×

بهترین میدی کیبوردها برای نرم افزار اف ال استودیو

در میان نرم افزارهای میزبان مختلفی که در بازار وجود دارند، نرم افزار اف ال استودیو از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و دلیل آن، امکانات متعددی است که شرکت Image Line برای این نرم افزار در نظر گرفته است. از انواع سینت سایزرها تا انواع پلاگین‌هایی که باعث می‌شوند تا تنظیم کنندگان بتوانند راحت تر از گذشته به ساخت آهنگ‌ها و پروژه‌های مختلف بپردازند. از طرفی نیز، در سال‌های اخیر در بسیاری از استودیوها مطرح دنیا از میدی کیبوردها برای تنظیم و یا کنترل کردن نرم افزارهای میزبان استفاده می‌شود که این موضوع باعث می‌شود تا این افراد استفاده کمتری از موس و کیبورد خود داشته باشند و کارهای مختلف را با سرعت بیشتری در نرم افزار خود انجام دهند. در ادامه این مقاله بهترین میدی کیبوردها برای نرم افزار اف ال استودیو رو به شما معرفی می کنیم.

مقاله پیشنهادی: معرفی ۱۰ نرم افزار برتر میزبان استودیویی

بهترین میدی کیبورد برای نرم افزار اف ال استودیو

حال اگر شما هم یکی از کاربران نرم افزار میزبان اف ال استودیو باشید، حتما این سوال برای شما نیز مطرح شده که بهترین میدی کیبوردها برای نرم افزار اف ال استودیو چه میدی کیبوردهایی خواهد بود؟

برای آن که بتوانید جواب دقیقی به این سوال بدهید، باید در نظر داشته باشید که با خرید میدی کیبورد می‌خواهید چه کارهایی انجام دهید و یا به طور کلی، چه انتظاراتی از میدی کیبورد خود دارید. پس از آن که پاسخ این سوال را پیدا کردید، می‌توانید مدل‌‎های مختلفی که در بازار وجود دارد را با یکدیگر مقایسه کنید.

برای آن که کار شما را آسان کنیم، در این مقاله پنج میدی کیبورد حرفه ای را به شما معرفی می‌کنیم که از دید ما، بهترین گزینه‌ها برای استفاده در کنار نرم افزار اف ال استودیو خواهند بود. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

میدی کیبورد Arturia KeyLab Essentials

شرکت فرانسوی آرتوریا، یکی از مشهورترین شرکت‌های دنیا در زمینه تولید میدی کیبوردهای حرفه ای است که در سال‌های گذشته با تولید محصولات با کیفیت، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. میدی کیبورد Essentials این شرکت در دو نسخه ۴۹ کلاویه ای و ۶۱ کلاویه ای به بازار عرضه شده است.

میدی کیبورد Arturia KeyLab Essentials

Arturia KeyLab Essential 49 mk3 Black دکمه‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید با آن‌ها، پارامترهای مختلفی را در نرم افزارهای سینت سایزری خود تغییر دهید. همچنین در سمت چپ این محصول، دو عدد Wheel در نظر گرفته شده است که با تغییر آن‌ها می‌توانید پارامترهای Pitch و Modulation را تغییر دهید.

در قسمت بالایی این محصول دو دکمه در نظر گرفته شده است که دو عدد از این دکمه‌ها برای تغییر اکتاو می‌باشند. دو دکمه دیگر نیز برای استفاده از حالت‌های Chord و Transposition این محصول در نظر گرفته شده اند. از طرفی وجود ۸ عدد پد برای ساخت بیت‌ها و ریتم‌های مختلف، این محصول را به یکی از بهترین میدی کیبوردهای بازار تبدیل کرده است.

میدی کیبورد Alesis V25 MIDI Keyboard Controller

اگر می‌خواهید یک میدی کیبورد با کیفیت برای تنظیم موسیقی در اتاق خود تهیه کنید، این محصول از شرکت Alesis می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد. کلاویه‌ها و همچنین پدهایی که برای Alesis V25 MKII در نظر گرفته شده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و داینامیک رنج بسیار خوبی را ارائه می‌دهند که همین موضوع باعث شده تا این محصول به یکی از پرفروش‌ترین میدی کیبوردهای بازار تبدیل شود.

میدی کیبورد Alesis V25 MIDI Keyboard Controller

از دیگر نکاتی که باید در مورد این محصول در نظر داشته باشید، بهره مندی آن از ۲ اکتاو یا ۲۵ عدد کلاویه است. همچنین این محصول یکی از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار است که برای افرادی که می‌خواهند یک میدی کیبورد برای میز کار کوچک خود تهیه کنند، به گزینه ای فوق العاده تبدیل شده است.

میدی کیبورد AKAI Professional MPK Mini MK3

از دیگر محصولات پرفروش بازار که بسیاری از تنظیم کنندگان از آن استفاده می‌کنند، می‌توانیم به میدی کیبورد Akai MPK Mini MK3 اشاره کنیم. این محصول نیز دارای ۲۵ عدد کلاویه است اما نکته ای که در مورد این میدی کیبورد باید در نظر داشته باشید، طراحی بدنه بسیار کوچک و طراحی جمع و جور آن است به طوری که به راحتی می‌توانید آن را با خود حمل کرده و در شرایط مختلف از آن استفاده کنید.

همچنین این محصول از اتصال USB برخوردار است بنابراین می‌توانید آن را به انواع سیستم‌های کامپیوتری متصل کنید. اگر به دنبال خرید یک میدی کیبورد با کیفیت هستید که بتوانید به راحتی آن را با خود حمل کنید این محصول بهترین گزینه برای شماست.

میدی کیبورد AKAI Professional MPK Mini MK3

میدی کیبورد Nektar IMPACT LX88 Plus

شرکت نکتار یکی از شرکت‌هایی است که در سال‌های اخیر با تولید میدی کیبوردهای حرفه ای، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. از جمله با کیفیت‌ترین و گران قیمت‌ترین میدی کیبوردهای این شرکت می‌توانیم به محصول IMPACT LX88+ اشاره کنیم که یک میدی کیبورد ۸۸ کلاویه ای بزرگ و حرفه ای است که برای تنظیم کنندگان حرفه ای ساخته شده است

در کنار کلاویه‌ها، این محصول دارای ۸ عدد پد، ۹ عدد فیدر، ۹ دکمه اضافی برای مپ کردن به قسمت‌های مختلف نرم افزار و همچنین ۵ پریست مختلف است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. به لطف بهره مندی از پورت USB، این محصول را می‌توانید هم به سیستم کامپیوتری خود متصل کنید و هم به گوشی موبایل و تبلت خود وصل کنید.

برای مشاهده سایر محصولات میدی کنترلر نکتار کلیک کنید.

میدی کیبورد Nektar IMPACT LX88 Plus بهترین میدی کیبورد برای نرم افزار اف ال استودیو

میدی کیبورد Novation Launchkey 25 Keyboard Controller

کوچک ترین میدی کیبوردی که شرکت Novation تا کنون تولید کرده است، از دیگر کاندیداهای ما برای بهترین میدی کیبورد برای نرم افزار میزبان اف ال استودیو می‌باشد. این محصول به دلیل داشتن بدنه ای بسیار کوچک، جایی برای بهره مندی از فیدرها و یا دکمه‌های مختلف ندارد اما در باقی موارد، عملکردی مشابه با میدی کیبوردهای بزرگ شرکت Novation از خود نشان می‌دهد.

بهترین میدی کیبورد برای نرم افزار اف ال استودیو

در این محصول شما می‌توانید از ۱۶ عدد پد استفاده کنید که برای ساخت بیت‌های مختلف ضروری است. همچنین، پریست‌هایی برای این محصول در نظر گرفته شده تا بتوانید بدون نیاز به استفاده از موس و یا کیبورد، کنترل نرم افزار میزبان خود را در دست بگیرید.

برای استفاده از این میدی کیبورد نیازی به نصب درایورهای مختلف نخواهید داشت بلکه می‌توانید این محصول را مستقیما به پورت USB سیستم ویندوز و یا مک خود متصل کرده و شروع به تنظیم پروژه‌های خود کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *