×

بهترین میکروفون ها برای ضبط در استودیوهای خانگی ۲۰۲۳

استودیوهای خانگی در واقع نوعی از استودیوها هستند که می‌توانید در یک اتاق و یا در نهایت در خانه خود آن‌ها را بسازید و با استفاده از آن‌ها به ضبط پروژه‌های مختلف بپردازید. نکته ای که باید در مورد این استودیوها در نظر بگیرید این است که عمده تفاوت این استودیوها با استودیوهای حرفه‌ای، در قیمت تجهیزاتی است که برای این استودیوها در نظر گرفته شده است. برای مثال، میکروفون‌هایی که برای این استودیوها در نظر گرفته می‌شود، میکروفون‌های ارزان قیمتی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید صدای مورد نظر خود را به دست آورید. در این مقاله قصد داریم تا بهترین میکروفون ها برای ضبط در استودیوهای خانگی را به شما معرفی کنیم که می‌توانید برای ضبط صداهای مختلف، از این میکروفون‌ها استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی : بهترین میکروفون های ضبط ووکال

میکروفون‌های کاندنسر

بهترین میکروفون کاندنسر برای ضبط در استودیوهای خانگی

اولین میکروفون‌هایی که در نظر گرفته ایم، میکروفون‌های کاندنسر هستند که محبوبیت بسیار زیادی دارند و بسیاری از افراد از این میکروفون‌ها برای ضبط درامز و یا سازهای مختلف استفاده می‌کنند. این میکروفون‌ها از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند که آن‌ها را به گزینه ای مناسب برای ضبط وکال تبدیل می‌کند. همچنین در نظر داشته باشید که برای این که بتوانید بهترین صدای ممکن را از این میکروفون‌ها در اختیار داشته باشید، این است که این میکروفون‌ها را مستقیما به کارت صدا و یا میکسر استودیویی خود متصل کرده و از سوئیچ فانتوم پاور +۴۸ برای درایو کردن میکروفون خود استفاده کنید.

به شکل کلی، میکروفون‌های کاندنسر به دو شکل میکروفون‌های کاندنسر دیافراگم کوچک و میکروفون‌های کاندنسر دیافراگم بزرگ تقسیم می‌شوند. میکروفون‌های دیافراگم بزرگ به طور اختصاصی برای ضبط وکال و سازهایی همانند پیانو، گیتار آکوستیک و یا کابینت گیتارهای الکتریک و گیتارهای بیس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

میکروفون‌های دیافراگم کوچک اما از طرف دیگر، میکروفون‌هایی هستند که از اندازه کوچک‌تری برخوردار هستند و برخی از افراد به آن‌ها میکروفون‌های مدادی نیز می‌گویند. عموما از این میکروفون‌ها برای ضبط ساز هایی استفاده می‌شود که صدای تیز دارند. به همین دلیل است که مهندسین صدا از این میکروفون‌ها برای ضبط کردن سیمبال‌های مختلف و یا گیتار آکوستیک از آن استفاده می‌کنند.

اما چه میکروفون‌های کاندنسری برای خرید مناسب هستند؟ ما گزینه‌هایی از بهترین میکروفون کاندنسر را برای شما در نظر گرفته ایم.


۱. Audio Technica AT2020

میکروفون Audio Technica AT2020 یکی از پرفروش‌ترین میکروفون‌های حال حاضر بازار است که نه تنها قیمت بسیار مناسبی دارد، بلکه صدای بسیار خوبی را نیز می‌توانید از آن به دست آورید. حساسیت بسیار بالای این میکروفون در کنار امکانات متعددی که برای این محصول در نظر گرفته شده، آن را به یک گزینه فوق العاده برای استفاده در استودیوهای خانگی تبدیل کرده است.


۲. Lewitt 240 Pro

یکی از برندهایی که در سال‌های اخیر، سر و صدای بسیار زیادی به پا کرده، شرکت Lewitt می‌باشد و یکی از بهترین میکروفون استودیویی ارزان که توسط مهندسین این شرکت ساخته شده است، میکروفون Lewitt LCT 240 Pro می‌باشد. این میکروفون از کپسول محبوب میکروفون‌های برند Lewitt بهره می‌برد و می‌توانید از آن برای ضبط وکال و یا گیتار استفاده کنید.


۳. Antelope Audio Edge Note

اگر می‌خواهید یک میکروفون کاندنسر دیافراگم کوچک تهیه کنید تا با آن بتوانید سازهای مختلفی را ضبط کنید، بهترین گزینه برای شما میکروفون Antelope Audio Edge Note خواهد بود. این میکروفون از طراحی بسیار حرفه‌ای برخوردار است و کپسولی که برای آن در نظر گرفته شده نیز در نوع خود بی نظیر است. حساسیت صدای بسیار بالایی برای این محصول در نظر گرفته شده است و نویز داخلی آن، بسیار پایین می‌باشد.


میکروفون های داینامیک

نوع دیگری از میکروفون‌هایی که می‌توانید برای استودیوهای خانگی خود تهیه کنید، میکروفون‌های داینامیک است که نوع عملکرد آن‌ها با میکروفون‌های کاندنسر متفاوت است. عموما از میکروفون‌های داینامیک برای اجراهای زنده و یا ضبط ساز هایی با صدای بسیار بلند مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته بسیاری از افراد نیز از این میکروفون‌ها برای ضبط صدا در تولید محتوای خود نیز استفاده می‌کنند و یا با استفاده از این میکروفون‌ها، به ضبط پادکست می‌پردازند.

در ادامه مقاله بهترین میکروفون ها برای ضبط در استودیوهای خانگی ۲۰۲۳ با سازکالا همراه باشید. در ادامه یکی از میکروفون‌های معروف را به شما معرفی می‌کنیم که از این طراحی برخوردار می‌باشد.


Rode Podmic

یکی از مدل‌های پرفروش از شرکت Rode، مدل Podmic است که یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین میکروفون‌های داینامیک موجود در بازار به شمار می‌رود. نکته ای که در مورد این میکروفون وجود دارد این است که شما می‌توانید از این میکروفون برای ضبط صدای خود استفاده کنید، از آن برای ضبط پادکست‌های مختلف استفاده کنید و یا با آن صدای سازهای مختلف را به بهترین شکل ممکن ضبط کنید. نکته مثبتی که در مورد این میکروفون وجود دارد اندازه بسیار کوچکی است که برای آن در نظر گرفته شده که حمل و نقل آن را بسیار راحت‌تر می‌کند.


میکروفون ‎‎های USB

میکروفون‌‎‎های USB نیز یکی دیگر از گزینه‌هایی است که می‌توانید برای استودیوی خانگی خود تهیه کنید. این میکروفون‌ها را مستقیما می‌توانید به سیستم کامپیوتری خود متصل کرده و بدون نیاز به استفاده از کارت صدا و یا میکسر، به صدایی حرفه‌ای دست پیدا کنید.

در ادامه یکی از میکروفون‌های با کیفیت را که از این طراحی برخوردار می‌باشد به شما معرفی می‌کنیم.


Rode NT-USB Mini

اگر می‌خواهید یک میکروفون USB حرفه‌ای تهیه کنید، پیشنهاد ما به شما خرید میکروفون Rode NT-USB Mini است. این میکروفون یک میکروفونی رومیزی بی نظیر است که می‌توانید صدای خود را با بالاترین کیفیت ممکن خریداری کنید. در نظر داشته باشید که این میکروفون بیشتر برای افرادی ساخته شده است که می‌خواهند به تولید محتوا بپردازند و از یک کپسول کاندنسر برخوردار است.

مطلب پیشنهادی : ۸ روش برای ارتقا استودیو خانگی


سخن پایانی

در این مقاله قصد داشتیم تا شما را با بهترین میکروفون های ارزان قیمت برای ضبط در استودیوهای خانگی موجود در بازار آشنا کنیم تا بتوانید با توجه به نیاز خود، میکروفون مورد نظر خود را خریداری کرده و صدای مورد نظر خود را از میکروفون به دست آورید.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
One thought on “بهترین میکروفون ها برای ضبط در استودیوهای خانگی ۲۰۲۳
  • مرداد ۱۸, ۱۴۰۲ at ۱۲:۵۱ ب٫ظ

    خدایی هیچی میکروفون های رود نمیشه

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *