×

۸ روش برای ارتقا استودیو خانگی

روش‌های مختلفی برای تغییر تنظیمات تجهیزات استودیوی خانگی شما وجود دارد، در این پست ما به برخی از راه‌هایی می‌پردازیم که ممکن است بتوانید از فضای خود، بیشتر استفاده کنید، حتی اگر با بودجه محدود کار می‌کنید، به ارتقا استودیو خانگی خود فکر کنید.

از حصیر یا فرش استفاده کنید

اگر در استودیوی خود کف چوبی یا کاشی کاری دارید، در نظر بگیرید که یک حصیر یا فرش ضخیم، کف اتاق خود قرار دهید. وقتی در مورد آکوستیک اتاق صحبت می‌شود، اغلب به کف توجه نمی‌شود ولی در عین حال این قسمت منبع کاهش بازتاب‌ها است. یک فرش یا حصیر شمعی، راه خوبی برای جذب برخی از بازتاب‌ها از سطح کف اتاق خواهد بود.

ارتقا استودیو خانگی

این امر به ویژه در محدوده فرکانسی بالا و فرکانس‌های میانی بیشتر مشاهده می‌شود. این کار نقطه مقابل قرار دادن ابر ایزولاتور سقفی است. این کار همچنین می‌‌تواند هرگونه ریورب اضافی را که ممکن است وجود داشته باشد، از بین ببرد.

یک SPL سنج بخرید

هنگامی که در حال میکس کردن هستید، می‌توانید خطوط صدای بلند Fletcher Munson را در نظر بگیرید. وقتی فرکانس داخلی گوش‌ها به ۸۵-۹۰ دسی بل SPL می‌رسد، فرکانس داخلی گوش‌ها صاف می‌شود. آیا می‌دانید ۹۰ dB SPL چگونه به نظر می‌رسد؟

یک SPL سنج بخرید

شما می‌توانید یک متر SPL را در حدود ۳۰-۴۰.۰۰ پوند (۶۰.۰۰ دلار آمریکا / ۶۰ AUD) خریداری کنید و به شما این امکان را می‌دهد تا این سطح مهم را اندازه گیری کنید. نیازی نیست که همیشه با این حجم میکس کنید، اما توصیه می‌شود که تراز میکس و محتوای بیس خود را در این حجم حداقل برای بخشی از مدت زمان میکس کردن بررسی کنید.

یک اسپیکر تک درایور به تنظیمات خود اضافه کنید

تنها یک درایور اسپیکر می‌تواند به شما در تصمیم گیری‌های موثرتر برای تعادل میدرنج و به ارتقا استودیو خانگی کمک کند. اغلب منابع صوتی زیادی وجود دارد که در محدوده میانی شنیده می‌شوند و یک بلندگوی با درایور تکی می‌تواند بینش واضحی از تعادل در این ناحیه مهم ایجاد کند.

مانیتورهای اصلی استودیو برای بررسی تصویر استریو و جزئیات میکس شما عالی هستند، اما گاهی اوقات کمتر یا بیشتر می‌شود و یک درایور واحد در مورد جنبه‌های مهم مانند آواز، راحت‌تر تصمیم می‌گیرد.

از کابل ۱۲ AWG Gauge برای اسپیکرهای خود استفاده کنید

آیا اخیراً سیم اسپیکر خود را بررسی کرده اید؟ در غیر اینصورت توصیه می‌کنم از کابل سنج ۱۲ AWG به عنوان کابل حداقل ضخامت برای درایور اسپیکرها استفاده کنید. این کابل یک اتصال کم مقاومت ایجاد می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که تمام قدرت تقویت کننده شما به بلندگوهای شما منتقل می‌شود.

نیازی به خرید کابل hi-fi بسیار گران نیست، اما یک کابل مسی استاندارد ضد اکسید شدن خوب، راه خوبی برای حفظ صدای سیستم شما است. رشته‌های مسی OFC به این معنی است که انتهای اتصال به تقویت کننده و بلندگوها به سرعت مس استاندارد اکسید نمی‌شوند و اتصال تمیز را برای مدت بیشتری حفظ می‌کنند.

از کابل 12 AWG Gauge برای اسپیکرهای خود استفاده کنید

برای جلوگیری از دیستورشن از اتصال پسیو استفاده نمایید

کنترل کننده‌های صدا پسیو، در برخی موارد می‌توانند کیفیت صدای مانیتورینگ شما را بهبود بخشند. شما می‌‌توانید پیش تقویت کننده‌های Hi-Fi را دور بزنید و “مستقیم” به بخش تقویت کننده قدرت بروید (با فرض اینکه اتصال روی امپ شما موجود است) از اجتناب از دیستورشن ناشی از کنترل صدا و کنترل‌های پری امپ جلوگیری کنید.

همچنین می‌توانید از استفاده از مدارهای کنترل کننده مانیتور اکتیو که اغلب بر اساس مواد ارزان قیمت ارزان هستند، خودداری کنید. با استفاده از کنترل کننده صدا پسیو می‌توانید از این ابهام جلوگیری کنید.

PVC یک جعبه ساده است که دارای کنترل صدا پسیو (مقاومت متغیر) با کیفیت بالا و اغلب یک سوئیچ خاموش است. این‌ها به دلیل این که ماهیت پسیو دارند و از برق استفاده نمی‌کنند و در نتیجه صدا را رنگ نمی‌کنند. آن‌ها به سادگی بین DAC (مبدل دیجیتال به آنالوگ) یا کارت صدا و تقویت کننده نصب می‌شوند.

اتصال پسیو

از تقویت کننده هدفون استفاده کنید

آیا از هدفون زیاد استفاده می‌کنید؟ در این صورت می‌توانید از خرید تقویت کننده هدفون با کیفیت خوب بهره مند شوید. می‌توانید تقویت کننده‌های مختلف DAC/هدفون را در وب سایت سازکالا پیدا کنید. این تقویت کننده‌های DAC/هدفون اغلب از قطعات و منبع تغذیه با کیفیت بسیار بالاتری نسبت به نمونه خروجی هدفون روی کارت صدا استودیوی پروژه استفاده می‌کنند.

تفاوت در کیفیت نظارت هدفون می‌تواند حیرت آور باشد. تحقیق کنید که کدام تقویت کننده‌های هدفون از تولید کنندگان ارزان قیمت محبوب هستند و به راحتی می‌توانید کیفیت گوش دادن به هدفون خود را ارتقا دهید. انجمن‌های تخصصی علاقه مندان به هدفون بصورت آنلاین وجود دارد که می‌توانید اطلاعات زیادی در آن به دست آورید، بنابراین آن‌ها را بررسی کرده و تحقیق کنید.

این امر به ویژه برای کسانی که مجبور به استفاده از هدفون هستند خوب است و تقویت کننده هدفون ۱۰۰.۰۰ تا ۲۰۰.۰۰ پوند خوب می‌تواند تفاوت زیادی در وضوح آنچه می‌شنوید ایجاد کند.

از پلاگین تغذیه هدفون استفاده کنید

یکی دیگر از راه‌های ارتقا استودیو خانگی این است که از پلاگین تغذیه هدفون استفاده کنید. موتور جستجوی مورد علاقه خود را برای پلاگین “Headphone Cross Feed” جستجو کنید. کراس فید، یک نرم افزار پلاگین یا دستگاه الکترونیکی است که هدفون شما به آن متصل می‌شود و می‌تواند صدای بلندگوهای اتاق را با دقت بیشتری تقلید کند.

قضاوت در مورد تصویر استریو، یکی از جنبه‌های پایین میکس کردن با هدفون است و تغذیه متقابل مقداری از سیگنال مبدل چپ را به راست و بالعکس وارد می‌کند. این اجازه می‌دهد تا یک تجربه نظارت داشته باشید که به لحاظ ادراکی کمی به گوش دادن به بلندگوهای یک اتاق نزدیک‌تر است.

وقتی به آن فکر می‌کنید، صدایی که از بلندگوی چپ شما می‌آید هرگز منحصراً به گوش چپ شما نمی‌رسد و برعکس. اگر با دستگاه لحیم کاری دستی کار می‌کنید، آن‌ها می‌توانند یک پروژه الکترونیکی DIY معقول باشند، اگر می‌خواهید نسخه الکترونیکی آن را بسازید، در غیر این صورت، یک پلاگین نرم افزاری، راه حل آسان است. همیشه مراقب باشید که با هدفون بیش از حد متوسط صدا را کنترل نکنید.

یک کیبورد کامپیوتری بخرید که می توانید در نور کم مشاهده کنید

خورشید در حال غروب است و استودیوی شما کم نور است، زمان تغییر آن صفحه کلید سیاه است! همه ما آنجا بودیم و سر خود را برای خواندن کلیدها خم می‌کردیم و زاویه می‌دادیم، کیبوردهایی که به رنگ بژ بودند به شما این امکان را می‌دادند که کلیدها را بسیار راحت‌تر ببینید. ما تمایل داریم کار با موسیقی را بسیار شنیداری بدانیم اما از ماوس و کیبورد هم استفاده می‌کنیم. تهیه کیبورد بژ یا سفید در استودیو یک تغییر ساده و ارزان است.

سخن آخر

ما در این مقاله راجع به ارتقا استودیو خانگی صحبت کردیم. در صورت هرگونه سوال، می‌توانید از مشاورین ما در کامنت راهنمایی بگیرید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *