آورید.

این میکروفون بیس‌های غنی، میدرنجی دقیق و تربل‌های گوش‌نواز را در اختیار شما قرار می‌دهد که در میکس می‌توانید بهترین صدای ممکن را از آن به دست آورید. این میکروفون یکی از  بهترین میکروفون‌ها برای ضبط صدای گیتار آکوستیک می‌باشد.

۳. ست میکروفون Neumann KM۱۸۴

ست میکروفون Neumann KM184

با این که می‌توانید این میکروفون را به شکل مونو نیز خریداری کنید، اما این محصول به شکل یک پک استریو نیز عرضه می‌گردد که باعث می‌شود بتوانید از دو میکروفون آن برای ضبط قسمت‌های مختلف ساز استفاده کنید.

میکروفون Neumann KM184 نیز یک میکروفون کاندنسر دیافراگم کوچک است که حساسیت صدای بسیار بالایی دارد. تنها نکته ای که باید در مورد این محصول در نظر داشته باشید این است که با استفاده از آن، صدای اتاق و ریورب آن در صدای میکروفون شما وجود خواهد داشت.

۴. میکروفون Shure SM۵۷

میکروفون Shure SM57

یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین میکروفون‌های تاریخ، میکروفون SM57 شرکت Shure می‌باشد. این میکروفون صدایی افسانه ای دارد و بسیاری از مهندسان صدا از آن برای ضبط انواع ساز استفاده کرده اند. این میکروفون طراحی ای داینامیک دارد به گونه ای که صداها بسیار دقیق و واضح توسط آن ضبط می‌شود. همچنین این محصول قیمت بسیار مناسبی دارد که بسیاری از افراد به راحتی می‌توانند آن را تهیه کنند.

۵. میکروفون sE Electronics Voodoo VR۲

میکروفون sE Electronics Voodoo VR2

میکروفون sE Electronics Voodoo VR2، یک میکروفون ریبون با کیفیت از شرکت sE Electronics است که صدای بسیار زیبایی دارد و مهم‌ترین نکته در مورد آن، قیمت مناسبی است که برای آن در نظر گرفته شده است. با استفاده از این میکروفون می‌توانید فرکانس‌های ۲۰ هرتز تا ۲۰ هزار هرتز را در اختیار داشته باشید.

برخلاف دیگر میکروفون‌های ریبون شرکت sE Electronics، این محصول از طراحی اکتیو برخوردار است و برای آن که بتوانید صدایی حرفه‌ای از آن دریافت کنید، نیازی به استفاده از پری امپ‌های بسیار گران قیمت نخواهید داشت.

۶. میکروفون AKG C451 B

میکروفون AKG C451 B

این میکروفون یکی از محبوب‌ترین میکروفون‌های دنیا برای ضبط سیمبال‌های درامز به شمار می‌رود اما بسیاری از افراد از آن برای ضبط گیتارهای آکوستیک استفاده کرده و نتایج فوق العاده ای را به دست آوردند. نکته ای که در مورد این محصول باید در نظر داشته باشید، رنگ صدای خاصی است که از آن دریافت می‌کنید.

این میکروفون ممکن است برای بسیاری از افراد صدایی بسیار تیز داشته باشد اما می‌توانید در نهایت صدای آن را با میکروفون‌های دیگر ترکیب کرده و صدایی متعادل و حرفه‌ای را در اختیار داشته باشید.

مقاله پیشنهادی: بهترین میکروفون های پادکست سال ۲۰۲۲

۷. میکروفون Rode M۳

میکروفون Rode M3 یکی از  بهترین میکروفون‌ها برای ضبط صدای گیتار آکوستیک

شرکت استرالیایی Rode را می‌توانیم یکی از معتبرترین شرکت‌های دنیا در زمینه تولید انواع میکروفون استودیویی بدانیم. میکروفون Rode M3 این شرکت یکی از ارزان قیمت‌ترین و در عین حال حرفه‌ای‌ترین میکروفون‌های این شرکت به شمار می‌رود که صدایی بسیار جذاب و حرفه‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورد.

شما می‌توانید از سوئیچ Pad و یا High Pass Filter این محصول استفاده کرده تا به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید. همچنین طراحی کاندنسر این محصول باعث شده تا نه تنها برای ضبط گیتار بلکه برای ضبط سازهای دیگر از جمله پیانو، درامز و غیره نیز بتوانید از این محصول استفاده کنید.

برای مشاهده سایر محصولات میکروفون rode کلیک کنید.

سخن پایانی

۷ میکروفونی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، بهترین میکروفون‌های دنیا برای ضبط گیتار آکوستیک به شمار می‌روند و می‌توانید با تهیه هر کدام از آن‌ها، صدایی حرفه‌ای را در اختیار داشته باشید. نکته دیگری که در مورد این میکروفون‌ها وجود دارد این است که نه تنها می‌توانید از این میکروفون‌ها برای ضبط گیتار آکوستیک، بلکه برای ضبط دیگر سازها نیز می‌توانید از این میکروفون‌ها استفاده کرده و صدای بسیار خوبی را دریافت کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *